- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Patrykos w 29 Czerwca 2008, 22:15:05
-
Witam
Może ktoś nie widział nowego gagarina PKP Cargo w najnowszym malowaniu tejże firmy
http://gagarinek.cal.pl/galeria/displayimage.php?album=33&pos=1
-
Witam
Może ktoś nie widział nowego gagarina PKP Cargo w najnowszym malowaniu tejże firmy
http://gagarinek.cal.pl/galeria/displayimage.php?album=33&pos=1
Przyzwyczajajcie się - CM Kraków również szykuje podobną niespodziankę. ;)
A i w Łazach powinien się pojawić lok w takich barwach (made by Oleśnica)
-
W Łazach powiadasz? Trzeba będzie się porozglądać :) A jeśli chodzi o malowanie to (póki jest świeże) wygląda ciepło i przyjemnie.
REWIZOR
-
Niegłupi pomysł :) Lepsze to od oczojebnego niebieskiego na EP09.
-
Witam
Może ktoś nie widział nowego gagarina PKP Cargo w najnowszym malowaniu tejże firmy
http://gagarinek.cal.pl/galeria/displayimage.php?album=33&pos=1
Tak, to ST44-1208. Dodam tylko, że nie jest to jeszcze ostateczny wzór malowania.
-
Jak dla mnie kiszka, lok PKP Cargo nie będzie się teraz niczym wyróżniał od loków prywaciarzy. Takie malowanie na EU43, Flirty, itp, ogólnie na nowoczesny tabor, a nie na wiekowe gagariny, EU07 czy ET21...
-
Szczerze to mi się nie podoba, jak dla mnie lokomotywa PKP powinna mieć zielony kolor no ewentualnie pomarańczowy a to mi w ogóle nie pasuje.
-
Czy ma ktoś w takim razie obfoconego nowego (12xx) gagara w starym malowaniu (zielone)?
-
Czy ma ktoś w takim razie obfoconego nowego (12xx) gagara w starym malowaniu (zielone)?
Takoweż stacjonują w Tarnowskich Górach.
A co do malowania to przyzwyczajcie się, ET22 również mają być tak malowane tylko mają mieć "vałkę" pod oknami.
-
Te malowanie jakieś takie za bardzo kolorowe lepsze są malunki gagarinów z Zamościa
-
Czy ma ktoś w takim razie obfoconego nowego (12xx) gagara w starym malowaniu (zielone)?
O tym mówisz?
(http://img261.imageshack.us/img261/2886/dscf0025yw5.th.jpg) (http://img261.imageshack.us/my.php?image=dscf0025yw5.jpg)
-
Czy ma ktoś w takim razie obfoconego nowego (12xx) gagara w starym malowaniu (zielone)?
O tym mówisz?
(http://img261.imageshack.us/img261/2886/dscf0025yw5.th.jpg) (http://img261.imageshack.us/my.php?image=dscf0025yw5.jpg)
Odpowiem za yb - tak to jest ten gagar o którym mówi.
-
Tak, tylko w stanie nadającym się na użycie w symku :) - na tekstury
-
Coś takiego?
http://www.ferus.home.pl/gkfk/4images/img-st44-1201-7338.htm
Będę w PESIE w tygodniu to mogę pofocić jak się uda będą stać, bo ostatnio nie stały, ale to się zmienia z dnia na dzień ;)
-
Co do tego nowego niebieskiego malowania to nawet mój brat co się na kolejnictwie nie zna powiedział, że brzydkie:D Osobiście zaczekam aż będzie miała wszystkie loga ponaklejane i wtedy zobaczymy jak to się będzie prezentować.
-
Coś takiego?
http://www.ferus.home.pl/gkfk/4images/img-st44-1201-7338.htm
Będę w PESIE w tygodniu to mogę pofocić jak się uda będą stać, bo ostatnio nie stały, ale to się zmienia z dnia na dzień ;)
Żeby dobrze obfocić loka, byś musiał mieć bardzo dużo miejsca, więc lepiej go obfocić na bocznym torze albo w lokomotywowni.
-
No no, dobrze dobrze, jak ktoś będzie miał już zdjęcia na tekstury i yB zrobi model, to ja mogę teksturę wykonać ;)
-
Podoba się?
http://img206.imageshack.us/my.php?image=img1240yr2.jpg
-
Ten zielony trochę wali po oczach, ale całość może być. Był ktoś w kabinie?
-
To trochę jakby z traktora robić odrzutowiec. Kolorowe, świeci się, ale to nadal ST44. Będzie fantastycznie wyglądał, kiedy się przybrudzi i podrdzewieje.
Ale malowanie o niebo lepsze od czerwonego Cargowego. Co do kabiny, to byłem w 1206. To chyba to samo, co nie?
-
Ale malowanie o niebo lepsze od czerwonego Cargowego. Co do kabiny, to byłem w 1206. To chyba to samo, co nie?
Tak. Poza tym cała reszta, tzn. 1201 - 1207 wrócą do PESY na ponowne malowanie a'la 1208.
-
Był ktoś w kabinie?
Był. http://members.lycos.co.uk/andyeu2/st44-1206-1.JPG (http://members.lycos.co.uk/andyeu2/st44-1206-1.JPG)
-
OOoooo... Jej, to jeszcze Gagarin? Pulpit wypucowany tak, jakby pudło loka kryło w sobie jakieś kosmiczne technologie :P Nie no, źle nie jest, wręcz przeciwnie - chociaż osobiście to mam sentyment do nastawnika o kształcie "3/4 koła" :P
-
http://pl.youtube.com/watch?v=sayVOA9goj8 <- filmik z kabiny. Trąbka iście Siódemkowa ;/
-
Wogóle strasznie cichy jest ten gagarin.
