Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: [1] 2 3 ... 8
1
Na warsztacie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 17 Września 2025, 23:55:25 »
Dokończyć dopasowywanie terenu pod tory najpierw, bo naprawdę można sobie narobić niepotrzebnej roboty i frustracji.

2
EU07 Simulator English forum / Odp: Multiplayer
« dnia: 17 Września 2025, 23:40:12 »
Multiplayer is rather simple and isn't that much developed at this moment. Desync will always happen between players, mostly when they are far away from each other. Some say there is a trick to negate that desync by having open window with train data of the other player.

3
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 16 Września 2025, 21:06:00 »
Dokładnie tak, tooltipy od czego jest lampka i ewentualnie co dany stan oznacza. Myślałem też nad manometrami i amperomierzami ale tam unikalną nazwę mają tylko wskaźniki, więc to raczej odpada.

4
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 14 Września 2025, 19:37:58 »
Nie jestem pewien czy to było poruszane, bo tych wątków z nowym EXE było kilka, czy byłaby możliwość dodania napisów po najechaniu na kontrolki, w takim stylu jak obecnie jest z przełącznikami i wajchami? Tutaj myślę głównie o obcokrajowcach. W debugmode po najechaniu na kontrolkę w większości kabin pojawia się unikalna nazwa, więc teoretycznie to można byłoby użyć by wyświetlał się odpowiedni napis. Oczywiście problematyczne byłyby kabiny jak np. w ET41 gdzie tylko zapalone mają nazwę lub w ET21 gdzie wszystkie mają taką samą nazwę bez względu na ich stan.

5
Symulator / Odp: Uruchomienie MaSzyny w systemach innych niż Windows
« dnia: 13 Września 2025, 22:18:46 »
Rainstead też nie bangla? Zawsze mógłby być jako alternatywa na linuxie.

6
Symulator / Odp: Uruchomienie MaSzyny w systemach innych niż Windows
« dnia: 13 Września 2025, 22:05:05 »
Starter w wine nie bangla?

7
WWW / Odp: Oficjalny Discord symulatora MaSzyna
« dnia: 08 Września 2025, 15:12:19 »

8
Na warsztacie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 31 Sierpnia 2025, 19:47:24 »
Powinno się dać aż do 2017, bo Siedlce zostały wtedy przebudowane.

9
Na warsztacie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 31 Sierpnia 2025, 00:32:06 »
Super to wygląda! Dwa pytania, na jaki okres jest sceneria oraz czy jest planowane zrobienie Grochowa w jakimkolwiek stopniu, przykładowo położenie kilku torów w miejscach gdzie las jest rzadszy by postawić jakiś tabor dekoracyjny?

10
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 22 Sierpnia 2025, 13:30:03 »
W sumie sam zamysł takiego opisu miał na celu zniwelowanie pytań na forum "Yyy, scenariusz nie działa!" No tylko problem jest wtedy, gdy ktoś nie czyta nic (albo to ignoruje, co obecnie jest częstsze od nieczytania o dziwo). W moim odczuciu cokolwiek tam by nie było wpisane i tak by raczej nic nie zmieniło, chociaż dla świętego spokoju można dać informacje o ręcznym sterowaniu ruchu z mapy.

11
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 21 Sierpnia 2025, 21:30:38 »
Cytując opis scenariusza "Jeśli posiadasz ten scenariusz, ale nie masz potrzeby ani nie umiesz poruszać się w warunkach suchych symulatora - bez oskryptowania scenariusza - nie uruchamiaj!"

12
Bocznica / Odp: Kiedy nowa wersja
« dnia: 20 Sierpnia 2025, 13:54:40 »
Soon™

13
Na warsztacie / Odp: MaSzyna - paczka całościowa beta
« dnia: 20 Sierpnia 2025, 13:53:40 »
To powiedź jaka karta i jaki system operacyjny masz, bo wygląda na podobny problem co z EXE Galicyjskim od Jana.

14
Bocznica / Odp: bdhinu_v1 mi nie dziala
« dnia: 13 Sierpnia 2025, 22:28:25 »
To wina W11. Trzeba odpalić pobieranie na W7, które zostało zainstalowane jako upgrade z Visty. Teściu sprawdzał to w BASICu więc sprawdzone info.

15
Placki nie mają tej samej nazwy wszędzie tymczasem?

16
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 06 Sierpnia 2025, 17:35:46 »
Trzeba spojrzeć co się znajduje w tym ZIPie najpierw. Tam jest najpierw folder zakopianka-r3 więc sprawdź czy masz taki teraz w folderze z Maszyną i wyciągnij jego zawartość. Jeżeli nie, no to coś poszło nie tak albo się gdzieś indziej wykapowało.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Katalog wagonów eksploatowanych w Polsce
« dnia: 19 Lipca 2025, 23:50:39 »
No to wiem. Tylko chodziło mi właśnie o stronę w formie tej czeskiej, gdzie jest to już zgrupowane plus są jakieś historie i inne rzeczy, których ze skanów raczej ciężej jest doszukać. Zwłaszcza jeżeli chodzi o historię przedwojenną (np. tego co szukałem nie ma na CSM "Charakterystyka wagonów towarowych/osobowych budowanych w latach od 1920 do 1945"), bo przeważnie większość takich stronek skupia się na tym co jest albo na tym co było po wojnie.

18
Bieżące kolejowe / Katalog wagonów eksploatowanych w Polsce
« dnia: 19 Lipca 2025, 23:03:38 »
Trafiłem na taką czeską stronę, gdzie są opisy, dane techniczne, rysunki, zdjęcia, historia kolei (wagony towarowe, osobowe, lokomotywy, infrastruktura etc.). No i tutaj mam pytanie, czy jest jakiś polski odpowiednik takiej strony?

