Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - hubo221

Strony: [1]
1
Witam. Od kilku godzin siedzę i szukam informacji dotyczących skrajni budowlanej na obiektach inżynieryjnych (mosty, tunele, wiadukty, przepusty itp.).

Pierwsze moje pytanie jest pewnie trywialne, ale czasem i takie pytania trzeba zadawać: Czemu skrajnia budowlana na takich obiektach jest poszerzona?

A drugie: Ile w końcu to poszerzenie wynosi i którą skrajnię się stosuje (GPL-1 czy GPL-2)?

W instrukcji Id-1, w której to poszerzenie wynosi 200 lub 500 mm, nie ma słowem wspomniane o GPL-2. To samo 200 lub 500 mm dotyczyło kiedyś obiektów o długości do i powyżej 20 m, a teraz nic o tym nie ma.

Natomiast w standardach technicznych TOM II pojawia się zapis, że na modernizowanych i nowobudowanych obiektach inżynieryjnych należy stosować skrajnię GPL-2 z odległością od osi toru do konstrukcji według załącznika II, która wynosi 2700 mm w przypadku prędkości do 160 km/h i 3000 mm powyżej tej prędkości. Daje to więc poszerzenie skrajni o wartości 700 lub 1000 mm i w dodatku nie zależne od długości obiektu, tylko od prędkości drogowej.

Mam przez to rozumieć, że w Id-1 jest to co musi być, a w standardach technicznych jest to co ma być, gdy ktoś postanowi coś modernizować lub budować? 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

2
Forum / Odp: Sytuacja związana z Szogun Studio
« dnia: 20 Lutego 2023, 14:00:56 »
Cytuj
Życzono nam oczywiście jak najgorzej, a w momencie, kiedy produkcja się udała, poziom frustracji wzrósł do niespotykanej skali.

Opinia zwykłego szaraczka: To jest właśnie Drodzy Miłośnicy (wirtualnej) kolei główny problem komercyjnego projektu jakim jest SimRail. "Się udać" to może ciasto na Wielkanoc. W świecie biznesu, szczególnie tego wirtualnego, nic nie ma prawa się udać po miesiącu od wydania. Po prostu jest, a cała reszta zależy od ludzi.
Ta gra na razie jest w BARDZO wczesnym dostępie. Aż dziwne, że AŻ TAK wczesnym po tylu latach. Nie ma co ukrywać, że kompletnie zaoszczędzono na betatesterach. Po prostu nie ma tam takich osób. Zostało to, ku uciesze Mikoli zwalone na nich i na dobrą sprawę to oni w tym momencie tworzą tą grę. To jest jeden wielki poligon, a nie udana produkcja. Że się cokolwiek udało można będzie powiedzieć po roku, co najmniej. Każdy zdrowo myślący człowiek dobrze wie, że istnieje coś takiego jak efekt świeżości.

Rdzeń SimRail (jako produkt) jest tworzony przez ściśle określone grono ludzi w ramach SimRail S.A., zatrudnianych przez Pana @Szociu jako pracowników SimKol S.A.. Jako, że oba te podmioty to twory czysto biznesowe, nastawione są siłą rzeczy na zysk. Nie ma się co oszukiwać: widza ogólnokolejowa, ale w szczególności ta kolejowo-programistyczna w głównej mierze pochodzi z projektu otwartego zwanego MaSzyna. Do stwierdzenia tego faktu wystarczy tylko chwilę pomyśleć.
MaSzyna ma to do siebie, że tworzą ją różni ludzie, od wielu lat. Nigdy nie było ściśle określonego grona, a jak było (nazwijmy to samozwańcze) to działy się dziwne rzeczy (wczoraj sobie przeczytałem z ciekawości to co się działo w roku 2015). Niestety ludzie tak mają, czy to w piaskownicy, czy potem w jakiejkolwiek innej działalności życiowej, że jak nie są do czegoś przymuszani (przez różnego rodzaju czynniki) to albo działają bo chcą, albo w ogóle tego nie robią. Szczególnie jak zrobienie babki z piasku wymaga najpierw wykonania wiaderka.