No i czerwone malowanie napewno lepsze, niż te odblaskowe cuś (przynajmniej teraz ludzie z daleka będą widzieć lokomotywę) ;)
Edit:
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=6463&mode=search
44-1030
-
To widać, że czerwone do bani, ale lepsze od tego nowego :P Najładniejszy Gagar to ten, z pierwszym PKPowym malowaniem (żółte czoło). Śliczny, wysłużony Jurij, np. taki jak ten: http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=14540
-
(...)Najładniejszy Gagar to ten, z pierwszym PKPowym malowaniem (żółte czoło). Śliczny, wysłużony Jurij, np. taki jak ten: http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=14540
Od kiedy to schemat malowania z żółtym czołem jest pierwszy? Czoła lokomotyw zaczęto malować na żółto od 1988 roku po wypadku w Bytomiu Odrzańskim, gdzie zginęło paru żołnierzy. Dodam jeszcze, że kiedyś nie było obowiązku jazdy z włączonymi światłami w ciągu dnia.
-
Od kiedy to schemat malowania z żółtym czołem jest pierwszy? Czoła lokomotyw zaczęto malować na żółto od 1987 roku po wypadku w Bytomiu Odrzańskim, gdzie zginęło paru żołnierzy. Dodam jeszcze, że kiedyś nie było obowiązku jazdy z włączonymi światłami w ciągu dnia.
A nie po katastrofie w Otłoczynie w sierpniu 1980r?
PS. Wg. Mnie ten gagar wyglada świetnie w tym malowaniu, ale poczekajmy z osądem aż troche kilometrów wyrobi i jak wtedy się te barwy spiszą ;)
-
A nie po katastrofie w Otłoczynie w sierpniu 1980r?
(...)
Nie. Obowiązek malowania czoła na żółto wprowadzono decyzją Dyrekcji Generalnej PKP dnia 21.07.1988. Było to skutkiem wypadku na przejeździe pod Bytomiem Odrzańskim, w dniu 4.06.1988, w którym zginęło paru radzieckich żołnierzy.
-
Tak trochę Offtopicznie: Jakie było pierwsze malowanie Gagara?
Sakorius: To, że kiedyś nie było obowiązku jazdy na światłach to wiem :P
Pozdro.
-
Oliwkowe malowanie, listwa itd.
-
No pulpit raczej nie jest oryginalny;]
-
Znalazłem stronkę gdzie jest sporo zdjęć zmodernizowanych Gagarów (ST44-12xx)
http://bisik.cba.pl/st44-12xx.html
Jest też kilka fot kabiny;]
PS
Jak by ktoś mi wysłał na PW zdjęcia tej zmodernizowanej kabiny ST44 to się nie obraże;>Głównie Prawa część kabiny bo jej nie ma na zdjęciach.
Przydadzą mi się one.
Pozdrawiam!
-
http://www.gmfk.nazwa.pl/cpg144/displayimage.php?pos=-45169
Masakra, maskarada, maskara?... poprostu nie wiem jak to nazwać.
-
http://www.gmfk.nazwa.pl/cpg144/displayimage.php?pos=-45169
Masakra, maskarada, maskara?... poprostu nie wiem jak to nazwać.
Samo logo by wystarczyło... Jak dla mnie to takie "policyjne" malowanie, ST44-1099 ma podobne tzw. "policjant".
-
Panowie już nie róbcie na każdym kroku durniów z kolejarzy ktoś tak zaprojektował i raczej nie jest to przypadkowe malowanie, a że komuś się nie podoba cóż, o gustach się nie dyskutuje.:)
Zauważyłem że Cargo strasznie lubi "odpicowywać/malować" swoje loki :D, no prawie jak "PIMP MY RIDE"
-
http://www.gmfk.nazwa.pl/cpg144/displayimage.php?pos=-45169
Masakra, maskarada, maskara?... poprostu nie wiem jak to nazwać.
Jak to jak? "Nowe malowanie PKP Cargo". Ten wzór malowania byków był znany od jakichś dwóch miesięcy ..
Nie widzę więc powodów do zdziwienia.
-
Nooo efekt końcowy nie wyszedł za ciekawy...
-
Niezła 'burdel' panuje na tym PKP, każda lokomotywa ma inne malowanie...ciekawie będzie wyglądał ten byk. Jestem ciekaw, czy nowe malowanie nie będzie obowiązywać na kilku egzemplarzach, wkońcu nie każda siódemka dostaje cargowskie malowanie, a przynajmniej dostawała jak wychodziła z jakiegoś zakładu.
-
Niezła 'burdel' panuje na tym PKP, każda lokomotywa ma inne malowanie...ciekawie będzie wyglądał ten byk. Jestem ciekaw, czy nowe malowanie nie będzie obowiązywać na kilku egzemplarzach, wkońcu nie każda siódemka dostaje cargowskie malowanie, a przynajmniej dostawała jak wychodziła z jakiegoś zakładu.
Zapewne za pół roku znowu wymyślą nowy schemat malowania...
-
I oby jak najszybciej, bo to jest już wręcz wstrętne.
-
Niezła 'burdel' panuje na tym PKP, każda lokomotywa ma inne malowanie...
Eeee? Ja bym powiedział, ze właśnie teraz każdy przewoźnik ujednolica swoje maszyny
Jestem ciekaw, czy nowe malowanie nie będzie obowiązywać na kilku egzemplarzach, wkońcu nie każda siódemka dostaje cargowskie malowanie, a przynajmniej dostawała jak wychodziła z jakiegoś zakładu.
Na pewno będzie obowiązywał dla ET22, EU07 i SM42. Ale i zapewne inne serie się doczekają.
