Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kleeshch

Strony: [1]
1
Tabor kolejowy / Odp: Modernizacje ET22
« dnia: 13 Września 2007, 21:52:19 »
@dimekk: Taurusa w Polsce to zobaczysz dopiero jak DB zacznie po polskich torach jeździć:P

Myślę, że znacznie wcześniej. Najprawdopodobniej za miesiąc będzie można go ujrzeć na polskich torach :)

2
Infrastruktura kolejowa / Odp: Odciągi?
« dnia: 13 Września 2007, 21:48:46 »
Nie widziałem nigdy sieci dociągniętej do samego budynku, ale stosowane jest rozwiązane takie, że sieć dociąga się pod budynek, przed którym stoi słup (nie mający kontaktu z budynkiem). Wtedy sieć zaczepia się o ten właśnie słup.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Miedzynarodowe Targi TRAKO 2007
« dnia: 13 Września 2007, 07:56:06 »
Można je kupić w dniu targów przy wejściu

4
Bieżące kolejowe / Prędkości
« dnia: 29 Sierpnia 2007, 22:32:48 »
Cytat: "hejnal"
Prawdopodobnie nadmiarowe (nie znam się na EP09, tylko zgaduje) ale "wywalanie wszystkiego w lokomotywie" wskazuje na wyłącznik szybki. Powód jest jeden: Za duży prąd pobierany przez silniki.


Sugerujesz, że pobór prądu wynosił przeszło 1,5 kA bądź WS był rozregulowany? Nie jest możliwe, aby w okolicach 160 km/h prąd był aż tak duży. Prędzej bym się spodziewał otwierania się liniowych na skutek zadziałania przekaźnika nadmiarowego, ale największy prąd (czyli drugi układ i 5 boków) osiąga się przy znacznie mniejszej prędkości niż owe 160 km/h.

Kolejna sprawa to to, że obręcze były już zużyte. Mniejsze obręcze = większe obroty zestawów (a zarazem silnika) aby osiągnąć daną prędkość = mniejszy prąd.

Pozdrawiam!
Adam Kliszcz

5
Bieżące kolejowe / Prędkości
« dnia: 28 Sierpnia 2007, 23:03:59 »
Cytat: "EU07-483"
Cytat: "ET22_RULZ"
Cytat: "EU07-483"
Loka nie "wylaczy", ale bezbieczniki wywali - wychodzi prawie na to samo.

Ktore i z jakiej przyczyny?


Nie wiem jak na pozostalych lokomotywach - ale w EP09 przy osiagnieciu predkosci bliskiej max predkosci obrotowej silnika wywala bezpieczniki - sprawdzone organoleptycznie (jakis czas temu mialem okazje powozic maszyna z cieniutkimi juz butami po CMK)


Chyba mówisz o czymś innym. Przy obręczach o średnicy 1180 mm, czyli dość zużytych, lokomotywa musiałaby jechać 177 km/h, aby osiągnąć maksymalną dopuszczalną prędkość obrotową silników trakcyjnych, tj. 1530 obr/sek. Dla obręczy o średnicy 1250 mm jest to odpowiednio prędkość 188 km/h.

Pozdrawiam!
Adam Kliszcz

6
Bocznica / Nowa lokomotywa 311D
« dnia: 06 Sierpnia 2007, 17:37:30 »
Oprócz wspomnianego silnika spalinowego, zapewne wymieniono prądnicę. Nie sądzę aby dalej była to maszyna komutatorowa. A co za tym idzie - cała elektryka (chyba bardziej stosowne jest określenie "energoelektronika"...): sterownie, rozrząd, obwód główny i pomocnicze itd.

Pozdrawiam,
Adam Kliszcz

7
Bocznica / Wydzielone z "Filmiki autorskie"
« dnia: 05 Sierpnia 2007, 23:27:45 »
W ED59 rozruch nie jest impulsywny. Wręcz przeciwnie, jest łagodny (za Słownikiem Języka Polskiego: "impulsywny - ulegający impulsom, żywo i pośpiesznie reagujący na bodźce; pobudliwy, porywczy, gwałtowny"). Jeśli już, to mógłby być impulsowy.To tak na marginesie ;-)

Rozruch impulsowy nie jest technologią przyszłościową, dlatego nie zastosowano go w Acatusie. DKLBZ to silniki indukcyjne i zastosowano do ich sterowania falowniki trakcyjne.

