Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Marcin S

Strony: 1 [2] 3 4 ... 6
31
Ale niestety nie mogę się podpisać pod tym projektem... Jak mogłeś zapomnieć o kuchence!? :D

No i namówiłeś. :D

32
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 15 Marca 2016, 19:46:57 »
Pulpit z założenia to siódemka, a to coś po lewej, to tak inwencja twórcza. Chciałem zrobić dodatkową kontrolę napięcia i prądu na pulpicie, opisałem to w wątku "Nastawnik do kompa...".

33
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 01 Marca 2016, 21:36:56 »
Ja na pewno w weekend 12-13 będę. ;)

I tak oto MaSzyna prezentowała się w Łodzi.

34
Z tego ci widzę na teksturze to jest: PC6, A1, PC4, 0, PC1, PC2, TB1a, Tb1b.
Nie Pc4 tylko Pc5. ;)

35
No trochę już w E1 się pozmieniało.
Obecnie nie ma sygnału A1a. Jedno górne światło białe i dwa dolne czerwone jest dzisiaj sygnałem Pc6. Sygnał Pc6 podaje maszynista pociągu bez drużyny konduktorskiej z jednoosobową obsadą pojazdu trakcyjnego  w przypadku zatrzymania się pociągu z niewiadomej przyczyny na torze szlaku dwu lub wielotorowego przed udaniem się wzdłuż pociągu, w celu ustalenia przyczyn jego zatrzymania.
Natomiast jeśli chodzi o sygnał alarmowy podawany na czole pojazdu jest to sygnał A1, czyli dwa światła migające na czole lokomotywy i jednocześnie jeden długi i trzy krótkie tony syreną.

36
Hmm.. No ciekawa koncepcja. A wymień jakież są to te podstawowe funkcje?

37
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 07 Grudnia 2015, 20:08:42 »
Katowanie gagarina na oporniku.

38
Bieżące kolejowe / Odp: Gdzie zniknęła EP05-01?
« dnia: 22 Sierpnia 2015, 20:47:57 »
Ostatnio byłem na Pradze i EW51 wciąż daje cień krzakom.

39
Ja nie wiem co to za ból z tym PoKeys'em. Łatwy do podłączenia, zaprogramowania, są piny wejściowe, wyjściowe wszystko elegancko. Po co sobie, aż tak utrudniać zabawę. Zapewne zaraz usłyszę argument jakim jest cena, no ale nie czarujmy się.. Jeśli ktoś chce się bawić w takie rzeczy no to chyba nie sądzi, że wszystko za symboliczne 10zł da się zrobić. Ja nawet nie chce liczyć na ile mój pulpit poszło kasy. :P
No chyba, że ktoś chce tylko "kierownicę" i dwa przyciski.. Ale, czy w ogóle wtedy jest sens?..

40
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Aktualne zdjęcia EP08-007
« dnia: 16 Lipca 2015, 20:15:01 »
O no proszę, w końcu ją zabrali. To przepraszam, tematu nie było.

41
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Aktualne zdjęcia EP08-007
« dnia: 16 Lipca 2015, 19:47:32 »
Jest na "Grochowie". Stoi już od dłuższego czasu i krzaki osłania.
Nazwy miast piszemy z dużej litery. Proszę to poprawić.
Sawi

BTW. Grochów to nie miasto.
// Miasto czy tam część miasta, jeden grzyb. Dzięki. Sawi

42
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 12 Czerwca 2015, 16:02:26 »
Szafa WN i opory na jamniku, wagony tarowe.

43
Inne niekolejowe / Odp: Kolejowe ''Gadżety''
« dnia: 07 Czerwca 2015, 16:21:28 »
Od niedawna nowa lampka nocna. ;)

44
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 07 Czerwca 2015, 12:28:07 »
Tak, sygnał R-S poprzez naciśniecie przycisku ALARM wysyła tenże sygnał na tym kanale na którym jest obecnie ustawiony RTF. Choć jako ciekawostkę mogę dodać, że PLK'a zaczyna myśleć nad wprowadzeniem sygnału R-S ogólnego, bez względu na to na jakim kanale będzie ustawiony RTF, po naciśnięciu przycisku ALARM, sygnał zostanie nadany na wszystkie kanały pociągowe. Podobnież takie rozwiązanie jest we Francji, choć mogę się mylić. Natomiast szczerze to u nas wątpię, że zostanie to wprowadzone.. ;)