W SimRail ludzie pracują, bo muszą. A jak nie chcą to po prostu się zwalniają (lub ich zwalniają), proste. Z tym, że teraz już muszą, bo produkcja ponoć "się udała", a jak jednak nie zechcą no to w tym momencie SimKol S.A. upada i koniec balu.
W MaSzynie ludzie pracują, bo chcą. A jak nie chcą to nie pracują, proste i nikt nie ma prawa mieć do nich pretensji.

Cytuj
Jako twórcy doskonale to rozumiemy i staramy się na nią obiektywnie reagować, naprawiać błędy w formie regularnych patch'y.

Różnica w obu projektach pociąga za sobą również sam ich odbiór. W SimRail klient ma prawo oczekiwać poprawki. Ma prawo domagać się tego czego chce i otrzymać odpowiedź zwrotną jeśli tak lub jeśli nie z powodem tej decyzji. W MaSzynie natomiast są twórcy, którzy robią coś, bo chcą. Nikt nie ma prawa czegokolwiek się domagać. Był swego czasu ściśle nieokreślony dziwny hejt na "oczekiwaczy". Osobiście bardzo by mi się podobało, gdyby ktoś czekał na to, co ja tworzę, bo chcę, skoro już postanowiłem powiedzieć o tym całemu światu*. Wystarczy się nie chwalić to i nie ma problemu. To się tyczy i projektów komercyjnych**.
Gracze to swego rodzaju czynna publiczność. I ta publiczność i ta może krzyczeć, ale ta pierwsza ma prawo domagać się zmian w scenariuszu i reakcji na te zachcianki. Ta druga nie ma, bo dostała bilety za darmo. Mam wrażenie, że częściowo tą metodę pracy z ludźmi w SimRail  zaczerpnięto właśnie z pracy przy projekcie MaSzyna. Naprawa błędów twardych (tak to nazwijmy) nie jest odpowiedzią na szeroko pojętą krytykę. Odpowiedzią na krytykę jest zawsze dialog, wyjaśnienie dlaczego tak, a nie inaczej i co można zmienić lub poprawić. Chociażby prosty przykład. Zmiana modelu zboża. Głosowanie. Wersja A, wersja B. Proste i klarowne.

* Dlatego na zakończenie, pomijając temat, PROPONUJĘ wydać paczę całościową Z TYMI ZMIANAMI O KTÓRYCH JUŻ POINFORMOWANO na FB (lub jako małą łatko-dodajkę, bo tu chyba by chodziło tylko o model ST44), a potem zastanowić się. Poinformować na FB o dłużej przerwie, usiąść i się zastanowić***. Może wyjście szerzej, poza to forum byłoby jakimś lekarstwem. Wszak chociażby profil na FB przy projekcie otwartym nie musi być tylko i wyłącznie reklamówką samych nowości. Tylko trzeba chcieć.
** Choćby zrobiono tak z EP08 w SimRail. Tylko wcześniej zostało to zniszczone domysłami o EN57. W SimRail możemy to określić jako chwyt marketingowy. Ale w MaSzynie jest było i będzie to zbędne.
*** A usiąść i się zastanowić to proponuje wszystkim. To tylko i wyłącznie są programy komputerowe. No chyba, że ktoś ma presje biznesową...

3
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 02 Kwietnia 2022, 10:46:05 »
Ja mam taki problem, że podczas obracania kamery lub patrzenia na jadący pociąg pojawiają się w różnych miejscach takie jakby ścięcia obrazu w poziomie. Tak jakby np. górna część ekranu nie nadążała za dolną. Gdy ruszam kamerą góra dół również powstaje takie pozioma linia ścięcia. Na poprzednim *.exe tak nie było.
Problem występuje w trybie pełnoekranowym.

