Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - youBy

Strony: [1] 2 3 ... 9
1
Sprawdź na wszystkich pozycjach, czy napięcia/wartości idą liniowo. Ja osobiście unikam skrajnych pozycji potencjometru. Możliwe, że będziesz musiał zrobić korektę wartości wyjściowej, żeby podciągnąć jazdę na 0.

2
Na warsztacie / Odp:  Quark: zapętlenie
« dnia: 21 Stycznia 2024, 22:47:23 »
Jeśli chcesz do tematu podchodzić w ten sposób, to musisz odpowiedzieć sobie na jedno bardzo ważne pytanie - czy celem jest takt (1), czy sensowna oferta połączeń (2)? Jeśli (1), to trzeba wtedy iść na kompromisy rozkładowe np. w zakresie czasu przejazdu, krzyżowań, godziny dojazdów do ważnych punktów. Jeśli (2), to po ułożeniu rozkładu cyklicznego pojedyncze połączenia/pary/obiegi mogą być przesuwane, żeby coś zoptymalizować (np. przesuwamy jakiś pociąg 10 minut wcześniej, żeby dowiózł dzieci do szkoły na dworzec 7:45 zamiast 7:55).
Ścisły takt w zasadzie realizowany jest tam, gdzie połączeń i możliwości przewoźnika jest dostatecznie dużo. W wielu przypadkach takt jest tylko punktem wyjścia do optymalizacji oferty - dobór liczby obiegów taboru, służb maszynistów/kierowników pociągu/konduktorów, obsługi technicznej, ilości pracy eksploatacyjnej. Część niedoskonałości równego taktu można rozwiązać pojedynczymi pociągami szczytowymi lub różnym taktem w szczycie i między szczytami. Natomiast przy znacznym zagęszczeniu połączeń (np. 15 minut) problem dojazdu na określoną godzinę przestaje mieć znaczenie jak w przypadku pociągów co godzinę albo dwie.

3
Symulator / Odp: Działanie magnetycznego hamulca szynowego
« dnia: 13 Listopada 2023, 13:34:09 »
Siła hamulca magnetycznego dodaje się do oporów ruchu, a nie siły hamowania, ponieważ nie korzysta z przyczepności kół.

4
Bocznica / Odp:  Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 16 Października 2023, 20:47:07 »



Tak, tak. Zbieżność nazwisk nieprzypadkowa. :)

5
Tabor / Odp:  31we/45we perpetuum mobile...
« dnia: 10 Października 2023, 21:09:55 »
Pojazdy 31WE/45WE mają pewną rzecz zrobioną w sposób zgoła odmienny od EU07 i EN57. Ich odbieraki prądu znajdują się w członach tocznych, które nie są wyposażone w jakiekolwiek urządzenia wysokiego napięcia, a prąd jest przenoszony sprzęgiem WN między członami. Obsługa tego w symulatorze na chwilę obecną może być nieco kulawa.

6
Tabor kolejowy / Odp:  Impuls 31WE
« dnia: 29 Września 2023, 21:14:37 »
Temat został w sumie już dawno rozgryziony i sprawa wygląda tak:
1) 31WE z ZGZ (ED78 od 1 do 16) mają "małe" silniki z przekładnią Gmeindera (tak jak 36WEa),
2) pozostałe 31WE (w tym nowsze ED78 od 17 w górę) mają już "duże" silniki z przekładnią Dosto Var 200.
Pojazdy z grupy 1) mają inne nastawy falowników niż pojazdy z grupy 2) i są przez to słabsze - zdecydowanie pod względem mocy, nieznacznie pod względem siły. Mimo to ich parametry pozwalają bez większych problemów osiągać prędkość 160 km/h w terenie nizinnym.

Parametry pod pojazdy z ZGZ miałem już gdzieś przygotowane na podstawie nagrań rozruchu z takiego pojazdu - czekają na lepsze czasy, aż ktoś się ulituje i przygotuje starą lub przejściową mordkę.

7
Bieżące Symulatorowe / Odp: Siła hamowania EN57
« dnia: 26 Lipca 2023, 20:24:28 »
Temat jest o tyle trudny, że w zasadzie piśmiennictwo skupia się na hamowaniu pełnym/nagłym od prędkości maksymalnej i drodze hamowania w takich warunkach. Hamowania służbowe i z niepełnej prędkości nie są brane pod uwagę - a przynajmniej ja się z czymś takim nie spotkałem.
W MaSzynie możemy podkręcić sprawność przekładni i włączyć siłę oporu Sabów do tejże sprawności, co poprawi hamowanie przy mniejszych ciśnieniach w cylindrze.

8
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 04 Maja 2023, 09:24:46 »
Tu chodzi o co innego - bot obecnie w pierwszej klatce przejmuje wszystkie pociągi, w tym wybrany przez gracza.

9
Bieżące kolejowe / Odp:  Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 28 Lutego 2023, 18:22:02 »
Tak, po podłączeniu równoległym będzie taki efekt, że wiodący będzie raz jeden, a raz drugi silnik. Oczywiście przy większych prędkościach i tak moment każdego z silników będzie mniejszy niż przy samym ruszaniu. Rezystancja całkowita gałęzi silnika nr 1 jest mniejsza, bo rezystor jest równolegle z uzwojeniami stojana.

