751
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 23 Marca 2017, 12:47:27 »
W przypadku EU07 bledem jest to, ze sciana wnetrza low poly zwyczajnie nie ma chyba wycietego srodkowego okna po prawej stronie. Wiec patrzac z lewej na prawo widzisz lita sciane. Z prawej na lewo widac jak trzeba, bo tam okno zostalo wyciete.
edit: co do przedsionka en57-2000 zaslaniajacego elementy przezroczyste, patrzac na szybko, to bierze sie z chyba tego ze te przedsionki sa wspawane w pudlo i renderowane razem z pudlem, w trakcie rysowania obiektow dynamicznych, a nie jako "kabina na samym koncu) Gdyby wszystko bylo zaaranzowane poprawnie to nie przeszkadzaloby to specjalnie -- obiekty przezroczyste powinny byc renderowane od najdalszych do najblizszych -- ale zdaje sie exe robi to dosc srednio, i np druty itp rysowane sa na koncu. Czyli w tym wypadku po tym, jak narysowane zostalo pudlo z przedsionkami, a na tym etapie karta graficzna stwierdza ze nie warto rysowac drutow ktore z jej punktu widzenia "zasloniete" sa sciana przedsionka ktory z jej punktu widzenia przezroczysty nie jest.
edit2: do pewnego stopnia blad drzwi mozna usunac, poprawiajac maske alfa tekstury pojazdu -- na etapie obiektow z przezroczystosciami exe traktuje jako "nieistniejace" wszystko oteksturowane z wartoscia kanalu alpha 10/255 lub mniejsza. Szyby przedsionka EN57 sa minimalnie "mniej przezroczyste" i jako takie sa renderowane.
edit: co do przedsionka en57-2000 zaslaniajacego elementy przezroczyste, patrzac na szybko, to bierze sie z chyba tego ze te przedsionki sa wspawane w pudlo i renderowane razem z pudlem, w trakcie rysowania obiektow dynamicznych, a nie jako "kabina na samym koncu) Gdyby wszystko bylo zaaranzowane poprawnie to nie przeszkadzaloby to specjalnie -- obiekty przezroczyste powinny byc renderowane od najdalszych do najblizszych -- ale zdaje sie exe robi to dosc srednio, i np druty itp rysowane sa na koncu. Czyli w tym wypadku po tym, jak narysowane zostalo pudlo z przedsionkami, a na tym etapie karta graficzna stwierdza ze nie warto rysowac drutow ktore z jej punktu widzenia "zasloniete" sa sciana przedsionka ktory z jej punktu widzenia przezroczysty nie jest.
edit2: do pewnego stopnia blad drzwi mozna usunac, poprawiajac maske alfa tekstury pojazdu -- na etapie obiektow z przezroczystosciami exe traktuje jako "nieistniejace" wszystko oteksturowane z wartoscia kanalu alpha 10/255 lub mniejsza. Szyby przedsionka EN57 sa minimalnie "mniej przezroczyste" i jako takie sa renderowane.