Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - motonita2002

Strony: 1 [2] 3
31
Stacja transformatorowa i dwa wolno stojące sklepiki.

http://eu07.pl/userfiles/1234/foto-do_symka.rar
Hmm. Może wtrącę swoje 3 grosze, ale na przyszłość unikaj  takich dziwnych kombinacji w stylu - wysokie ISO i maksymalne domykanie przysłony. Nie dość, że wydłużasz czas naświetlania - co  skutkuje poruszeniem widocznym na kilku zdjęciach, to jeszcze występuje zjawisko dyfrakcji, które znacząco pogarsza jakość tych zdjęć. Nie wspominając o niepotrzebnym szumie. Jeśli fotografujesz "kitowym" obiektywem, to domknięcie przysłony do wartości F rzędu 11-16 w zupełności wystarczy, by zachować stosowną głębię ostrości.To tyle moim skromnym okiem.

32
Inne niekolejowe / Odp: Wybór aparatu fotograficznego
« dnia: 25 Lutego 2011, 20:10:19 »
Tylko, że producent wypuścił stosowne firmware,  które ten błąd naprawiło. Zresztą nawet kilka poprawek było do tego aparatu. Co nie zmienia faktu, że to bardzo dobry sprzęt.

33
Inne niekolejowe / Odp: Wybór aparatu fotograficznego
« dnia: 25 Lutego 2011, 13:25:38 »
...Ja się najarałem FujiFilmem i teraz żałuję... (zdjęcia są słabe, nie łapie ostrości, ostatnio byłem zrobić fotkę TLK to aparat zrobił mi zdjęcie dopiero po przejechaniu pociągu, bo ostrości złapać nie mógł...)
Jest takie powiedzenie " Co z tego, że sprzętu ku*pa, jak fotograf d**** " - nie odbieraj tego w kategorii,że to do Ciebie. Ale to, że nie mogłeś przejeżdżającemu pociągowi wykonać satysfakcjonującego zdjęcia, jest wynikiem zaległości w elementarnej wiedzy fotograficznej. Tam wystarczyło zablokować ostrość na miejscu, w którym pociąg miał się znaleźć w kadrze i wtedy trzymając palec na spuście, wykonać zdjęcie. Potrenuj, poczytaj instrukcje obsługi, "tutki" w internecie, a unikniesz takowej sytuacji. Ja używam takiego sprzętu : http://optyczne.pl/335-Fujifilm_FinePix_S9600-specyfikacja_aparatu.html i to jest wymagający sprzęt (nie ma żadnych stabilizacji i innych ułatwień), ale wiele dzięki niemu się nauczyłem, a efekty można zobaczyć tutaj: http://picasaweb.google.pl/motonita2002.

34
Kolejna porcja mieszanki zdjęć budynków i infrastruktury.
EDIT:
Wrzuciłem fotki *.jpg o rozmiarze 2448x1844
http://eu07.pl/userfiles/1514/priv-Infrastruktura2.7z
w związku z czym:
Cytuj
Gdyby zaistniała potrzeba to służę plikami w formacie RAW. Jednak nie wstawiałem ich tutaj, ze wzgl. na bardzo duży rozmiar.
Traci ważność na ten czas onegdaj.

Quark-t

35
 Tomasz144 pozwoliłem sobie "wyprostować" zdjęcia transformatora.I tu prośba do wszystkich - starajcie się unikać takich zniekształceń, bo to dodatkowa praca dla tworzących tekstury.
http://eu07.pl/userfiles/1514/priv-TRANSFOR_WYPROSTOWANE.7z

36
Z mojej strony dodam jeszcze kilka ujęć (m.in. budynku dworca, semafora czterokomorowego, oraz wagonu EAOS)
http://eu07.pl/userfiles/1514/priv-Budynek_semafor_Eaos.7z
Mam nadzieję, że materiał jest dobrej jakośći i osoby przygotowujące tekstury, "wycisną" z niego maksimum możliwości.
Pozdrawiam.