-
Cargowska siódemka w malowaniu KM http://www.woziarze.cal.pl/displayimage.php?pos=-479
http://www.woziarze.cal.pl/albums/userpics/10001/IMG_0577.JPG http://img151.imageshack.us/img151/5599/eu07197xz1.jpg I jeszcze moja dzisiejsza fotka http://img252.imageshack.us/my.php?image=dsc00041ol6.jpg
-
Z tymi fotami EU07-111 to nie było śmieszne :/
-
Ludzie nie wybrzydzajcie że byczek jest nie tego bo siódemki w barwach KM wyglądają jak by się do nich dorwała kompania przedszkolaków uzbrojonych w farbki i kredki :)
-
Wstretne było to zielono-zielone malowanie... Wszelkie odcienie zieleni jakież to pikne :/. Poplamiona zieleń, ciemna zieleń, jasna zieleń, zielona zieleń itd. itp. A każde inne malowanie jest syfskie, wstrętne, ohydne. Jak czytam takie głupoty to nie wiem czy się śmiać czy płakać. Niektórzy są gorsi niz ten cały PKP-owski beton(niereformowalni). Niebieska siódemka jaka ona syfska. a niebieska ósemka która z zewnatrz nie różni sie niczym od eu07(4e) są ok. A teraz malowanie PKP Cargo. Tak drodzy MK cofajcie sie w rozwoju... Płaczcie nad przemalowaniem waszych ukochanych zielenych siódemek, dwudziestekdwójek i innych lokomotyw. Jakbyście nie mieli innych problemów.
-
Tak właściwie @Kozi to masz rację. Myślę, że wynika to po prostu z przyzwyczajenia. Prywatnie też może nie jestem za niebieską ET22, EP08, czerwoną, czy fioletową EP09 oraz EU07 w barwach KM, ale z drugiej strony wiem, że teraz każdy przewoźnik stara się wyodrębnić swój tabor - stąd te wszystkie malowania "budyniowe" (jeszcze niedawno krzyczeliście, że syf, a teraz jakoś nikt nic nie mówi), "KM-owe", "denaturatowe", "jagodziankowe" czy "PR-owe". Wszystko to jest kwestią gustu i wykrzykiwanie jakie to "pekape" jest głupie i beznadziejne, bo maluje lokomotywy na inny kolor, niż jedynie słuszny zielony jest bo prostu śmieszne. Tak więc aparaty w dłoń i fotografować to, co jeszcze zostało z "zieleni"....
-
A ostała się jeszcza jakakolwiek pomaranczowa Ep08? Czy już wszystkie granatowe. Przyznam że kiedyś przeszkadzał mi brązowy pas w EP08, z czasem się przyzwyczaiłem, ale litości fioletowa? Toć świnia już nie świnia tylko jakiś zapijaczony denaturat. Niestety ubolewam nad tym że zniszczono tyle ładnych malować. Pewne serie mogli zostawić niezmienne. Niecierpię ep09, jednak uważam że pomaranczowo-brązowa była najładniejsza. Ale nie ukrywam że np SU46 w biało-niebiesko-czerwonym, nawet jej do twarzy, albo EP05 cargowa. Nawet nie najgorzej się prezentuje.
-
A ostała się jeszcza jakakolwiek pomaranczowa Ep08?
Tak, 006 i 009.
-
Jak to poprzednicy mówili, wszystko kwestią gustu jest, i tu się zgodzę. Od siebie dodam jeszcze, że niezmiernie irytujący dla mojego poczucia estetyki był widok, jak zielona siódemka ciągnie zielone, czerwone, czasem i jeszcze brązowe wagony, i wychodzi taka pstrokatość na wszystkie strony. Teraz przynajmniej będzie jednolitość: np. na KM: siódemka ciągnie wagony pokolorowane tak samo, lub na IC, dziewiątka niebieska, i wagony w odcieniach niebieskiego, a pierwzsa klasa się odróżnia pasem nad oknami tylko, i wystarczy, przecież nie jesteśmy idiotami, by mylić cyferki, jak się nam nie walnie całego wagonu na czerwień...
Jest teraz wrażenie spójności, i wygląda to wszystko elegancko i świeżo. Ja tam gratuluję zmysłu estetyki ludziom z odpowiednich spółek PKP, którzy odważyli się wreszcie o tej jednolitości pomyśleć.
-
Ale zauwaz, że np schemat Km bardziej pasuje do kibla nic na eu07. Zeby byly te barwy troche stonowane a nie jakies takie agresywne i jaskrawe jednym slowem oczojebne. Niechby byly barwy Km na eu07, ale czolo mogli zostawic jednolite np biale. A co do dziewiatek lub ep08 lub wszystkiego made in IC po co na fiolety malowac? Jak juz to nie lepiej by bylo poskladac z tych samych barw jak wagony? niebieski bialy pasek pomaranczowy i niebieski. Moze by to lepiej wygladalo niz jednolity denaturat. Podobno kiedyś ep08byly malowane na zolto-zielono jakoś. Nigdy nie widzialem takiego zdjęcia. Napewno kiedyś się ktoś buntowal ze przemalowali na pomarańcz, tak jak teraz ja buntuje sie ze pomalowali ep08 jak plug odsniezny.
Epek, zacznij zwracać uwagę na pisownię. W tej wypowiedzi jest gigantyczna ilość błędów. Wolniej, ale staranniej.
Profeta
-
Cóż co tu dużo mówić, ja również jestem przeciwny nowym trendem na kolei czyli "pomaluj swoją lokomotywę". Wydaje mi się że mamy najbardziej kolorowa flotę w całej europie, co to za różnica dla podróżnego czy jego skład ciągnie filetowa, zielona , czy czerwona lokomotywa? Zobaczcie jak to wygląda w Niemczech. Jeden kolor lokomotyw czerwony bez względu na spółkę, widniej tylko napis DB lub RAILION. Czy tak w Polsce też by nie mogło być? czy nie było by to lepsze przecież PKP CARGO , PR , IC to nadal jedna firma PKP. Co do modernizacji to poco zmieniać numery to również jest przygłupawe ale to tylko moje zdanie. Najbardziej podoba mi się malowanie ST44-12xx myślę że tak powiny wyglądać lokomotywy było by zupełnie inaczej.
Pozdrawiam
Tak jak poprzednik... Wolniej, ale staranniej i wszystko będzie bardziej czytelne.
