Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Maciej

Strony: [1] 2 3 ... 14
1
Bocznica / Odp: Repozytorium.
« dnia: 31 Maja 2020, 11:51:31 »
del

2
W spalinówkach (sprawdzane na SM42 i SU45) wciśnięcie kombinacji shift + nie powoduje zejścia nastawnika do zera, jak było dotychczas. Teraz przeskakuje tylko o 2 pozycje. Trochę utrudnia to sterowanie, szczególnie w stonkach, gdzie teraz trzeba liczyć pozycje lub korzystać z pomocnika, tak by zejść do zera, ale jednocześnie nie uruchomić hamulca lokomotywy.

3
Bieżące Symulatorowe / Odp: Człony ra i rb EN71
« dnia: 04 Maja 2020, 22:05:18 »
Były wpisane złe modele w plikach mmd. Poprawione w rewizji 5720. Poprawione pliki dodaję też w załączniku. Należy je wypakować do folderu dynamic/pkp/en57_v1.

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Stycznia 2020, 21:35:20 »
Kolejne błędy dotyczące ET42. W przypadku jazdy na tylnym pantografie, woltomierz silników trakcyjnych wskazuje wartości ujemne. Ponadto, jeżeli zostanie podniesiony któryś z pantografów w trakcie jazdy z poborem prądu (np. rozruch), następuje chwilowy zanik napięcia i wyłączenie WS-a.

5
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Stycznia 2020, 15:37:17 »
W przypadku sprzęgnięcia pojazdów przewodem wysokiego napięcia, np. członów ET42, można załączyć przetwornicę bez załączonego WS-a.

6
Bocznica / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 11 Stycznia 2020, 15:35:18 »
Do usunięcia.

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Stycznia 2020, 11:00:12 »
Tak, tu jest złe opacity haslera. W kabinie EP05 było to samo. Konkretnie submodele a16_main i a16_tarcza_z_p w modelu drugiej kabiny suki.
Poprawka w rev. 4961. Submodel a16_main dostał opacity 100, natomiast a16_tarcza_z_p miała dobre opacity (ustawione na 0), bo jest to tekstura podświetlenia, zrobiona na alphie.

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Grudnia 2019, 11:52:23 »
W symulatorze pada śnieg, a w okienku wyświetla się temperatura 15 stopni. Na scenerii nie mam wpisów dotyczących ani numeru dnia w roku, ani temperatury.

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Grudnia 2019, 22:34:35 »
Przy przechodzeniu między połączonymi pojazdami, pomijana jest kabina A w drugim pojeździe. Czyli przy klikaniu klawisza END przechodzimy w następujący sposób: kab.A->maszynownia->kab.B->maszynownia->kab.B.

10
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Listopada 2019, 16:10:07 »
Co do przezroczystego terenu to znalazłem przyczynę. Okazało się, że tekstura jesiennej trawy grass_autumn1 miała alfę. Usunięcie alfy oraz wygenerowanie nowego sbt naprawiło problem.

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Listopada 2019, 18:52:34 »
Zobacz z ciekawosci czy sytuacja poprawi sie po usunieciu pliku .sbt tak by mogl sie wygenerowac nowy? Ogolnie wyglada to jakby z jakiegos powodu teren byl blednie sklasyfikowany jako polprzezroczysty.
Sbt usunąłem, wygenerowałem na nowo i nadal efekt ten sam. Przy próbie uruchomienia symulatora bez zapisu sbt, również bez zmian. Mam podejrzenie, że może być coś nie tak z terenem, który zapisany jako jako e3d. Biorąc pod uwagę, że ostatnio ten plik był edytowany dwa lata temu, to być może pewne rzeczy nie są już odczytywane tak jak w poprzednich exe. Ciężko mi cokolwiek na ten temat powiedzieć, bo nie mam jak zobaczyć jak ten e3d wygląda, więc są to jedynie moje przypuszczenia. Przykładowo na Bałtyku tego efektu "przezroczystego" terenu nie zauważyłem.

13
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Listopada 2019, 21:38:01 »
U mnie w niektórych miejscach występuje efekt jakby przenikania niektórych warstw otoczenia. Screeny:
https://eu07.pl/userfiles/23301/dr6.jpg
https://eu07.pl/userfiles/23301/dr7.jpg
https://eu07.pl/userfiles/23301/dr8.jpg
https://eu07.pl/userfiles/23301/dr9.jpg