45
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 07 Czerwca 2015, 07:32:38 »
Od tego ten przycisk tam na czerwono mruga, żeby nim skasować alarm :D Fakt, że czasami kolibry potrafią się "zawieszać" i dopiero ponowne włączenie pozwala na popełnienie przewodu.
Sam sobie odpowiedziałeś, czemu wole go zresetować. :D

46
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 06 Czerwca 2015, 19:12:16 »
Dlatego wszędzie można ją znaleźć. ;) Na pulpicie, w szafach NN, na wyłącznikach ciśnieniowych, itd.. Rolka od taśmy jest wręcz tak samo niezbędna jak klucz kierunkowy. :D

47
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 06 Czerwca 2015, 07:59:56 »
Ze starą 42'ką nie będzie problemu, czy to od kanału zdjęcia porobić, czy na zewnątrz. ;) Stoi tego od groma, ale jeśli chodzi o turbo-stonki to u mnie tego nie ma. Co prawda stoi gdzieś tam w rogu na końcu jednej z hal newagowa turbo-tamara, ale jest tam dość ciemno więc może być lipa ze zdjęciami.

48
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 05 Czerwca 2015, 19:41:37 »
No dobra, nacykam zdjęć ile się da i czego się da, a w razie czego będzie czas, żeby poprawić bo na pewno nie ucieknie tenże rodzynek. ;)
A już korzystając z okazji, jeszcze jeden filmik z kanału pod ET22 ;)
https://youtu.be/l6uYUNSYuMU

49
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 05 Czerwca 2015, 18:16:55 »
No tylko, że lipa jest z oświetleniem na zrobienie zdjęć pod tekstury. Piątka cały czas stoi w hali i przez jeszcze długi czas nie ruszy się z miejsca. No ale w poniedziałek mogę zrobić parę takich próbnych zdjęć, czy coś z tego by było. ;)

50
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 04 Czerwca 2015, 21:30:23 »
Od razu gwałcić.. Nie opierała się zbytnio :D
Owszem, można i wyłącznikiem WRZ, natomiast z nim dość różnie bywało ;) Więc już z automatu podpieramy PPW, zamykamy WS'a i wichura na zimno :D

Dziś doleciały jeszcze trzy nowe filmiki.. ;)
https://youtu.be/rdtTKkXdrA0 - test radio-stop'u
https://youtu.be/TiZQegdY6HI - pod EP05
https://youtu.be/o994lDcP7kE - uruchomienie ET22 w wersji full ;)

51
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 04 Czerwca 2015, 13:59:35 »
Testowanie byczka ;)
https://youtu.be/hrV8qcAd9xU
https://youtu.be/LdxwxYKdpT0
https://youtu.be/JPdwuz2xJKc

Przy okazji może ktoś podpowie co zrobić z tym gubieniem ostrości? Domyślam się, że nagrywaniem z telefonu nie ma co spodziewać się cudów, jednakże może jest na to jakieś lekarstwo. [Xperia T]

52
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« dnia: 19 Kwietnia 2015, 14:35:15 »
Mam takie małe spostrzeżenie kierując się przykładem do 303E. Przy załączeniu baterii uruchamia się generator SHP, ale nie załącza się już generator CA. Mały detal, aczkolwiek zauważalny. ;)
Pozdrawiam

53
Gdzie mogę znaleźć ten kod? Bo do czego zmierzam, byłem ostatnio na siódemce i ponagrywałem dość sporo różnych dźwięków styczników, przekaźników, zaworów ep, itd.. i teraz chciałbym to jakoś wpakować w symulator, a formułki w 303e.MMD są zbyt "ogólne".