Czy to urok tego *.exe?

4
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Tworzenie Rp1
« dnia: 10 Maja 2021, 13:00:53 »
Jak nigdzie nie publikujesz tylko tworzysz sam dla siebie to co to kogo...
Tak samo możesz taki dodatek udostępnić jako film prezentujący na YouTube.

Licencja YouTube została napisana w ten sposób, że generalnie możesz wciąć stamtąd wszystko i jeżeli chcesz to publikować/udostępnić to wystarczy jasno i wyraźnie wskazań autora fragmentu, chyba że autor tak samo jasno i wyraźnie stwierdził inaczej.

Inną sprawą jest tzw. przyzwoitość względem autora. Byłoby mu co najmniej miło gdyby wiedział, że coś co on stworzył, po odpowiedniej obróbce, znalazło się w symulatorze.

A kolejną sprawą jest podejście "władz" symulatora w przypadku oficjalnej publikacji. Chcą zgody autora, to chcą i koniec.
Równie dobrze możesz to opublikować w innym miejscu. Ale wtedy to już nie będzie oficjalny dodatek.

5
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 07 Listopada 2020, 22:55:34 »
Tam trzeba wyjątkowo pozostawić na R1 do odjazdu.

6
Pomoc doraźna / Ustawienia sprzętowe
« dnia: 18 Września 2020, 15:50:17 »
Intel Core i5-8400 2,80 GHz
RAM: 8 GB
GeForce GTX 1050Ti 4 GB

Historia zaczyna się w momencie, gdy pojawiły się skoki fps przy stacjach i (nawet) przystankach. Nie zależnie czy przy ograniczonym fps do 60, czy nie - występowało lekkie, bo lekkie, ale jednak wkurzające przycinanie. Stwierdziłem, że coś z tym zrobię... No i zrobiłem.

Ustawiłem opcje zasilania na "wysoką wydajność". Było na "zrównoważony". OK. Pierwszy powód powyższego stanu rzeczy.
Poszedłem jeszcze dalej. W konfiguracji systemu -> rozruch -> opcje zaawansowane -> liczba procesorów było ustawione 1. W sumienie nie widzieć dlaczego. Ustawiłem na max, czyli 4.
Wyłączyłem też GUI przy uruchamianiu komputera.

No i wesół uruchomiłem ponownie komputer. Potem MaSzynę. No i efekt tego taki, że teraz takie skoki fps oraz (co za tym idzie) non stop występujące przycinki występują cały czas. Czy to na ograniczeniu fps, czy bez.
Sam komputer przyspieszył. Czuć to.
Zainstalowałem też sterownik do grafiki z płyty. Nie pomogło.

Na logikę symulator powinien śmigać. A nie śmiga.

Co schrzaniłem?
Dziękuję z góry za pomoc.

EDIT: A... Przy braku ograniczenia fps, mam 120 - 160. Tylko cholernie skacze. Tak jakby komputer chciał, a się dławił.

7
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 18 Września 2020, 12:34:21 »
Taki problem (może nawet nie problem) bardziej kosmetyczny.
Czy te gadania SIP mogły być cichsze? Rozumiem - efekt wow i w ogóle. Ale z tego co pamiętam, a dane mi było jeździć w Elfie swego czasu, gadania SIP w ogóle nie słychać w kabinie przy zamkniętych drzwiach i wyciu za plecami wentylatorów/falowników. W Impulsie pewnie podobnie. No jeszcze w kiblach jestem skłonny uwierzyć w to, że trochę słychać, bo nie mamy na plecami i nad głową urządzeń. Trochę mniej przy kiblach z przedsionkiem służbowym.
Teraz słychać te zapowiedzi jakbyśmy prowadzili autobus.

