Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mixer

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7
151
Bieżące Symulatorowe / Re: tyku tyku
« dnia: 16 Listopada 2003, 18:01:50 »
Popieram.
Najlepiej zostawić w 16 bitach, ewentualnie umożliwić odtwarzanie w MP3 lub OGG.
Jest tylko małe ale...
1.Odgrywaniwe skompresowanych dzwięków w symku może (nie musi) pogorszyć wydajność.
2.Nie da się zapętlić empetrójki i łączyć, przerywać, nakładać fragmentów dźwięków w czasie rzeczywistym tak, żeby coś sie po drodzie nie popieprzyło.

MP3 (lub  OGG) może wszakże w symulatorze pełnić drugorzędną rolę, jako szczekaczka na peronach, szum pracy fabryki, odgłosy miasta itp...

152
Bieżące Symulatorowe / Re: tyku tyku
« dnia: 16 Listopada 2003, 12:56:47 »
No właśnie - przekonwertowane. Nie wiem czy ostało się gdzieś całe nagranie z kibla, ale nawet gdyby nie, to mogę zrobić nowsze zamiast czyścić tamte...
...ocywiście jeżeli będzie zapotrzebowanie - bo średno mi się chce łazić na szopę z mikrofonami i sprzętem, gdy gdzieś czekają gotowe dobre dźwięki.
Trzebaby namówić Maćka aby nie konwertował w dół dzwięków w Cool Edicie, bo tamtejszy konwerter zaszumia oryginał.
PS. Pamiętam, że kol. Janko Muzykant nagrywał sample z kibla w bardzo dobrej jakości.

153
Bieżące Symulatorowe / Re: tyku tyku
« dnia: 16 Listopada 2003, 00:14:23 »
Ale "ta machina" ma także mnóstwo dodatkowych wtyczek i jest w stanie odszumić równie dobrze a myśle że i lepiej.
Mniejsza o większość - i tak najważniejsze jest czułe ucho ;)
Odgłosy jednostki są w katalogu sound najnowszego patcha.
Chesz się pobawić?

154
Bieżące Symulatorowe / Re: tyku tyku
« dnia: 15 Listopada 2003, 20:15:09 »
Bartku -> czego używasz? Pro Tools? Sound Forge? Pristine Sounds?
Czy może tylko dedykowanych wtyczek do Cool Edita?
Mogę Ci podesłać te dźwięki do jednostki o ile autor (nie wiem kto je robił), już Ci ich nie przysłał.
Ale IMHO najlepiej by było nagrać je od cyfrowo nowa.
W końcu EN57 to nie zabytkowa płyta winylowa ani taśma z archiwum ;-))

(dopisek: nawet nie trzeba podsyłać bo są w patchu ;)

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (16-11-03 00:17)

155
Bieżące Symulatorowe / Re: tyku tyku
« dnia: 13 Listopada 2003, 18:15:50 »
wracając do tematu:
Faaaaajne jest nowe tyku tyku. I przetwornica specjalnie dla EU też.
Tylko trochę szkoda, że mają za dużo niepożądanych szumów.
No, ale nie można mieć wszystkiego co się chce ;-/
W każdym razie jest dobrze.

156
Bieżące Symulatorowe / Re: tyku tyku
« dnia: 09 Listopada 2003, 14:31:01 »
Nebula-Cebula to jest to: http://nebuladevice.sourceforge.net/cgi-bin/twiki/view/Nebula/WebHome  W dotyku takie sobie ;)

[%sig%]

157
Bieżące Symulatorowe / Re: tyku tyku
« dnia: 08 Listopada 2003, 22:26:37 »
Nicolass -> moim zdaniem maszyna przynajmniej rok temu przebiła Train Simulatora.
Ostatnim problemem do pokonania jest brak tras i wysokie wymagania.
W Cebuli z wbudowanym edytorem tras nie powinno być już takiego zamętu przy "budowaniu" nowych scenerii, a dzisiejsze wymagania za dwa lata wcale nie będą takie wysokie ;)
W Nebuli jest szybciej, ale gdy dostawi się w terenie pełno nowych elementów scenerii, to zapotrzebowanie na moc obliczeniową i pamięć może być podobne.
Poza tym Nebula ma kilka wad w porównaniu z obecnym symulatorem.
Najciemniejsze brudy wyjdą zapewne w praniu przy "publicznym" testowaniu.

