Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - youBy

Strony: [1] 2 3 4
1
Bieżące kolejowe / Odp: Blokady liniowe
« dnia: 05 Sierpnia 2020, 19:29:54 »
Takie rzeczy tylko w TD2. W rzeczywistości na jednym szlaku (torze) albo jest zastosowana SBL, albo PBL.

2
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zmiana szamynstwa metody propagacji (lub nie) zmiany polozenia zaworow pantografow

- funkcjonalnosc, przygotowana przez youBy obsluga sekcji .fiz MotorParamTable0: o wariant dla pojazdow z silnikiem diesla. Szczegoly funkcjonalnosci przedstawic bedzie musial autor.
Dla pojazdów dizlowskich wprowadzono dodatkowe parametry pracy układu napędowego, które pozwalają na lepsze odwzorowanie jego pracy.
Kod: (218md_a.fiz) [Zaznacz]
MotorParamTable0: minVelfullengage=3.0 engageDia=1 engageMaxForce=3300 engagefriction=1
0 0 0 0 -1 -1 0 1
1 2.81 -1 -1 31.3 33.7 0.15 1
2 1.84 17.4 29.9 47.9 51.5 0.15 1
3 1.36 26.6 45.0 64.8 69.7 0 1
4 1.00 61.1 61.1 88.2 94.8 0 1
5 0.80 80.2 80.2 200 200 0 1
END-MPT
A       B       C       D       E       F       G       H
A - numer kolejny biegu
B - przełożenie przekładni (rozumiane jako stosunek obrotów wejściowych do wyjściowych)
C - prędkość pojazdu dla redukcji biegu, gdy zadane jest 0% mocy lub pojazd hamuje - km/h
D - prędkość pojazdu dla redukcji biegu, gdy zadana jest moc - km/h
E - prędkość pojazdu dla awansowania biegu, gdy zadane jest 0% mocy - km/h
F - prędkość pojazdu dla awansowania biegu, gdy zadane jest 100% mocy - km/h
G - współczynnik ograniczenia mocy na danym biegu (ograniczenie dawki paliwa)
H - informacja, czy jest automatyczna zmiana biegu (0/1)

Przy redukcji biegów skrzynia teraz wybiera jeden z progów prędkości pojazdu:
* B, gdy pojazd nie wytwarza siły pociągowej,
* C, gdy pojazd wytwarza siłę pociągową.

Przy awansowaniu biegów skrzynia dobiera próg przełączania płynnie i liniowo w zakresie od E do F w zależności od zadanego procenta mocy.

Na wybranych biegach istnieje możliwość ograniczenia maksymalnej dawki paliwa, np. dla przedstawionego wpisu maksymalna dawka paliwa na 1. i 2. biegu będzie ograniczona o 0,15 (15%), czyli maksymalna dawka zamiast 1,00 będzie wynosić 0,85. W ten sposób moment obrotowy silnika zostanie również proporcjonalnie obniżony.

Na marginesie, dotychczasowy wpis MotorParamTable zawierał wyłącznie odpowiedniki kolumn A, B, C=D, E=F, H. Wpisanie wartości w kolumnie C równych 0 albo D oraz w kolumnie E równych 0 albo F pozwalają na utrzymanie dotychczasowego zachowania skrzyni biegów. W dalszym ciągu można również używać wpisu MotorParamTable.

Tymczasowo konieczne jest nad wpisem MotorParamTable0: podanie linijki MotorParamTable: z powtórzonymi parametrami sprzęgła.

3
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 28 Maja 2020, 13:04:12 »
60 na kierunek zwrotny w rozjeździe z prędkością 40 na bok?

4
Na filmie widać, że bot za szybko wrzuca pozycje, nie czeka na naprężenie składu i używa dużego prądu rozruchu. Został już odsunięty od jazdy i skierowany do jazd instruktażowych.