19
Bocznica / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 12 Lipca 2025, 14:35:18 »
Jako, że wątek wydzielony to jadymy z jadem :D Czytanie ze zrozumieniem może i nie jest skillem premium, ale czytanie całych postów już najwyraźniej tak. Cały ten offtop byłby unikniony gdyby ktoś przeczytał pierwszy post w całości i nie zadawał pytań, które zostały praktycznie wyjaśnione w tymże poście. LMAO

20
Bocznica / Odp: Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 12 Lipca 2025, 00:15:42 »
No to zakoś rękawy, zrób tabor na lata 30 i bydzie blisko tej 70 LOL

21
Na warsztacie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 10 Lipca 2025, 23:34:57 »
Nie zauważyłem jakiegoś znaczącego spadku FPS związanego z tymi polami więc raczej zostanie tak jak jest teraz. Na przyszłość, pod kątem optymalizacji i w miejscach gdzie "daleko widać" od toru, na dalszych planach można rzeczywiście pokusić się o wstawianie uproszczonych pól w postaci boxów.

O to głównie mi chodziło. Co do wydajności to głównie mowa o słabszych komputerach. Jeżeli są wpisane w teren (nie wiem jak to się fachowo nazywa) tak jak np. drzewa, to mniej zżerają FPSów, ale wtedy pojawia się problem gdy sobie zwiększymy zasięg rysowania. W drugą stronę, jak będą wstawiane jak obiekty, to zżerają FPSy gdy jest ich dużo w jednym punkcie. Tak było chociażby na scenerii Glinojeck na samym początku.

22
Na warsztacie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 09 Lipca 2025, 23:28:57 »
Piękne! Zwłaszcza sam fakt, że dalszy plan nie został olany, przez co wygląda to nieziemsko. Chciałbym uczulić by nie używać zbyt dużo tych pól "3D", zwłaszcza na dalekich dystansach, bo potrafią zjadać całą optymalizację (no chyba, że na eksperymentalnym EXE ten problem został zażegnany).

23
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 08 Lipca 2025, 22:47:32 »
Zauważyłem że wiele cystern ma dozwoloną prędkość dla próżnego wagonu 120 km/h jednak w starterze widnieje ograniczenie do 100km/h (przykładowo 440R, 437R). Niby nic, ale pomocnik uwzględnia te wartości i ogranicza Vmax dla komputerowych maszynistów.

24
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 01 Lipca 2025, 10:33:37 »
Tekstury to pół biedy, można na chwilę obecną przecież zrobić z tego co już jest. Sygnalizacja jakaś też jest, bo widziałem taką na jednym skrzyżowaniu na Drawinowie.

Jedną z takich rzeczy przyspieszających dekorowanie to możliwość wstawiania obiektów (głównie drzew, słupów i płotów) używając krzywej. Takie coś widziałem w War Thunderowym CDK (darmowa gierka, można tam zobaczyć jak wygląda edytor map jakby co). Ot wstawiało się linię, wybierało jaki obiekt ma się wstawić oraz zmieniało się kilka parametrów wedle uznania i bach, rządek drzewek jest zrobiony 5 kliknięciami. Dodatkowo jakaś prosta edycja terenu też byłaby mile widziana (przesuwanie wierzchołków by dopasować teren pod podsypkę i drogi czy usuwanie trójkątów do robienia dziur dla tuneli czy innych wkopanych obiektów).

Pędzle, jak Jakub zaproponował, z opcją wybierania i robienia własnych presetów z drzewami i trawą.

25
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 29 Czerwca 2025, 17:54:51 »
Edytor wywalił błąd 0xc000005. Dodatkowo widzę, że jest folder D3D12. Czy to wymaga DX12 by działało? Jeżeli tak to po co?

26
Byłem przejazdem to zajrzałem do Lublinowa - krzyża brak. Więc no, raczej nie ostały się takowe, przynajmniej w jako takim stanie.

27
Stawiano krzyże odblaskowe na przejazdach niestrzeżonych, tylko takie posiadały częściej czerwone odblaski. Teoretycznie można takie znaleźć, ale raczej nie będą one w dobrym stanie, no chyba że "odświeżone" farbą zakrywającą często pozostałości odblasków. Przykładowo ze zdjęć Google Street (najnowsze zdjęcia z 2021) takie są widoczne na LK12 w Puszczy Mariańskiej (czerwone odblaski, część wyblakła lub częściowo wymieniona) oraz na przejeździe w Lublinowie koło Mszczonowa (biało-czerwone). Więc teoretycznie najlepsze miejsce to szukanie na drugorzędnych i towarowych liniach kolejowych, albo udanie się j.w. do kolekcjonera lub innego muzeum.

PS. Przejrzałem Google Street z WKD - wszędzie są już wymienione na nowe.

28
Sztuczne buforowanie się filmów na Firefoxie (i ogólnie na nie chromiumowych przeglądarkach) to jest tylko i wyłącznie zagrywka monopolu Googla, by użytkownicy przesiedli się na ich przeglądarkę plus walka z adblokerami.

29
Pomoc doraźna / Odp: nie dzialajace wyswietlacze/ekrany
« dnia: 26 Czerwca 2025, 18:40:37 »
Białe ekrany to problem z pythonem. Albo się nie ładują (lub bardzo długo się ładują) przez słaby komputer, albo problem jest z samym pythonem. Czy jest użyte Hirkowe EXE?

30
Żeby nie było przykrych wydarzeń, to przypadkiem nie ma obecnie zakazu fotografowania takich elementów jak mosty i tunele?

Strony: [1] 2 3 ... 8