3
« dnia: 11 Marca 2020, 12:32:05 »
Jeszcze zapytam o szczegóły wypadku w Szymankowie: maszynista drezyny przejechał tarczę manewrową ustawioną tyłem, czy przodem i w jakim miejscu?
Tarcza była usytuowana w widocznym miejscu, czy obok innego „filaru” mostu lub latarni?
Infrastruktura a czytelność sygnałów w przestrzeni.
Jestem za tym aby był zakaz „zaśmiecania” infrastruktury kolejowej reklamami przy semaforach, tarczach.
Przestrzeń przy wskaźnikach, urządzeniach podających sygnały powinna być „czysta” dla stworzenia większego komfortu w przestrzeni, w której obecnie roi się od nadmiaru bodźców (nie odnoszę tego do Szymankowa ale ogólnie).
To tak jak przy szlaku kolei wysokich prędkości, czy przy autostradach musi być dużo wolnej przestrzeni, ze względów bezpieczeńtwa.
Przejrzystość terenu, czytelność sygnałów- prosta i nie rozpraszająca nadmiarem bodźców.
Takie moje zdanie tylko...