Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stele

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 28
211
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 02 Grudnia 2020, 00:23:24 »
Czy u Was też SU45 strajkuje i nie zmienia kierunku jazdy po odjeździe naszego pociągu z Wielkiego Kaca? Kiedyś tak nie było, ostatnio na tej paczce zauważyłem, że taka sytuacja występuje. Jedyne, co zmieniałem to EP07 na EP01.

U mnie to się niestety zdarzyło i efekt był taki, jaki na załączonym obrazku:

Dopiero jak się do niej przesiadłem i włączyłem autopilota, to odjechała do szopy, choć dawno miała podany Ms2.
Nazmieniali w zachowaniu ai i teraz nie trzyma trybu manewrowego gdy ma rozkład jazdy. A tu SU45 ma ten sam, co siódemka na podmianę. Przez co sterczy w trybie pociągowym i olewa tarczę z tyłu.
Dokładnie to po wyjeździe składu, zauważa W4 za sobą i reaguje na niego, bo nie ma odhaczonej stacji jeszcze z braku W4 przed kozłem. Wstawienie go powinno załatwić sprawę.

212
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Grudnia 2020, 17:41:45 »
W textures/fx/headlights masz ciasteczka poszczególnych reflektorów światła czołowego. Możesz sobie edytować tą maskę, by trochę zmienić kąt.

213
Na warsztacie / Mapka detali
« dnia: 26 Listopada 2020, 20:18:18 »
Normalmapka ze skalowaniem uv względem diffuse. Zastosowana jako nierówności łamiące kafla toru doświadczalnego odrobiną światłocienia. Można dać mnożnik w drugą stronę i zrobić wzorki nie do oddania na głównej normalmapie. Choć nie wiem jakie to może mieć zastosowanie w symulatorze pociągów. Główne zastosowanie, jakie przychodzi mi do głowy, to jakieś sploty materiału, pory skóry itp.
Może ktoś znaleźć/namalować ładniejszą normalmapę na ziemię. Fajnie też jakby dla podstawowych tex terenu ktoś materiały dostosował. A tymczasem niech sobie tu kiśnie. :)
https://eu07.pl/userfiles/23180/detailmap.7z

214
Pomoc doraźna / Odp: Przełączanie aktywnego okna w czasie streamowania
« dnia: 22 Listopada 2020, 12:28:18 »
Nie za stary exek? To 29.09 weszło.

215
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Listopada 2020, 14:32:29 »
Jak wywali zabezpieczenie podstacji, to lokomotywy porozwiera z braku napięcia i nie włączą się bez pełnego przejścia rozrusznika i tak.

216
Pomoc doraźna / Odp: "Stan techniczny" pojazdów
« dnia: 15 Listopada 2020, 11:08:44 »
Nigdy nic się nie wyświetlało na zakończenie. Obsługa taśmy jest taka sama, od kiedy jest program do wizualizacji, czyli jakichś 15 lat.
Co do działania w symulatorze:
double TMoverParameters::v2n(void)
{
    // przelicza predkosc liniowa na obrotowa
    const double dmgn = 0.5;
    double n, deltan = 0;

    n = V / (M_PI * WheelDiameter); // predkosc obrotowa wynikajaca z liniowej [obr/s]
    deltan = n - nrot; //"pochodna" prędkości obrotowej
    /* if (SlippingWheels)
        if (std::abs(deltan) < 0.001)
            SlippingWheels = false; // wygaszenie poslizgu */ //poslizg jest w innym miejscu wygaszany też
    if (SlippingWheels) // nie ma zwiazku z predkoscia liniowa V
    { // McZapkie-221103: uszkodzenia kol podczas poslizgu
        if (deltan > dmgn)
            if (FuzzyLogic(deltan, dmgn, p_slippdmg))
                if (SetFlag(DamageFlag, dtrain_wheelwear)) // podkucie
                    EventFlag = true;
        if (deltan < -dmgn)
            if (FuzzyLogic(-deltan, dmgn, p_slippdmg))
                if (SetFlag(DamageFlag, dtrain_thinwheel)) // wycieranie sie obreczy
                    EventFlag = true;
        n = nrot; // predkosc obrotowa nie zalezy od predkosci liniowej
    }
    return n;
}
Czyli poślizg zwiększa prawdopodobieństwo nadania flagi uszkodzenia starty/podkuty, zależnie od kierunku poślizgu.

Jeszcze nowszy kod na płaskie miejsce. Gdy przekroczy 5, ustawia flagę podkucia.
if (true == SlippingWheels) {
        Fwheels = Sign(temp_nrot * M_PI * WheelDiameter - V) * TotalMassxg * Adhesive(RunningTrack.friction);
if (Fwheels*Sign(V)>0)
{
FTrain = Fwheels + Fb*Sign(V);
}
else if (FTrain*Sign(V)>0)
{
Fb = FTrain*Sign(V) - Fwheels*Sign(V);
}
else
{
double factor = (FTrain - Fb * Sign(V) != 0 ? Fwheels/(FTrain - Fb * Sign(V)) : 1.0);
Fb *= factor;
FTrain *= factor;
}
if (std::abs(nrot) < 0.1)
{
WheelFlat = sqrt(square(WheelFlat) + abs(Fwheels) / NAxles*Vel*0.000002);
}

217
Pomoc w tworzeniu / Odp: Nie wyświetlają się include
« dnia: 15 Listopada 2020, 09:06:25 »
Wyłącznik generowania sbt jest w opcjach. W kubeł z binarkami do deweloperki.

