Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jakisrandomowynoob

Strony: 1 [2] 3 4
31
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 12 Czerwca 2022, 10:59:29 »
Pierwszy i drugi most na linii Wiliś-Pomianki lubi sobie zniknąć.

Na zdawczya_pus na terenie całej bazy wojskowej nie ma żadnych wagonów, mimo, że opis scenariusza każe jakieś zabrać.


Załącz errors.txt.


To problem jest chyba z modelem albo czymś z exe a niekoniecznie jakimiś błędami, które mogą wyskoczyć w errorsach jak chodzi o most. Z daleka most widać, ale jak jest się w takiej pozycji kamery jak na screenach, to po prostu znika. Na wszelki wypadek dołączyłem do obu błędów, może się coś ciekawego znajdzie jednak odnośnie tych mostów.

32
Tabor / Odp: Odblokowywanie (?) SM42
« dnia: 11 Czerwca 2022, 21:04:30 »
Przejrzałem wszystkie rodzaje SM42 w symulatorze, wszystkie mają animowany. Nie ma go natomiast SP42 i SU42, nad czym już siedzę, bo chyba ogarnąłem co za to odpowiada i mam nadzieję wypuścić niedługo działającą poprawkę do bugtrackera.

33
Tabor / Odp: Odblokowywanie (?) SM42
« dnia: 11 Czerwca 2022, 20:44:59 »
Ja bym się skupił na tym, by najpierw odkręcił ręczny, bo tu może być problem. Tryb manewrowy nie jest włączany automatycznie przez symulator, więc to raczej nie tu jest pies pogrzebany. CTRL+Num7 lub prawym przyciskiem myszy na kręcioła ze screena. Zakręcamy odpowiednio CTRL+Num1 lub lewym przyciskiem.

34
Pomoc doraźna / Odp: Problem z EW60 w MaSzynie
« dnia: 11 Czerwca 2022, 20:11:56 »
Musisz sobie wpisać w mmd, ale to jest dość dużo zabawy, aby to działało. Przekopiowanie pozycji kabiny z EW58 pomaga, bo jest +/- w tym samym miejscu, jednak switche itd. pewnie trzeba zmajstrzyć od nowa. Załączam jak wygląda kabina, abyś się nie bawił w to a potem uznał, że ci się kabina nie podoba i nie zmarnował czasu.

35
Na warsztacie / Odp: EC Dobre - dekoracja elektrociepłowni i okolic
« dnia: 02 Czerwca 2022, 17:44:01 »
Drogi muszę się nauczyć robić, na pewno pojawią się na terenie EC oraz w mieście, to samo z resztą z placami.

36
Na warsztacie / Odp: EC Dobre - dekoracja elektrociepłowni i okolic
« dnia: 02 Czerwca 2022, 16:46:44 »
Dzisiaj prezentuję pierwszą publiczną wersję odświeżenia scenerii EC Dobre.
Względem starej wersji różnice są tylko kosmetyczne - pojawiło się (dużo) więcej trawek i drzewek, postawione zostały semafory (na razie nie podpięte pod tory - i tak nie pełnią chwilowo żadnej funkcji), wyrosła niewielka farma, zmieniony został blok EC oraz ogrodzenie wokół, na terenie samego EC doszła nowa hala, dystrybutor paliwa dla lokomotyw i hala dla kaczki. Dodatkowo po jednej ze stron EC pojawił się zalążek miasta, a po drugiej powstaje osiedle.
Oczywiście, nie jest to koniec dekoracji, gdyż na terenie samego EC zostało dużo do roboty (planuję wstawić nowe drogi i wylać beton pod hałdą węgla), a i w mieście przydałoby się jeszcze zrobić właśnie drogi i place oraz jakieś inne dekoracje. Chwilowa wersja skupia się na stacji i łączniku z EC.
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/EC_Dobre_zalesione-r2.zip
Wszelkie błędy typu lewitujące trawki itd. proszę zgłaszać w tym wątku. Bardzo chętnie przyjmę też porady nt. tego, co poprawić, oraz jak robić drogi i place.
Dzięki za pomoc i życzę miłej zabawy!