37
Witam.
Postanowiłem spróbować sił w kwestii fotografii z przeznaczniem na tekstury. Oto moje "wypociny"
a) Latarnie peronowe :
http://eu07.pl/userfiles/1514/priv-Latarnie.7z
http://eu07.pl/userfiles/1514/priv-Latarnie2.7z
b) Fotki płyt chodnikowych,peronowych oraz kostek:
http://eu07.pl/userfiles/1514/priv-PODLOZE1.7z
http://eu07.pl/userfiles/1514/priv-PODLOZE2.7z
http://eu07.pl/userfiles/1514/priv-PODLOZE3.7z
c) Tabliczka rozkładu jazdy i inne:
http://eu07.pl/userfiles/1514/priv-ROZKLAD1.7z
http://eu07.pl/userfiles/1514/priv-ROZKLAD2.7z
d) Wiata peronowa:
http://eu07.pl/userfiles/1514/priv-WIATY1.7z
http://eu07.pl/userfiles/1514/priv-WIATY2.7z
http://eu07.pl/userfiles/1514/priv-WIATY3.7z
http://eu07.pl/userfiles/1514/priv-WIATY4.7z

UWAGA! Do obsługi plików w formacie *.RAF sugeruję skorzystać z darmowych programów: IrfanView+plugin'y dostępne na stronie autora programu  (przeglądanie z wyłączoną opcją tzw. PODGLĄDU OSADZONEGO i WYŚWIETLANIA POMNIEJSZONEGO O POŁOWĘ), Ufraw (jako PlugIn do GIMP-a),oraz
 s7raw dostępny TUTAJ -> http://www.geocities.co.jp/siliconValley-PaloAlto/9919/s7raw.047f.zip. Lub Komercyjnego Photoshop Camera RAW w wersji 6.0 i wyższych.
Pozdrawiam.

38
Inne niekolejowe / Odp: Jakie macie komputery?
« dnia: 16 Lutego 2011, 18:44:48 »
"MASZYNA"
CPU: Core 2 Duo E8400 3 GHz
Płyta główna: ASUS P5Q-E
Grafika: ATI RADEON HD4870 Sapphire 512MB
RAM: 2x2GB Kingston 1066MHz, 2x1GB Kingmax 1066MHz
HDD: Seagate 500GB
OS: Windows 7 Ultimate x64

"NOTES"
CPU: Core i5-430M @2.53GHz
Grafika: ATI MOBILITY RADEON HD5650 1GB
RAM: 2x2GB Kingston 1066MHz
HDD: WDC 640GB
OS: Windows 7 Ultimate x64

39
Inne niekolejowe / Odp: Proszę, Porsche!
« dnia: 23 Października 2010, 22:43:49 »
Cytuj
FORD - fix or repair daily.
Bzdura tygodnia, jeśli nie roku...Daj mi auto poza Porsche, Ferrari, które ma bardziej dokładny układ kierowniczy i pewność prowadzenia...Dodam, to którym jeździłeś oczywiście ;) A co do rozszyfrowania skrótu, no cóż - mocno nieaktualne:]

40
libertyn89
Podobnie miałem z lokomotywą SU45. Dopóki nie skorzystałem z opcji sprawdzenia posiadanego taboru, to symulator przy próbie uruchomienia go z wybraną SU45, zwracał taki błąd "Player train not exist". Po wybraniu tej opcji - wszystko działa jak należy. Dodam, iż pobrałem wyłącznie samą aktualizację SP1.

41
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2009 [SP1]
« dnia: 19 Maja 2010, 18:57:34 »
Jedyny, dotąd zauważony błąd to taki, że wersja SP42 - jest pozbawiona mocy. Bardzo powoli się rozpędza itp. Na wersji SP42-REV ten problem w ogóle nie występuje. Paradoksalnie podmiana plików *chk też nic nie zmienia. Mam komputer z kartą ATI. I nadal działam na tych starych sterownikach 8.7

edit: Problem rozwiązany - wystarczyło skorzystać z opcji SPRAWDŹ POSIADANY TABOR.
Mea culpa;) Można wysłać na bocznicę

42
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2009
« dnia: 23 Stycznia 2010, 18:39:07 »
Sceneria TD, ale dzieje się tak na wszystkich sceneriach. Czy to korzystam ze startera Ra czy też własnoręcznie ustawiam wpis :
node 800 0 EN57-001ra dynamic PKP\en57_v1 EN57-001ra.dds 6baI 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node 800 0 EN57-001s dynamic PKP\en57_v1 EN57-001s.dds 6bsI 0.0 connected 55 0 enddynamic
node 800 0 EN57-001s dynamic PKP\en57_v1 EN57-001s.dds 6bsI 0.0 connected 55 0 enddynamic
node 800 0 EN57-001rb dynamic PKP\en57_v1 EN57-001rb.dds 6bbI 0.0 connected 55 0 enddynamic
Zawsze efekt jest taki sam, jak na poniższym screenie:


EDIT:
Może inaczej. Dążę do tego by zestawić sobie skład jako EN71, i kiedy już mam takowe zestawienie, to wtedy powstaje ta luka. Np. przy ED73 taki problem nie występuje. (a też są dwa człony silnikowe). W przypadku EN57 przypuszczam, że błąd leży gdzieś w definicjach sprzęgów sekcji środkowej, a dokładnie tylnej części sekcji s - patrząc od czoła pociągu

43
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2009
« dnia: 18 Stycznia 2010, 17:32:44 »
Problem może również leżeć w sposobie instalacji Direct X.Brzmi paradoksalnie, ale w moim przypadku instalowałem także na nowo Direct X po wymianie sterowników na te 8.12 właśnie i to pomogło.

