czyli w praktyce nie daje się 6 bocznika na bezoporowej równoległej poniżej 106km/h aby silników nie przegrzać ??
Bo biorąc pod uwage wybicie przekaźnika nadmiaromego może dać już 6 bok przy niecałym 70km/h
Oczywiście, że się daje. Te prędkości są określone ze wzorów - to teoria i trzeba by naprawdę długo silniki przeciążać, aby uległy uszkodzeniu. Można dać 6 bok przy stosunkowo niskiej prędkości i nic się nie stanie. Jednakże jeśli prędkość byłaby znacznie niższa niż wyżej podana, to po odpowiednio długim czasie izolacja uległaby uszkodzeniu i spaleniu.
Mimo to każda maszyna ma inne możliwości, izolacja każdego silnika jest mniej lub bardziej wytrzymała.
Zwróć uwagę, że izolacje silników trakcyjnych o klasie izolacji F mają wytrzymałości termiczną max 155°C, a izolacje silników w klasie H mają max 180°C. Te temperatury mówią same za siebie :)
nie więcej niż 2 minuty to jesli jest kilka wagonów bo z kilkunastoma to już kilka dobrych minut, a powyżej 15 wagonów to trudno jest nawet do 106km/h rozpędzić - tak mi przynajmniej kiedyś pewien mechanik opowiadał. (Widaomo, że zależy to też od nachylenia szlaku)
No i jeśliby jechał np. 80 km/h i pociąg wcale nie chciał się bardziej rozpędzać, a miał włączony układ równoległy bez oporników i pole maksymalnie osłabione, to prąd by znacznie przekraczał znamionowy. Jeśli jechałby np. godzinę, to silniki miałyby szansę się przepalić :)