- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: kgb w 31 Października 2008, 16:16:32

Tytuł: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: kgb w 31 Października 2008, 16:16:32
Witam

Jak to jest że nad pierwszym torem w trakcji są dwa druty stykające się z pantagrafem, a nad drugim torem sieć ma tylko jeden drut......??
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 31 Października 2008, 16:34:33
Na szlaku się stosuje dwa druty, w stacji jeden.
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: olas2005 w 31 Października 2008, 16:39:39
Na szlaku się stosuje dwa druty, w stacji jeden.

Nie zawsze. Nie zawsze na szlaku są dwa druty i nie zawsze na stacji jest jeden drut.
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 31 Października 2008, 16:50:53
Akurat na stacji przelotowej nie potrzebna jest zmiana drutu na 1.
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 31 Października 2008, 17:02:36
Podwójnego druta daje się tam, gdzie jest przewidywany duży pobór prądu, więc w stacjach na torach towarowych i osobowych (grzanie składu na postoju), na szlaku przy wzniesieniach, dużej ilości łuków, przy małych szlakowych (gdzie nie sposób wejść nawet na pierwszą bezoporową), na szlakach bardzo szybkich (CMK, szybkość wymaga mocy:D).
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 01 Grudnia 2008, 21:37:43
Jako ciekawostke, w UK wszystkie druty jezdne są pojedyncze. Czyli jeden jezdny plus nośny. Prędkości na szlakach w granicach 200km/h. ale tam występują inne loki, konstrukcje i pobory prądu itd.
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: uetam w 01 Grudnia 2008, 23:01:11
Podwójnego druta daje się tam, gdzie jest przewidywany duży pobór prądu, więc w stacjach na torach towarowych i osobowych (grzanie składu na postoju), na szlaku przy wzniesieniach, dużej ilości łuków, przy małych szlakowych (gdzie nie sposób wejść nawet na pierwszą bezoporową), na szlakach bardzo szybkich (CMK, szybkość wymaga mocy:D).
Ciekawe teorie, chociaż nie do końca się zgodzę ;)
Pokaż mi jakąs stację towarową, na której w torach dodatkowych będą duty 2+1. 2+1/2+2 stosuje się na szlakach (2+1 do 120kph, 2+2 do 160kph) a 1+1 w stacjach na torach dodatkowych, których układy torowe wymuszają prędkość </ 40kph. Akurat w przypadku polskiej sieci trakcyjnej liczba drutów zależy głównie od prędkości osiąganych przez tabor.
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 02 Grudnia 2008, 12:39:20
Jako ciekawostke, w UK wszystkie druty jezdne są pojedyncze. Czyli jeden jezdny plus nośny. Prędkości na szlakach w granicach 200km/h. ale tam występują inne loki, konstrukcje i pobory prądu itd.
A tam jest AC czy DC na drutach? Jak AC, to by wystarczało.
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 02 Grudnia 2008, 13:21:46
A tam jest AC czy DC na drutach? Jak AC, to by wystarczało.

AC
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: gamoń w 02 Grudnia 2008, 18:22:54
W Czechach i na Słowacji z tego co zauważyłem sieć trakcyjna jest również jednoprzewodowa i to niezależnie od systemu.
(występują tam systemy 3kV DC i 25kV 50Hz AC)
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 02 Grudnia 2008, 19:03:43
http://www.transportszynowy.pl/trakcjaogolne.php#typy tu jest wszystko wujaśnione dlaczego stosuje się dwa przewody jezdne.
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: BLAcKboY w 02 Grudnia 2008, 21:48:44
Jako ciekawostke, w UK wszystkie druty jezdne są pojedyncze. Czyli jeden jezdny plus nośny. Prędkości na szlakach w granicach 200km/h. ale tam występują inne loki, konstrukcje i pobory prądu itd.

To w UK są druty? A gdzie się podziała 3 szyna?
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 02 Grudnia 2008, 22:11:51
No dobrze, dwa przewody jezdne... Np. w Czechach pociągi też osiągają znaczne prędkości i tam się stosuje jeden przewód jezdny...
Na czym polega różnica?
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 02 Grudnia 2008, 23:37:56
A tam jest AC czy DC na drutach? Jak AC, to by wystarczało.