5
Tabor / Odp: Dziwne zachowanie Traxxa podczas jazdy z towarem
« dnia: 09 Maja 2020, 15:28:01 »
Problem najprawdopodobniej wynika z dosyć gumowej fizyki sprzęgów i zderzaków, jaką mamy w tym momencie w MaSzynie. W przypadku długiego składu towarowego i szybkiego narastania siły pociągowej dochodzi do sprężynowania między poszczególnymi wagonami i drgań wzdłużnych składu. Rozwikłanie tego może jeszcze potrwać długo.

6
Tabor kolejowy / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 06 Maja 2020, 16:26:27 »
LTC

7
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 30 Kwietnia 2020, 19:53:06 »
Brakuje panelu z klawiaturą oraz niebieskiego przycisku do tempomatu.
Śląskie EN76 (poza jednym) nie mają tempomatu.

8
Bocznica / Odp: Tworzenie stron internetowych
« dnia: 22 Kwietnia 2020, 08:42:49 »
Dlaczego?

9
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tramwaje
« dnia: 20 Kwietnia 2020, 20:42:39 »
Tak, kiedyś nawet można było ściągnąć model tramwaju 105N. W razie czego, można śmiało robić :)

10
Tabor kolejowy / Odp: Nadmiarowe w SU45
« dnia: 17 Kwietnia 2020, 21:57:30 »
Nie sugerowałbym się wartościami znamionowymi, bo maszyny elektryczne są znacznie przeciążalne, np. prąd mocy ciągłej na EU07 to 355A, prąd mocy godzinowej to 370A, natomiast pierwszy próg przekaźnika nadmiarowego to 600A.

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Kwietnia 2020, 22:48:59 »
Gdyby przemodelować RList, to można by po prostu w miejsce gałęzi i silników dać układ połączeń (nr kolejny), a następnie zrobić tablicę zależności: kombinacje bitowe użytych odłączników - dostępna liczba gałęzi i silników dla każdego numeru układu połączeń. Względnie można zrobić nadpisanie liczby gałęzi i silników innymi wartościami na podstawie użytych odłączników.

13
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 10:28:21 »
EN57 o numerach 1061, 1141 i 1149 nie mają matów dla członów Ra i Rb - wnętrze jest różowe, a szyby (okna i reflektory) nieprzeźroczyste.

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Kwietnia 2020, 18:00:23 »
Akurat to nie jest kwestia spadków napięć poniżej 3kV, tylko krótkotrwałe (jednoklatkowe?) braki napięcia, które rozłączają WSa.

15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Kwietnia 2020, 16:17:54 »
Akurat też odnoszę wrażenie, że ostatnimi czasy jakby WS częściej puszczał na Drawinowie - może to właśnie wprowadzenie sekcji coś zmieniło?

16
Mając w konfiguracji ustawione tarcie na 0.0 pojazd nie będzie miał przyczepności wcale.

17
Tabor kolejowy / Odp: Przewody pneumatyczne
« dnia: 28 Marca 2020, 09:38:28 »
Tylko że nikt tutaj nie neguje zasady działania zaworu rozrządczego, w którym jego główny aparat opiera na różnicy ciśnień między pgh i ciśnieniem sterującym... Zwracamy jedynie uwagę na konieczność uzupełniania zapasu sprężonego powietrza w zbiorniku pomocniczym podczas procesu odhamowania składu pociągu. Jeśli zbiornik pomocniczy jest zasilany bezpośrednio z pgz, to powietrze w nim jest uzupełniane na bieżąco i niezależnie od działania pgh. Jeśli zaś zbiornik pomocniczy jest zasilany wyłącznie poprzez pgh, to powietrze w nim może wziąć się jedynie poprzez podbieranie powietrza z pgh podczas podwyższania ciśnienia w pgh. Rzeczone podbieranie może być na tyle intensywne, że zakłóci przebieg wzrostu ciśnienia w pgh. Skutkiem tego wzrost ciśnienia w pgh (szczególnie ostatnich wagonów) może być trwać dłużej niż wynosi nominalny czas luzowania cylindra. Co za tym idzie, faktyczny czas opróżniania cylindra będzie wydłużony o tyle, o ile dłużej będzie trwało podwyższanie ciśnienia w pgh do wartości roboczej.