Profeta
-
To i tak nic. Kiedyś wszystko oliwkowe było. Jedynki, dwójki, bagażówki, Warsy, pocztówki i bipy które jeszcze są oliwkowe gdzieniegdzie. Prawda jest taka teraz będzie rządzic polityka kolorów. Nawet kiedyś widziałem PRowskiego Bohuna (w nowe barwy Kibli PR)
A ostała się jeszcza jakakolwiek pomaranczowa Ep08?
Tak, 006 i 009.
[/quote]
Już myślałem że są same denaturaty.
-
Ale zauwaz, że np schemat Km bardziej pasuje do kibla nic na eu07.
Cena konsekwencji. Nie przemalują stada kibli pod garść siódemek. Osobiście uważam, że pomalowanie czoła siódemki żeby wyglądała na zmodernizowanie kible (ten zielony półokrąg u dołu czoła), to zabieg dość infantylny, bo nawet człowiek nie będący miłośnikiem kolei zauważy różnicę ;-) Oceniałem bardziej trend, z wykonaniem jest oczywiście gorzej.
Zostało powiedziane, że co za różnica, czy lok będzie niebieski, czy czerwony - otóż to, troche śmieszniej, troche dziwniej, ale to wciąż są epoki, siódemki, stonki... Bebechów im nie wymieniają (wyobrażacie sobie, co by to było, jakby każdy przewoźnik preferował np. przetwornice innej firmy? :P)
-
Niestety, w wiekszości przypadkóe, kolej nam brzydnie. Niebieskie to kiedyś były jedynie pojazdy techniczne. Zgadzam sie niech maluja po swojemu ctl rybnik itd ale w koncu tak jak wyzej napisano, mamy jedno PKP nie istotne że podzielone. Moim zdaniem jakby wszystko było w pkp cargo to mogło by ostatecznie zostac. Cos na wzor gagara, zielone pudlo i napis jakis. Jesli kolei zalezy by być kolorową to ok zresztą co tu gadać i tak oni zrobią co chcą. Pewnie niedługo zaczną ciąć EP08 aż w końcu seria wyginie na amen, a i tak nie będe nmiał na to wpływu.
A przy okazji, posiada ktoś w z Was malowanie fabryczne EP08 z lat ich produkcji i pierwszych lat eksploatacji? Oczywiście kolorowe zdjęcie.
-
A co do 07-111 to na prawdę zaczynają przesadzać z tymi malowaniami. Jeszcze niedawno ją w Bielsku-Białej na głównym widziałem w "normalnym" malowaniu. I serio zmartwiłem się, że już jej nie zobaczę zielonej... Po prostu malując tak 111 popsuli mi bardzo humor, jako, że to jeden z moich ulubionych loków. A taka ładna czysta była: http://www.zelazneszlaki.cba.pl/gz/em/eu/eu07-111.jpg
-
EP08_015 napisałeś, że
"mamy jedno PKP nie istotne że podzielone" Moim zdaniem jakby wszystko było w pkp cargo to mogło by ostatecznie zostac. Cos na wzor gagara, zielone pudlo i napis jakis. Jesli kolei zalezy by być kolorową to ok zresztą co tu gadać i tak oni zrobią co chcą.
Dzisiaj już nie ma jednej kolei. To wszystko jest państwa w państwie- każdy sobie. PR, IC, Cargo, KM, i inni przewoźnicy prywatni. Jeszcze rok temu PKP Cargo była jedną z najlepszych spółek w Grupie PKP. Dzisiaj po relokacji majątku już tak nie jest. Obecne zadłużenie Cargo wynosi w granicach 80 mln zł. Moim zdaniem patrząc i analizując statystyki PKP IC odniesie największy sukces. Jak by nie było IC to firma rozwojowa. Ale poczekajmy do wydania nowego rozkładu jazdy i zobaczymy jak to wszytko będzie wyglądało. Z pewnością żeby udać się w dalszą podróż będziemy skazani jednak na przesiadki.
-
Czekaj czekaj, zobaczymy jak IC poprzejmuje pospieszne, maszynistów z CARGO itp. To będą przecież spore dodatkowe koszta... To już może nie być tak różowo. A CARGO myślę że wyjdzie ze strat...
-
Ale poczekajmy do wydania nowego rozkładu jazdy i zobaczymy jak to wszytko będzie wyglądało. Z pewnością żeby udać się w dalszą podróż będziemy skazani jednak na przesiadki.
Rozkład nie będzie raczej rewolucyjny, bo pociągi zamawiane są przez PKP PR. Zmienić się może taryfa, tabor, ogolne zasady.
Czekaj czekaj, zobaczymy jak IC poprzejmuje pospieszne, maszynistów z CARGO itp. To będą przecież spore dodatkowe koszta... To już może nie być tak różowo. A CARGO myślę że wyjdzie ze strat...
Nie wiem jak w innych zakładach, ale Południowy przejął już pracowników i warsztaty (przynajmniej w Krakowie).
-
Nie wiem jak w innych zakładach, ale Południowy przejął już pracowników i warsztaty (przynajmniej w Krakowie).
w Północnym jest tak samo - od 1.09. część maszynistów, dyspozytorów jak i pracowników warsztatowych jest już w barwach IC .
-
Czekaj czekaj, zobaczymy jak IC poprzejmuje pospieszne, maszynistów z CARGO itp. To będą przecież spore dodatkowe koszta... To już może nie być tak różowo. A CARGO myślę że wyjdzie ze strat...
Jednoczesnie Cargo straci czesc przychodow. Nie wiem, czy bilans dla Cargo bedzie korzystny.
-
Mamy ST44, ET22... Co jeszcze? Czy pod pędzel pójdą lokomotywy serii ET40/41?
-
Pewnie wszystkie co należą do PKP Cargo
-
Mamy ST44, ET22... Co jeszcze? Czy pod pędzel pójdą lokomotywy serii ET40/41?