Pozdrawiam,
Adam Kliszcz

Wydzielone.
Akvin

8
Tabor kolejowy / Wagony 2 osiowe
« dnia: 20 Czerwca 2007, 22:39:35 »
Nie mam obecnie dostępu do literatury technicznej ażeby podeprzeć moje słowa czymś solidnym, ale zauważ, że np. w wózkach można wyróżnić prowadzenie widłowe bądź bezwidłowe maźnic.

9
Tabor kolejowy / Wagony 2 osiowe
« dnia: 19 Czerwca 2007, 22:23:41 »
Są to widły. W nich znajdują się maźnice z łożyskami.

Pozdrawiam!

10
Bieżące kolejowe / Dane techniczne EU07 ?
« dnia: 26 Maja 2007, 21:15:57 »
Na pozycji bezoporowej przez opornik nie przepływa prąd. Zasilanie silników wentylatorów oporników pochodzi ze spadku napięcia na jednym z nich. Zatem jeśli nie przepływa przez niego prąd - wentylator nie ma zasilania.

Może o jakimś innym ogłosie w rzeczywistości piszesz?

Pozdrawiam!

11
Bieżące kolejowe / Dane techniczne EU07 ?
« dnia: 22 Maja 2007, 00:33:31 »
Cytat: "AIR"
czyli w praktyce nie daje się 6 bocznika na bezoporowej równoległej poniżej 106km/h aby silników nie przegrzać ??

Bo biorąc pod uwage wybicie przekaźnika nadmiaromego może dać już 6 bok przy niecałym 70km/h


Oczywiście, że się daje. Te prędkości są określone ze wzorów - to teoria i trzeba by naprawdę długo silniki przeciążać, aby uległy uszkodzeniu. Można dać 6 bok przy stosunkowo niskiej prędkości i nic się nie stanie. Jednakże jeśli prędkość byłaby znacznie niższa niż wyżej podana, to po odpowiednio długim czasie izolacja uległaby uszkodzeniu i spaleniu.

Mimo to każda maszyna ma inne możliwości, izolacja każdego silnika jest mniej lub bardziej wytrzymała.

Zwróć uwagę, że izolacje silników trakcyjnych o klasie izolacji F mają wytrzymałości termiczną max 155°C, a izolacje silników w klasie H mają max 180°C. Te temperatury mówią same za siebie :)

Cytat: "AIR"
nie więcej niż 2 minuty to jesli jest kilka wagonów bo z kilkunastoma to już kilka dobrych minut, a powyżej 15 wagonów to trudno jest nawet do 106km/h rozpędzić - tak mi przynajmniej kiedyś pewien mechanik opowiadał. (Widaomo, że zależy to też od nachylenia szlaku)


No i jeśliby jechał np. 80 km/h i pociąg wcale nie chciał się bardziej rozpędzać, a miał włączony układ równoległy bez oporników i pole maksymalnie osłabione, to prąd by znacznie przekraczał znamionowy. Jeśli jechałby np. godzinę, to silniki miałyby szansę się przepalić :)

12
Bieżące kolejowe / Dane techniczne EU07 ?
« dnia: 20 Maja 2007, 23:40:12 »
Witam!

Parametry te określają jaka jest minimalna prędkość dla największego (bocznik na pozycji 0) i dla najmniejszego pola (bocznik na 6 pozycji), kiedy nie przekroczony jest prąd znamionowy, czyli taki, który płynąc nie spowoduje nadmiernego przyrostu temperatury, a idąc dalej - uszkodzenia.

Prędkości takie podawane są, jak zrobił to kolega, dla minimalnego i maksymalnego wzbudzenia. Jednakże inne są dla mocy ciągłej i mocy godzinnej (dla mocy godzinnej prędkości te są nieco niższe, ponieważ może płynąć wtedy nieco wyższy prąd. Nie mam przy sobie książki o EU07, ale podejrzewam, że te właśnie podane poniżej prędkości odpowiadają mocy znamionowej.

A nawet jeśli odpowiadałyby godzinnej, to różnica jest minimalna. Zaledwie parę km/h ;)

Troszke może to zakręcone, ale mam nadzieję, że zrozumiałe.
Pozdrawiam!

Strony: [1]