Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Łukasz-O

Strony: [1]
1
Ok, tylko czy nie musi być czasem jakaś krańcówka dla wskazówki? No i jak ją umieścić?

2
Jak radzicie sobie aby silniki krokowe od manometrów wróciły do stanu "zero" lub osiągnęły potrzebną wartość  przy kolejnym uruchomieniu pulpitu? Ręcznie je zerujecie? Zatrzymałem się na tym i nie wiem co dalej :(

3
No właśnie nie ma dodatkowego hebelka. Jest tylko od blokady drzwi. Też o tej pętli myślałem ale opis na lampce powinien być np. "Drzwi zamknięte", a jest "Blokada napędu SOD załączona".
Może po prostu lampka zielona świeciła zaraz po załączeniu hebelka (który i tak był cały czas załączony i oplombowany), a czerwona uaktywniała się dopiero po fizycznym załączeniu blokady drzwi?  No bo czym jeszcze może się różnić blokada drzwi od blokady napędu SOD. Takie masło maślane :)   
Ewentualnie to jakiś następca tradycyjnej blokady drzwi. Dołożyli lampkę, a stary hebelek ze starą lampką został dla dekoracji? No nie mam już innych pomysłów.

PS.
Niestety nie jestem w stanie zweryfikować świecenia lampki, bo mała obcięte przewody podczas demontażu. 

4
Podczas wdrażania projektu SPOT nie było już "PRL-u" a jednak w EN57 serii 2000 też lampki od SBL montowali ;)
Właśnie o tych modernizowanych kiblach pisałem w poprzednim poście. 
Poświęcili czas i środki na jakiś relikt z którego raczej mało kto już korzystał. Moim zdaniem bardziej przydała by się lampka zablokowanej sprężarki lub zadziałania przekaźnika różnicowego, czy chociażby nadmiarowych od ogrzewania. Przynajmniej skróciłoby to czas na wykonanie zbędnych odbloków w kabinie. Idąc do szafy nN, mechanik wiedziałby z czym jest problem. 

Np. w pierwszych EN57-19XX była lampka jazdy. Z tego co pamiętam paliła się wtedy, kiedy nastawnik kierunkowy był ustawiony w przód lub tył. Takie trochę dublowanie lampki napięcia na nastawniku hamulcowym. Później tą lampkę odłączano lub likwidowano podczas obniżania pulpitów w kolejnych numerach.

No nic, zostaje jeszcze niewyjaśniona kwestia lampki blokady SOD w KM.       

5
Czyli ręczna sygnalizacja kabinowa ;) Takie coś wymyślić mogli tylko ludzie w PRL. Co ciekawe pierwsze modernizowane kible również były wyposażane w taką lampkę i zetkę  - jako fabryczną.
 Równie dobrze powinien być hebelek z lampką - od minięcia S5  aby przypomnieć maszyniście o zbliżaniu do  S1 ;)
Jeden wielki bezsens.

6
Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź. Jest to logiczne co piszesz. Podobnie działał amperomierz w Starze.
Dużo mi to pomogło.
Nie wiem dlaczego założyłem początkowo, że po załączeniu przetwornicy, przekaźnik przełączał układ amperomierza i ten mierzył prąd przetwornicy i innych odbiorów nN. Dlatego to "zero" podczas jazdy mi nie pasowało.  A to takie proste się okazało :) 
Dzięki jeszcze raz.       

7
Cześć,
Buduje pulpit od EN57 i w pewnych kwestiach brakuje mi wiedzy. Prawie 25 lat temu miałem praktyki na Grochowie i nawet jeździłem kiblami ale wielu rzeczy już nie pamiętam lub też ich jeszcze nie było - tak jak np. blokad drzwi.

Na pulpicie mam dwie dodatkowe kontrolki - jedna od blokady drzwi, a druga od blokady napędu SOD. O ile wiem jak działała ta pierwsza kontrolka, otyle zupełnie nie mam pojęcia jak działała druga lampka. Rozwiązanie, pochodzi z Kolei Mazowieckich.
Być może jest tu ktoś z KM, który byłby w stanie mi wytłumaczyć jak działała lampka blokady napędu SOD.

Drugie pytanie dotyczy sygnalizacji SBL. W jakim celu zostało wprowadzone i w czym miało pomagać maszyniście? Jak zdążyłem rozeznać połączenia, załączenie zetki "sygnalizacja  SBL", powodowało tylko i wyłącznie zaświecenie lampki - nic więcej.

I ostatnie pytanie na dziś - chodzi o zachowanie amperomierza nN.
O ile przed załączeniem przetwornicy, wskazuje on prąd wsteczny (rozładowanie), otyle po załączeniu przetwornicy, nie bardzo pamiętam jego zachowanie. Chodzi o jego wskazania podczas załączania np. przetwornicy oświetleniowej, sprężarki itd. Dlaczego na większości dostępnych filmów na YT wskazuje on po prostu "zero"?     
     
 

8
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 02:37:30 »
Witajcie.
Niestety ale dno kompletne. To nie jest symulator tylko gra.
Brałem udział w play testach i żadna z moich uwag (i nie tylko moich) nie zastała wzięta pod uwagę. Żeby było śmieszniej, straciłem możliwość wypowiadania się na forum  SimRaila bez jakiejkolwiek podanej przyczyny.
Tak mi podziękowano za testy.
Grafika na wysokim poziomie ale dźwięki i fizyka leżą na dnie. 
Dwa lata oczekiwań i zrobiono gówno. Gdyby nie grafika, to porównałbym to do Maszyny sprzed 10-ciu lat - na korzyść oczywiście Maszyny.
W trybie pojedynczego maszynisty zero życia na szlaku. W trybie multi się nie wypowiem, gdyż wejście na serwer w moim przypadku graniczy z cudem. Zero wsparcia od strony dewelopera aby ten problem rozwiązać.  Lepiej zablokować konto na forum niż się wypowiedzieć.

Reasumując - wydałem ponad 130zł za grafikę i nic poza tym.  Play testy działały lepiej... Do tego dopiero po zakupie poinformowano o wczesnym dostępie. Po chłopsku wcisnęli niedopracowane demo za kasę i chcą zgłaszania błędów. Szkoda, że zgłaszane błędy mieli w dupie w fazie testów.
Moim zdaniem porażka.   

Strony: [1]