ST44, ET22, EU07 i SM42 na bank - schemat jest. Dla innych nie widziałem, ale zapewne tez będą paćkane...
-
A masz może dostęp do tych schematów? I czy mógłbyś nam pokazać jak to mniej więcej będzie wyglądać?
-
Kolejne "cudo"
http://www.st43.pl/byd50.jpg
-
Noo, na tamarze się ładnie prezentuje!
http://kolmatej.republika.pl/czasowy/st441211.jpg
Tutaj troszkę ciemniejsze barwy.
-
Nawet ładnie wygląda :)
-
ST44, ET22, EU07 i SM42 na bank - schemat jest. Dla innych nie widziałem, ale zapewne tez będą paćkane...
A st43 nie będą malowane?
-
A kto je będzie malował? PESA nie naprawia PeKaPowskich rumunów, podobno ma zniknąć cała seria.
-
Podobno, ale to raczej mit. Za duże straty, by były kolei, po za tym potrzeba jakiego zamiennika, którego brak.
-
ST43 zostaną wycofane. Jak brak zamiennika a ST44 wyciagane z krzaków?
-
Na szczescie ST43 pod palnik.
-
Spieracie się, że ST43 mają iść pod palnik, bo rzekomo są mniej ekonomiczne od ST44. A ja się pytam czy ma ktoś na to jakiś dowód? jakieś wyniki przeprowadzonych badań? Jak na razie to ja słyszę tylko jakieś ploty niepotwierdzone żadnymi argumentami. Także do całej sprawy radze podchodzić z dystansem... no chyba że ktoś ma jakiś niezbity dowód na potwierdzenie tych wiadomości? może niech go zaprezentuje?
-
Czy pod palnik to nie wiem. W każdym razie rumuny juz nie będą naprawiane. Mają wyjeździc kilometry i iść w odstawke.
-
Czyli sytuacja odwrotna do tej jaka miała miejsce kilka lat temu z ST44
-
Najlepiej widoczne jest to w Krzyżu. Kilka rumunów, które tam służyły kilka lat, poszły do Wrocławia, a w zamian przyszły gagi z Czeremchy.
Pozdrawiam
Patryk
-
Zaraz coniektórzy zaczną płakac jak to można likwidować ich kochane rumunki one były takie kultowe. Tak samo jak zielone malowanie.
-
Co do tego, który jest bardziej ekonomiczny, ST44, czy ST43, to odpowiedź jest prosta. ST44 miał o niebo wydajniejszy silnik, bo to Gagary są sławne z tego, że mogą uciągnąć niesamowicie dużo. ST43 miał większą moc silnika, ale jakoś takiej sławy nie zdobył. Wniosek? Więcej koni mechanicznych w ST43 było tylko wirtualnie, a tak naprawdę to się przekładało na więcej smrodu, bo silnik mający 80 litrów pojemności więcej żarł swoje.
To tak żeby uciąć kwestię wydajności, i wrócić do malowań ;-)
-
Jeśli Cargo porwało się na kilka taurusów, to równie dobrze mogą zacząć powoli inwestować w nowy tabor spalinowy.
-
Żadne Cargo. To IC kupuje Taurusy.
-
Ups, ale gafa. Miałem na myśli nowe EU43/Traxx
-
Pozwole sobie wkleic kilka zdjęć:
http://www.kolejowo.rail.pl/images/imprezy/dtp2008/dtp2008-7.jpg SM31
http://www.kolejowo.rail.pl/images/imprezy/dtp2008/dtp2008-8.jpg SM42
http://www.kolejowo.rail.pl/images/imprezy/dtp2008/dtp2008-9.jpg A tu wagony PKP Cargo
Zdjęcia pochodza ze strony http://www.kolejowo.rail.pl (http://www.kolejowo.rail.pl)
Trumna i Smka wyglądają super.
-
Stonka OK, ale SM31 już mocno kiczowata ;) EAOS Cargo: w sumie nic nowego :D Tylko te FALNSy dalej jakoś mi się nie podobają...
Pozdrawiam
-
hmm. całkiem ładnie. Tylko jak dlamnie to lokomotywy wyglądają jak od jakiegoś prywaciarza niz narodowego przewoznika PKP.
-
Bo nie są w super kultowym zielonym malowaniu?
-
A może i dlatego. Jakieś takie pstrokate kolory...normalnie wieś tańczy i śpiewa.
-
Lepiej niech tańczy i śpiewa, niż ma stać w krzakach.
-
http://www.ic.rail.pl/download.php?id=3451 - Inne ujęcie SM31.
źródłi ICForum ic.rail.pl
-
Według mnie ten schemat wygląda lepiej niż ten czerwono biały. Maszyny się prezentują znakomicie. Prawda, pierwsze skojarzenie kogoś kto to zobaczy (o to pewnie prywatny przewoźnik). Najlepiej gagarin wygląda w tym malowaniu.
-
Czy poza samym malowaniem SM31 i ET22 w ich "bebechach" i kabinach uległo coś zmianie?
-
Ta "ekologiczna", pstrokata zieleń jest lekko dobijająca. W kwestii SMek pozostanę na razie tradycjonalistą.
-
Dobre to malowanie, tyklo że mogli by jeszcze nad numerem lokomotywy napisać PKP .
I mogły być przykręcane tabliczki.
-
Panowie, zobaczymy jak te lokomotywy będą wyglądać, jak troszkę popracują...chodzi mi konkretnie o tą 'zieleń'.
-
Panowie, zobaczymy jak te lokomotywy będą wyglądać, jak troszkę popracują...chodzi mi konkretnie o tą 'zieleń'.
Spójrzcie chociażby na EP07-1051. Trochę się przybrudziła, ten niebieski zmatowiał i wygląda całkiem dobrze. Wniosek z tego taki,że dopóki to malowanie jest nowe, to mocno razi w oczy, ale później robi się znacznie lepiej:)
-
Ten niebieski nie był taki pstrokaty jak ta zieleń, no nic, pożyjemy, zobaczymy.
http://www.ic.rail.pl/download.php?id=3450
Wariant dla SU45
-
Czy ktoś ma jakieś nowe informacje na temat przerabiania SU45 na ST45 i malowania ich w ten sposób?
