Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - carmel4a

Strony: [1]
1
Trasy / Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« dnia: 08 Stycznia 2019, 00:34:23 »
Rozbija się to wszystko o pradawny problem. Prada jest taka, że potrzebny jest edytor i w nim podgląd modeli/inców/czegokolwiek. Prawda jest też taka, że ów edytor nie powstanie za szybko, jeśli spora część społeczności skupia się na klejeniu nowych skórek, a programistów mamy garstkę.

2
Na warsztacie / Warsztat Kamila (carmel4a)
« dnia: 15 Listopada 2018, 21:41:17 »
Cześć, będę tu wrzucał jakieś drobne rzeczy nad którymi pracuję, lub nie pracuję. Screeny z pracy. Pliki przed-testowe. To co na każdym warsztacie ;)

1. wiata_b Jakaś wiata peronowa. Nie znam się. Zdjęcia wykonał @Bendrej. Dziękuje. Daję to jako backup i dlatego, że do połowy grudnia nie będę miał czasu na dokończenie. Jak znajdzie się ktoś chętny to prosze bardzo. Tylko dać znać, by nie dublować roboty. Blender v2.79
http://eu07.pl/userfiles/14758/priv-wiata_b.zip

3
Niczego to nie zmienia. Dziękujemy za szczerość, ale na odbudowe zaufania i jakiekolwiek materiały będziesz musiał dłuugo poczekać.

4
@Sawi Nie musi mieć portfolio. Ja po 2 latach programowania mam niewiele do pokazania.

@panmrherobrine Proponowałbym zacząć od prostych modeli, bo znowu na tym.. Forum pojawia się jakieś niezaufanie. Tabor/kabiny są trudne. Trenuj na czymś prostym.

5
Symulator / Odp: Kilka pytań odnośnie pisania scenerii w notatniku.
« dnia: 01 Sierpnia 2018, 19:24:22 »
Rainsted-Żart? Nie ma dobrego edytora scenerii, każdy jest trudny do obsługi.
@Kolej w Polsce powiedział tylko, że Rainsted jest lepszy od notatnika. I fakt jest taki, że jest to (niestety) najlepsze narzędzie do kładzenia torów jakie posiadamy. Trudny? To już inna kwestia jest...

6
Pomoc w tworzeniu / Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« dnia: 31 Lipca 2018, 15:06:57 »
Będzie niedokładnie. Lepiej już wziąć (z Rainsted'a) (lub samemu pobrać) kafelki z Geoportalu i na plane nakładać, gdzie każdemu plane można dać dokładne wymiary. "Na oko" to krzywo wyjdzie.
Do Blendera jest addon do pobierania zwymiarowanych map. Nie wiem czy jest coś takiego do 3dsa.

7
Na warsztacie / Graficzny Interfejs Użytkownika
« dnia: 22 Lipca 2018, 17:16:51 »
Od pewnego czasu trwają prace nad przepisaniem starego interfejsu. Uściślając, wychodzi na to, że w najbliższym czasie zostaną dołączone 2 nowe systemy UI, oparte na dwóch innych bibliotekach. Celem nie jest tylko przepisanie starego kodu — przepchniecie go w inne miejsce i zmiana nazw, a przemyślenie całego UI na nowo.

Będę tutaj aktualizował obecny stan prac, jak i w przyszłości umieszczę testowy plik wykonywalny.
Podkreśleniami będę zanzaczał zmiany od ostatniej aktualizacji.
Zrobione: tooltip, okienko wyjścia z symulatora, panel z pauzą, panel reprezentujący stan SHP/CA. Stary ekran wczytywania.
Do przemyślenia: sposób przedstawienia informacji zawartych pod klawiszami F1-F12. W moim mniemaniu jest tam spory nieporządek.
Do zrobienia: panel z translacją tekstu z radia.
Czego oczekuje? Waszych pomysłów, szkiców. Tego, jak mogłoby wyglądać nowe UI. Jakie informacje powinny być zawarte. Jak powinna wyglądać interakcja z użytkownikiem (UX)? UI włączane 'alt''em? Innym przyciskiem? Cały czas widoczne? Pojawiające się po przybliżeniu kursora do krawędzi ekranu?
Do tego nie ograniczajcie się „do tego, co było", oczekuję też propozycji dotyczących nowych „okienek", jak i np. wyglądu przyszłego edytora, startera itp. Można by rzec — idealny wątek dla oczekiwaczy, istny koncert życzeń ;)