Edit: zapomniałem dodać: na chwilę obecną, drzewka i krzaki są cały czas jako "node" a nie "include". Ma to zapewnić możliwość ich łatwego znalezienia w plikach i relokacji w razie potrzeby. W paczuszce ze scenerią spakowane są również pliki t3d, umożliwiające pojawienie się drzewek przy tej formie plików.

37
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 29 Kwietnia 2022, 22:15:05 »
Zestaw wagonów sypialnych UZ typu WLABm (zdjęcie poglądowe nie jest zawarte w żadnej z paczek, przedstawia wagon 62 22 70-78268-4)
WLABm 62 22 70-78268-4 1 Bok
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78268-4.zip
WLABm 62 22 70-78266-8 1 Bok
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78266-8.zip
WLABm 62 22 70-78301-3 1 Bok
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78301-3.zip
WLABm 62 22 70-78302-1 1 Bok
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78302-1.zip
WLABm 62 22 70-78291-6 Bok + czoło
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/WLABm%2062%2022%2070-78291-6.zip
Jeśli ze względu na obecną sytuację w Ukrainie moderacja/administracja forum uzna, że zdjęcia w niepowołanych rękach mogą stanowić zagrożenie dla uciekających przed wojną, proszę powiadomić mnie o tym na pw, zdejmę zdjęcia z uploadu i wstawię z powrotem najwcześniej dopiero po zakończeniu działań wojennych.
Tradycyjnie, jak ktoś chce do innego symka, to proszę bardzo.

38
Pomoc w tworzeniu / Odp: Zdjęcia na tekstury SU46-035 i ST44-399
« dnia: 28 Kwietnia 2022, 17:43:34 »
https://stuff.eu07.pl/tekstury/ tu masz spis nieużytych zdjęć, SU46-035 ma nawet 3 zestawy zdjęć jeśli dobrze widziałem.

39
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 21 Kwietnia 2022, 17:47:45 »
Poprawione, już jest w opisie tak, jak być powinno.

Dorzucam fotki:
406A-40 WRmnouz 50 51 88-70 241-7, czyli długa restauracja IC z czarnym pasem (2 boki + skosy kawałków czół)
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/406A-40%2050%2051%2088-70%20241-7.zip
113Aa WRnouz 51 51 88-70 199-6, czyli krótka restauracja IC, też z czarnym pasem (1 bok, brak zdj poglądowego)
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/113Aa%2051%2051%2088-70%20199-6.zip
Jak ktoś chce do innego symka, to proszę bardzo. Byle ten dodatek nie był za pieniądze (chyba przeceniam moje zdjęcia)

40
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 19 Kwietnia 2022, 14:38:42 »
SU160-001 czyli spalinowa Gama PKP IC. 2 boki (po 4 zdjęcia, jeden z peronu), czoło lekki skos i zbliżenia na wózki.
Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/111Db-001.zip
Zezwalam na użycie zdjęć do innego symulatora.

41
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 15:44:58 »
EP07-1033 (Bok + 2 czoła)
https://eu07.pl/userfiles/27862/EP07-1033%20%284E%29.zip
EP07-1042 (Bok + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/27862/EP07-1042%20%28303E%29.zip
EP07-389 (Bok + czoło)
https://eu07.pl/userfiles/27862/EP07-389.zip
Czoła są lekko (bardzo) krzywe, nie wiem czy coś z tego będzie (jako załączniki) ale boki są już raczej dobre. Zezwalam na użycie zdjęć do innego symulatora.

42
Bocznica / Odp: "Manewrowo" luzem?
« dnia: 10 Kwietnia 2022, 17:24:14 »
Złotą łopatę dla tego pana, odkop po prawie 16 latach to chyba nowy rekord.

43
Pomoc w tworzeniu / Wygładzanie w Blenderze
« dnia: 22 Marca 2022, 20:02:14 »
Cześć,
Ostatnio próbuję przenieść rozkłady jazdy do EN57 SPOT, a do tego przydałaby się ta kieszonka, która jak na razie jest tylko w formie tekstury 2D. No i tu pojawia się mój problem - modelarz ze mnie żaden, a chciałbym aby górna krawędź tej kieszeni nie była taka kanciata. Próbowałem użyć bevel verticles, chociaż wyglądało to dobrze, to wtedy kieszonka zajmowała połowę pliku kabiny. Załączam zdjęcie jak to wygląda w chwili obecnej (teksturę się ogarnie lepszą jak ogarnę model kieszonki)

44
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 14 Marca 2022, 17:34:08 »
Takie mam pytanko, bo w sumie próbowałem to sam rozkminić ale mi się nie udało: o co chodzi w punkcie "Multimedia" w opisie pojazdu? Przy każdym pojeździe jak na razie wyskakuje mi "0" w tym miejscu, ciekawi mnie to po prostu.