158
Bieżące Symulatorowe / Re: tyku tyku
« dnia: 08 Listopada 2003, 10:45:05 »
A 'propos prawie skończonego EN57, to jedna textura z wnętrza jest chyba nieco za duża w porównaniu do reszty. Mam na myśli "male_okno.tga"
Jak to mówi McZapkie można by ją zoptymalizować ;-)
A Poza ^tym^  maxowe pliki prezentują się świetnie.

159
Bieżące Symulatorowe / Re: quarkmce reloaded
« dnia: 05 Listopada 2003, 18:28:12 »
> Bart napisał(a):
>
> > Z tym prockiem to nie zgadzam się....
Ja również.
Nieprawdą jest pisanie, że prosesor ma najważniejsze znaczenie.
Najważniejsza Karta i sterowniki do niej.
Testowałem Maszynę także na Pentium 2.5GHz z najtańszą kartą GF4 440MX i wyniki podobne jak u Barta - 10FPS Sterowniki NVidii 4.72.
McZapkie - może masz porządną kartę? Asusa? MSi?
 Te najlepsze GF2 są w stanie przegonić osiągami najsłabsze karty "no name" z GF4
A może...
...na AMD akurat ten symulator działa znacznie szybciej niz na Intelach?

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (05-11-03 18:40)

160
Bieżące Symulatorowe / Re: quarkmce reloaded
« dnia: 04 Listopada 2003, 20:21:43 »
U mnie jest spora różnica pomiędzy wesjami.
Po wywaleniu pociągów.
Chyba każdy ma inaczej.
Być może to niewspółmierna zależność.

 
> Tak, ale jak mowie, te moce nie sa takie duze.
> Niemniej staram sie wlasnie je zamrazac w przypadku
> nieuzywanych wagonow (fizyke, sprawdzanie dzwiekow, animacji
> itp).

I chwała Ci za to.


> Wielki Kac Drozdzownia :)
>
Dzięki.
Drożdżownia na szaku donikąd.
Rozbiorą go, jak nie będzie tam regularnych przewozów  ;)

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (04-11-03 20:35)

161
Bieżące Symulatorowe / Re: quarkmce reloaded
« dnia: 04 Listopada 2003, 15:37:04 »
To nie Dejawy. Chodzi mi o tę fabrykę:
http://zsp.samorzad.pw.edu.pl/~olo/screens/2003_07_06.jpg
Obok po lewej jest stacja, której akurat na tym screenie nie widać.

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (04-11-03 15:40)

162
Bieżące Symulatorowe / Re: quarkmce reloaded
« dnia: 04 Listopada 2003, 12:10:58 »
Tomku -> Wszystko wyrzuciłeś? Nawet dworce i Sokistę? ;)
Jakiego używasz sprzętu, i jak Ci to teraz chodzi po ekranie w Wielkim Kacu i Koniewicach?
To znaczy - jaka była różnica przed i po??

Maćku -> To znaczy, że od liczenia fizyki wagonów i nadmiaru MB w teksturach jest taka ogromna różnica w FPS (na trasie) pomiędzy Maszyną marcową i majową?  Czy cały czas "pożerane" są moce przerobowe nawet na obliczenia dotyczące niewidocznego składu z drugiego końca trasy?  
A wcześniej naiwnie myślałem, że to tylko przez zelektryfikowanie linii.
 No to się chyba pomyliłem zrzucając winę na słupy, zawiesia, odciągi i bramki.

Testowałem symka na kilku róznych kartach graficznych w tym samym (słabym) komputerze. Poczynając od Rivy TNT 16MB, poprzez GF2 GTS, GF3 Ti, kończąc na GF4 MX440. Najlepiej wypadła GF3 Ti. W sumie pomiędzy GeForcami różnice są znacznie mniejsze, niż się spodziewałem.
O testowaniu z kartą mającą 128MB jakoś nie myślałem do tej pory :(


PS. Jak nazywa się ta stacja z fabryką za Wielkim Kacem?

163
Bieżące Symulatorowe / Re: quarkmce reloaded
« dnia: 03 Listopada 2003, 19:11:17 »
Nie wnikałem wcześniej w szczegóły scenerii, ale faktycznie sama sieć prawie nic nie obciąża.