218
Pomoc w tworzeniu / Odp: Kilka pytań o edytor scenerii.
« dnia: 12 Listopada 2020, 20:34:57 »
Zapis jest opisany w instrukcji do edytora i to wytłuszczona czcionką.
Semafory kształtowe mają inne nazwy sygnałów niż świetlne. Musisz zmienić zdarzenia sterujące.

219
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 08 Listopada 2020, 01:52:15 »
Ale dlaczego tak? Kanał nastawia sobie dopiero po obsłużeniu przystanku?
Pierwsza stacja nie miała wpisanego kanału w wielu sytuacjach. Poprawiłem wszystkie bałtyki Transkeia, ale może być więcej takich sytuacji w paczce. Nie ma kanału, to inicjuje się na jedynce.

220
Pomoc doraźna / Odp: Hamująca ET-22
« dnia: 07 Listopada 2020, 12:22:01 »
Postojowy pan odkorbował?

221
Bocznica / Odp: Drawinowo_od_rana
« dnia: 03 Listopada 2020, 17:40:20 »
Errors nic nie da. Daj trainseta edytowanego składu i zrzut zakładki vehicle z panelu debug, gdy niby już wszystko zrobiłeś.

222
Pomoc doraźna / Odp: Kanały radiowe oraz problemy z Impulsem
« dnia: 24 Października 2020, 23:41:20 »
Przecież mówię, że trzeba dostosować kolejność kanałów w rozkładach do sytuacji na glebie. Wystepuje wszędzie, gdzie masz zmianę w stacji. Możesz poprawić, wylistować trefne pliki albo chociaż napisać ticketa na trackerze.

223
Pomoc doraźna / Odp: Kanały radiowe oraz problemy z Impulsem
« dnia: 24 Października 2020, 23:31:24 »
Kanał obowiązujący to ten drugi w rozkładzie jak pamiętam. Trzeba by skorygować wszystkie rozkłady.

224
Bieżące kolejowe / Odp: Rozruch towarowych
« dnia: 17 Października 2020, 12:22:08 »
Dwie minuty guglania składni regexa.

225
EU07 Simulator English forum / Odp: question about the editor
« dnia: 02 Października 2020, 19:50:07 »
Both scenery and scenerio are kept in text files, editable in any text editor. In scenery folder you can find files with four extensions. They're separated only to distinguish their usage. Scn provides configs, playable vehicles and links everytjhing together. Scm contains some part of scenery. Ctr scenerio scripting. Inc model declarations with a bit of simple scripts like animations.
Syntax is the same. Here you can find syntax coloring for notepad++ https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28333.0.html Structure af all file types is described on our wiki. And here you have most complex intruction, from theory basics with examples to complex algorythms. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29500.0.html Everything in Polish thou.

226
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 02 Października 2020, 18:55:21 »
Działanie, działaniem, ale jak głęboko te guziki się wciskają. Szkoda, że nikt mi tego nie powiedział kilak lat temu, to bym dziury w blatach wykroił. :/

227
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 01 Października 2020, 17:48:01 »
Rozwiń co masz na myśli. Nie ma w konfigu określonego bycia jednokabinową? Btw, ona była kiedyś wywalona? Wydaje mi się, że siedzi w niezmienionym stanie od dekady, dostając ewentualne zbiorcze usprawnienia całego taboru.

228
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 30 Września 2020, 13:27:09 »
Dzięki. Lepiej będzie dać to na wyzwalacz po wyjeździe towarowego. Podłubię wieczorem.
Zmieniłem wyzwalanie manewru. Ale cały ten scenariusz jest na drabince opóźnień bez zabezpieczeń, to się może w każdym punkcie posypać jak gdzieś my albo bot zamarudzimy.

229
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 29 Września 2020, 20:49:43 »
Raczej nie. Przerabianie fototekstur na pbr to mordęga. A użycie materiałów wykonawców zewnętrznych, to problem z prawami autorskimi. Docelowo tabor będzie raczej "paintowy".

230
Symulator / Odp: Więcej wagonów w ezt niż fabrycznie
« dnia: 28 Września 2020, 02:21:24 »
Nie. Dłuższe składy maja inne parametry napędu. No i zestawy dłuższe jak 6 członów nie istnieją, to pytanie o realistyczny ośmioczłonowy jest nie na miejscu.

231
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 27 Września 2020, 17:03:36 »
Jesteśmy na etapie w-miarę-działającego symulatora szkoleniowego. Wszelkie pytania o to co będzie za rok i jaka będzie polityka wydawnicza, są bez sensu na tym etapie produkcji. Będzie co się uda zrobić i co wydawca wymusi/pozwoli.