45
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytorski koncert życzeń
« dnia: 06 Marca 2022, 14:55:44 »
Ja najchętniej bym przytulił wstawianie i edytowanie dróg i placy, ogólnie rzeczy, których w edytorze nie da się zrobić a robienie w notatniku lub Rainstedzie jest po prostu upierdliwe.

46
Bocznica / Odp: Problemy z Linią 053
« dnia: 18 Lutego 2022, 12:04:11 »
Repo ma zablokowane pobieranie od niedawna, chociaż jak patrzyłem jakiś czas temu to pliki graficzne da się pobrać.

To raczej nie problem grafik.

47
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 18 Lutego 2022, 11:59:11 »
U mnie pojawia się podobny problem, plus przy imporcie znika mapowanie i próba niewielkich przeróbek modelu (np. przewymiarowanie wyświetlacza w kiblu pod SKMT) kończy się tym, że trzeba wszystko od nowa mapować bo nie wykrywa starego mapowania. Przy czym tak samo wywala pusty plik. Dopinam błąd, jaki się przy tym wyświetla

Traceback (most recent call last):
  File "C:\Users\Bartosz\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\t3d\__init__.py", line 131, in execute
    export_model(collection, file, config)
  File "C:\Users\Bartosz\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\t3d\output_builders.py", line 17, in export_model
    t3d = [_build_submodel(o, config) for o in objects]
  File "C:\Users\Bartosz\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\t3d\output_builders.py", line 17, in <listcomp>
    t3d = [_build_submodel(o, config) for o in objects]
  File "C:\Users\Bartosz\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\t3d\output_builders.py", line 90, in _build_submodel
    builder.set_geometry()
  File "C:\Users\Bartosz\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.90\scripts\addons\eu07_bl_addons\t3d\output_builders.py", line 207, in set_geometry
    mesh.calc_tangents()
RuntimeError: Error: Tangent space computation needs an UVMap, "(null)" not found, aborting


location: <unknown location>:-1

48
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 17 Lutego 2022, 14:11:22 »
A co to za problem? Jest zakładka "Elektrowozy", jest zakładka "Parowozy", to czemu zamiast spalinowozów miałoby być "lokomotywy spalinowe"?

49
Pomoc doraźna / Odp: Błąd
« dnia: 17 Lutego 2022, 12:51:15 »
Z trybem pełnoekranowym, to nie wiem co robisz, ja na próbę odpaliłem i mam normalnie okienko. Multiplayer, z tego co mi wiadomo, jest dość trudny w obsłudze i lubi się rozregulować w trakcie, plus synchronizowane są tylko zwrotnice/sygnały, a pociągi już nie. O trybie dyżurnego musisz poczytać w zakładce "na warsztacie" w temacie "Bałtyk SKM - Multi" (czy jakoś tak).

50
Well in the cab of 303Eb it is said "Jazda wielokrotna dopuszczona dla lok. EU07 od numeru 301", which translates roughly to "Multiple unit operation allowed for EU07 locomotives with numbers from 301 up", so using a -15XX with an unmodernised version is either allowed, or the sign in the locomotive shows false information, idk.

51
Symulator / Odp: Otwarte okna w wagonie
« dnia: 11 Lutego 2022, 12:14:39 »
To niektóre tekstury po prostu tak mają. Nie otworzysz, jak zamknięte, nie zamkniesz, jak otwarte.

52
Bieżące Symulatorowe / Odp: EN57AKM Kolei Mazowieckich
« dnia: 07 Lutego 2022, 13:34:08 »
Do SPOTa, czyli ex "Choppera".