-
Ciekawe jak długo ten nowy rodzaj malowania Cargowiego wytrzyma. Su45 dziwnie wygląda w tym malowaniu, ale chyba za to pierwsza taka ogromna zmiana dla tej jednostki. Pamiętam jak za starych czasów malowano w różne sposoby, tu trochę paska czerwonego, ewolucje z żółtym czołem itd. W sumie ciekawe co będzie z tym ST45. Czy SU46 tez będą miec nowy schemat malowania, bo szkoda tej czerwonej suki w starych cargowskich barwach?
-
Ponoć SU46 tez mają mieć jakieś modernizacje i przemianowanie serii na ST46
-
Witam,
Mnie malowanie PKP Cargo przypadło do gustu. Jest proste i ładne. Pasuje do każdej lokomotywy i odświeża ich wygląd. Według mnie jedyny jego mankament to małe napisy z numerem serii lokomotywy. Mogłyby być większe, co zdecydowanie poprawiłoby czytelność.
Dzięki tym malowaniom PKP staje się żywsze, nie będzie już tej zielonej monotonii. Teraz będzie można łatwo odróżnić od siebie lokomotywy Cargo od PR i IC.
pozdrawiam
-
Witam Wszystkich w tym nowym jakże pięknym dniu...
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/data/media/22/byczki-114_1183_olesnica.jpg Tutaj widzimy jednego byczka w nowym malowaniu PKP Cargo.
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/data/media/22/PKP_Cargo_Barwy.jpg a Tutaj mamykolejne 2 byki w nowym malowaniu i niesamowite malowanie EP07-227
Autor: Czubol a zdjęcia pochodzą ze strony World Rail Photo http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/
-
Bleeh...co za świństwo. Niestety tak jak ktoś napisał w komencie, ET41 już też przechodzi malowanie...spieszmy się focić nasze zielone byki! Teraz nie będzie wybrzydzania czy zielone czoło, czy żółte, będa jednolite ... wieś tańczy i spiewa.
Pozdrawiam
-
Siódemka nawet nawet.. Ale w bykach mogli sobie podarować malowanie np. zagarniacza i buforów...
I czołownicę na jakiś inny kolor mogli.
-
Podejrzewam, że to ulegnie zmianie i zgarnicze będą czarne tak jak bufory.
-
Bierzcie przykład z ekologów. Przywiążcie (ew. przykujcie) do waszych ulubionych lokomotyw w jakże kultowym zielonym malowaniu i zastrajkujcie przeciwko przemalowaniu tychże loków. Piszcie petycje moze wam sie uda.
-
Płaczcie. Płaczcie nad tymi malowaniami. Bo nic innego wam nie pozostaje. Wszystko się zmienia. Najgorsze, w tym wszystkim, jest to, że pod nową farbą jest nadal 50 letni staroć. To tak jak 50 letnia baba, która ubiera się w sklepach z odzieżą młodzieżową, żeby zrobić się na dwudziestkę. Wygląda to żałośnie.
-
Przecież niektóre EU07 nie sa nawet pełnoletnie ;p
-
Kozi, nie o to chodzi, tylko takie pstrokate kolory będą źle wyglądać jak się przybrudzą, a dam rękę uciąć, że Cargo zrobi tak jak z innymi lokami, nie będzie o nie dbać, i będą wyglądać gorzej niż te wraki za szopą. Lokomotywy się projektuje na kilkadziesiąt lat a nie na kilka. W Niemczech już takie złomy nie jeżdżą bo po co im lokomotywy z 125 km/h jak mają linie na 250 km/h. U nas tego zapotrzebowania nie ma więc po co wymieniać cały tabor. Jak będą linie, to będzie tabor - proste :)
Pozdrawiam
-
Ta ep07 zle nie wygląda, chodź jestem przeciwnikiem tych "denaturatów" Ma ktośzdjęcie owej EP w całości?
-
TEM2 gotowa do odjazdu :]
http://www.wgk.cal.pl/data/media/136/IMG_7491a.jpg
-
Powtórze się - na SM48 wygląda całkiem całkiem!
-
Coś mi się wydaje, że ten granatowo-zielony to będzie standard dla lokomotyw towarowych PKP. ET22, TEM2...
-
Coś mi się wydaje, że ten granatowo-zielony to będzie standard dla lokomotyw towarowych PKP. ET22, TEM2...
Tak, SM48, SM42, ET22, SU46 (dziś widziałem 048), SM31, ST44...
-
Tak, SM48, SM42, ET22, SU46 (dziś widziałem 048), SM31, ST44...
EU07, ET41 i SM42 tysz.
Generalnie dla wszystkich loków PKP Cargo będzie to standard.
-
Kto mi sfotografuje jakąś spalinówkę w tym malowaniu na teksturę (zwłaszcza) SM48, temu stawiam dobre piwo. Jak 2 to 2 piwa itd :D
-
Ja mam pytanie o 07-227. Dla czego takie malowanie, skoro inne 07 ICC są denaturowato podobne? O.o?
-
Może ta lokomotywa będzie taką perełką jak w serii EP07 -1051
-
Ja myślę, że jest to przedstawiciel nowego schematu malowania lokomotyw PKP IC. Podobny schemat do tej EP07 mają mieć Taurusy dla IC.
-
Czy SU42 należące do PKP PR w Gdyni też zostaną przemalowane?
-
Napewno gdy tylko będzie ku temu okazja. NR lub NG.
-
(http://img98.imageshack.us/img98/9427/dsc00432ls8.th.jpg) (http://img98.imageshack.us/my.php?image=dsc00432ls8.jpg)(http://img98.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
SM48-067 sfotografowana dzisiaj na żeberku na stacji Iława Główna.
