- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Kozi w 11 Października 2008, 10:43:10
-
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/local/double_deck/16-05%2B26-05/pix.html
Tylko nie płaczcie, że u nich się dało a u nas niedasie.
-
Heh Bipa Intercity:)
U nas dałoby się lekko, ale wapniaki z PKP wolą zezłomować iż odremontować...
-
Heh Bipa Intercity:)
(http://img222.imageshack.us/img222/3284/beztytuutj4.th.jpg) (http://img222.imageshack.us/img222/3284/beztytuutj4.jpg)
screen z wątku Rotf!
Szkoda że tak nie będzie w rzeczywistości.
-
To chyba trzeba będzie zmienic przysłowie, Polak potrafi wszystko, na Rumun potrafi wszystko. Nie myślałem, że można aż tak przerobic zwykłą bipe. Coś podobnego do naszych kibli-2000, nowe siedzenia, podjazd dla wózków, drzwi wychylne, totalny odjazd, ale i tak tylko prędkosc maksymalna dla tych odnowionych 120.
-
Co do prędkości maksymalnej... biorąc pod uwagę wiek wagonu, i fakt, że coś z oryginału musiało zostać - nie jest to przecież nowy wagon budowany na podstawie planów bipy, ale stara bipa modernizowana - to 120km/h Vmax mu wystarczy. Przypuszczam, że można by na siłę zrobić z tego nawet 200km/h Vmax, ale zużyły by się po 5 latach, a tak starczą na 15, i więcej...
-
Na 15 wątpię, bo pewnie wcześniej wyprą je zmodernizowane Bohuny albo Bonanzy:)
-
W sprawie Vmax znaczącą rolę odgrywa układ biegowy - wózki. Typ odspężynowania i wózki zastosowane w Bipie to konstrukcja leciwa i odpowiednia tylko do 120 km/h.
-
Zawsze można próbować wstawić inne wózki.
-
Zawsze mozna sprobowac kupic nowy wagon zamiast reanimowac trupa.
-
Modernizowane EN57 też nie szybsze...
-
Na PMK już ktoś podał to do wiadomości. Ciekawe jak ci wielbiciele tego szmelcu będą narzekac na PKP, że ich kultowe wagony pocięto na złom lub wysłało w krzaki. Ahhh te biedne BIPY. Ewentualnie mogą pisać, jak CFR mógł tak sprofanować te niezwykłej wartości wagony.