- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: EP08_015 w 22 Października 2008, 18:48:50

Tytuł: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 22 Października 2008, 18:48:50
Mam pytanie o układ komór w semaorze, który może podać sygnał s1a. Czy ma ktoś jakieś zdjęcia? Jakie sygnały może podawać taki semafor?

Pozdrowionka.
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 22 Października 2008, 18:56:51
http://www.lkkteam.pl/readarticle.php?article_id=100 (http://www.lkkteam.pl/readarticle.php?article_id=100)
http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:PKP-S1a.gif  (http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:PKP-S1a.gif )
http://www.kolej.pl/rbach/e1/zal1.htm (http://www.kolej.pl/rbach/e1/zal1.htm)
Zobacz może tutaj.
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 22 Października 2008, 18:59:11
Czyli normalny 5-cio komorowiec, tylko nie ma możliwości podania Sz.
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: firefoxfan w 22 Października 2008, 19:02:45
Raczej normalny SBL, tylko z 4 komorą w kolorze czerwonym na dole :)
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 22 Października 2008, 19:04:12
No niestety, na LKK Team chyba jest zły gif, pokazuje on 5-cio komorowca, tylko w miejscu białej komory jest czerwona.
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 22 Października 2008, 19:04:40
No właśnie nienormalny ;] Na tej w/w stronie z sygnałami, on jest na semaforze półsamoczynnym. Co mija się z celem powstania takiego sygnału, ponieważ jest to sygnał zastosowany na sbl'ce. Semafory z tym sygnałem w Warszawie mają 4 komory i różnią się od pozostałych sbl tylko tą jedną komorą i możliwością wyświetlenia s1a.

EDIT: fff był pierwszy ;]
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 22 Października 2008, 20:13:15
Stosowania S1a na półsamoczynnych nie miałoby żadnego celu bo tak czy inaczej nie można przekraczac wjazdowego/wyjazdowego na S1, a przy SBL można, tylko że z ograniczeniem do 15km/h podajże. Przy SBL z S1a już nie można przekroczyc.

http://pl.youtube.com/watch?v=qp8g-uDi76o&feature=PlayList&p=9986962BA0BB5AC2&index=0
Na tym filmiku  (3:41) widac tą SBL z 4 komorami (biały słup zamiast biało-czerwonego co wskazuje na SBL) no i przed nie ma SBL z W18.

Czy w Polsce takie SBL są jeszcze gdzieś stosowane?
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 22 Października 2008, 20:18:56
tylko że z ograniczeniem do 15km/h podajże.
Podajęż Ci 20 km/h.
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 22 Października 2008, 20:49:10
Czy w Polsce takie SBL są jeszcze gdzieś stosowane?
Na Warszawie Powiśle na torach dalekobierzżnych tuż przed wjazdem na Centralny... tam jest SBL 4-komorowa a układ świateł od góry to zielony-czerwony-pomarańczowy-czerwony.
No i zapewne w miejscowości Tunel ;)

Pozdrawiam
Marcin

Nie piszemy kolorem innym niż domyślny.

REWIZOR
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 22 Października 2008, 21:59:27
No i zapewne w miejscowości Tunel ;)
Bredzisz. Na szlaku Kozłów-Tunel nie ma SBL.
Za Ie-1
"c) sygnał S 1a jest stosowany na szlakach: Warszawa Wschodnia -Warszawa Zachodnia i Warszawa Wschodnia - Warszawa Centralna."
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 23 Października 2008, 09:50:10
tylko że z ograniczeniem do 15km/h podajże.
Podajęż Ci 20 km/h.

A dokładniej (tak też uczą na kursach) z prędkością bezpieczną nie przekraczającą 20 km/h.
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 24 Października 2008, 18:06:32
Czy ten semaforek nalezy stosowac jako ostatni na blokadzie? Nie znam szlaku w wawie i nigdy tamtędy nie jechałem w kabinie, aby to zaobserwować jak działa i kiedy się wyswietla sygnał s1a a kiedy samo s1. Czy ten semaforek wyswietla sygnały takie same jak sbl 4 stawna + s1a.
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 24 Października 2008, 19:02:30
Czy ten semaforek nalezy stosowac jako ostatni na blokadzie?

Nie ma różnicy czy będzie ostatni, czy też np. trzeci. Tutaj akurat jest sbl 3 stawna... S1a wyświetlają w razie np. pożaru w tunelu. Wiadomo w jakim celu ;]
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 24 Października 2008, 19:12:03
Czy ten semaforek nalezy stosowac jako ostatni na blokadzie?

Nie ma różnicy czy będzie ostatni, czy też np. trzeci.

Dokładnie. Wjeżdżając na Centralny od strony Wschodniej nie jest ostatnim, jak jest z drugiej strony nie pamiętam.

Cytuj
Tutaj akurat jest sbl 3 stawna...

Pozwolę się nie zgodzić z Tobą, ponieważ nawet na filmiku widać dokładnie wyświetlony na SBL sygnał S3, którego na 3-stawnej SBL nie zobaczysz (oczywiście poza ostatnim semaforem odstępowym).
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 24 Października 2008, 19:17:31
Pozwolę się nie zgodzić z Tobą, ponieważ nawet na filmiku widać dokładnie wyświetlony na SBL sygnał S3, którego na 3-stawnej SBL nie zobaczysz (oczywiście poza ostatnim semaforem odstępowym).

Aj, mój błąd. Przepraszam ;] Wymaga to sprecyzowania. Otóż na linii podmiejskiej przez W-wa Śródmieście jest 3 stawna ;]
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 25 Października 2008, 13:04:02
Dokładnie. Wjeżdżając na Centralny od strony Wschodniej nie jest ostatnim, jak jest z drugiej strony nie pamiętam.