AC
Żeby nie było, ja Ci wierzę, ale wobec tego popatrz, jaką sprzeczną z Twoją odpowiedzią informację znalazłem:
http://www.kolej.pl/serwis/technika/trakcja.php


Jako ciekawostke, w UK wszystkie druty jezdne są pojedyncze. Czyli jeden jezdny plus nośny. Prędkości na szlakach w granicach 200km/h. ale tam występują inne loki, konstrukcje i pobory prądu itd.

To w UK są druty? A gdzie się podziała 3 szyna?

Polacy przyjechali, ktoś się nie bał, i za...brał. A tak na poważnie, to nie przypominam sobie, żeby trzecią szynę stosowali gdzie indziej, jak w metrze...
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: BLAcKboY w 03 Grudnia 2008, 10:09:19
Polacy przyjechali, ktoś się nie bał, i za...brał. A tak na poważnie, to nie przypominam sobie, żeby trzecią szynę stosowali gdzie indziej, jak w metrze...

Po przestudiowaniu kilku zdjęć znalazłem szokujące brytyjskie elektryki z patykami na dachu.
Ale znalazłem też maszyny bez patyków.
Vide:
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: filip2h w 04 Lutego 2009, 21:52:44
Czy to jest bezpieczne? To znaczy ten trzeci tor? Jak by np. nie rozważny pan Kowalski przechodził przez tory i nadepnął to by go poraziło?

Tnij cytaty.
Akvin
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 04 Lutego 2009, 21:59:58
Dlatego tam nie wolno chodzić :). Takie beztroskie łażenie może się nieciekawie skończyć... . Często takie odcinki ogrodzone są płotem, ale nie zawsze :).
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: Akvin w 04 Lutego 2009, 22:16:15
Czy to jest bezpieczne? To znaczy ten trzeci tor? Jak by np. nie rozważny pan Kowalski przechodził przez tory i nadepnął to by go poraziło?

Cytuj
Szyna z odbiorem górnym współpracuje z odbierakiem dociskanym od góry.
Analogicznie, mogą istnieć szyny z odbiorem bocznym i szyny z odbiorem dolnym. Szczególnie ta ostatnia technologia zapewnia stosunkowo najwyższy poziom bezpieczeństwa – właściwie nie można przypadkowo dotknąć przewodnika, ponieważ jest on osłonięty z trzech najlepiej dostępnych stron.
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 04 Lutego 2009, 22:21:01
Jakby u nas była taka trzecia szyna, to przypadków dzieciaków porażonych prądem podczas "zabawy" na taborze było by kilka miesięcznie jak nie więcej. I tak już jest trochę, mimo, że drut jest min. 5m nad ziemią.
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 04 Lutego 2009, 23:21:25
Jakby u nas była taka trzecia szyna, to przypadków dzieciaków porażonych prądem podczas "zabawy" na taborze było by kilka miesięcznie jak nie więcej. I tak już jest trochę, mimo, że drut jest min. 5m nad ziemią.
No i może byłby większy spokój w rejonie torowisk, bo Ci którzy mieliby coś "broić" na terenie kolejowym, usmażyli by się na trzeciej szynie :)
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: iwan w 05 Lutego 2009, 23:25:00
No i może byłby większy spokój w rejonie torowisk, bo Ci którzy mieliby coś "broić" na terenie kolejowym, usmażyli by się na trzeciej szynie :)

No nic tylko sie cieszyc...
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: Edward666 w 06 Lipca 2009, 16:50:58
Za wejście na torowisko w UK jest kara co najmniej 1000 funtów. Niewchodzenie na tory Brytyjczycy mają już w genach :), a Polacy w UK nie.
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 11 Lipca 2009, 12:57:14
No nic tylko sie cieszyc...
Jeżeli dzień w dzień uparcie ktoś by wchodził na torowisko i się smażył, to tylko płakać - ale z powodu głupoty usmażonych.
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: puma2091 w 08 Sierpnia 2009, 15:23:50
Podepnę się pod temat. Poco są dodatkowe 3 druty wysokiego napięcia powieszone nad siecią trakcyjną?
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: muri w 08 Sierpnia 2009, 15:27:47
Do zasilania urządzeń przytorowych.
Tytuł: Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
Wiadomość wysłana przez: Mannerheim w 09 Sierpnia 2009, 11:20:52
Podepnę się pod temat. Poco są dodatkowe 3 druty wysokiego napięcia powieszone nad siecią trakcyjną?

Ściślej - to jest to linia średniego napięcia, zwana Linią Potrzeb Nietrakcyjnych.