Cytuj
Kolejny "szczęśliwy" posiadacz Radeona

Taaaaa, a z patchem unoff sprzed kilku lat to niby co było?? Też się symek sypał na "zbyt nowych" Detonatorach...

44
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2009
« dnia: 17 Stycznia 2010, 10:38:55 »
Link tyczy sie sterowników do układów ATI z serii HD 4800...
Do kart innych układów należy poszukać sterowników właściwych dla posiadanej karty:
http://support.amd.com/us/Pages/drivers.aspx
I później należy tam znaleźć opcję PREVIUOS DRIVERS i odszukać sterownik z właściwą sygnaturą podaną przez nbmx

Shaxx myślę, że w dziale publikacji dodaj stosowną notkę co do sterowników ATI, bo link który tam zamieściłeś, tyczy się  sterowników do kart ATI Radeon z serii 4800.

45
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2009
« dnia: 17 Stycznia 2010, 00:03:48 »
Napewno działa na ATI 8.561.9.0 (OpenGL 2.1.8304)
To by sugerowało wersję sterownika 8.12 wg specyfikacji ATI - mowa o modelach z serii HD4800.Zaraz sprawdzę jeszcze raz.I napiszę co i jak.

EDIT.
Sterownik 8.12
Ruszyło:) Wszystko pięknie działa:) Dzięki za wskazówki nbmx

Link do wspomnianych sterowników 8.12 pod system WIN XP 32bit

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/8-12/Pages/radeonaiw_xp.aspx?&lang=English

46
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2009
« dnia: 16 Stycznia 2010, 22:26:07 »
Zgodnie z prośbą, screen w załączeniu:


