1
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Dzięki za wizualizację z kolejnym wierszem - dałbym trochę większy odstęp pomiędzy wierszami, jakieś ~120-170% obecnego, na czuja, jak ładniej wygląda. Mam też obawę, odnośnie ograniczenia 1 i 2 linii - nasuwa mi się pytanie (co, jeśli? - przyjdą aktualności po ENG, albo ktoś wrzuci więcej tekstu, czy reaktor wytrzyma). Jeśli będą trzy kropki, jak w "prace nad terenem" to git.Nie wiem czy nie wygląda to zbyt rozwlekle - chciałbym, by kafelki z aktualnościami były choć trochę zwięzłe. Pobieżny opis, aby tylko wiedzieć, czego mniej więcej się spodziewać, gdy się kliknie, a nie streszczenie całego tekstu.
Odczułem, że główny baner jest wysoko, przecięcie paska z menu od reszty dałbym +- w okolicach tekstu "Strona główna"Dałem go trochę niżej, ale teraz mam wrażenie, że jest tam brzydka pusta przestrzeń. Może powinienem podwyższyć trochę pasek z menu?
Może dodatkowo pierwsza (górna lewa) aktualność też by prowadziła do artykułu z najnowszym wydaniemNa stronie głównej jest link w treści, i zawsze przycisk do pobrania jest widoczny w górnym pasku, w zielonym kolorze. Myślę, że wystarczy, każdy zauważy.
Tekst zakładki "Symulator Maszyna ..." + "Aktualności" wyrównałbym, żeby zaczynał się i kończył tak jak linki do artykułówPrzesunięte.
Czat / Forum / Wiki widziałbym bez kursywy i podkreślenia, tak jak zakładki "Kontakt", "Galeria"Jest to celowy zabieg, żeby odnośniki prowadzące do stron zewnętrznych wyróżniały się od odnośników prowadzących do podstron wewnętrznych. Chyba, że macie lepszy pomysł na ich odróżnienie?
Chyba spacing pomiędzy "O symulatorze" i "Galeria" jest większy od reszty, pierdołaTeż mnie to drażni. Podejrzewam, że przeglądarka liczy wielkość tekstu w subpikselach i nie zaokrągla do pełnych pikseli, co kumuluje się i wszystko jest rysowane pomiędzy pikselami, stąd taka niespójność. Spróbuję to jeszcze jakoś naprawić.
Może jeszcze w przypadku :hover (najechanie na obszar danego banera) poszczególne teksty "O symulatorze" ... zmieniałyby kolor z białego na maszynowy zielony?Tło przycisku lekko się rozjaśniało, ale zmiana koloru tekstu daje jeszcze lepszy rezultat. Dzięki.
edit: daty przy aktualnościach dałbym na obrazek, przy "1 kwietnia 2023" jest mało miejsca przy tekście artykułu, przykład do inspiracji https://www.prezydent.pl/aktualnosciDałem w prawym górnym rogu. Dajcie znać, czy teraz wygląda lepiej.
Sugeruję otworzyć sobie plik errors.txt i z pomocą poradnika z forum pobrać brakujące pliki z repozytorium.
node -1 0 SU45-201 dynamic pkp\su45_v2 301D-201 301D 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000575-4 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000575-4 111an_120 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b_2038300-3 dynamic pkp\11xa_v2 b_2038300-3 111Ag 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 adu_1970258-4 dynamic pkp\11xa_v2 adu_1970258-4 112a_old 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdu_2078503-3 dynamic pkp\11xa_v2 bdu_2078503-3 111a_old 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000187-8 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000187-8 111an_braz 0 nobody 0 0 enddynamic
node -1 0 SU45-225 dynamic pkp\su45_v2 301D-225 301D 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 adu_1970552-0 dynamic pkp\11xa_v2 adu_1970552-0 112ae_okr 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bd_2008066-6 dynamic pkp\11xa_v2 bd_2008066-6 111au_ic 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdu_2078558-7 dynamic pkp\11xa_v2 bdu_2078558-7 111as_pkppr_okr 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bh_2118048-1 dynamic pkp\120a_v1 bh_2118048-1 120A_KZ 0 nobody 0 0 enddynamic
node -1 0 EP07-332 dynamic pkp\303e_v1 303E-EP-TV-332 303E-EP-TV-IC 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 WLAB10o_525170-80026-8 dynamic pkp\wlab_v1 WLAB10o_525170-80026-8 G77_1 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 azdu_1910084-8 dynamic pkp\11xa_v2 azdu_1910084-8 112ae_niski 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10ou_2000158-9 dynamic pkp\11xa_v2 b10ou_2000158-9 111ac 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bmnopux_50512608067-8 dynamic pkp\bdhpumn_v3 BMNOPUX_50512608067-8 BDHPUMN_TAPICERKA_1 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bmnopux_50512608104-9 dynamic pkp\bdhpumn_v3 BMNOPUX_50512608104-9 BDHPUMN_TAPICERKA_2 0 nobody 0 0 enddynamic
Losowanie kolejności wagonów nie działa w przypadku "wagonowych zespołów trakcyjnych".Tak jak pisałem, funkcjonalność nie obejmuje pojazdów wieloczłonowych.
Czy jest możliwe dostosowanie aplikacji do systemu Windows XP x32? Konkretnie chodzi mi o ostatnią paczkę exe-2016.To znaczy co się dokładnie dzieje, wcześniej działało a od którejś wersji startera się nie uruchamia?