Od Centralnej są tylko wyjazdowe ale z normalnym układem komór [SBLki normalne], ale na podmiejskiej tylko w stronę powiśla jest 4 komorowy SBL.

Cytuj
Pozwolę się nie zgodzić z Tobą, ponieważ nawet na filmiku widać dokładnie wyświetlony na SBL sygnał S3, którego na 3-stawnej SBL nie zobaczysz (oczywiście poza ostatnim semaforem odstępowym).

Ja bym się kłócił z tym czy to jest 3/4 stawna. Brak wskaźników W1 przed SBLkamiW18, te same odległości pomiędzy SBLkami jak na części podmiejskiej. W tamtym miejscu raczej jest sygnał S2, a nie S3.

Tniemy cytaty.
Akvin
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 25 Października 2008, 17:53:42
Czy jest ktoś w stanie taki semaforek przygotowac? Generalnie mam już prawie gotową głowice z 2 czerwonymi, ale jednak inca to juz nie potrafię zrobic.
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 25 Października 2008, 18:43:26
Czy jest ktoś w stanie taki semaforek przygotowac? Generalnie mam już prawie gotową głowice z 2 czerwonymi, ale jednak inca to juz nie potrafię zrobic.
Dla 3 czy 4 stawnej?
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 25 Października 2008, 20:27:57
Sorki za zamet. Odwoluje stworzenie tagiego semka. Nie kumam tego kompletnie, wracam do modelingu taborowego. Mimo wszystko taki semek jest potrzebny bohunowi do stacji podziemnej.
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: Paul w 25 Października 2008, 21:06:03
Całe zmiany w incu, o ile się nie mylę, to podmiana wpisu głowicy (zmiana nazwy pliku t3d) i poprawienie eventów sterujących światłami (dodanie jednego zera na końcu?). Eventom dla sygnału S1a chyba wogóle można dać spokój, bo włączane są tylko w wyjątkowych sytuacjach, i do tego automatycznie przez system przeciwpożarowy - nie wiem nawet czy dyżurny ruchu w Warszawie Centralnej ma taką możliwość (w każdym razie nie z pulpitu nastawczego). Swoją drogą, czy te sygnały były kiedykolwiek wyświetlane, a jeśli tak, to kiedy ostatnio?

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 27 Października 2008, 11:33:19
Bry,

Dopiero teraz zobaczyłem wątek, o którym dyskutowałem z Włodkiem na gg. Otóż sygnał s1a będzie dość pożądany w momencie wjazdu do stacji podziemnej, która to znajduje się w mojej scenerii. Niema jeszcze na tym szlaku SBL ale w tym przypadku a jest tam szlakowa 100 z kilkoma stałymi ograniczeniami na łukach itd będę musiał wyposarzyć ten odcinek. Zastanawiam się czy nie wstawić tam tylko SBL jednokierunkowej i przed samym wjazdem do podziemia dać semafor z s1a. Można nawet w przyszłości taki sygnał wykorzystać dla jakiejś misji na IC czy Expresu.
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 27 Października 2008, 14:29:37
Bohun ale uważaj bo ty tam odrazu masz zwrotnice postawione, tak więc w takim wypadku, postawienie u Ciebie SBL odpada. No chyba że będzie przebudowa szlaku...
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: filip2h w 27 Października 2008, 15:39:50
A ja korzystając z okazji, że rozmowa toczy się na temat semaforów zapytam. Na stacji Tarnów Główny na kilku semaforach wyjazdowych, oraz jednym wjazdowym od strony Tarnów-Filia jest sześć komór. Nie mam pojęcia dlaczego, a to pytanie nurtuje mnie już od dłuższego czasu. Niestety nie posiadam żadnych fotek. Można sądzić że szóste światło to światło czerwone i może wskazywać właśnie omawiany tutaj sygnał S1a, ale w obrębie 60km nie ma tunelu (Kamionka Wielka, linia Tarnów-Leluchów). A już na całej linii Tarnów-Kraków ich brak.
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 27 Października 2008, 16:03:50
Zaszłość historyczna. W Herbach Starych też takie występują. Nawet mamy model takiego semafora w symku. Zobacz do inca i będziesz wiedzieć co jest co.
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 27 Października 2008, 16:15:36
Na takim 6-komorowcu jest jedno czerwone, ale są 2 zielone ;) było już o tym na forum.
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 27 Października 2008, 18:35:24
Zgadza się. Informacje o sygnale złożonym z 2 zielonych znajdziesz w E1...
Tytuł: Odp: Semafor z sygnałem S1a.
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 31 Października 2008, 15:56:19
Sygnał S1a zastosowany przed centralnym w Warszawie jest semaforem odstępowym blokady samoczynnej wyposażonym właśnie w światło czerwone migające.
Moim zdaniem zastosowanie tego sygnału na blokadzie samoczynnej jest uwarunkowane przez bezpieczeństwo.
Jak każdy wie na SBL, można minąć semafor na STÓJ po uprzednim zatrzymaniu pociągu i kontynuować jazdę z prędkością bezpieczną do 20km/h. Dajmy na to że w tunelu zrobi się wykolejenie, pożar. Jaki byłby skutek gdyby na zajęty odstęp w tunel wjechały z 3 składy? Jak wówczas prowadzić akcję ratowniczą, ogólnie powstałby ogromny chaos i więcej ofiar w ludziach nawet z powodu zaczadzenia.