47
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2009
« dnia: 16 Stycznia 2010, 21:23:27 »
Witam.
Karta ATI Radeon 4870.WIN XP 32bit SP3.Sprawdzone sterowniki od Catalystów 8.7 dostarczonych razem z kartą, aż do najnowszych 9.12.Niestety nie udało się uruchomić żadnej scenerii.
I mam dokładnie takie same objawy co koledzy Kozi,EP08_15,czyli, że wystąpił błąd z aplikacją EU07.EXE
Poniżej log.txt
Compilation 26-12-2009
Online documentation and additional files on http://www.eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy and others
Renderer:
ATI Radeon HD 4800 Series
Vendor:
ATI Technologies Inc.
OpenGL Version:
2.1.9116
Supported Extensions:
GL_AMDX_vertex_shader_tessellator GL_AMD_draw_buffers_blend GL_AMD_performance_monitor GL_AMD_seamless_cubemap_per_texture GL_AMD_texture_texture4 GL_AMD_vertex_shader_tessellator GL_ARB_color_buffer_float GL_ARB_copy_buffer GL_ARB_depth_buffer_float GL_ARB_depth_texture GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_draw_buffers_blend GL_ARB_draw_instanced GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_framebuffer_object GL_ARB_framebuffer_sRGB GL_ARB_geometry_shader4 GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_half_float_vertex GL_ARB_instanced_arrays GL_ARB_map_buffer_range GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_provoking_vertex GL_ARB_seamless_cube_map GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shader_texture_lod GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_shadow GL_ARB_shadow_ambient GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_buffer_object GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_compression_rgtc GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_float GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_texture_rg GL_ARB_texture_snorm GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_uniform_buffer_object GL_ARB_vertex_array_bgra GL_ARB_vertex_array_object GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_ATI_draw_buffers GL_ATI_envmap_bumpmap GL_ATI_fragment_shader GL_ATI_meminfo GL_ATI_separate_stencil GL_ATI_texture_compression_3dc GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_float GL_ATI_texture_mirror_once GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_bindable_uniform GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_copy_buffer GL_EXT_copy_texture GL_EXT_draw_buffers2 GL_EXT_draw_instanced GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_framebuffer_multisample GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_framebuffer_sRGB GL_EXT_geometry_shader4 GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_gpu_shader4 GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_packed_float GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_provoking_vertex GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_subtexture GL_EXT_texgen_reflection GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_array GL_EXT_texture_buffer_object GL_EXT_texture_compression_latc GL_EXT_texture_compression_rgtc GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_integer GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_texture_sRGB GL_EXT_texture_shared_exponent GL_EXT_texture_snorm GL_EXT_texture_swizzle GL_EXT_transform_feedback GL_EXT_vertex_array GL_EXT_vertex_array_bgra GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_conditional_render GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_explicit_multisample GL_NV_primitive_restart GL_NV_texgen_reflection GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_multi_draw_arrays GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control
glClearColor (FogColor[0], FogColor[1], FogColor[2], 0.0);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glClearDepth(1.0f); 
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER,0.04);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
glPolygonMode(GL_FRONT, GL_FILL);
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv (GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight) ;
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
textures\logo.bmp
OK
Sound Init OK
Textures init
Textures init OK
Models init
Models init OK
Ground init
textures\rail_screw_used1.dds
OK
textures\tpbps-new2.tex
OK
textures\wzp.dds
OK
Loading - text model: models\wza.t3d
metal\metalfrictionpattern1.dds
OK
textures\zwrot34r300pods-new.tex
OK
tr\slup_beton1.dds
OK
Loading - text model: models\tr/stb1.t3d
tr\wys-ni-d.dds
OK
Loading - text model: models\tr/-3pd.t3d
textures\wzl.dds
OK
tr\kotwa_teownikrurowe.dds
OK
Loading - text model: models\tr/stb1-kotwa-napr14.t3d
tr\#izol-sekcja.dds
OK
tr\odciag1.dds
OK
tr\ciezarbeton3.dds
OK
textures\grassgreen1.dds
OK
Scenery sky definition
cgskj_sunset024.t3d
Scenery atmo definition
Scenery light definition
InitNormals
InitNormals OK
InitTracks
InitTracks OK
InitEvents
InitEvents OK
InitLaunchers
InitLaunchers OK
InitGlobalTime
InitGlobalTime OK
Loading - text model: dynamic\pkp\et22_v1\201e.t3d
dynamic\pkp\et22_v1\metalfrictionpattern1.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\#sprzeg.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\woz_et22.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\kolo_et22.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\panto-a.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\cien201e.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\201e-135.dds
OK
Loading - text model: dynamic\cd\163_v1\163.t3d
dynamic\cd\163_v1\kolo_sprychy.dds
OK
dynamic\cd\163_v1\gora.dds
OK
dynamic\cd\163_v1\sprzeg.dds
OK
dynamic\cd\163_v1\pantograf.dds
OK
dynamic\cd\163_v1\reflektor.dds
OK
dynamic\cd\163_v1\reflektoron.dds
OK
dynamic\cd\163_v1\#swiatlo.dds
OK
dynamic\cd\163_v1\cien163.dds
OK
dynamic\cd\163_v1\163.dds
OK
cgskj_sunset024.t3d
init
Loading - text model: models\cgskj_sunset024.t3d
sky\sky_sunset024.dds
OK
Ground init OK
Player train init: et22-135
Loading - text model: dynamic\pkp\et22_v1\kabinaa.t3d
dynamic\pkp\et22_v1\podloga.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\sciana_laminat_bok.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\scianab.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\pulpit_z.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\blacha_pod_z.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\podkran2_z.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\ampery_pulpit_z.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\wskamp.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\ampery_z.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\ampery_sw.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\manowskz.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\mano_z.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\mano1.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\kran.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\oerlikon.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\kran_zasadniczy_z.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\n3.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\n1.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\tarcze.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\n2.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\przyc_cz.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\przyc_ziel.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\kontra.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\lampka_on.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\lampka_off.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\lampkas_off.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\lampkas_on.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\podpisy.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\podpisiki2.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\przelacznik.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\pod.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\przel_ham.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\rozruch.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\pulpit_pion.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\pod2_z.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\podkran.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\pionpod_z.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\nastawnik.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\ob_sh.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\fotel.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\przel.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\rama.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\ogrz.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\szybaa.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\szybaav.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\radio.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\pulp.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\czerwony.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\sciana_laminat.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\eu07sufit_j.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\gora.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\grzejniki.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\wyc.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\kontakt.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\ramao.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\listewka_stara-z.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\szyba.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\scianaa.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\rdst.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\rozklad.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\wycierx.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\wycierb1x.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\oslona_pss.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\radyjko.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\rt9.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\rt9_tarcza.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\rt9_tarcza_sw.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\wskzeg.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\wskpr.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\szybaob1.dds
OK
dynamic\pkp\et22_v1\szybaob.dds
OK
Player train init OK
textures\smuga.dds
OK