53
Bieżące kolejowe / Odp: Vectron w Małopolsce
« dnia: 06 Lutego 2022, 21:46:00 »
Ja widziałem jak na Kraków Vectrony DB jeżdżą (albo chociaż w kierunku Krakowa, bo to w Kielcach widziałem) z klockami

54
Bocznica / Odp: EP07-357
« dnia: 05 Lutego 2022, 21:20:37 »
Znawca ze mnie żaden, ale obstawiam, że stare gniazda mogą być w tym modelu po prostu wymazane tak jak szyby itd., ale tekstury na 303E jeszcze nie próbowałem lepić więc pewny nie jestem.


//Post raportowany jako "spam". Bocznica. RoboBatman.

55
Pomoc doraźna / Odp: Poszukuję paczki 01.13
« dnia: 05 Lutego 2022, 11:48:44 »
Jeśli to miał być sarkazm, no to jest pewien problem odnośnie zmieniania sterowania ze startera - dokładniej to symulator cały czas reaguje na stare skróty klawiszowe. Dzięki temu, przykładowo, po zmianie ustawienia świateł na, dajmy na to, shift+a/ctrl+a w np. 6Dg dalej skaczą nam światła, kiedy próbujemy ręcznie przestawić zwrotnicę (przy czym kiosk do dość niedawna był domyślnym pojazdem na EC Dobre, a na Całkowie_v2 pojawiają się misję z udziałem tego loka, gdzie również trzeba się zwrotnicami pobawić).

56
O ile nie ma żadnych manewrów, a skład ma sobie ot tak przelecieć po scenerii z jednego końca na drugi, to po prostu zaznaczasz "Pokazuj pociągi AI" i podmieniasz. Jednak, gdy masz manewry, podmienianie loka na EZT/SZT może być ryzykowne, chyba, że chcesz, aby np. pesobus obleciał wagon, no to ok, ale jak masz zwykłego ICka i podmieniasz go na EZeTa i ten ICek ma gdzieś oblecieć skład, albo co gorsza przełączyć wagony, to może wyjść dziwnie, bo możesz skończyć ze składem kibel+174A+111A-20 itd, albo z impulsem robiącym niepotrzebne manewry.

57
Tabor kolejowy / Odp: Spawnowanie składów na scenerii
« dnia: 30 Stycznia 2022, 15:26:36 »
1. Włączasz debug mode pod F12
2. Patrzysz, jaki numer/nazwę ma tor, który Cię interesuje
3. Wchodzisz w plik scn scenariusza, na którym chcesz wstawić pociąg (w /scenery)
4. Ogarniasz jak prawidłowo wpisać pociąg (najłatwiej najpierw ustawić go za istniejący pociąg, wejść w $nazwascenariusza.scn i przekopiować pociąg, wstawiasz go potem do nazwascenariusza.scn, przy czym podmieniasz tor na ten, co Cię interesuje), wpisujesz, zapisujesz
5. Restartujesz starter, włączasz scenariusz, pociąg powinien już tam być
Działa, sprawdzałem

58
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 27 Stycznia 2022, 10:49:53 »
Cytuj
Myślę, że do czasu, aż ktoś zrobi normalną kabinę, to low poly z manipulatorami i ekranami byłoby ok. Nie od razu Kraków zbudowano.
Jeśli "lowpoly z manipulatorami i ekranami" znaczy to, co się dzieje w pesobusach, to ja nie wiem, czy to dobry pomysł. Ale jak będzie porządnie zrobione, na teksturach z ładną rozdzielczością itd. to może wyjść ładnie.

59
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 24 Stycznia 2022, 16:44:39 »
TLK 43150 przejechane bez problemów utrudniających/uniemożliwiających przejechanie. Za to za Nowosielcami słupy na zakręcie obrysowały mi wagony, a w Mostkach jeden sygnał/wskaźnik ma różową tabliczkę

60
Na warsztacie / Odp: Parowozik do zabawy
« dnia: 24 Stycznia 2022, 16:38:37 »
Cytuj
To zbyt kultowa i poważna maszyna, aby ją od razu na pomnik stawiać.
O to, czy Pt47 jest wystarczająco kultową i poważną maszyną, by jej nie stawiać jako pomnika, może się spierać dworzec w Skarżysku-Kamiennej. Chyba, że mówimy tylko o Pt47-65, no to wtedy racja.

Strony: 1 [2] 3 4