Pomysły/TODO/do przedyskutowania
1. Pojawił się kiedyś pomysł, by podczas wczytywania dodać jakieś tipy, ciekawostki itp. Ze strony kodu nie ma problemu. Z tym że musiałby to ktoś napisać. I nie może być z nie otwartych źródeł. Najlepiej samemu zredagować, ew. otwarte źródła jak Wikipedia.
2. Mapka danej scenerii przy wczytywaniu. Dokumenty dotyczące scenerii przy wczytywaniu. Screeny tematyczne. Może mapka generowana dynamicznie ze scenerii? Albo wczytywanie svg?
3. Poprawić czytelność tooltipów.
4. (do przemyślenia, bo troche roboty) Dodać render formatu PDF.
5. Po użyciu jakiegokolwiek przyrządu(tak to się nazywa..?), mógłby być widoczny napis, typu: "nastawnik +", "włączono lewy reflektor" itp.
5. Tryb minimalnego GUI. Prędkość, czuwak.
6. Zmienne i zapisywalne pozycje/rozmiary okienek. Potencjalnie zależne od lokomotywy,

Projekty
1, 2 - @TMJ
3 - @Kermit : jak klikniemy, to można powiększyć dany dokument.

Screeny z obecnego etapu:
screen1 - ekran wczytywania. Naprawiono obie regresje.
screen2 - UI symulacji. Na razie bardzo roboczo. Log włączamy/wyłączamy F12, okienko z wyjściem F10 (tj po staremu). Okienko z SHP/CA nie będzie tak nachalne, będzie opcja do włączenia/wyłączenia go.

8
Bocznica / Odp: Odp: Shaderowe exe do testów
« dnia: 20 Lipca 2018, 18:09:34 »
Grafikę. Szeroko rozumianą.

9
Bieżące Symulatorowe / Odp: Przeprowadzanie ankiet
« dnia: 20 Lipca 2018, 17:18:36 »
Pisałem o tym na „czacie", ale jeśli już taka ankieta powstała...

Wg. mnie bez sensu jest ustalanie takich rzeczy, przed implementacją ich w kodzie.. Programiści zajmują się innymi rzeczami, z tego, co wiem. Ustalisz opcje A) albo B) . Co następnie? Przystąpisz do implementacji? Mamy jako programiści to zrobić „na już", bo ktoś ma taki pomysł? Pomysłów na modernizacje pliku wykonalnego mogę mieć pełno, ważniejsze - „Kto to zrobi?".

Zmiana z opcji B) nie jest „jedno-linijkowa" i nawet jeśli uda się to wprowadzić „małym kosztem", to takich propozycji jak Twoja, może się pojawić więcej. Mogą nawet być sprzeczne ze sobą. Co wtedy?

Jedynym rozwiązaniem, które widzę, jest w pełni konfigurowalne ustawienie inputów, dla każdej opcji. Co chcemy (i co oferuje nam biblioteka GLFW) podpinamy, pod co chcemy. Tylko taka zmiana jest już sporym projektem programistycznym i nie wiem, czy/kiedy ktoś się tego podejmie.

10
Bocznica / Odp: Test dodatków
« dnia: 04 Lipca 2018, 13:50:00 »
Czytać Regulamin.

11
Forum / Problemy z czatem.
« dnia: 27 Czerwca 2018, 19:40:12 »
Zbiorczy wątek (nagłych?) problemów z czatem.

{"id":"store.sql_recover.save.app_error","message":"store.sql_recover.save.app_error","detailed_error":"","request_id":"<jakiś hash>","status_code":500}Ktoś/coś? Pierwszy raz takie coś widzę, szukanie w Google nie pomogło, bo err 500 oznacza, że zepsuć się mogło wszystko.

Chromium Wersja 67.0.3396.87 (Oficjalna wersja) Arch Linux (64-bitowa). Usunięcie ciasteczek nie pomogło.

12
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 24 Sierpnia 2017, 15:40:16 »
To trzeba by się złożyć. Albo ktoś wyłoży całość. I to na zaraz. Bo ja widzę parę "nieścisłości", jednak prawnikiem też nie jestem. Pytanie - czy osoba pisząca tą licencje też była prawnikiem? I czy do interpretacji licencji trzeba być prawnikiem? Bo wszystkie programy na Twoim komputerze mają licencje. Czytałeś je? Nie - złamałeś prawo(a). Tak - jesteś prawnikiem? :>

13
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 24 Sierpnia 2017, 15:30:11 »
Ale pominąłeś kwestie nie prawomocnej licencji. To nie jest banał. I to zostało nazwane "gównem" - wg. mnie słusznie.
Poza tym - chciałeś by wymieniać plusy dodatnie, nie? ;>

14
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 24 Sierpnia 2017, 14:53:50 »
Problemem narazie nie jest - dlaczego. Tylko - jak.
Dlaczego?
- nowe modele / więcej twórców.
- obecna licencja najprawdopodobniej nie jest prawomocna.

