- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Publikacje => Wątek zaczęty przez: Mariusz1970 w 04 Września 2008, 21:20:43
-
Powstał na prośbę Mkaczego, sprawdził się i działa (trochę wolno :)), ale najważniejsze, że działa i działa prawidłowo (a przynajmniej mnie i MKaczemu).
http://eu07.pl/userfiles/1278/priv-Tory_semafory_przejazdy_lasy.rar
Nie odpowiadam na pytania.
Lista zmian:
- 05 Wrzesień - Był błąd związany z edycją grupową lasów (przypisałem zmiennej stałą wartość i skutkowało tym, iż dla edycji grupowej przesunięcie były tylko w lewą stronę, mimo, iż użytkownik wybrał przesunięcie różne od lewej).
- 09 Wrzesień - Trochę szybsze wczytywanie scenerii i szybsze zapisywanie zmian.
- 11 Wrzesień - Dodałem plik semafory_scn.xls, który umożliwia identyfikację na mapie semaforów (jak myślę przydatny dla notatnikowych evenciarzy).
- 16 Wrzesień - plik Tory_semafory.xls - umożliwia na mapie identyfikację torów (nazwę w scn, eventy przypisane do toru, prędkość, współrzędne, rysowanie torów za pomocą strzałek, dla łatwiejszej identyfikacji punktów P1 i P2), identyfikację semaforów, zawiera listę składów.
Proszę o przeczytanie arkusza Pomoc.
- 19 Wrzesień - plik Tory_semafory.xls - umożliwia zmianę nazwy toru, przypisanych eventów i ograniczenia prędkości.
Proszę o przeczytanie arkusza Pomoc. - 01 Październik - plik Tory_semafory_przejazdy.xls - umożliwia wyświetlanie na mapie przejazdów (rogatek) i ich identyfikację.
Możliwość automatycznego zanaczania torów z atrybutem ograniczenia prędkości (velocity)- podaje się ograniczenia prędkości od/do i program automatycznie zaznacza te tory.
Proszę o przeczytanie arkusza Pomoc.
- 08 Październik - Dostosowanie widoku mapy, zgodnie z tym wątkiem:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9443.msg92680.html#msg92680
- 09 Październik - Mała acz może czasmi być istotna poprawka. Było źle, gdy xmax lub ymax <0
- 30 Październik- plik- Tory_semafory_przejazdy.xls
-Możliwość regulacji przez użytkownika częstości rysowania osi X i Y.
-Rysowanie na mapie kolorem czerwonym wyznaczonej drogi kolejowej na podstawie punktu startowego i końcowego, a także wyliczeniu odległości tej drogi. Np użytkownik może mieć na mapie wyrysowaną dokładną drogę kolejową z dowolnych punktów na mapie (jeśli fizycznie jest to możliwe). Przy obliczaniu odległości, nie bierze pod uwagę współrzędnej Z, czyli pomija przy liczeniu różnic w wysokości
Przykładowa droga jest narysowana już na mapie. Jak ktoś chce zobaczyć, to w arkuszu Sceneria jest wyrysowana.
- 31 Październik- plik- Tory_semafory_przejazdy.xls
Poprawienie liczenia odległości (był babol). Poprawienie wyszukiwania drogi przy anglikach.
- 03 Listopad- plik Tory_semafory_przejazdy.xls
Interaktywne wyznaczanie drogi, pisanie eventów pod wyznaczoną drogę.
W skład poszukiwania drogi wchodzi:
-podanie punktu początkowego i końcowego drogi
-automatyczne szukanie następnego punktu drogi
-automatyczne zaznaczenie wyznaczonej drogi kolorem czerwonym
-gdy wyznaczana w danym momencie droga natrafi na wyjście ze zwrotki, automatycznie program przeanalizuje, czy wyjściem tej zwrotki jest stan minus, czy plus i dopisuje tę zwrotkę z zaznaczeniem w jakim powinna być stanie zwrotka i dopisanie do listy torów drogi
-gdy wyznaczana w danym momencie droga natrafi na wejście zwrotki czy też anglika, pojawi się okno dialogowe z możliwością wyboru przełączania wyjść zwrotki/anglika
W skład pisania eventów po wyznaczeniu drogi wchodzi m.in.:
-dzielenie eventu po 7 lub 8 (w zależności od sytuacji), jesli jest więcej niż 8 eventów.