232
Pomoc doraźna / Odp: uruchamianie ET21
« dnia: 21 Września 2020, 21:51:48 »
Dajcie z godzinę. Sprzątam pojazd.

233
Nie masz prawa zapisu do program files. Nie ma w instrukcji napisane, by robić to do każdego innego folderu, tylko nie tam? Gdzieś na pewno jest.

234
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 21 Września 2020, 08:57:59 »
We wszystkich impulsach na ekranach reklamowych wewnątrz składu znajduje się impuls kolei śląskich, taka drobnostka :p + szyby w członach a oraz c są bardziej przyciemnione niż w b
Obrazek zostaje. Ew można dać wygaszony ekran. Wnętrza mają wspólną teksturę.
Na szybach wyrównywałem kolor ale istotnie z kryciem coś nie tak poszło. Poprawię.

Witam,
W opisie zmian do wersji 20.09 jest napisane, że "Dla E186 oraz BR285 wyłączono wzrost ciśnienia ponad 5 bar w pozycji napełniania". Nie ma teraz żadnej różnicy między pozycjami "Jazda" a "Napełnienie uderzeniowe" na tych lokomotywach. Czy jest tak w rzeczywistości?
Różnią się przekrojem przepływu. Ciśnienie takie samo, tylko szybciej leci. Nie obsługujemy niestety takiego bajeru.

Włączam starterze w opcjach Klawiszologia. Przejrzałem całą i nie widzę przypisanego przycisku "Print Screen" W czasie symulacji po naciśnięciu tego przecisku w ogóle nie zapisuje w w folderze screenshots. Czy to tak ma być? Może to ma być jakoś ustawione? Choć powinno to działać w ten nowej paczce, ale w poprzednich też był z tym problem. Kiedyś to działało w którejś wersji.
Tak ma być. Już od kilku wydań exe są z gałęzi bez biblioteki od screenshotów.

EW58 nie posiada rp1. Widziałem też, że któryś skład posiadał wagon towarowy końcowy który miał tabliczki fioletowe, jak by nie było tekstury.
Zapraszam do wymodelowania pedałów. Wiemy. Co do końcówek, to w Flls jest już poprawione. A jak nie o niego chodzi, to określenie 'jakiś wagon" nie pomoże w naprawie.


235
Pomoc doraźna / Odp: Ustawienia sprzętowe
« dnia: 18 Września 2020, 16:06:09 »
Przycięcia na stacjach to problem z transferem danych ram/swap>vram. Upewnij się, że masz dość wolnego ramu podczas gry. Czy coś nie jest zrzucane do swapa. Powyłączaj zasobożerne rzeczy w tle.
Wiele nie zdziałasz, bo musisz na raz doczytać masę siatek oraz tekstur dekoracji dworcowych i/lub składów na stacji. Okodź asynchroniczne doczytywanie assetów, to najwyżej będziesz miał widoczne doczytywanie siatek w kadrze i różowe tekstury. :v

236
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 17 Września 2020, 21:19:03 »
To są dwie funkcje w maszynie i sporo makaronu w kodzie trzeba by zrobić, by to spiąć w jeden przełącznik.

237
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 17 Września 2020, 16:23:52 »
Animacja reflektorów w stanie przyciemnionym nie została wprowadzona. Zostało to zastąpione markerami po wyjaśnieniach z maszynistami. Animacja jest obsługiwana, ale żaden pojazd nie jest dostosowany. Nakład pracy niewspółmierny do efektu.

238
Pomoc doraźna / Odp: Problem techniczny z kartą Radeon.
« dnia: 13 Września 2020, 20:29:04 »
No tutaj to wszystko nie wyrabia. :/
physicslog yes Wyłącz bo na co ci cały czas? A przy wielu pojazdach może obciążać.
gfx.smoke.fidelity 2 Potrafi przymulić. Masz w kadrze prawie 400 cząstek. Ja mam na minimum i graficznie daje radę.
Multisampling masz na 1. To nie przegięte. No nic źle ustawionego nie widzę. Nawet kilka opcji jest dodatkowo wyłączone.
W wozach bez ekranów jest tak samo? Spróbuj wyłączyć pythona dla testu.

239
Pomoc doraźna / Odp: Problem techniczny z kartą Radeon.
« dnia: 13 Września 2020, 19:57:58 »
Dziesiątkami rzeczy. Pobierz aktualne exe z warsztatu. Odpal jakąś obciążający scenariusz, gdzie obserwujesz te spadki. Wstaw screena z panelu debug>gfx renderer oraz log.

240
Bieżące Symulatorowe / Odp: Dyskusja o datach zmiany pór roku
« dnia: 10 Września 2020, 18:02:57 »
Nie istnieją tekstury wiosenne. Całe dwie jakichś kwitnących drzewek zrobiliśmy. Cała reszta świata przyjmuje domyślne letnie.
Większość zimowych jest pod kołderką śniegu, bo to rendery drzewek 3d, gdzie autor miał taką konwencję.
NIE DA SIĘ bez zestawu przynajmniej 20 łysych drzewek. Z braku liści nie trzeba wielkiej różnorodności gatunkowej. Ale trzy na krzyż będą wyglądały tragicznie z powtarzającym się układem gałęzi na co drugim drzewie.

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 28