Swoją drogą, martwi mnie los numeru 01. Wie ktoś może jakie są co do niej plany? Chabówka czy CM Polsilver?01 cały czas jeździ na pociągach pasażerskich. Rok temu mówiło się że po zakończeniu służby ma trafić do Chabówki.
Mam tylko jedno pytanie, dlaczego akurat na towarach? Jak będą wycofywać EP09 albo Ep08 to też na towarach będą kończyć kariere?A no dlatego na towarach, że szybciej loka można wykończyć, a po za tym jak maszyny są mocno zużyte to im się charakterystyki trakcyjne zmieniają i niekoniecznie spełniają już normy dla pociągów pasażerskich.
A no dlatego na towarach, że szybciej loka można wykończyć, a po za tym jak maszyny są mocno zużyte to im się charakterystyki trakcyjne zmieniają i niekoniecznie spełniają już normy dla pociągów pasażerskich.Jedyna norma jest grubość obręczy. A raczej EU06 obręcze mają jeszcze OK.
Dodatkowo jak takiego trupa puści się na pasażerskie a on na szlaku nawali to będzie klapa, a jak towar stanie to podeślą mu byczka czy stonkę i ściągną ze szlaku.Dobrze utrzymywana maszyna z 400 tys km na liczniku wcale nie musi być bardziej awaryjna, niż lokomotywa z 1000 km (mógłbym tu podać kilka numerków maszyn)
Jak będzie z EP09 czy EP08 to Ci nie powiem :), ale ciekawie by to wyglądało: "EP09 i 20 węglarek... " :D.Nie zobaczysz, EP09 i EP08 należą do PKP IC, a wspomniana spółka nie prowadzi przewozów towarowych.
Mam tylko jedno pytanie, dlaczego akurat na towarach? Jak będą wycofywać EP09 albo Ep08 to też na towarach będą kończyć kariere?
Chabówki?Spokojnie SP47 w Kościerzynie, też była w opłakanym stanie a teraz ? : http://fotoo.pl/hosting-zdjec/links/12313
Mam nadzieję, że nie podzieli losu EU07-001... Bo ta wygląda opłakanie. Przynajmniej tak wyglądała rok temu jak tam byłem;)
Dla mnie odpowiedź jest prosta. Seria EU06 została w PKP Cargo i dlatego teraz jeździ z poc. towarowymi.
...wydaje mi się, że 06-13 jest w stosunkowo dobrym stanie...
Wracając do tematu, wydaje mi się, że 06-13 lub 12 jest w stosunkowo dobrym stanie. Nie więcej niż 1,5r temu widziałem ją zaraz po NG(?) z białymi wstążkami na lusterkach ;)
Głowy sobie uciąć nie dam.
A co z 06-01 i 17?
Widzę, że Wam google nie służy do dokładnego szukania informacji.Gdybyś drogi miłośniku wiedział kogo cytujesz, raczej byś tak nie pisał.
http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/eu06.htm
Poczytajcie do końca, drodzy koledzy kolejarze...
Tak więc angliki wciąż jeżdżą :). Kto chce mogę pokazać zdjęcia.
Może rozwiniesz pierwszą część swojej wypowiedzi?
Wnioskuję, że Ty dotrzesz to do tego ile szóstek jeździ, jakie numerki, i jakie mają przebiegi ;)
W każdym razie okazja jest niepowtarzalna na to, by zachować chociaż jedną sztukę jako czynny eksponat muzealny. Chciałbym kiedyś za jakieś 20 lub 30 lat zobaczyć EU06 ze składem BIP lub ryflaków jako pociąg okolicznościowy.Epek za 20 lat to będą jeździć jako retro EU06+111A lub 112A do tego czasu zapewne wyprodukują jakieś nowe wypasione wagony... Kto wie.
\Czy wózek z którejś skreślonej 06 mógł by pasować do 07-001?Teoretycznie tak. Tylko po kiego?
Po tego, żeby uruchomić w końcu 07-001, bo ostoja wózka jak i on sam są w katastrofalnym stanie po 10 latach stania za szopą i/oraz w niej.I co to da? Eu07-001 została skreślona z powodu nieopłacalności naprawy głównej. Samo podmienienie wózka (kto to zrobi? Gdzie? Za czyje pieniądze?) to jest popierdółka w skali tego co trzeb aby z EU07-001 zrobić sprawny pojazd.