8
Pomoc doraźna / Odp: Problem z zalogowaniem się do Repozytorium
« dnia: 15 Września 2020, 15:27:02 »
Cytuj
Ps. Mam też problem, że MaSzyna 20.04+ po uruchomieniu i załadowaniu, wyświetla mi się zielony ekran i nawet po 15 minutach nic! Nawet odinstalowywałem i instalowałem z powrotem. I tak mi się zacinała za każdym razem na każdej scenerii i scenariuszu. Jeśli dacie mi propozycję wątku, to przepraszam najmocniej za ten wątek.

To co Ty chciałeś z repo zassać jak Ci nie działa podstawa...
Mam dzisiaj dobry dzień i trochę czasu, więc pomogę. Szklana kula przed wydaniem nowej Paczki jest wyłączna.
Proponuję (jak już): Przede wszystkim odpalić tor doświadczalny i zobaczyć, czy wejdzie. Jeśli nie wejdzie to wraz ze specyfikacją komputra dać jako załącznik plik log.txt i errors.txt wygenerowane z odpalania toru doświadczalnego. Znajdują się w głównym folderze symulatora. Taka forma edukacji. A jak już wejdzie i złapiesz poprzedni log i errors z toru doświadczalnego to odpal jakąś dużą scenerię i jak Ci się znudzi (powiedzmy po tych 15 min) to też miło byłoby te dwa pliki zobaczyć z dużej scenerii.
Takie objawy (przynajmniej u mnie) daje za słaby komputer, który po prostu mieli scenerie godzinami. Wtedy wyłączamy renderowanie, obniżamy jakość grafiki, wyłączamy dymy, (opcjonalnie) zapis taśmy i się modlimy, żeby w ogóle cokolwiek w miarę płynnie chodziło.

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 01 Maja 2020, 14:58:23 »
Po zaniku napięcia w EN57 i pochodnych wywala WS. I jednocześnie nadmiarowy przetwornicy.
Naciskanie samego x na klawiaturze podnosi tylko hebelek załączający przetwornicę, a chcielibyśmy ją odblokować. 

Rozwiązanie tymczasowe, empiryczno-januszowe: by podnieść hebelek odblokowujący przetwornicę należy nacisnąć na klawiaturze x, a następnie myszką najechać na hebelki przetwornicy i tam nacisnąć LPM. Lub wpierw najechać myszą na hebelki i nacisnąć LPM, a następnie na klawiaturze nacisnąć x. Magicznie podniesie się hebelek wyłączająco-odblokowujący.

10
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 30 Stycznia 2020, 18:33:57 »
Bardziej stawiałbym na rozwiązanie rodem z ET22 czyli przenoszenie siły pociągowej przez cięgła trakcyjne. Co prawda w EP09 jest to nieco "ulepszona" wersja tego rozwiązania, ale to nadal tylko cięgła (luzy itp.). Czop jak siedzi to siedzi.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Symulator Rewidenta Taboru Kolejowego - SRTK
« dnia: 02 Sierpnia 2019, 15:01:54 »
W celach czysto promocyjnych proponuję jednakże wydać tą waszą Wersję 0.1.0b "Łoś" nie "tylko dla dla developerów oraz testerów", lecz dla ogółu. Nawet tutaj to dać. Szczególnie, że na razie nie macie ani jednego użytkownika z zewnątrz, a tym bardziej "developerów oraz testerów" :)

Nie jest to żaden MaSzynowy Elf lub inna woda na pustyni....
Symulator MaSzyna, TD 2 zaczynały na innych forach i teraz mamy to co mamy. Tworzyć forum, żeby napisać regulamin, napisać że została wydana wersja "tylko dla developerów oraz testerów" oraz utworzyć wątek, aby ludzie pisali błagalne "zgłoszenia na stanowiska" (jakie?) to czysty bezzasadny narcyzm. Równie dobrze można wziąć kartkę A4 i napisać sobie na biurku to samo.

Strony: [1]