-
ET 22-1183
(http://img137.imageshack.us/img137/7149/14102008312hk9.th.jpg) (http://img137.imageshack.us/my.php?image=14102008312hk9.jpg)(http://img137.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)(http://img390.imageshack.us/img390/1180/14102008314sz9.th.jpg) (http://img390.imageshack.us/my.php?image=14102008314sz9.jpg)(http://img390.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)(http://img185.imageshack.us/img185/7108/14102008313ic4.th.jpg) (http://img185.imageshack.us/my.php?image=14102008313ic4.jpg)(http://img185.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)(http://img390.imageshack.us/img390/1452/14102008309oc2.th.jpg) (http://img390.imageshack.us/my.php?image=14102008309oc2.jpg)(http://img390.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)(http://img137.imageshack.us/img137/9954/14102008308kk5.th.jpg) (http://img137.imageshack.us/my.php?image=14102008308kk5.jpg)(http://img137.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
-
Co jedna lokomotywa to gorzej...
-
Albo to sprawa tego malowania, albo trochę pod sprzęgami byczka inaczej wyklepali (zgarniacze).
-
Monczan: pogięty, oj pogięty Bycuś :P Nie Ty jeden to zauważyłeś ;)
Już się do Byka przyzwyczaiłem, ale ciągle czekam na ST45
-
Kolejny helmut w malowaniu Cargo
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=5296 (http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=5296)
-
Wszystkie byki będą tak przemalowane?
-
Tak wszystkie :)
-
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=5296 (http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=5296)
Patent z trąbkami iście zabójczy. Coraz bardziej tandetnie to wygląda niestety.
Oznaczenia na bokach bez składu i ładu - z jednej strony tak a z drugiej odwrotnie...
-
Eureka, odkryłem dlaczego oni tak zmieniają te schematy malowań, ano dlatego, aby teksturowcy mieli się czym zajmować i aby MaSzynowcy nie byli na bieżąco.
Ale na poważnie, na estetyce to się za bardzo nie znam, ale ze względu na to, iż przyzwyczajenie jest naturą człowieka, ja preferuje poczciwe zielone malowanie. Wtedy mnie pociąg przypomina pociąg, a nie ufo jakieś.
-
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=5296 (http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=5296)
Patent z trąbkami iście zabójczy.
Tu sie całkowicie zgodzę.
Oznaczenia na bokach bez składu i ładu - z jednej strony tak a z drugiej odwrotnie...
Bo te boki to nie są identyczne. Z jednej strony żaluzje u góry, z drugiej znowu na dole bo wyżej jakieś okienka. Musieli tak namalowac i według mnie rozwiazali ten problem dość dobrze.
Ale na poważnie, na estetyce to się za bardzo nie znam, ale ze względu na to, iż przyzwyczajenie jest naturą człowieka, ja preferuje poczciwe zielone malowanie. Wtedy mnie pociąg przypomina pociąg, a nie ufo jakieś.
Mariusz do tego również się przyzwyczaisz.
-
Mariusz do tego również się przyzwyczaisz.
Nie mam wyjścia :), ale jeśli coś przez X lat widzę w takim a nie innym malowaniu, a tu nagle coś zupełnie innego, to jakoś tak ciężko, z bólem mi to przychodzi:).
Mnie ogólnie mówiąc te kolorowanki (różne loki w różnych barwach) zaczynają mi przypominać świat według Barbie, coś w stylu różowe Ferrari w ciapki.
-
Cóż każdy chce sie wyróżnić z tego kolejowego tłumu.
-
Imo to teraz PKP Cargo dzięki temu malowaniu nie wyróżnia się z tłumu kolejowych prywaciarzy :P
-
Cóż każdy chce sie wyróżnić z tego kolejowego tłumu.
Ale nie od tego powinni zaczynać według mnie.
Wyróżnik z tłumu, to przede wszystkim to co usłogobiorcy najbardziej interesuje: cena, szybkość, punktualność, komfort i na tym budować się powinno markę.
-
A który prywaciaż ma podobne malowanie? Wcale sie nie wyróżnia, nic a nic.
Cóż każdy chce sie wyróżnić z tego kolejowego tłumu.
Ale nie od tego powinni zaczynać według mnie.
Wyróżnik z tłumu, to przede wszystkim to co usłogobiorcy najbardziej interesuje: cena, szybkość, punktualność, komfort i na tym budować się powinno markę.
Masz racje. Ja sie źle wyraziłem chodziło mi o wyróżnienie swojego taboru. Bo jakość usług to inna bajka.
Edytujemy posty przy dopisywaniu.
Akvin
-
Ja sie źle wyraziłem chodziło mi o wyróżnienie swojego taboru
1)Można przecież wyróżnić swój tabor zachowując schemat dotychczasowy (walnąć tylko logo firmy).
2)Wyróżniać, tylko po co?
Ja nie wiem w jakiego typu przewozach Cargo się bedzie zajmowało, ale jeśli pasażerskimi, to dla mnie byłby wyróżnik taki, że jeśli widziałbym niebieski lok i m.in. dzięki niemu zajechałbym 2 razy szybciej, to pomyślałbym sobie oooooooo, te niebieskie są ok i te niebieskie na przyszłość wybieram.
Mnie to przypomina również malowanie starej syrenki, tak żeby się wyróżniała spośród innych syrenek a czasami wśród mercedesa. Co do tego ostatniego, to raczej wstydziłbym się.
-
Właściwie to nie ma się co dziwić. Każda spółka grupy PKP chce się odróżnić od pozostałych - nikt nie chce tkwić w wspólnych butach przeszłości. Trudno powiedzieć ile w naszych ocenach jest zwykłego przyzwyczajenia - pewnie dużo. Są jednak i nowe malowania które mi osobiście się podobają np. "denaturowe" na EP09-016. Również CTL ma całkiem niezły czarno - srebrny malunek.
Ale może nie powinniśmy narzekać... w końcu nie jest to jeszcze poziom oblepionych reklamami autobusów miejskich.