48
Trasy / Odp: Problemy z trasą: Linia 61
« dnia: 07 Listopada 2009, 17:29:35 »
Witam.
To i ja podzielę się własnymi spostrzeżeniami co do FPS.Misja osobowy1. Na moim sprzęcie E8400, HD4870, 2GB RAM-1066MHz, Win XP.Na stacjach ok. 35FPS ( wyjątek Cz-wa Stradom, gdzie jest "aż" 16FPS) w trasie max 100FPS. Rozdzielczość 1280x1024 32bit.Najnowsze Catalysty 9.10.
Tak więc w odniesieniu do wyników uzyskiwanych na kartach Nvidii, Ati wypada mizernie, przynajmniej w moim odczuciu. I jak przypuszczam, nie jest to kwestia ustawień sterowników, lecz wydajności samego układu graficznego. I tutaj moja prośba: możecie podać wasze wyniki FPS, właśnie na stacji w Stradomiu i na jakim sprzęcie. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

49
Symulator / Odp: Wydajność, skalowalność
« dnia: 18 Września 2009, 16:14:46 »
Taki ogrzew będzie, ale sprawa aktualna. Zwłaszcza chodzi mi o rozwiązania (porównania) z kilkoma kartami graficznymi.

Co masz na myśli?? W jaki sposób mogę okazać swoją pomoc?

50
Ja jeszcze dodam, że na dwu/czterordzeniowych prockach można wydajność poprawić przypisując proces symka do jednego konkretnego rdzenia przypisując jednocześnie wszystkie pozostałe procesy do reszty. Da się to zrobić z poziomu managera zadań, opcją zwaną po angielsku 'Set Affinity' czy jakoś tak... Po sieci krązą opisy jak to zrobić dla MSFS który to tylko jeden rdzeń obsługuje.

I wedle tych właśnie opisów postąpiłem, ale mimo wszytko na jednym rdzeniu wydajność nie wzrosła, a wręcz przeciwnie - zmalała o kilka FPS. I to na każdej scenerii. Więc tutaj ma miejsce pewnego rodzaju paradoks ze strony mojego komputera.

51
Od 3 miesięcy MaSzyna pracuje u mnie na systemie Windows XP Professional SP3 PL, z procesorem INTEL CoreDuo E8400 3GHz(nie podkręcany),płycie głównej Asus P5QE, 2 x 1GB RAM Kingmax Dual (1066MHz), kartą grafiki Ati Radeon HD4870 Sapphire (512MB pamięci GDDR5, nie podkręcana), dysku twardym Seagate 500GB (16MB cache) Serial ATA2 i monitor EIZO S1931 (rozdz.1280x1024 32bit). Parametry obrazu:8x Antyaliasing, 16x filtrowanie anizotropowe i optymalizacja sterownika pod kątem jakości obrazu. Sterownik Catalyst 8.11.
Wyniki wydajności FPS :
Całkowo - zadanie na SN61, min FPS 56, max FPS 120 (avg 88 FPS)
Bałtyk - zadanie na SM31, min FPS 31, max FPS 95 (avg 63 FPS)
Drawinowo  - zadanie na EP09, min FPS 28, max FPS 112 (avg 70 FPS)
Quark - zadanie z SU46, min FPS 40, max FPS 165 ( avg 102 FPS)
Wybrałem, te najbardziej moim zdaniem skomplikowane scenerie i używałem w  nich taboru nowszego niż ten, który dostępny jest w paczce dostępnej na serwerze @Krzyska 626. ( SU46 autorstwa Sakoriusa i Profety, EU07 Barta, ET22 Profety )
Jeśli coś jeszcze mam sprawdzić proszę pisać. Chętnie przetestuję:)

P.S. Ciężko określić czy symulator korzysta z jednego czy dwóch rdzeni. Obciążenie procesora wg menedżera zadań to ok 55%, więc jakby jeden pracował pełną parą, a drugi delikatnie mu pomagał.Na pewno na szybkość działania symulatora największy wpływ ma zegar procesora, ciężko powiedzieć co następne czy RAM, czy karta grafiki.Bo na szybkich pamięciach - takich jak moje 1066MHz - widać wyraźnie jak bardzo skraca się czas ładowania scenerii. Porównywane z procesorem CoreDuoE8200 i 2x2GB OCZ 800MHz, karta grafiki GeForce 8800GT, płyta główna Gigabyte na chipsecie p35, twardy dysk Hitachi 250GB, gdzie np Quark ładuje się o ok 30-40s dłużej niż na moim komputerze. Dobrym sprawdzianem dla komputera jest Linia 61 autorstwa Bohuna, tam czas ładowania się scenerii na moim komputerze wynosi ok 3min na moim komputerze, podczas gdy na tym słabszym, aż 5min.