Po tego, żeby uruchomić w końcu 07-001, bo ostoja wózka jak i on sam są w katastrofalnym stanie po 10 latach stania za szopą i/oraz w niej.Kolega chce uruchomić EU07-001.. no brawo świetny pomysł. Tylko to tak jak byś zaczął modernizować szlak z jedną łopatą i kilofem...
Ja nie, ale może sam skansen w Chabówce będzie chciał i co w tedy jak nie będzie sprawnych wózków z silnikami?Same wózki nic by nie dały. 07-001 musiała by przejść naprawę główną, tylko kto by za to zapłacił?
Może mi ktoś wytłumaczyć dla czego na tym foto ma żółte czoło a jak trafiła do Chabówki to nagle stała się zielona?ZTCW 07-001 została pomalowana w czerwcu 2000 roku w lokomotywowni Kraków Prokocim. Stąd ten dziwny napis: ZNTK Kraków Nr. rew. ??.06.2000
Nr. rew. ??.06.2000
Skreślono ją chyba w 98.
Ostatni przydział to ZT Żurawica.
Nie prawda. Dębica należała wówczas pod Zakład Taboru w Tarnowie.
Wniosek taki że na jednej i na drugiej stronie "www" widnieją dwie różne informacja na temat przydziału i teraz jest pytanie która z nich jest prawdziwa.
htm
Wniosek taki że na jednej i na drugiej stronie "www" widnieją dwie różne informacja na temat przydziału i teraz jest pytanie która z nich jest prawdziwa.
Podpowiem Ci jeszcze, ze w czasach gdy ja skreślano, coś takiego jak CM nie istniał... Autor pierwszej strony przeniósł fakt kasacji w czasie i opisał jakby to się stało dziś ;-)
Podczas tej ostatniej NR (w 95 r.) dostała żółte czoło. Dopiero poNr. rew. ??.06.2000
25.07.1995 :D W 2000 już w Chabówce stała. :D
A kiedy dokładnie tam trafiła?Po wyjeżdżeniu kilometrów w 1998 r.
Dopiero po 2 latach stania w skansenie została pomalowana na zielono .
Ostatni przydział to ZT Żurawica.To zdjęcie mówi co innego:
można było się dostać do kabiny?Jak byliście w skansenie w te wakacje to trzeba było piłką do metalu przepiłować te kłódki którymi zabezpieczone są drzwi, wejść to kabiny i zrobić zdjęcia :P
Jestem tylko ciekaw jak wygląda kabina, wie ktoś może czy ma choć trochę upodobnioną kabinę do naszych polskich "anglików"?Nie jest nawet odrobine podobna. Wyglada mniej wiecej tak: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b7/84001_cab.jpg
Ta SM42 o której piszesz, to SP42...
EU06-12 stoi z jednej strony rozwalonymi szybami czołowymi i przecharatanym dość konkretnie jednym bokiem. Do niej dostać się niestety nie dało.A tam, lekko draśnięta jest na boku i tyle, w okolicach listwy narożnej. http://www.rail.phototrans.eu/14,52300,0.html tam w komentarzach znajduję się odnośnik do zdjęcia, gdzie te "obrażenia" widać.
Lokomotywa eksploatowana była do roku 2012.Zdaje sobie sprawę, że wikipedia to nie jest 100% wiarygodne źródło wiedzy, dlatego chciałbym ponownie rozpocząć dyskusję nt zakończenia eksploatacji.
Rok 2012 to zmierzch ich eksploatacji. W marcu wyruszył ostatni pociąg planowy na trasie Żylina - Katowice - Żylina, z lokomotywą EU06 na czele. W maju ma się odbyć ostatni przejazd pociągu pasażerskiego, zorganizowanego przez poszczególne stowarzyszenia kolejowe, na trasie Kraków Główny - Krynica - Kraków Główny.
Było? http://www.eu06.com/index_pl.php
Niestety wóz ten jest już naprawdę blisko końca, zostało mu około 15 tysięcy kilometrów do wyjechania.
Czy informacja o przekazaniu EU06-01 do Chabówki jest pewniakiem?
Pomyliłeś się o jakieś 14 tysięcy kilometrów. Został tysiąc z hakiem.
@epoka9.24, braki taborowe, na Reglach widziałem ostatnieo siódemkę 303E Cargo-KaeMowską. ;)
W Czechowicach!