18
Tabor kolejowy / Odp: Przewody pneumatyczne
« dnia: 27 Marca 2020, 20:57:09 »
Sęk w tym, że zbiorniki pomocnicze napełniane z pgh stanowią dla niego znaczne obciążenie, co powoduje spowolnienie wzrostu ciśnienia - szczególnie w ostatnich wagonach. Jest to przede wszystkim skutek konieczności zahamowania niewyczerpalności, którą osiąga się poprzez bardzo szybkie napełnianie zbiornika pomocniczego w pierwszej fazie odhamowania, tj. napełniamy ZP do odpowiedniego ciśnienia (trochę mniejszego niż robocze) zanim wyluzujemy cylindry hamulcowe. Widać to bardzo dobrze przy długich składach towarowych, których nie da rady wyluzować w sensownym czasie pozycją jazdy, zwłaszcza po hamowaniu pełnym.
Podsumowując:
Czas luzowania jest uzależniony od wartości ciśnienia w pgh,
którego szybkość wzrostu jest uzależniona od tego, czy musi on również zasilać zbiorniki pomocnicze, czy nie.

19
To się dzieje wtedy, gdy z jednej kabiny jedziesz na nastawieniu P (hamowanie w 1:08), a z drugiej kabiny jedziesz na nastawieniu R (hamowanie w 4:48).

20
Inne niekolejowe / Odp: Farming Simulator 2019
« dnia: 01 Marca 2020, 22:42:20 »
Ja nie wiem. Może ktoś inny wie. Mam nadzieję, że pomogłem.

21
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 07 Lutego 2020, 21:11:47 »
Nie, nie masz gwarantowane. Na 45WE jest zbyt duża siła hamowania na wózkach napędnych i z ED najmniejszy deszczyk to ciągły poślizg nawet przy drobnym hamowaniu. Natomiast bez ED (samo EP) śmiga się aż miło i nie ma żadnych problemów.
Siła hamowania jest właściwie taka sama jak przy 31WE, natomiast z racji na większą masę pojazdu ta sama wartość siły hamowania ED jest uzyskiwana przy mniejszych procentach zadanej siły hamującej. Co więcej, nawet trójczłonowe 36WEa nie mają jakoś wybitnie mniejszej siły hamowania ED. Wszystko to wynika z TSI, które mówią o wykorzystaniu przyczepności nie większym niż 0,15. Dla wózka napędowego o łącznym nacisku ok. 30 ton daje to 45 kN siły hamowania.

A poślizg przy 20% mocy to nie bubel tempomatu, tylko całego składu. Głównie dzieje się tak na najdłuższych, czyli 45WE.
Zadane 20% mocy oznacza tak naprawdę 40% wartości maksymalnej, a to już jest dużo. Dodatkowo pięcioczłonowce z uwagi na większą masę i to samo maksymalne przyspieszenie (1 m/ss przy pełnym obciążeniu) muszą generować proporcjonalnie większą siłę napędową w zakresie do 40-50 km/h.

Napisano tu, że tempomat jest nieekologiczny. Ktoś rozwinie ten temat? Mnie to wydaje się naciąganą bzdurą.
Masz rację wydaje Ci się. Temat często poruszany na konferencjach w ramach CEEK. Jazda na tzw. tempomacie jest bardziej energochłonna niż jazda manualna. Sprawdzone w praktyce, potwierdzone w teorii. Jeśli jest układ którego podstawowym celem jest utrzymywanie stałej prędkości to logicznym jest to, że w danym okresie czasu będzie to powodowało większe zużycie energii elektrycznej lub paliwa. Tempomat jest dobry dla maksymalnego skrócenia czasu przejazdu ale nie dla obniżenia zużycia energii.
Patrząc po wykresach, to można było ustawić na tempomacie jakieś 5 do 10 km/h mniej od prędkości rozkładowej. Taki przejazd również byłby oszczędniejszy od jazdy na tempomacie z pełną dozwoloną prędkością bez wybiegu.

22
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Lutego 2020, 19:56:08 »
Druga rzecz: należałoby wprowadzić oprócz hamowania nagłego, pozycję hamowania pneumatycznego według pozycji kranu hamulca FV6el.
Jest dostępne na pozycji hamulca 4,5. Można sobie zmienić brakestep na 0,5 albo użyć analogowego zaworu maszynisty, żeby się do niej dostać.