54
Cześć.

Czy jest możliwość przypisania konkretnego dźwięku pod dany przycisk? Na przykład, przy wciśnięciu "odbloku" będzie dźwięk zadziałania cewki odblokowującej przekaźnik nadmiarowy. Czy też przycisk załączenia wyłącznika szybkiego tylko tutaj bardziej na bogato, bo wciśnięcie tegoż przycisku to dźwięk stycznika podającego napięcie na cewkę zaworu Ep, a puszczenie przycisku to dźwięk odpowietrzenia zaworu Ep. Zauważyłem, że też jest puszczany dźwięk podniesienia odbieraka prądu dopiero po dotknięciu sieci trakcyjnej, a mi zależy aby był tuż po załączeniu wyłącznika dźwigienkowego i wpakowania pod to dźwięk elektrozaworu.

55
Proszę Ciebie, powiem Ci tak. ;) Z drugiej strony "manometrów" nie bardzo jest jak zrobić zdjęcia, bo teraz tam się dostać to jest wyzwanie, ale mogę opisać. ;) Sytuacja wygląda w ten sposób, iż jest to imitacja oryginalnego sposobu podświetlenia przy pomocy dwóch żarówek. U mnie są zastosowane cztery żarówki W2,3W/12V (samochodowe-T05) ze względu na ich małą średnicę. Oryginalna płyta do obsadzenia manometrów ma taką grubość, iż po zamontowaniu tych, że manometrów idealnie zasłaniała wycięte w nich otwory do podświetlenia, w skutek czego, zastosowanie oryginalnego sposobu podświetlenia manometrów nie wiele by się zdało. Dlatego na wysokości wycięć do podświetlenia, poszerzyłem otwory w płycie co umożliwiło wciśniecie tych żarówek. Co w efekcie końcowym dało taki efekt "realu". ;)
Następna sprawa odnośnie mierników elektrycznych i Haslera. Zostały tam zastosowane żarówki typu C10W/12V (samochodowe). Z racji tego, że nie posiadałem oryginalnych "mocowań" oprawki na zwykłą żarówkę, za pomocą mosiężnej blaszki zrobiłem styki i podtrzymanie żarówki w jednym. ;)
W kwestii tego, iż nie każdy miernik (M15-LUMEL'a) ma możliwość podświetlenia wskazań (w moim przypadku był to A-NN i V-NN) musiałem samemu wyciąć otwory do podświetlenia, dopasować kawałek plexi, biała farba i gotowe. ;) Tylko ostrzegam jeśli ktoś chce się bawić w robienie otworów to delikatnie, gdyż materiał z jakiego wykonana jest obudowa miernika (ebonit lub bakelit) może pęknąć od nacisku np. wiertła w końcowej fazie wiercenia. A w Haslerze to wystarczyła sama zmiana żarówki, gdyż oryginalna była na 36V.
Przesyłam kilka zdjęć. ;)

Pozdrawiam

56
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 23 Marca 2015, 21:14:26 »
Ale nadal niektórzy będą stali w zaparciu, że dolne pomarańczowe ciągłe to S5.

Haha.. Jak to dobrze, że twórcy tych obrazków "poglądowych" w E1 nie pokusili się, aby S2,S3,S4 i S5 namalować na środku.. Dopiero byłaby tu komedia. :D

Odbiegacie od tematu. Zamykam, a otworzę wtedy, gdy autor aplikacji będzie miał coś do zaprezentowania.
Benek

57
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 21 Marca 2015, 14:54:37 »
Światła żółtego na semaforze może niema, tak samo jak:
Cytuj
Pomijam również fakt, że jeśli nastąpiło by przepalenie komory,
Gratuluje tępienia skrótów myślowych... u innych. Powinno być przepalenie żarówki w komorze.
Skrótem myślowym właśnie może być potocznie nazywaniem "przepalenie komory" czyli przepaleniem się żarówki w komorze. Natomiast skrót myślowy żółty - pomarańczowy?.. To nie długo będzie skrótem myślowym również fioletowy zamiast niebieski, czy różowy zamiast czerwony...