10
Bieżące kolejowe / Odp:  Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 28 Lutego 2023, 12:08:14 »
Nie - przez oba silniki będzie płynąć ten sam prąd, toteż silnik nr 1 będzie zawsze generować niższy moment obrotowy od silnika nr 2. Z kolei silnik nr 2 będzie również czerpać korzyść ze zbocznikowania silnika nr 1 i będzie się na nim odkładać więcej napięcia niż w silniku nr 1 (większe pole przy tych samych obrotach daje wyższą SEM). W sumie zbliżona sytuacja jest przy poślizgu zestawów kołowych w połączeniu szeregowym - wszystkie silniki mają to samo pole, ale ślizgający się ma wyższe obroty, przez co ma wyższą SEM i odkłada się na nim większa część napięcia zasilania niż na pozostałych.

11
Bieżące kolejowe / Odp:  Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 16 Lutego 2023, 22:15:36 »
Prąd w silniku trakcyjnym zależy od dwóch rzeczy: rezystancji w obwodzie i generowanej SEM (przeciwnapięcia) w wirniku. Rzeczona SEM jest iloczynem pola magnetycznego stojana (prądu stojana nałożonego na charakterystykę magnesowania) i prędkości obrotowej wirnika. Podczas pracy silnika elektrycznego (ustalonej, bez zmian prędkości obrotowej, obciążenia i napięcia) napięcie na silniku rozkłada się na: (1) spadek napięcia na oporze w obwodzie silników i (2) SEM w wirnikach.

W przypadku jazdy na pozycji bezoporowej i bocznikowania sprawa wygląda tak, że część (1) napięcia to jest kilka procent (np. dla silnika EU07 i prądu 600A mówimy o 90 V przy napięciu pracy 1500 V). W związku z tym praktycznie wszystko zależy od sposobu generowania SEM. Po użyciu bocznikowania następuje spadek prądu płynącego przez stojan (poziom zależny od stopnia bocznikowania), co powoduje spadek pola magnetycznego generowanego przez silnik przy tych samych obrotach silnika. Spadek pola magnetycznego powoduje zmniejszenie generowanej SEM, a w związku z tym jednocześnie wzrost prądu płynącego przez silnik. Prąd ten rośnie tak bardzo, aż pole magnetyczne wróci do poziomu, w którym SEM będzie w równowadze z napięciem zasilającym. Skutkiem tego prąd stojana wróci (mniej więcej) do poziomu sprzed bocznikowania, natomiast większy prąd będzie płynąć przez wirnik. Powoduje to oczywiście wzrost mocy i momentu obrotowego silnika trakcyjnego.

W przypadku postoju sprawa ma się zgoła odmiennie. Tutaj SEM jest zerowa, a całe napięcie odkłada się na rezystancji w obwodzie - głównie opornikach rozruchowych. Powoduje to, że przekierowanie części prądu ze stojana do bocznika nie wpływa na całościowy prąd silnika/wirnika, a jedynie osłabia jego pole magnetyczne i moment obrotowy.

Przejście między tymi dwoma efektami zależy od stosunku części napięcia oporowej (1) i SEM (2), czyli od rezystancji oporów rozruchowych i prędkości jazdy.

12
Potrzebuję listę stacji i przystanków, żeby nagrać zapowiedzi.

13
Inne niekolejowe / Odp:  SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 16 Stycznia 2023, 21:45:34 »
A czy ktoś wypowiadający się w temacie fizyka zła/gorsza/cokolwiek jest w stanie się bardziej dookreślić, co konkretnie jest nie tak?

14
Symulator / Odp: Pomoc z Ekranem zewnętrznym EN57AL
« dnia: 04 Listopada 2022, 22:52:26 »
Tutaj trzeba doprecyzować parę rzeczy - co dokładnie ma być osiągnięte i jakim nakładem sił/środków.
Na przykład opóźnienia 10 ms nikt nie zagwarantuje, bo przy 60 FPS klatka renderuje się 17 ms, więc potrzebne są monitory oferujące min. 100 Hz. Inna rzecz, że ekrany diagnostyczne odświeżają się z częstotliwością 2 Hz (czyli 500 ms). Wątpliwości są jeszcze w zakresie interakcji - najpierw wspominałeś o komputerze, co sugeruje jeszcze przesyłanie czegoś do symulatora. Wszystkie "moje" ALki mają ekrany niemacane, z przyciskami, więc to by było o tyle łatwiej.

Ja osobiście używam rozwiązania z zapisem wygenerowanego przez python obrazka do pliku na ramdisk i asynchronicznym odczytem tego przez autorski program, który wczytuje to bez ramek i wyświetla. Plusem tego rozwiązania jest możliwość wygaszania ekranów bądź wczytywania innego obrazka na czas ładowania.

Przy okazji - byłem w niedzielę na targach u Was, to była dobra okazja żeby ten temat przegadać.