Mam wrażenie, że jeśli wstawię sobie pojazd do prowadzenia, który już jest gdzieś użyty w scenerii to dochodzi do zamknięcia/wysypu symulacji.Wydaje mi się, że jest dobrze, ale to jeszcze trzeba potestować.
Czy nowy Starter mógłby być crossplatformowy?Gdzieś w wątku jest link do wersji na Linuxa, nie było jednak wtedy zbytnio zainteresowania testami. Wersja na Linux to był klon projektu dostosowany do Linuxa (i jednocześnie obecnego kodowania)- projekt od początku nie był pisany z myślą o innych systemach.
Mam na myśli moc wyrażoną w koniach mechanicznych a siłą wyrażoną w kiloniutonach. Lokomotywa a o większej silę pociągowej jest lepsza czy o większej mocy jest lepsza?Zależy do jakich zadań potrzebujemy naszego "ciągnika". Najlepszy byłby zarówno o dużej sile pociągowej jak i mocy. W latach 1969-1989 wrocławski Pafawag budował dla PKP lokomotywy typu 201E znane jako ET22 o bardzo uniwersalnej jak na tamte czasy charakterystyce trakcyjnej. Co nam daje jej moc? Zobaczmy na obrazek nr. 1 :). Podczas ruszania w wilgotny poranek z dużą ilością liści na torach na stromym podjeżdzie ze składem próżnych "Talbotów" o masie ok. 900 ton. Maszynista użył funkcji N1 tzn. "dostosowanie sił do nacisku kół" a jechał z kabiny B. Udało mu się osiągnąć maksymalnie 4,8 km/h i wrzucić 11-tą pozycję jazdy. Silniki nr: 1, 2, 3 dawały maksymalnie ok. 125 kW. Silniki 4, 5, 6 dawały ok. 25% mniej. Kolejność silników patrząc od kabiny prowadzącej czyli B, jest następująca: 6, 4, 2, 5, 3, 1. Podczas jazdy z włączoną funkcją N1 silnik 4 i 6 miały zmniejszone pole magnetyczne odpowiadające 3-stopniowi bocznikowania. Silnik nr. 5 miał pole magnetyczne stojana odpowiadające 2-stopniowi bocznikowania. Silniki te rozwijały moc do ok. 100 kW - każdy. Wszystko do czasu gdy oś napędzana silnikiem nr. 6 nie straciła przyczepności. Silnik ten w krótkim czasie osiągnął ponad 500 kW. Na drugim obrazku widać zamiast mocy obroty dwóch silników tzn. nr. 1 i nr. 6 uzyskane metodą obliczeniową z wykorzystaniem wzoru używanego w symulatorze maszyna EU07 :). Widać tu jak obroty szóstki wystrzeliły prawie pionowo "w kosmos". Dodatkowo na wykresie mamy prędkość jazdy pomnożoną przez minus dziesięć oraz tak samo wymnożoną pozycję jazdy coby nie zaciemniać głównego wykresu. Maszynista stosował przyhamowanie pierwszym stopniem hamulca dodatkowego co dawało ok. 50 kPa w cylindrach. Dodatkowo interweniował układ przeciwpoślizgowy "UPP" podsypując piasek i impulsowo zwiększając ciśnienie w cylindrach (selektywnie dla wózka w którym nastąpił poślizg) do ok. 120 kPa. Na obrazku nr. 3 widać jaki pułap złapały obroty silnika nr. 6. Podczas jazdy z prędkością postępową w ok. 4 km/h ślizgający się zestaw kołowy bez trudu uzyskał prędkość ponad 100 km/h i uzyskał by jeszcze więcej gdyby nie interwencja maszynisty. Na obrazku nr. 4 analizowałem inny przypadek serii kilku poślizgów a dodatkowo nałożyłem w kolorze jasno zielonym obroty przeliczone na km/h przy założeniu średnicy kół 1250 mm które pokazują jakość współczynników użytych we wzorze stosowanym w tutejszym symulatorze, które to z potem czoła opracowali współtwórcy symulatora. W przypadku tej jazdy jestem w posiadaniu większej liczby danych i o lepszej rozdzielczości. Program serwisowy umożliwia zapis wszystkich danych w czasie rzeczywistym i do analizy mam tu obroty wszystkich zestawów kołowych które rejestrują indywidualne czujniki obrotów systemu "UPP". System ten nie wykorzystuje korekty średnic zestawów, gdyż nie jest prawnym źródłem informacji o prędkości lokomotywy dla maszynisty. Na omawianym obrazku mamy już do czynienia z innymi prędkościami, innymi mocami i innym układem połączeń silników trakcyjnych. Maszynista wykorzystywał tu trzeci układ połączeń i czwarty bocznik (jasno zielony fragment uzyskany tu w pewnym sensie "syntetycznie" to była 48-pozycja jazdy i 3-bocznik). Rozwijała moc powyżej mocy znamionowej tzn. >3000kW na "podgórskiej" jednotorowej linii z pociągiem o masie ok. 1400 ton (długi kontenerowiec) zwalniając szlak dla "osobówki" czekającej na przeciwnej stacji. Linia poprowadzona w lesie, a więc dużo liści. Jazda w godzinach południowych przy słonecznej jesiennej pogodzie. Pierwszy poślizg w ok. 130 sekundy wykresu był na tyle krótki iż system UPP nie zdążył zareagować przyhamowaniem zestawów(na czarno pokazane jest ciśnienie w cylindrach hamulcowych). System UPP wchodzi do gry gdy różnica prędkości obrotowych przekracza wartość 3,9 km/h.