23
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 26 Stycznia 2020, 11:59:09 »
Jakie są możliwości stworzenia dwóch map świateł - dla położenia przy źródłach i gdzieś w oddali - i ich płynnego mieszania, zależnie od odległości od czoła pociągu? Myślę, że pozwoliłoby to na oddanie charakteru świateł: dolne opadające na dół, górne świecące nieco na sieć trakcyjną).

24
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Stycznia 2020, 20:38:13 »
Czy tylko mi się wydaje, czy tabor ma sporo gorsze osiągi? Zdecydowanie dłuższe rozruchy, słabe osiągi oraz hamowanie.
Podbijam pytanie.
A masz podkatalog data, a w nim plik load_weights.txt?

25
Problemem jest to, że różnica dynamiki poszczególnych dźwięków w maszynie jest za mała i mówiłem to już dawno temu. Trąbienie pojazdu powinno dawać ponad 100 dB i do tego poziomu powinno się dopasować resztę. Obecnie wszystko jest skompresowane, stąd potem wychodzą kwiatki z nieodpowiednim tłumieniem czy przykrywaniem jednych dźwięków przez drugie. Nieraz było tak, że suma amplitud dźwięków przekraczała max i cichy syk, stukot czy przełącznik wygłuszał przy okazji trąbienie lub szum jazdy.
Sęk w tym, że mało kto może sobie pozwolić na korzystanie z symulatora w taki sposób, a co dopiero móc dopasowywać głośności nagrań.

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Grudnia 2019, 07:58:06 »
W takich sytuacjach stosuje się zawór biegu luzem, który łączy sprężarkę z atmosferą.

27
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« dnia: 05 Grudnia 2019, 15:58:25 »
Dziś usłyszałem od instruktora że na sieci PLK sygnał STÓJ może zostać podany na 15 sposobów. Spróbujecie wymienić wszystkie? Sam nie jestem w stanie wskazać wszystkich 15 form.
Wertując instrukcję Ie-1 da się znaleźć akurat 15 sygnałów bądź sytuacji, które oznaczają sygnał "stój" (część wymienił już @matek123):
  • Sr1
  • S1
  • S1a
  • Z1
  • Z1wk
  • Z1o
  • Z1wg
  • Z1p
  • D1
  • D2
  • D3
  • D7 (też oznacza "stój", pomimo odnoszenia się do pojazdów drogowych)
  • Rm4
  • Sygnał wątpliwy
  • Brak świateł na semaforze świetlnym
16. Podanie sygnału zezwalającego na semaforze (kształtowym) dla kierunku przeciwnego przy tym samym torze. Co wygrałem?

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Grudnia 2019, 23:20:27 »
W uzupełnieniu do powyższego - i na terminalu maszynisty, i w oknie diagnostycznym masz podaną informację o aktualnym napięciu w sieci trakcyjnej, które wynosi ok. 1,3 kV. To zdecydowanie za mało na załączenie WSa.

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Listopada 2019, 16:47:23 »
Pozwoli to w zalozeniu uzytkownikom komputerow o mocy kartofla selektywne obnizenie rozdzielczosci tekstur zewnetrznych (uzywajac dotychczasowego wpisu) przy jednoczesnym zachowaniu czytelnosci zegarow, pulpitow itp w kabinach uzywajacych pojedynczych, duzych tekstur
Jako przedstawiciel grupy docelowej tej funkcjonalności pozwolę sobie wyrazić naszą wspólną radość:

30
Pomoc doraźna / Odp: Zmiana prędkości rozkładowej pociągu
« dnia: 16 Listopada 2019, 23:50:52 »
Cytuj
a symulator je dostosuje w dół do możliwości taboru
Brany jest pod uwagę cały skład pociągu? Będziemy mieli EP09 i jakiś wagon na 120 km/h to nam AI nie pojedzie szybciej niż 120 mimo większej prędkości w RJ?
Tak.

Strony: [1] 2 3 4