- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: danielek w 17 Sierpnia 2008, 13:53:36
-
Witam, dzisiaj widziałem jak SM42 ciągnie zdefektowanego EN57. Wiem, że potrzeba specjalnego sprzęgu, ale czy można ustawic taki wpis, aby można było w symku np. SM31 ciągnąc EN57? Z góry dzięki za pomoc.
-
Można. Wystarczy w pierwszym członie EZT zamiast headdriverwpisać nobody i przed wpisami jednostki wkleić wpis lokomotywy z obsadą headdriver
Przykładowo EN57 MKaczego i stara stonka:
node -1 0 SM42-270 dynamic PKP\SM42 SM42-270 6D 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 en57-927ra dynamic PKP\EN57mk_S en57-927ra 6ba 0.0 nobody 23 0 enddynamic
node -1 0 en57-927s dynamic PKP\EN57mk_S en57-927s 6bs 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 en57-927rb dynamic PKP\EN57mk_S en57-927rb 6bb 0.0 connected 0 0 enddynamic
-
Oj chyba nie pociągniesz kibla.
-
Jeżeli chcesz połączyć loka z EZT (przydałby się model półsprzęgu, ale takiego nie ma), musisz otworzyć pliki .CHK kibla i pozmieniać wpisy:
BuffCoupl. CType=Automatic
na:
BuffCoupl. CType=Screw
taką operacje musisz wykonać w każdym pliku .CHK kibla, wtedy będziesz mógł łączyć kible i loki do woli, jeżeli zmienisz tylko w jednym pliku .CHK wtedy człon w którym dokonałeś zmiany nie będzie w stanie połączyć się z innymi członami jednostki. Co do wpisów do .SCN będą one wyglądać tak jakbyś chciał ukrotnić loka i kibla, czyli nic specjalnego.
przykładowy wpis:
node -1 0 SM42-270 dynamic PKP\SM42 SM42-270 6D 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 en57-927ra dynamic PKP\EN57mk_S en57-927ra 6ba 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 en57-927s dynamic PKP\EN57mk_S en57-927s 6bs 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 en57-927rb dynamic PKP\EN57mk_S en57-927rb 6bb 0.0 connected 3 0 enddynamic
-
Ja dałem rade bez takich opcji zmieniania w chk.
Otóż wystarczy wziąc byle jaką lokomotywę i wjechac na naszego kibla z dosyc sporą prędkością np 20km/h (Wiem że ten zabieg kompletnie odchodzi od realizmu ale innego sposobu nie ma) Po uderzeniu kibla nasz lok się zatrzymuje jakby uderzył w ścianę i wtedy nasz kibel jest połączony. Tylko jest jedna uwaga jak się już z kiblem podłączyliśmy to nie jechac na wstecznym z kiblem bo się automatycznie odczepia.
! Kibel musi byc koniecznie zapisany jako nobody, bo przy headdriver będzie pracowac jako lok pomocniczy albo będzie sam z siebie hamowac !
Nawet taką misję szykuje na przyszłośc
W realu spotkałem się kiedyś ze stonką z wbudowanym EZTowym sprzęgiem. Podajże mają taką jedną w Mińsku Mazowieckim, ale pewności nie mam.
-
Wielkie dzięki, rozwiązanie @Rusek pomogło, szkoda że drzwi z SM42 nie moge otworzyc :), @JOHIN, też dzięki.
-
Można zrobić model półsprzęgu i napisać chk z dwoma sprzęgami róznymi.
-
Można już, czy jeszcze nie można?
Myślę, że przydałby się taki sprzęg w formie dynamic, wtedy by się go dołączało do SM42 z jednej strony, a z drugiej do EN57. Problem byłby z precyzją jego podłączenia z klawiatury. Ale nie byłoby potrzeby grzebania w CHK pojazdów.
-
Można od dawna, 2003? Wtedy się chyba Bipa pojawiła, a ona ma dwa różne sprzęgi.