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Czerwca 2019, 20:24:37 »
Efekt po wstawieniu jako modele jest widoczny na screenie. Przykładowy wpis dla Transita mam taki:
Cytuj
node -1 0 none model -84.3704 0.997052 317.552 0 dynamic/road/transit/transit.t3d dynamic/road/transit/transit_bialy endmodel
node -1 0 none model -84.3704 0.997052 317.552 0 dynamic/road/transit/transit_int.t3d none endmodel
Wpis jest dobry, a jednak tekstura auta się nie wyświetla. W innych autkach, gdzie nie ma tekstury wymiennej nie chce się wczytywać cień.
Cytuj
Bad file: failed do locate texture file "transit_bialy"
Bad file: failed do locate texture file "transit-normal"
Bad file: failed do locate texture file "cien"
To wygląda tak jakby exe nie próbowało szukać tekstur w folderze, gdzie znajduje się pojazd. Bo bierze plik dynamic/road/transit/transit_bialy.mat, tam odczytuje wpisy:
Cytuj
texture1: transit_bialy
texture2: transit-normal
I szuka w folderze textures/, nie podejmując próby szukania w folderze z pojazdem. To samo z cieniami, bo w modelach jest odnośnik: Map: cien i tutaj sytuacja jest identyczna. Więc teraz pytanie czy to jest błąd w exe, czy należy powpisywać pełne ścieżki w modelach i matach?

15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Czerwca 2019, 18:44:08 »
Takie mam pytanie dotyczące wstawiania pojazdów (samochodów). Bo chciałbym ustawić auto jako nieporuszające się i ustawione odwrotnie względem drogi. Mam taki wpis:
Cytuj
node -1 0 auto1 dynamic ROAD\A4 none a4 miejsce1 25 nobody 0 0 enddynamic
Teraz jak zamiast 25 wstawię -1 to pojazd jest odwrócony, ale stoi na początku drogi. Czy da się wstawić to auto tak, żeby było odwrócone, ale znajdowało się 25 metrów od początku drogi?

16
Forum / "Znikające" polubienia
« dnia: 26 Czerwca 2019, 14:52:57 »
Jakiś czas temu zauważyłem, że gdy ktoś da polubienie danej wiadomości, a następnie ta wiadomość zostanie zmodyfikowana, wówczas polubienie znika. To znaczy pod wiadomością nie wyświetla się napis "ktoś lubi to." Jednak w podsumowaniu profilu te polubienia zostają (w sensie w ilości otrzymanych polubień ta ilość zostaje). Ponadto po wejściu w profilu w "Pokaż wiadomości" -> "Otrzymane polubienia", wiadomość ta się wyświetla wraz z ilością osób, które ją lubią. Ale tutaj pojawia się kolejny problem, bo po kliknięciu w napis "X polubienia" wyświetla się pusta ramka. Czyli wniosek jest taki, że te polubienia niby zostają po zmodyfikowaniu wiadomości, ale nie do końca.

I przy okazji: po kliknięciu w "X polubienia" w niemodyfikowanej wiadomości, wyświetla się napis Użytkownicy, którzy to lubiš . Bez polskiej litery ą.

17
Pomoc doraźna / Odp: Tekstury drzew - problem
« dnia: 22 Kwietnia 2019, 20:38:15 »
Odnośniki do tych dwóch plików masz wpisane w scn? Bo mi to wygląda na zdublowane include. W obu plikach współrzędne są identyczne z tego co widzę, ale w pliku eksportowanym z programu masz nieprawidłową ścieżkę do tekstury krzewu. Z kolei w tym drugim pliku (drzewa.scm) ścieżka jest poprawna. Jeżeli oba pliki są czytane przez scenerie, to taki efekt jest. Czytane jest to co ma złą ścieżkę (i daje efekt różowego pola) i jednocześnie jest czytane to co jest poprawne. I zarówno krzew jak i różowe pole są w tym samym miejscu.

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Kwietnia 2019, 21:40:10 »
Oczywiście chodzi mi o ten z numerycznej. Chociaż teraz porobiłem kilka testów i wygląda na to, że ten przycisk nie reaguje jakąś chwilę po wyluzowaniu lokomotywy odluźniaczem. Potem działa normalnie. Zakładam, że jest to zamierzony efekt.

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Kwietnia 2019, 14:07:01 »
Wydaje mi się, że przycisk "Poślizg" ([Enter]) działa obecnie nieprawidłowo. Jego wciśnięcie nie powoduje wzrostu ciśnienia w cylindrze hamulcowym. Sprawdzane na kilku losowych siódemkach.

20
Tabor / Odp: 4E-HIST - Problem z podświetleniem manometrów
« dnia: 14 Kwietnia 2019, 18:59:39 »
Znalazłem przyczynę problemu. Przez szamaństwo w postaci przypisania do tego modelu kabiny od 303e, nieprawidłowo były szukane tekstury manometrów. Rozwiązaniem problemu jest wpisanie pełnych ścieżek w plikach mat (w folderze 303e_v1/303e/), dotyczących przyrządów pomiarowych (czyli pliki 303e_1]mano_zbiornik_p.mat, 303e_1]mano_cylinder_p.mat, 303e_1]mano_przewod_p.mat). czyli przykładowo dla 303e_1]mano_cylinder_p.mat zamiast wpisu:
Cytuj
texture1: [ 303e/303e_1_mano_cylinder_p_1 303e/303e_1_mano_cylinder_p_2 ]
Będzie:
Cytuj
texture1: [ dynamic/pkp/303e_v1/303e/303e_1_mano_cylinder_p_1 dynamic/pkp/303e_v1/303e/303e_1_mano_cylinder_p_2 ]