-zapamiętywanie stanu zwrotek/anglików dla wyznaczania innych dróg i podjęcie decyzji, czy daną zwrotkę/anglika dopisać do eventów, czy też w związku z tym, iż zwrotka/anglik znajdowała się w stanie, który w tej chwili nie ulega zmianie jej nie dopisywać do eventów
-jeśli dana zwrotka/anglik nie była przełączana, a podczas wyznaczania drogi ma być w stanie minus dla zwrotki, a dla anglika ac, bd, to wtedy nie dopisze do eventów, gdyż w symku domyślnie są w takim stanie. Istnieje jednak możliwość, aby program takie zwrotki/angliki wypisał w eventach (opcja w oknie dialogowym).
Dokładniej opisane jest to w arkuszu Pomoc w punkcie 6.
Proszę jak zwykle przeczytać arkusz Pomoc.
Jeszcze przydałoby się coś na semafory przy eventach, ale tutaj nie mam jak na razie pomysłu.
PS Nie wiem, czy ktoś korzysta w ogóle z tego, ale skoro zrobiłem sobie, to się dzielę :). Więcej zabawy z tym nie przewiduję.
- 04 Listopad - Tory_semafory_przejazdy.xls poprawka dotycząca interaktywnego poszukiwania drogi.
Mogło się zdarzyć, iż w specyficznej sytuacji program przerywał szukanie drogi, pomimo, iz droga dalsza była (sytuacja dotyczyła: tor1-wyjście zwrotki-tor2 i tylko wtedy, gdy tor2 miał niższy numer w tabeli torów niż zwrotka).
Przepraszam za utrudnienia.... coś w stylu:
:)
Czasami zdarzają mi się gnioty, a czasami nie jestem w stanie przewidzieć wszystkiego.
- 10 Grudzień
- Dostosowanie do tego:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9154.msg97153.html#msg97153
-Dodany plik Tory_semafory_przejazdy_sort.xls, w którym to w tabelach posortowane są dane według nazw obiektów.
-Polepszenie jeszcze poszukiwania drogi.
Poprawek miało nie być, ale postanowiłem je dodać :)
Proszę o przeczytanie w plikach arkusza Pomoc.
-
Ale ,o co w tym chodzi ?
-
Chodzi o to, abyś zadawał pytania konkretne i na poziomie.
Jest arkusz pomoc, w którym w miarę dokładnie opisałem.
-
Ale ,o co w tym chodzi ?
Jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze...;)
A tak serio, o edycję scenerii. Można edytować położenie poprzez przesuw w lewo, prawo, przód, tył; każdego elementu (statycznego) który jest zbudowany z trójkąta. Czyli, lasy, perony, drzewka itd... Proszę poczytać dokładnie zakładkę "POMOC" która jest zawarta w arkuszu. Tam jest wszystko wyjaśnione.
Mariusz, jeśli się mylę to mnie popraw.
Pozdrawiam.
-
Mariusz, jeśli się mylę to mnie popraw.
Pozdrawiam.
Edycja istniejącej scenerii i wszystkiego co związane jest z tym:
node 1500 0 none triangles material .......
Można edytować (przesuwać) na mapie powyższe elementy: lewo, prawo, góra i dół i zapisać zmiany do pliku scn.
-
Update
-
Jesli moge cos powiedziec, powiem tylko tak - swietna robota, program bardzo przydatny przy modyfikowaniu misji w sceneriach. Nareszcie nie trzeba sie bawic w notatniku i przekopywac plik scn w poszukiwaniu eventow, by je zmienic.