52
Inne niekolejowe / Odp: Wybór sprzętu na fotki
« dnia: 01 Listopada 2008, 00:23:31 »
Podałeś 3 modele aparatów,które masz na oku.Do rzeczy:
1)Panasonic FZ50 - pierwsze co się rzuca w oczy to brak tzw. szerokiego kąta (zakres ogniskowej zaczyna się od 35mm w tym aparacie).Gdyby miał te 28mm to byłoby okey.Szeroki kąt ułatwia kadrowanie,ale za cenę zniekształceń tzw"beczek". Niemniej szeroki kąt to przydatna sprawa. Ponadto ten aparat nie przekonuje mnie wygodą obsługi, przyciski sprawiają wrażenie topornych i niewygodnych. Kolejny aspekt to cena.W stosunku do możliwości aparatu zbyt wygórowana.Ale to tylko moja opinia.
2)Nikon D40 - Dość małe lustro, niezbyt wygodny w trzymaniu(nie mam potężnych dłoni, a mimo to sprawia wrażenie bardzo małego, niewygodny jak dla mnie).Zalety:Użyteczne ISO na poziomie 800, standardowy obiektyw 18 - 55 o dziwo dobry jak na kit,nie najgorsza lampa błyskowa. Wady: stabilizacja obrazu tylko w obiektywach, nie ma wbudowanej w "body":/
3)Alfa 200 najmłodsza pozycja na rynku spośród tych, które wymieniłeś i wg mnie najlepsza inwestycja. Realne, użyteczne ISO 800, bardzo wygodny w obsłudze i Sony buduje dość dobrą bazę obiektywów.Szybkość AF doskonała.I obiektyw też nawet niezły jak na początek, choć nie tak dobry jak ten w NIKONIE, ale coś za coś :]

Generalnie powiem tak. Ustal sobie górny pułap cenowy, przemyśl czy fotografia lustrem to tylko chwilowa pasja, czy może w tym pozostaniesz.Jeśli tak to pamiętaj, że "szklarnia" to worek bez dna :P jednym obiektywem nie zdziałasz nic. Kit + zoom to absolutne minimum jak na początek.No chyba,że kupujesz lustro tylko po to by je mieć.Bo tak jest tredny, czy jak się to tam zwie;) Kompakt to na pewno większa uniwersalność; to co jest jego największą wadą czyli jeden obiektyw, zaczyna być zaletą:)Zawsze gotowy do działania,nie potrzeba zmieniać obiektywów,zatem i mniej "rzeczy" do noszenia ze sobą:]
Podsunę jeszcze jedną propozycję - aktualnie pstrykam fotki kompaktem FUJI S9600, używam go od roku i muszę powiedzieć,że jestem z niego bardzo zadowolony, choć nie ukrywam,że to dość wymagający aparat. Nie wiem czy jeszcze jest możliwość go zakupić jako nowy.Swego czasu oferowany był w sieci SATURN za 999zł:]W tej cenie nie kupisz nic lepszego w klasie kompakt.Małe szumy, szeroki kąt, zoom 10X, i bardzo wygodny w obsłudze,dobrze leży w dłoni.Gdy go kupowałem na oku miałem jeszcze SONY R1,ale niestety nówek już nie było w sklepach, a model ten na Allegro bije rekordy cenowe dochodząc nawet do 2500zł, a to przecież kompakt.Tyle, że wyposażony w matrycę typu CMOS.Ale tu już nie będę się rozpisywał.Od tego jest wujek Google:]

53
Symulator / Odp: Wydajność, skalowalność
« dnia: 14 Września 2008, 13:17:49 »
Od miesiąca MaSzyna pracuje u mnie na systemie Windows XP Professional SP2 PL, z procesorem CoreDuo E8400 3GHz(nie podkręcany),płycie głównej Asus P5QE, 2 x 1GB RAM Kingmax Dual (1066MHz), kartą grafiki Ati Radeon HD4870 Sapphire (512MB pamięci GDDR5, nie podkręcana), dysku twardym Seagate 500GB (16MB cache) Serial ATA2 i monitor EIZO S1931 (rozdz.1280x1024 32bit). Parametry obrazu:8x Antyaliasing, 16x filtrowanie anizotropowe i optymalizacja sterownika pod kątem jakości obrazu. Sterownik Catalyst 8.7.
Wyniki wydajności FPS :
Całkowo - zadanie na SN61, min FPS 56, max FPS 120 (avg 88 FPS)
Bałtyk - zadanie na SM31, min FPS 31, max FPS 95 (avg 63 FPS)
Drawinowo  - zadanie na EP09, min FPS 28, max FPS 112 (avg 70 FPS)
Quark - zadanie z SU46, min FPS 40, max FPS 165 ( avg 102 FPS)
Wybrałem, te najbardziej moim zdaniem skomplikowane scenerie i używałem w  nich taboru nowszego niż ten, który dostępny jest w paczce dostępnej na serwerze @Krzyska 626. ( SU46 autorstwa Sakoriusa i Profety, EU07 Barta, ET22 Profety )
Jeśli coś jeszcze mam sprawdzić proszę pisać. Chętnie przetestuję:)