15
Dokładnie - niepodłączone (wolne) wejścia analogowe będą wskazywać jakąś wartość, bo tak działają te układy. Można je zewrzeć z masą, jeśli komuś to przeszkadza. Między podłączonymi kanałami nie ma problemów.
Co do drgania - ja u siebie stosuje pewien algorytm, który zmienia wartość zadaną dopiero po przekroczeniu minimalnego progu zmiany. Przekłada się to na dokładność ok. 2% mocy zadanej w zakresie płynnym. Pozycje skrajne są oczywiście wyłączone spod tego filtrowania, ale one mają dosyć wyraźnie określone wartości.

16
Pomoc doraźna / Odp:  Symulator się wykrzacza po podmianie zapowiedzi SIP
« dnia: 22 Października 2022, 15:52:32 »
Możesz zaczytać większą liczbę plików na raz do Audacity i użyć opcji Eksportuj > Eksportuj wiele plików.

17
Ja to mam sprawdzone i zastosowane w dwóch różnych klonach - i w MEGA, i teraz w Uno. Transmisja bez zarzutu, symulator reaguje na nastawnik prawidłowo.

18
Ja u siebie w Arduino mam na końcu asekuracyjne "delay(100)", bo wcześniej też się różne dziwne rzeczy działy.

19
Bocznica / Odp:  tęśt półśkićh żńąków
« dnia: 02 Października 2022, 18:46:52 »
Przepraszam, można coś przetestować?

20
W protokole jest miejsce, żeby w odpowiednim bajcie wepchnąć "procentową" wartość wychylenia w zakresie 0..255, gdzie 0 to 0 a 255 oznacza ostatnią pozycję. Szczegółów nie znam, korzystam z biblioteki, którą przygotował marcinn. Mój kod w arduino:
  comm->getState()->setControllerValue(ControllerType::master_controller, outputValueJ);
  comm->getState()->setControllerValue(ControllerType::independent_brake, outputValueH);
 
  comm->getState()->setControllerValue(ControllerType::train_brake, map(analogRead(analogInPinHZ), 170, 520, 0, 255));

22
Na warsztacie / Odp:  EW58 | Trainz&Repaints
« dnia: 15 Września 2022, 22:02:44 »
Smutłem

23
Na warsztacie / Odp:  Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 11 Września 2022, 20:39:40 »
Wagony mają pozaciągane hamulce ręczne - musisz je wyluzować przed ruszeniem.

24
Pomoc doraźna / Odp:  MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 30 Sierpnia 2022, 14:59:59 »
Jest to prawidłowe działanie pojazdu, który osygnalizowuje się czerwonymi z obu stron na czas zmiany kabiny.

25
Bieżące kolejowe / Odp:  Opuszczenie pantografu przed zderzeniem.
« dnia: 21 Sierpnia 2022, 15:11:59 »
Taka funkcja jest w 36WEh, przy czym użycie grzyba zabiera również zasilanie ze sterowników silników spalinowych, które przez to natychmiastowo gasną.

26
Bieżące kolejowe / Odp:  Opuszczenie pantografu przed zderzeniem.
« dnia: 20 Sierpnia 2022, 20:45:37 »
Nie. Opuszczenie pantografów przy pomocy hebelka nie powoduje nagłego. Nagłe z nastawnika lub zadajnika hamulca PN nie powoduje opuszczenia pantografów. Tylko grzybek wdroży nagłe i opuści pantografy jednocześnie.

27
Bieżące kolejowe / Odp:  Opuszczenie pantografu przed zderzeniem.
« dnia: 20 Sierpnia 2022, 20:42:04 »
W ramach uzupełnienia - jeden z producentów zrezygnował z oddzielnego grzybka od zasilania na rzecz podpięcia do grzybka hamowania awaryjnego również wyłączenia napędu (pantografy/silnik diesla).

28
Na warsztacie / Odp:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Sierpnia 2022, 19:20:44 »
Od jakiegoś czasu jest animowana lampka odbioru w Kolibrze, która się świeci podczas odgrywania dźwięku. Można by ją do tego wykorzystać.

29
Tak - należy wyedytować plik rozkładu jazdy przywołany we wpisie i znajdujący się w katalogu "scenery". Dla domyślnego składu będzie to plik scenery\rozklad.txt. Jeśli plik ten jest pusty, to musisz przekleić tam zawartość jakiegoś innego rozkładu jazdy.

30
Pomoc doraźna / Odp: Problem z EW60 w MaSzynie
« dnia: 12 Czerwca 2022, 21:53:51 »
Ale po co w ogóle ruszać w ogóle temat EW60, toż to stary trup. Już lepiej zamiast bawić się w mmd można nowy model zrobić :P
To zrób, bo MaSzyna jest jedynym symulatorem, w którym można pojeździć tym pojazdem z jakkolwiek oddaną fizyką i możliwościami trakcyjnymi. Ocena dodatku/części do programu symulującego pojazdy szynowe wyłącznie poprzez wygląd na screenach jest smutne. Ładne obrazki to sobie można zrobić w programie do robienia obrazków.

Strony: [1] 2 3 ... 9