58
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 21 Marca 2015, 14:04:40 »
Taaa.. Uważam, że nie ma sensu ciągnąć tego tematu. http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20131019201051/degrassi/images/4/44/Asian-Facepalm-Of-Shame.gif
Na sygnalizacji PKP nie ma sygnały żółtego, tylko pomarańczowy to już raz. Pomijam już kontrolę stanu żarówki i ewentualnego przepalenia się, bo przecież inaczej żaden semafor, czy inne urządzenie SRK nie otrzymało by świadectwa dopuszczenia do eksploatacji. Pomijam również fakt, że jeśli nastąpiło by przepalenie komory, przykładowo już w tym sygnale S13 układ zależności semafora natychmiast ma się osłonić sygnałem S1 "Stój". Semafor określany terminem "półsamoczynny" coś oznacza. Nie ma takiej możliwości, aby semafor wskazał prędkość większą, niż ma być podana. A nawet jeśli by doszło do tak abstrakcyjnej sytuacji w której semafor by się nie osłonił i zamiast S13 wyświetlał się S5 to jest jeszcze takie coś na maszcie przed tym semaforem, które nazywa się np. Tarcza ostrzegawcza, albo SBL z W18, które to by ostrzegł o ograniczeniu prędkości.
Polecam porządnie przeczytać E1, niż tylko obejrzeć obrazki. Proszę wybaczyć tą dość obszerną dygresję, natomiast jeśli mamy coś robić, to dobrze, albo wcale.

Aplikacja ciekawa. Jeszcze semafory powtarzające, pozostałe tarcze, wskaźniki, sygnały do odwołania i będzie mobilno-interaktywna E1. ;)

59
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 20 Marca 2015, 22:04:51 »
Jak tak czytam tą dyskusję to z jednej strony jest śmieszna, ale z drugiej wręcz przerażająca, bo tylko potwierdza, że czytanie ze zrozumieniem jest sprawą dość problematyczną. Przykład już tego nieszczęsnego S5. Cytat z E1 (dzisiejszej Ie-1) "Sygnał S5 - następny semafor wskazuje sygnał Stój (Jedno pomarańczowe światło ciągłe na semaforze)" "Sygnał S5 informuje, ze następny semafor nadaje sygnał "Stój", maszynista powinien tak regulować prędkość jazdy, aby mógł zatrzymać pociąg przed następnym semaforem wskazującym sygnał "Stój"".
Jest to cała definicja tegoż sygnału, proszę mi wskazać gdzie jest podane w której komorze ma się znajdować wyświetlany obraz? To samo pytanie tyczy się S1, S2, S3, S4. Dla tych, którzy za przeproszeniem chrzanią głupoty, że jest to sygnał wątpliwy, gdyż komora załączyła się dolna, a nie górna to mam propozycję. Jeśli jakimś cudem uda się takowej osobie usiąść za nastawnikiem to przy 160km/h w nocy, proszę na każdym takim semaforze liczyć szybciutko komory od góry, czy to pali się górna, czy dolna, czy może środkowa.
To jest właśnie efekt takiej głupiej definicji, która krąży już od jakiegoś czasu, czyli semafor 5-komorowy (od góry Z-P-C-P-MB) przekreślony na pół i dolna komora pomarańczowa to jest do ograniczenia i koniec. Absurd.
W tejże instrukcji E1 czytamy również: §2 ust. 7 "Sygnał, który nie odpowiada ściśle OBRAZOWI ustalonemu w niniejszej instrukcji, jest sygnałem wątpliwym."
Obrazowi.. a nie układem komór, na miłość boską. Całokształt wyświetlanego obrazu, czy to będzie S5, czy S10, czy S13a ma odpowiadać instrukcji.
Przykładowo: Sygnał S6, od góry zielone-pomarańczowe i pas zielony. Sygnałem wątpliwym byłby gdyby chociażby nie palia się zielona komora, albo zamieniona kolejność czyli pom-ziel-ziel/pas wtedy jest to sygnał wątpliwy, bo nie odpowiada obrazowi jaki jest w instrukcji. I koniec.
Kilka przykładów:
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=34484
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=34469
http://www.starejuchy.pl/kolej/z/remonty/2007-juchy-semafor-11.jpg
http://sequoia.ict.pwr.wroc.pl/~witold/aiarr/2009_projekty/semafory/inne.jpg
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=35343

60
Jeśli mogę wtrącić. Sygnał S3, jest poprawka w E1 z grudnia ubiegłego roku gdzie usunięto prędkość 160km/h jeśli chodzi o przypadek pojawienia się tegoż sygnału na SBL.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 6