Gdzieś tam na śląsku zrobili jej P2 i poszła na stan Chabówki.
ale jest jeszcze szansa na uratowanie drugiej EU06.źródło link wcześniej przeze mnie podany: http://1435.pl/tag/eu06-17/
...jest na stanie zakładu Śląsko-dąbrowskiego, sekcja Chabówka...
A sama Chabówka jak wielu wiadomo należy do Cargo.
Chabówka jest w strukturach Śląsko-dąbrowskiego zakładu Spółki, jak wszystko co należy Cargo a znajduje się w okolicy Krakowa. EU06-01 ma status czynnego eksponatu.
Jak by jeszcze datę przydziału do Chabówki ktoś udostępnił byłym wdzięczny.
Skansen wzbogacił się o kolejny czynny eksponat. Jest nim elektrowóz EU06-01, który od trzech tygodni znajduje się już w Chabówce. Będzie wykorzystywany do obsługi pociągów historycznych oraz do obsługi pociągów służbowych na potrzeby Skansenu.Więc jak ktoś mówił, anglik poszedł na Chabówkę. Ma pierwszą siódemkę, to i pierwszego anglika ;)
Ma pierwszą siódemkę, to i pierwszego anglika ;)Tylko szoda ze nie jest na chodzie. A tak przy okazji co jej dolega ze nie jest w stanie czynnym?
Kabina nawet trochę podobna do ET21.
EU06-18 i 20 oczekują naprawy...
CytujEU06-18 i 20 oczekują naprawy...
NG?
EU07-001 dolega to, że nie nie jest sprawna.
18.07.2012. pociąg TLK "Monciak-Krupówki" był prowadzony do Zakopanego lokomotywą EU06-10.
Dokładniej rozchodzi się o uszkodzoną ostoję wózka. A Przed wczoraj TLK Włókniarz prowadziła EU06-07.Podejrzewam że "nabawiła się" tego, jak od roku `97 jeździła z towarami. Szkoda, kiedyś to był naprawdę piękny wóz.
Monciak-Krupówki z EU06 na czele to z Krakowa czy do Krakowa?W obie strony ;)
Ostatnio w Internecie pojawiła się niepotwierdzona informacja dotycząca statusu naprawy lokomotyw serii EU06, które oczekiwały na 3 naprawę główną. Oznaczało tylko ich wycofanie z eksploatacji i kasację.http://1435.pl/eu06-do-rewizji/ (http://1435.pl/eu06-do-rewizji/)
Rzekomo serii został zmieniony przez UTK status, który zamienił naprawę główną na rewizyjną. PKP Cargo będzie mogło wykonać kolejną naprawę rewizyjną i eksploatować pojazdy przez kolejne 4-5 lat. Interesująca jest także sprawa schematu malowania pojazdów. Czy EU06 mogą zostać pomalowane na niebiesko?
Dotyczy to lokomotyw EU06-01, 07, 10, 12, 17, 18 i 20.
Związku z tym, że informacja jest niepotwierdzona należy poczekać na decyzje PKP Cargo, które ostatecznie potwierdzą rewelacje.
Patryk, ale co konkretnie masz na myśli, bo to, że weszła zmiana do DSU pozwalająca zmienić status z OG na OR to fakt. Wszystkie maszyny EU06 do tej pory oczekujące naprawy głównej w tej chwili oczekują rewizji.Tak, to że właśnie EU06 OR a nie OG to wiem z Twojego posta, który napisałeś parę tygodni temu. ;-) Chodziło mi o sposób zapisu na tej stronie – autor sugeruje, że to UTK decyduje czy lokomotywa ma status OR czy OG. No ale cóż, przeglądając całą zawartość strony, nie można stwierdzić, że autor wie o czym pisze.
[...]autor sugeruje, że to UTK decyduje czy lokomotywa ma status OR czy OG.
Co ona tam robiła?Se jechała, a tak poważnie, to nie wiem. Była może ze dwie godziny na Brochowie.
Przesył do Jaworzna Szczakowej.Trochę to dziwne, bo na Brochowie poruszała się sama.
Przesył do Jaworzna Szczakowej.Trochę to dziwne, bo na Brochowie poruszała się sama.
No i w ruchu planowym została tylko EU06-10. EU06-07 odstawiona w oczekiwaniu na naprawę.
EU06-10 ma ważne świadectwo do 05.10.2013r.