Wykorzystując dosyć stary komputer (Celeron 500MHz,Win XP) pobawiłem się nieco w inteligentne usuwanie słupów z siecią oraz bramek na dużych stacjach węzłowych, gdzie prędkości drastycznie spadały poniżej granicy grywalności.
Trudno usunąć same słupy pozostawiając jednocześnie sieć trakcyjną. Potem nieładnie to w symulatorze wygląda, ponieważ linie sieci rysują się w zbyt bliskiej odległości od obserwatora. Usunąłem także przeszkadzajki i skróciłem składy wagonowe - szczególnie te zezbyt wielką ilością detali 3D.
Może to brzydko wywalać coś nad czym inni się napracowali, ale nie ma innego sposobu :(

Jaki efekt?
Lipcowy symumulator rozruszał się wreszcie do przyzwoitej ilości FPS-ów, przy których czas w symulacji równy jest rzeczywistemu.
Niestety w Wielkim Kacu wciąż występuje efekt "pokazu slajdów" czyli około 3-5 klatek. Co tam zrobić w scenerii aby dało się chociaż półpłynnie grać na słabym Celeronie?
Usunąć budynki? A które z nich najwięcej mocy pożerają??

PS. Wiem, że na Win98 pójdzie jeszcze nieco płynniej, ale to (akurat u mnie) nie wchodzi w rachubę.

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (03-11-03 19:20)

164
Bieżące Symulatorowe / Re: quarkmce reloaded
« dnia: 24 Października 2003, 15:47:56 »
Zamiast dzwonić proponuję przygotować dwie wersje trasy, tyak jak kiedyś.
1. Z wszystkimi budynkami i całym dobytkiem
2. Bez budynków i bez przeszkadzajek...
Wiele osób ze średniej jakości komputerami na tym skorzysta.
Do "pełnego szczęścia" na trasie wystarczy mi infrastruktura kolejowa.
Obejdzie się bez wieżowców, autobusów krakowskiego MPK, maluchów i pieszych na chodniku :)

Najwięcej zjada sieć trakcyjna. Niestety. Sieć i słupy.
Bez elektryki na GFII mam min-12 max-50fps
Z drutami jest min-4 max-18
Z dodatkami tak wydetalowanymi jak krakowski dworzec i tamtejszy układ torowy będę miał zapewne 2 klatki na sekundę
 :-P

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (24-10-03 15:55)

165
Pomoc w tworzeniu / Re: gdzie można znaleść 3dstudiomax ?
« dnia: 16 Września 2003, 02:11:41 »
Ktoś uruchomił ją z problemem.
Ktoś już nie pamięta niestety jaki to był problem, ale na pewno był związany z C-Dillą po "automatycznym" uaktualnieniu. (i po co mi było klikać YES?)
Ktos pamięta że było strasznie dużo kombinacji aby w końcu zaczęło działać.
Ktoś postara się zainstalować 3DS jeszcze raz od początku (niech no się tylko szaleństwo z festiwalem filmowym skończy)
Ktoś da znać jak mu poszło tym razem.
Chyba że ktoś inny będzie szybszy :)

Pozdrawiam Cię wirtualnym błyskiem górnego światła.

166
Pomoc w tworzeniu / Re: gdzie można znaleść 3dstudiomax ?
« dnia: 12 Września 2003, 01:40:24 »
Ktoś ma :)

167
Pomoc w tworzeniu / Re: gdzie można znaleść 3dstudiomax ?
« dnia: 11 Września 2003, 15:48:33 »
A czy ta strona nie nazywa się czasem Osloskop? (a nie Oscyloskop)
:))

168
Pomoc w tworzeniu / Re: gdzie można znaleść 3dstudiomax ?
« dnia: 03 Września 2003, 18:20:20 »
do Romano:
Wbudowanym edytorem. Gdybym miał coś innego poszło by raczej szybciej.

169
Pomoc w tworzeniu / Re: gdzie można znaleść 3dstudiomax ?
« dnia: 01 Września 2003, 01:30:28 »
do łukaszqx: To nie jest droga usłana rózami. Zrobienie trasy dla EU07 to droga przez mękę ;-) Nie pytaj jak zrobić, na to nie ma prostej i jednoznacznej odpowiedzi.
Podam Ci tylko skalę trudności ( według czasu spędzonego przy samej nauce tworzenia trasy aby cokolwiek zrozumieć i zrobić choś jedną prostą mijankę)
Trainz - 2 minuty
Boso View Express - 2 godziny
Train Simulator - 20 godzin
EU07 - do dziś nie umiem zrobić tak, żeby ładnie wyglądało dookoła i  jednocześnie pociągi mijały się na semaforze bez skuchy.
A próbowałem wieeeeele godzin. Dałem za wygraną. Już nie będę próbował.