P.S. Ciężko określić czy symulator korzysta z jednego czy dwóch rdzeni. Obciążenie procesora wg menedżera zadań to ok 55%, więc jakby jeden pracował pełną parą, a drugi delikatnie mu pomagał.Na pewno na szybkość działania symulatora największy wpływ ma zegar procesora, ciężko powiedzieć co następne czy RAM, czy karta grafiki.Bo na szybkich pamięciach - takich jak moje 1066MHz - widać wyraźnie jak bardzo skraca się czas ładowania scenerii. Porównywane z procesorem CoreDuoE8200 i 2x2GB OCZ 800MHz, karta grafiki GeForce 8800GT, płyta główna Gigabyte na chipsecie p35, twardy dysk Hitachi 250GB, gdzie np Quark ładuje się o ok 30-40s dłużej niż na moim komputerze. Dobrym sprawdzianem dla komputera jest Linia 61 autorstwa Bohuna, tam czas ładowania się scenerii na moim komputerze wynosi ok 3min na moim komputerze, podczas gdy na tym słabszym, aż 5min.

EDIT:
@Żuk postąpiłem jak pisałeś.Efekty? Bez zmian, różnica w czasie wczytywania scenerii to ok 3 do 5 s na niekorzyść jednego procesora. Wyniki FPS na niezmienionym poziomie.

54
Inne niekolejowe / Odp: Pierwsza pomoc - warto coś wiedzieć
« dnia: 02 Maja 2008, 23:45:45 »
Nie słyszałem, żeby któraś z osób udzielających pierwszej pomocy została ukarana za jej złe udzielenie...

Andy, mało słyszałeś:) 1raz za złamanie żeber; brak fachowościw udzielaniu I pomocy-musiałem tłumaczyć się przed sędziną...Ale:)Orzeczenie biegłego wskazywało na moją niewinność...
2 sytuacja-kobieta zasłabła w autobusie...i znów ten sam scenariusz...złamanie żebra...tym razem załoga PR pochwaliła za fachowość pierwszej pomocy...Nie;nie spoczywam na laurach...zastanawia mnie dlaczego o 2 osób udzielenie pomocy wiązało się ze złamaniem...
P.S.Kurs kończyłem ok 2 lat temu...

55
Inne niekolejowe / Odp: Jaki sport uprawiamy i komu kibicujemy?
« dnia: 26 Października 2007, 14:19:12 »
Siatkówka:) Uwielbiam ten sport:) A od niedawna całkiem sporo jeżdżę rowerem:) Odkrywam uroki jednośladów:)Ale tych napędzanych siłą moich mięśni:) A kibicuję Złotkom, naszym siatkarzom, piłkarzom, Kubicy i Adasiowi:)

56
Bieżące kolejowe / Galeria dworców
« dnia: 20 Sierpnia 2007, 10:11:34 »
Łódź Kaliska Towarowa...Bardzo ciekawy budynek:)

57
Inne niekolejowe / No to teraz dla kierowcow...
« dnia: 13 Lutego 2007, 11:43:58 »
- Trabant 601 rocznik 1977 - zweitakt by DDR:) To dopiero maszyna:D 2 cylindry, podstawowy zestaw kierowcy to oprócz kluczyków, patyczek lub jeśli ktoś posiadał oryginalna bakelitowa miarka poziomu mieszanki w zbiorniku:D, komplet świec zapłonowych, przerywacz i butelka mixolu lub lux 10 lub lux dw - to starsi pewnie pamiętają:) Vmax troszkę ponad 100km/h i ten gang silnika - bedę nie będę bede nie bede:P lub dran tan tan, szczególnie po zimnym rozruchu;) I ten ciekawy pomysł na ogrzewanie - obspawana puszka metalowa na tłumiku - jak był dziurawy, to ładnie niebieski zapach unosił się w środku:)Biały książe - tak go nazywałem od barwy duroplastu:P