-
Update
-
Witam,
Mam pewien problem w tym arkuszu, na mapce nie wyświetlają się tory. Co ciekawe na mapce widać drogi, semafory i przejazdy (screen w załączniku), ale mapa nie uwzględnia obszaru na którym nie ma dróg ani semaforów. Czy może wynikać to z faktu, że w scenerii mam zaincludowane kilka plików i tory są w jednym, drogi w innym, semafory w kolejnym itd. Gdy sprawdzałem prostą scenerie w której wszystko jest w pliku głównym nie było żadnych problemów i na mapie wszystko było widoczne.
-
Nie wiem co za przyczyna może być. Generalnie jak w konfigu podasz nazwę scn, to powinien czytać wszystkie pliki związane z tą scn. Podczas rysowania na dole ekranu będzie inforamcja jaki plik czyta program. Zobacz, czy będzie czytany ten plik z torami. Jeśli nie, pokaż jakie odniesienie w scn masz do tego pliku. Jeśli tak, to wklej kawałek tego pliku z torami.
Zobacz także jak jest na innych sceneriach.
-
Wczytywanie trwa ok 20-25 min i z tego co obserwowałem wygląda mniej więcej tak:
Rysuje X (kilka min)
.
Rysuje Y (kilkanaście min)
.
.
.
Czytam drogi1
.
Nie patrzyłem przez cały czas ale to długie wczytywanie to chyba wczytywanie torów (plik z torami ma 400kb, a pozostałe mniej więcej 20-60kb).
W pliku trasy wygląda to tak:
atmo 0.6 0.65 0.65 300 1700 0.5 0.55 0.5 endatmo
light -500 500 200 0.43 0.45 0.49 0.95 0.94 0.90 0.55 0.52 0.50 endlight
sky skj_day4.t3d endsky
include dolmio/dolmiowo.scn end
include dolmio/trakcja1.inc end
include dolmio/sygn1.inc end
include dolmio/drogi1.inc end
include dolmio/bud1.inc end
include dolmio/teren1.inc end
include dolmio/lasy1.inc end
include dolmio/stop1.inc end
//include dolmio/ingrediencja.inc end
//eventy_testowe
W maszynie wszystko odpala się bez problemów. Może spróbuje wykasować ten plik z drogami i wczytać same tory...
EDIT
Próbowałem wczytać sam plik dolmiowo.scn, poszło bardzo szybko, w zakładce Tabela_tor są wypisane wszystkie tory, ale na mapce nie ma nic.
http://eu07.pl/userfiles/1686/priv-dolmiowo.zip
Tu jest ten plik z torami. Zupełnie nie wiem co może być źle.
-
Nic nie kasuj.
Wczytywanie trwa ok 20-25 min i z tego co obserwowałem wygląda mniej więcej tak:
Musi być bardzo bardzo długa trasa, gdzie w Y jest o wiele większe od X, albo coś się kaszani.
U mnie trasa o długości 64 km na 800 MHz, 384 MB RAM wczytywanie trwa ok. 4 min.
Nie wiem, który to plik z torami jest.
Najlepiej wyślij mi na PW swoją scn, beżżadnych tekstur itp.
Do tej pory ani ja nie narzekałem, ani paru ludków z forum. Były różne scenerie i takie, które mają rozbite części trasy.
-
Sprawa jasna. Niestety, że tak powiem program nie współpracuje z wygenrowanymi danymi w tej formie:
1)Są wcięcia w deklaracji:
node -1 0 none track normal 1.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
4.046 0.0 52.523 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
4.05 0.0 53.523 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
tam gdzie są cyfry
2)Punkty p1 i p2 program rozpoznaje po
//Point 1
//Point 2
a tu jest:
// Point 1
// Point 2
3)Przy zwortkach widzę tutaj komenty jako p3 i p4. Program "przyzwyczajony" jest do p1 i p2, niezależnie od tego, czy zwrotka czy nie.
Oto plik dostosowany do programu:
http://eu07.pl/userfiles/1278/priv-dolmiowo.rar
i screen.
Z tego co zorientowałem się, chyba generowałeś z Jeta. Stąd wniosek, program nie nauczony jest do Jet'a.
-
Faktycznie Jet stosuje inny "zapis" torów niż np skrypty 3ds, ale ten plik można łatwo i szybko przerobić automatycznie w notatniku więc jakoś sobie poradzę.
Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
-
Update