170
Tabor kolejowy / Zdarzenia i zderzenia :)
« dnia: 17 Listopada 2003, 01:16:24 »
Pamiętnik zmarłego maszynisty:
Jadąc dziś ze strony Nast. Dysp. Zabierzów (torem 2 licząc od strony dworca głównego) nagle zaryło mnie tak, jakbym wbił się w rogi kozła oporowego albo mur ludzkiej tępoty.
Po odklejeniu własnych zwłok z przedniej szyby moje zwiewne ciało astralne dochodzi do wnisku, że zderzyłem się z Bipą która spokojnie stała sobie na sąsiednim torze a teraz cała drży.
Unosząc się na skrzydłach do lepszego swiata zauważyłem jeszcze jeden fenomen:
żółty maluszek zderza się z zaparkowanym PKSem koło peronu ze ślepym torem.
Autosana energia siły zderzenia wyrzuca tyłem w tempie zwolnionym, jak na Replayu.
Jak to tak? Przecież nawet się nie obtarli o siebie. (??)  
Odrzuca go henhen za skrzyżowanie po którym kursują autobusy MPK.
W tak zwanym "międzyczasie" w burcie wspomnianego pekałesa dziurę na wylot wybija rozpędzony Ikarus pełen pasażerów. Masssakra!!!

171
Tabor kolejowy / Re: Zmiana kierunku jazdy w EN57
« dnia: 14 Listopada 2003, 09:47:24 »
Olo_EU już dawno zrobił kibla, ale to czy mamy zależy z którego punktu się na to patrzy. Raczej -> jeszcze nie mamy. Pozostało kilka drobnych problemów i małych bugów do rozwiązania zanim ukaże się "oficjalny" update.
Nie jest powiedziane skąd TO wziąć wyłącznie dlatego, żeby później nie posypały się dziesiątki maili z zażaleniami że coś znowu nie działa, czegoś zabrakło, albo że w połowie trasy wykoleja się maszyna bez przyczyny
Cierpliwości Marku.


na pociesznie tutaj są screeny z kibelkiem EN57 http://www.kolej.pl/~mczapkie/maszyna/images/2003-11

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (14-11-03 09:57)

172
Tabor kolejowy / Zmiana kierunku jazdy w EN57
« dnia: 13 Listopada 2003, 22:24:22 »
Jak z tym problemem sobie poradzić?
Bo coś mi się wydaje, że aktualnie jedynym wyjściem jest prowizoryczny trójkąt do obracania składu.

173
Tabor kolejowy / Re: Kręci się
« dnia: 05 Listopada 2003, 19:00:03 »
chrisfox napisał(a):

> Nie prościej nie patrzeć na trawę? Naciśnij Page Down... ;)

Położyć się na brudnej usmarowanej olejem podłodze?
...albo zejść do podziemia?
Nie, dziękuję. :)
Wybieram inne rozwiązanie -> wciśnięcie F2

174
Tabor kolejowy / Re: Kręci się
« dnia: 05 Listopada 2003, 01:48:51 »
To nie przywidzenia optyczne ;-)
Na wyświeltlaczu było ponad 20FPS  
Za to mam nieodparte złudzenie jazdy wstecz patrząc na trawę przy prędkościach powyżej 90 km/h
A z kolei powyżej 150 km/h wrażenie, że trawa jest kilkadziesiąt metrów poniżej torów.
Okulista nie wyda mi zezwolenia na prowadzenie maszyny, a naczelnik gdy w końcu zobaczy taśmę z Haslera -> wyśle na 2 lata do warsztatu :(

175
Tabor kolejowy / Kręci się
« dnia: 04 Listopada 2003, 20:24:16 »
Nie wiem czy o tymgdzieś już nie było wcześniej, ale dopiero wczoraj rzuciło mi się w oczy, że koła w niektórych wagonach kręcą się w przeciwną stronę.
Można to zmienić w plikach symulacji czy trzeba ingerencji w modelu 3DS?