15
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 23 Sierpnia 2017, 16:43:09 »
Narazie mam taki pomysł. Głównej licencji prawie nie zmieniamy. Dodajemy zapis o tym, że należy stosować się do licencji zawartych w np. odpowiednim katalogu (w innych projektach stosuje się takie coś).

I będziemy mieli katalog:
~/root/Licenses/models/Twoj_folder/nazwa_pliku.z_rozszerzeniem.txt

A w tym pliku Twoja licencja.
Co Wy na takie coś?

Rozwiązuje to problem obecnych assetów.

16
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 21 Sierpnia 2017, 13:54:41 »
Tylko ta zmiana nie roziąże całego problemu. Kwestia definicji " w celu zachowania kompatybilności ze zmianami w exe[…]".
Dajmy przykład drzewek z normalnymi w górę. Zamiana normalnych nie ma nic wspólnego z exe i kompatybilnością. Ze specyfikacją już prędzej. Czyli by pozamieniać drzewka na ładniejsze musielibyśmy prosić oryginalnych autorów o dokonanie zmian. Bo WPC nie mógłby tego zrobić. To samo z np. zmianami w mapach odbłysków. Z zamianą tekstur podsypek i modeli rozjazdów na sceneriach. Można jeszcze długo wymieniać. Te wszystkie zmiany musiałby zrobić autor.

17
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 21 Sierpnia 2017, 12:54:51 »
Według mnie: modele bez możliwości przeróbki nie mają racji bytu w otwarto źródłowym projekcie. Taki przykład:
  • Zmieniamy licencje na tą proponowaną.
  • Dostajemy 100 modeli "z Trainza" i innych źródeł.
  • Zmienia się coś w api, specyfikacji, exe. Zmieni się napewno. Spójrzcie na dynamicznie rozwijające się exe.
  • Opcja 1: Trzeba załatwić u 100 autorów nowe modele i muszą się ponownie zgodzić na licencje. I tak co np. 3 miesiące… Opcja 2. 100 modeli wylatuje z PC bo nie spełnia nowych wymagań.

Może moja opinia nie będzie popularna ale według mnie trzeba odpuścić sobie pozyskiwanie modeli od wyjątkowo upartych Twórców. Bo to zamiast popchnąć Projekt do przodu, spowolni go do tego stopnia, że nowa PC będzie wychodzić co 5 lat (kontakt z autorem, zmiany autora Trainzowego, autor nie ma czasu, konwert, poprawki, TD, kolejny konwert…).

Pytałem się w osobnym wątku, ale wszyscy (*prawie) mnie kolokwialnie mówiąc - olali.
Więc zapytam się jeszcze raz: Szanowni Twórcy - jakie konkretnie prawa chcecie chronić? Bo narazie w tym wątku wypowiedziało się 13 osób w tym Programiści (którzy to dogadali się ws licencji). Ciut mało jak na dyskusje o licencji.

Jest to kluczowe pytanie. Jeśli tym prawem, jest prawo do przerabiania Waszych modeli, to proponuję przypomnieć sobie jak obecne assety powstawały.

18
Bieżące Symulatorowe / Spis RegEx'ów
« dnia: 24 Lipca 2017, 13:21:43 »
Cześć, wczoraj pracując nad swoją scenerią wpadlem na pomysł, że można by w jednym miejscu mieś listę RegEx'ów którymi można znaleźć konkretne rzeczy w plikach. Może się to przydać potem do pisania praserów, edytorów itp. ale podstawowe zastosowanie to zwykła podmiana parometrów.
Jako, że nie wszystkie silniki są ze sobą kompatybilne to proponuję taki format:

[rozszeżenie pliku] Co zaznaczamy
Kod regexasilnik

Jeśli Wam to nie przeszkadza to można by stworzyć osobny wątek w dziale Symulator i tam to wrzucać.
Edytowano:
Tak by pokazać jak ja to widzę to zapodam przykładowym regexem.

[SCN/SCM]Zamiana podsypki w torach nie będących zwrotnicami
(node -?\d+\.?\d* -?\d+\.?\d* \w+ \w+ normal -?\d+\.?\d* -?\d+\.?\d* -?\d+\.?\d* -?\d+\.?\d* -?\d+\.?\d* -?\d+\.?\d* \w+ \w+\n\w+ -?\d+\.?\d* )(\S+)Wykorzystanie:
\1NAZWA_PODSYPKI
Edytor tekstu Kate, silnik Perlo-pochodny

Strony: [1]