- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: JONIN_EZT w 03 Września 2008, 20:58:56

Tytuł: Kotwienie, Odciągi - trakcja (3DSmax)
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 03 Września 2008, 20:58:56
Witam

Mam mały problem przy budowie kotwienia w 3DSmaxie. Otóż chciałbym postawic model kotwienia w taki sposób by doprowadzic takie połączenie
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/SYMEKEU07424#5241869790929716210
w to
http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/SYMEKEU07424#5241869789643331954

Potrzebowałbym najlepiej bardzo dokładny wektor przesunięcia (krzyżyka kotwienia wraz z siecią trakcji do kotwienia) do słupa od drugiej sieci (3D i 3K, bo w sumie nie wiem czy są jakieś różnice przy zygzakowaniu drutów przy odciągach D i K). Chyba że jest łatwiejszy sposób na taki układ.

Z Góry Dziękuję za pomoc.
Tytuł: Odp: Kotwienie - trakcja (3DSmax)
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 05 Września 2008, 10:34:51
Już odpowiadam. Musisz mieć ten odcinek sieci do kotwienia krótszy o 5m czyli np kotwisz 35metrow po odciagu to dajesz se na 30,1 ten 0.1 dla pewnosci. Wektora przesuniecia nie ma ;) robisz na oko czyli najlepiej jak sobie exportujesz tylko ten odcinek i sprawdzasz czy sie łądnie nakłąda na słup czy nie aż dojdziesz do wprawy. Ja tak robie i nie ma innego wyjścia. Wektora niemasz bo każdy wysięgnik jest inny i zawsze będzie inaczej odchylony. Jak już zrobisz sobie to na cacy to klonuj i wstawiaj do scn.
Tytuł: Odp: Kotwienie, Odciągi - trakcja (3DSmax)
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 07 Września 2008, 11:44:30
Wielkie Dzięki za pomoc. Dziękuję tez @Poscikk-owi za przykładowe maxy z odciągami i kotwieniem. Posiedziałem trochę przy tym i mi wyszło właśnie coś takiego.

http://picasaweb.google.pl/JONINEZT/SYMEKEU07424#5243212170553941954

Dodatkowo pomiędzy wysięgnikami -P/L-3K,-P/L-3D a P/L-STB-okK,P/L-STB-oKD
podwyższamy o 0,2metra punkt z wysięgnikiem oK, a między oKD/okK a STB-kotwaK/P-napr14 podnosimy punkt kotwaK/P o 0,6-0,8 metra

Jeszcze odcinek pomiędzy okD/oKK a kotwaK/KotwaP powinien miec zmienione takie wymiary
Hmin = 0.9
DetaL = 0.0

Na tej podstawie wyznaczyłem wektory jakie mi były potrzebne. Teraz jest wszystko jak trzeba.

Jeszcze raz wielkie dzięki.
Jeżeli temat nadaje się na tutorial to prosiłbym o jego przyklejenie.

Pozdrawiam.