[%sig%]

176
Publikacje / Re: Dźwięk zasilacza radia :)
« dnia: 13 Listopada 2003, 01:14:40 »
W dzień potestowałem sobie trochę ruch na łączach i już nie mam obaw.
Wingerowy Sauron wytrzyma duuże oblężenie :)
of.pl to solidne łącze na Polskę.  Nieco gorzej w tyym wypadku z dostępem zza granicy.
Fatalnie wypadły pozostałe dwa serwery.

Przepraszam, że zupełnie odbiegłem od tematu wątku.

177
Publikacje / Re: Dźwięk zasilacza radia :)
« dnia: 12 Listopada 2003, 13:07:35 »
Podeślesz nowy update Andikowi do Bundesrepublik?
http://andi.g3th.net
Mam przeczucie, że łącza ZSP i ZAX.s.c zdechną kiedy rozpocznie się ssanie nowego apdejtu po wielomiesięcznym oczekiwaniu.
Obawiam się, że sauron.xo też może nie wytrzymać "oblężenia" :(

178
Publikacje / Re: Dźwięk zasilacza radia :)
« dnia: 11 Listopada 2003, 22:56:19 »
>McZapkie napisał:
>Hmmm, trabke to mamy od Ciebie :)

Miałem ileśtam sygnałów Rp, stukotów szyn i innych dupereli do wyboru i szczerze powiedziawszy sam już nie wiedziałem co obrobić w SoundForge, żeby potem nie marudzili, że zamiast Rp1 słychać anemiczne i przygłuszone burczenie bez wykopu... ;-)
To wszystko, to tak raczej na przyszłość i sens będzie miało dopiero gdy prawidłowo zadziała możliwość odtworzwenia odmiennych dzwięków w kabinie i poza nią.
Stworzenie sztywnej granicy tłumienia dla percepcji wszystkiego co słychać w symulatorze, a wyznaczonej bryłą 3D loka (lub wagonu) nie wygląda na najprostsze, ale chyba jest dosyć ważne dla odbiorcy.
 ...A zresztą...
...dla mnie samego w "silniku" Nebuli prawie nic nie wygląda łatwo, prosto i zrozumiale.

>Natomiast wymyslilem, zeby w nowej wersji (z nowym engine)
>mozna bylo sie przelaczac (ale tylkow trybie singleplayer)
>pomiedzy poszczegolnymi AI,wlaczajac w to pasazerow na peronie czy w wagonie.
>Mysle ze zaspokoi to pragnienia przelaczanych kamer :)

Jestem przeciw, to nie będzie symulacja - to będzie telepotracja z wymianą wcielenia. Elementy nadprzyrodzone :-))
Coż, mój głos i tak zniknie w wśród chcących różnych widoczków z wielu kamer na trasie.

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (11-11-03 23:06)

179
Publikacje / Re: Dzwiek zasilacza radia :)
« dnia: 10 Listopada 2003, 23:11:42 »
W realu świerszczenie radioli nie jest aż tak głośne, podobnie jak ostatni dzwięk Haslera.  Przetwornicy brak sporo niskich częstotliwości, ale i tak jest duuużo fajniejsza od starego szumu. Ogólnie dzwięki są do poprawki, bo przecież Rp1 jest nagrany z zewnątrz kabiny, a wewnątrz brzmi zupełnie, zupełnie inaczej.
Albo np. "orbitując" wysoko nad scenerią poza pojazdem wciąż słychać przetwornicę, przełączniki, trąbkę i prędkoścomierz. Można by tak jeszcze długo wymieniać.
Myśle że z czasem to wszystko się zmieni na realistyczne (i bez zbędnych szumów)    
 Aktywny link najprościej można zrobić wpisując tak:
(url)http://www.xyz(/url) UWAGA: Zamiast nawiasów zwyklych() musisz wstawic kwadratowe[], a zamiast xyz -> prawidłowy adres ;)






PS. Miał być dziś nowy update EU07 i dupa. Nie wyszło. Hamulce się w Maszynie zepsuły :(

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (10-11-03 23:22)

180
Publikacje / Re: Dzwiek zasilacza radia :)
« dnia: 18 Października 2003, 23:50:03 »
tak, tak. Tylko przez tego lenia którego się Shax nabawił, to on może wcale nie uruchomić katalogu aż do przysłowiowego lutego ;)

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (19-10-03 00:53)

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7