21
Trasy / Odp: Drawinowo.
« dnia: 23 Marca 2019, 17:10:25 »
Sprawa byłaby załatwiona z tym semaforem, gorzej że są kolejne takie przypadki niestety, gdzie lampki były podpięte nie pod pierwszy submodel, tylko drugi (czyli dokomory). Wprowadzenie submodelu _on z zerowym transformem poprzestawiało lampki. Trzeba by wylistować, które z modeli z rev. 3088 miały lampki podpięte nie pod pierwszy submodel (chyba wszędzie jest to submodel komory).

EDIT: Znalazłem sobie sposób na szybkie ogarnięcie tego, bez konieczności porównywania każdego zmienionego pliku. Efekt jest taki, że poprawiłem w sumie 6 modeli z tym błędem. Poszło jako rev. 3641.

22
Trasy / Odp: Drawinowo.
« dnia: 23 Marca 2019, 17:02:56 »
Czy submodel o nazwie: _on koniecznie musi mieć wyzerowany transform? Bo najprostszym rozwiązaniem jest tutaj jego zastąpienie transformem sprzed rev. 3088. Czyli dla tego konkretnego przypadku byłby to transform z submodelu dokomory:
Cytuj
Transform:
           -1.62921e-007 -1.0 0.0 0.0
           -1.62921e-007 0.0 1.0 0.0
           -1.0 1.62921e-007 -1.62921e-007 0.0
           0.22539 -0.0875538 -0.125711 1.0

23
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Modyfikacja modelu kozła oporowego
« dnia: 16 Lutego 2019, 16:44:34 »
Bardzo dziękuję. Wątek zamykam.

24
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Modyfikacja modelu kozła oporowego
« dnia: 16 Lutego 2019, 14:05:09 »
Niestety nie dysponuję programami do edycji modeli.

25
Poszukuję, chcę zrobić / Modyfikacja modelu kozła oporowego
« dnia: 16 Lutego 2019, 13:49:10 »
Szukam osoby chętnej do modyfikacji modelu kozła. Obecnie z gotowych modeli mamy kozły betonowe, kozła z poduszka ziemną i wskaźnikiem. Nie mamy modelu samego kozła. Posiadam obecnie taki model, niestety jest on niewymiarowy. Jak widać na screenie, rozstaw szyn kozła jest zdecydowanie za szeroki względem toru. Rozstaw szyn kozła powinien się pokrywać z rozstawem szyn (oraz szerokością samej szyny). Jak widać na drugim screenie, konieczne by tutaj było przesunięcie szyn kozła, tak aby pokrywały się one ze śrubami (jako element je mocujący) oraz jego przeskalowanie. Załączam model oraz teksturę: https://eu07.pl/userfiles/23301/koziol.zip.

26
Bieżące Symulatorowe / Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« dnia: 25 Stycznia 2019, 15:49:54 »
No właśnie testuję na ostatniej wersji i problem jest cały czas.

27
Bieżące Symulatorowe / Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« dnia: 25 Stycznia 2019, 14:27:18 »
Zrobiłem dwa testy teraz: 1. wyjazd z Alakowic na EU07 i 2. manewry na Bałtyku Głównym SU45. W obu przypadkach na taborze z ekranami się zacinało (mówię to o tych moich pierwotnych ustawieniach). Teraz oba testy z EU07 i SU45 nie wykazały zacinania się. Czyli wychodzi na to, że jednak python.

28
Bieżące Symulatorowe / Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« dnia: 25 Stycznia 2019, 11:12:55 »
U mnie na parametrach sprzed kombinowania z tymi skokami nadal jest to samo, tzn. shadowtune 8192 250 250 300, multisampling 4x i pyscreenrendererpriority normal. A tak jak wcześniej pisałem: na shadowtune 4096 250 250 300 i multisampling 8x skoki te są praktycznie niezauważalne.

EDIT: Z tym, że nie wiem czy to od pythona może być, bo teraz jadę na ST45 na SKM_2 i też się zacina. A ST45 jakiegoś rozbudowanego ekranu raczej nie ma.

29
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 19.01 - problemy
« dnia: 24 Stycznia 2019, 15:40:50 »
Ten deszcz1 nie jest czytany raczej przez exe, bo on jest wpisany jako komentarz (pomiędzy znaki /* i */).

30
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 19.01 - problemy
« dnia: 24 Stycznia 2019, 11:14:18 »
Coś się stało z piorunami, bo po wyświetleniu, nie znikają. Można to zauważyć, np. na l053-sluzba-3-night lub zwierzyniec_tlk.

Strony: [1] 2 3 ... 14