Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Czapajew Animations

Strony: [1]
1
Symulator / Odp: Wasz/a ulubiony/a... w MaSzynie
« dnia: 03 Maja 2024, 17:56:04 »
Dla mnie szczególnie ulubionym pojazdem jest SN61. Jeżdżę tym zapamiętale, aż tyle, że w realu by już dawno się rozsypały im skrzynie biegów. Poza tym SU45 i 46, gdybym ich nie wspomniał, to jakbym nie grał. Po nich jest SP42 i SM41. Z elektryków co ciekawe ET21. Ma to w sobie pewną przekorę, bo bywał nielubiany do jazdy przez grzejące się oporniki, ale to odnośnie rzeczywistości. Co w sumie oznacza, że w większości jest to tabor już wymarły w spółkach około byłego PKP.  Z współczesnych często jeżdżę w symulatorze lokomotywami Traxx. EN57 też jeżdżę, ale przeważnie klasykiem.

Ze scenerii to głównie po kolei Całkowo "drugie", Całkowo, Stary Jawor. Czyli to co pasuje do Ganza i spalinówek. Pod drut to w sumie lubię wszelkie już lepiej ozdobione scenerie.

2
Symulator / Odp: Wasz/a ulubiony/a... w MaSzynie
« dnia: 01 Maja 2024, 14:33:23 »
TD nie ma co zestawiać z innymi sceneriami, bo poza sprawami technicznymi zobaczysz tam nic :D, aczkolwiek do dekorowania dla siebie jest to bardzo fajny plac zabaw. Ja natomiast lubię i cenie sobie scenerie tj. (nowy) Bałtyk, L053, Wrzosy, Stary Jawor i może Całkowo V2, ze względu na rozbudowany teren i zawartą tam stację Janiszew jako "preludium" do zabawy na większości scenariuszy. Osobiście nie przyszło mi nigdy przejechać jej w całości, ale po prostu podoba mi się. Z realistycznymi sceneriami typu Galicja mam podobnie, ale o nich się na razie nie wypowiem bo nie było jeszcze okazji aby je przetestować, ale sądząc po screenach to zapowiada się petarda z klimatem i szczegółami o jakie zadbali twórcy. Dlaczego nie wymieniam zwykłego Całkowa? Za mało się tam dzieje.

Jeśli zaś chodzi o tabor, preferuję poczciwe siódemkowate i tym podobne pojazdy z PaFaWaGu i HCP. Z tych nowoczesnych podchodzą mi (na razie) jedynie Dragon, ALicje i Impulsy.

3
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 31 Marca 2024, 14:49:49 »
Ja już o tym kiedyś pisałem, aby nie usuwać taboru aż do momentu gdy nie powstanie nowy model albo się fizyka nie wykrzaczy. Ktoś nie chce wstawiać ich na swoich sceneriach? Ok, nie ma problemu, ale jak komuś nie przeszkadza "pudełko" to niech sobie to podmienia i niech się cieszy dalej. ¯\_(ツ)_/¯

4
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 17 Grudnia 2023, 18:50:30 »
Inny scenariusz, już antyczny wprawdzie, który wymaga usunięcia jednego składu to quarkmce2007. Wsadzony na odwal się w którejś paczce ROJ1104 nie dostaje wjazdowego w Koniewicach i cały ruch się blokuje. Usunięcie go rozwiązuje problem. Wniosek: brak eventów dla niego. Poza tym nie rozumiem, dlaczego pod Quark podpięta jest starsza wersja Zwierzyńca, na której nie działają rozkłady ENTE. A szkoda, bo w sumie to historyczny scenariusz, wypadałoby, żeby był przejezdny.

5
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 30 Marca 2023, 15:55:22 »
@Celuś: Twój post zachęcił mnie do ściągnięcia w końcu scenerii "Zakopianka" i wypróbowania jej. Już kilka lat temu ktoś pokazał kawałeczek i wtedy pomyślałem: chętnie bym spróbował przejechać się tą górską trasą. Tak więc stało się...

Napiszę kilka zdań "z gruntu", które może zachęcą innych do ściągnięcia/pomocy w ukończeniu. Na początku zamieniłem EU07 na SU46, bo od Suchej B. nie ma trakcji (pojawia się później bodaj od Sieniawy) i jeśli ktoś chciałby później wracać z Zakopanego to proponuję uszczuplić skład z 7 do 6 wagonów, aby na peronie 2 w Zakopcu swobodnie oblecieć skład. Wielkie wrażenie zrobiły na mnie długie i kręte podjazdy, gdzie SUka na 15 pozycji wykręcała ledwo jakieś 50 km/h przy prądzie 2800A. Na odcinkach z Vmax 100 ledwo udało mi się osiągnąć 80 km/h, co pokazuje skalę trudności. Do tego dochodzą zmiany prędkości szlakowej i trzeba być bardziej uważnym niż na innych sceneriach. W końcu jesteśmy w górach. No właśnie, jadąc tą SU46 po wzniesieniach koło Sieniawy rozmyślałem o tym, jak będzie wyglądać sceneria z ukończoną trakcją, obiektami inżynieryjnymi, texturami budynków/gór, "obsiane" roślinnością/krzewo i drzewostanem oraz nad filmem z YT, w którym zaprezentowano kiedyś jak EU07 na jakimś IC nie daje rady podjechać pod jedno ze wzniesień w okolicach Sieniawy... Aż tu nagle zerwało mi SHP i stoję! Skończyło się na tym, że musiałem się wycofać do poprzedniej stacji i rozpocząć rozruch od nowa, bo ruszyć z miejsca na tych górkach nie dało się. Tak więc poczułem szybko klimat górskiej linii...

Tak jak pisano w pierwszym wątku, trzeba sobie wajchy przekładać samemu, ale w moim przypadku skorzystałem z tego jak poniżej:
- oblot składu w Chabówce,
- ułożenie przed Spyrkówką drogi do Zakopanego, a nie na tory postojowe prosto ze szlaku,
- ułożenie w Zakopanem drogi na tor przy peronie 2 (ten, gdzie jest rozjazd na końcu do oblatywania) - tutaj faktycznie lepiej jest mieć w składzie 6 pudeł, a nie 7.

Kończąc relację dodam, że odruchowo szukałem w Zakopanem "grzejki" na żeberku w postaci EP02-07 lub ET21-250, bo takowe pamiętam z przełomu lat 80/90. Mam nadzieję, że kiedyś się tam pojawią. Pomimo tego, że sceneria nie jest jeszcze ukończona, to te 82 km trasy pokazały swój pazur i w przyszłości może być to jedna z bardziej kluczowych i technicznie wymagających scenerii w MaSzynie!

Strony: [1]