-Fiat 126p rocznik 1989 - klasyczny maldan - co tu dużo pisać - poza tym, że wersja eksportowa na rynek Beneluxu:P Miał wypasione fotele - z zagłówkami:D a wtedy to było coś:D I ten ładny czerwony kolor;) Aż się łezka w oku kręci;)

-Polonez 1.6 GLE rocznik 1995 - Poldi to był pierwszy prawdziwy samochód, nie zagazowany, absolutna seria, miał być GLI ale przestraszyłem się wizji padniętego wtrysku, więc 2 dni przed odbiorem z salonu zadzwoniłem i poprosiłem o przeprawienie I na E :)I tak już zostało...Przejechałem tym autem 100tys km na oleju MOBIL 1:D I poza notorycznie wyjącym tylnym mostem ( który w ramach gwarancji 2 razy mi wymieniano), notorycznie cieknącą pompą paliwa i  korozją, nic szczególnego się nie działo.Nigdy mnie nie zawiódł.Zawsze palił jak należy. Dopieszczam każdy mój samochód i tym mnie sie odpłacają:)
Gdyby nie korozja i przypływ gotówki pewnie do dziś bym nim jeździł.

-Ford Mondeo 1.6 rocznik 1997 - poezja, pierwsze auto ze wspomaganiem. Siłownia którą Polonez oferował w standardzie, odeszła w niepamięc:)Spostrzeżenia: jak na te wielkość auta, zdecydowanie za słaby silnik, ale niskie spalanie. Zawieszenie i układ kierowniczy: Hmmm można się tu dużo rozpisywać, ale żadne auto (może poza sportowymi) nie daje takiej frajdy i poczucia pewności z jazdy - ale kosztem słabej wytrzymałości zawieszenia - niestety polskie drogi to zabójcy dla zawieszeń Forda;/

-VW Golf 1.9 TDI rocznik 1997 - pierwszy diesel, z początku dość sceptycznie nastawiony do niego byłem ( hałas, klekotanie, problemy z rozruchem - takie właśnie myśli miałem), ale przemówił do mnie dość dobrymi osiągami i śmiesznie niskim spalaniem - w mieście z klimą to max 6.5 litra, na trasie mój rekord to 3.7 l/100km, ale to jazda emeryta - osobiście nie polecam. To auto to dość dobra baza pod tuning - ma rezerwy, które czekają na odkrycie:) Ogólnie bardzo jestem z niego zadowolony, głównie za bezawaryjność i to niskie spalanie - tym bardziej, że ropa teraz jest bardzo tania (V-power Diesel za 3.45:)

58
Bieżące kolejowe / Wskazanie amperomierza
« dnia: 12 Lutego 2007, 22:31:50 »
Cytat: "EU05"
A może postawimy siódemkę przy rampie czołowej, takiej ze zderzakami. Zobaczymy co pójdzie pierwsze - siódemka czy rampa. Polecam ludziom o mocnych nerwach i pustej głowie...

Trzeba się zgłosić do Pogromców Mitów, oni by się pewnie tego podjęli:P
A na poważnie, wartości prądów to bardzo trudno zmierzyć...Może istnieją do tego jakieś stanowiska...tak jak te które czekają loka po naprawie głównej, takie coś pokazywali w TVN TURBO - jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi:)

59
Na warsztacie / UNOFF REV041006
« dnia: 09 Października 2006, 15:55:06 »
A ja myśle jedno: to exe autorstwa Q powinno być dopasowane do konkretnej paczki autorstwa Mariusz1970, Defiler.
Bo tak mamy sytuacje, że ktoś coś zmienia w CHK i zaczyna mu dobrze działać, później znów jakieś inne zmiany, a nowi userzy przecież też chcą poczuć się maszynistą, a niestety nie wiedzą co i jak. Ciągle ktoś będzie niezadowolony, nie ukrywam, że i mnie niedziała to EXE jak należy, problem jest u mnie np. z ED72 wogóle się nie uruchamia i jeszcze z odhamowywaniem. Niemniej jednak podpierając się lekturą forum MaSzyny jak tako daję radę to ogarnąć.

60
Infrastruktura kolejowa / mapy.geoportal.gov
« dnia: 26 Sierpnia 2006, 23:23:04 »
Dosyć dobre mapy ( to znaczy ich różnorodność:rastrowe,wektorowe, itd:), natomiast stan faktyczny na ogół z lat 2000-2004 - w zależności od miejsca;)

Strony: 1 [2] 3