-
Moje zastrzeżenia to niebieskie zderzaki i zgarniacze. Niezbyt mądrze to rozwiązali, na czarnym nie było widać tego smaru(?) tak samo syfu na zgarniaczu.
-
SU46-048
-
Dość ciekawie to wygląda. I ta ilośc trąbek.
-
EU07-457 to jest ta po Pesie? Mam jej fote w stanie przed malowaniem.
-
EU07-457 to jest ta po Pesie? Mam jej fote w stanie przed malowaniem.
Tak, dziś była u nas na ważeniu - jutro prawdopodobnie jej odbiór.
-
Ta SU46 to ma hymn narodowy na tych trąbkach wygrywać czy co? Bo taki tercet to pół wsi chyba obudzi...
Ale szczerze to malowanie jest całkowicie do bani.
Mam nadzieję, że to ktoś z Cargo przeczyta i się w końcu opamiętają...
-
Fajnie wygląda na tle tej szopy ale wolę zielone suczki :)
PS.
Bo taki tercet to pół wsi chyba obudzi...
Chyba kwartet ...
-
Pomyliło mi się.
Mam nadzieję, że nawet im się nie śniły EZT w takich kolorach...
Wara od kibli!
-
Mam nadzieję, że nawet im się nie śniły EZT w takich kolorach...
Wara od kibli!
Coś nie rozumiem... Kibel Cargo, czy boisz się, aby KM/SKM tak ich nie pomazały?
Co do malowania: Ta SUka nawet ciekawie się prezentuje... Ja czekam na ST45.
-
Ta SU46 to ma hymn narodowy na tych trąbkach wygrywać czy co? Bo taki tercet to pół wsi chyba obudzi...
Ale szczerze to malowanie jest całkowicie do bani.
Mam nadzieję, że to ktoś z Cargo przeczyta i się w końcu opamiętają...
Jak bedziesz wlascicielem lokomotyw to pomalujesz je sobie wedle uznania.
-
W mojej opinii ta SUczka się prezentuje niesamowicie spójnie. Cała na niebiesko, pasek przez środek - stonowana i dostojna.
-
Coś nie rozumiem... Kibel Cargo, czy boisz się, aby KM/SKM tak ich nie pomazały?
Ale Cargo i PR to przecież wszystko spółka PKP... A PKP może chcieć ujednolicić tabor...
Chociaż mam nadzieję, że tylko lokomotywy tak malują.
Ale OK wróćmy do SU46.
Chyba jedyna modernizacja jaką przeszła, to dodanie trąbek.
-
Kiszka, już wcześniej miała taką ilość trąbek :
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=14085&mode=search
-
PR przemalowuje już swoje kible od co najmniej dwóch lat w swoje nowe barwy gdyby kolega Kacu nie zauważył. Malowanie Cargo jest bardzo ciekawe, choć nie wychodzi dobrze na zdjęciach. Nie widać bowiem na nich różnych odcieni niebieskiego, całe lokomotywy wydają się być jednolite, a tak nie jest. Skoro nie ma już jednego PKP i wszyscy inni przewoźnicy stosują na swoich maszynach własne schematy malowania to niby dlaczego Cargo ma zostawić malowanie z czasów gdy całe PKP było jednolite? Przynajmniej wdrażają jeden schemat na wszystkich lokomotywach i widać w tym jakieś sensowne działanie. Bo jak nazwać co chwilę zmieniające się koncepcje na malowanie lokomotyw Intercity?
Pozdrawiam!
-
ET22-163 zdjęcia z dziś
(http://img232.imageshack.us/img232/6868/20102008333ig1.th.jpg) (http://img232.imageshack.us/my.php?image=20102008333ig1.jpg)(http://img232.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)(http://img184.imageshack.us/img184/4658/20102008334xx7.th.jpg) (http://img184.imageshack.us/my.php?image=20102008334xx7.jpg)(http://img184.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)(http://img296.imageshack.us/img296/6353/20102008341td6.th.jpg) (http://img296.imageshack.us/my.php?image=20102008341td6.jpg)(http://img296.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)(http://img136.imageshack.us/img136/517/20102008337zb3.th.jpg) (http://img136.imageshack.us/my.php?image=20102008337zb3.jpg)(http://img136.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)(http://img89.imageshack.us/img89/2884/20102008338dn1.th.jpg) (http://img89.imageshack.us/my.php?image=20102008338dn1.jpg)(http://img89.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)(http://img80.imageshack.us/img80/851/20102008340fi7.th.jpg) (http://img80.imageshack.us/my.php?image=20102008340fi7.jpg)(http://img80.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Nic nie zrobiono w środku.
-
Robiłem se zdjęcia na tekstury.... Niestety wyszło coś takiego:
http://img.wklej.org/images/16674SM42.jpg
Po prostu szkoda słów, pomalowali sobie i myślą, że jest OK, a to się przecież do blacharza na klepanie nadaje. Nie wiem, dlaczego ta stonka jest taka pogięta, ukamienowali ją czy co?
Na szczęście zdjęcie pod innym kątem wyszło bez tych odblasków i na teksturze ich nie będzie.
-
Sigman nie chcę Cię łamać ale tak wygląda 3/4 rzekomo zrobionego taboru. Speców od blacharki nie ma. Dawno siedzą w UK i piją z Bohunem kawę.
-
Tak, @pol102 ma rację, zobacz sobie zdjęcia cześka 23 lub starszych byków, wieczorem, kiedy ich boki oświetlają lampy. To dopiero hardcore.
-
ET40 by Cargo
http://www.gagarinek.cal.pl/galeria/albums/userpics/10002/DSCF50259.jpg
ET41
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/data/media/32/ET41-175_29.10.2008_-_Wrocaw_Nadodrze_towar_w_kierunku_Olenicy..jpg
-
Tez miałem to właśnie dawać. Bardzo dobrze to wygląda.
-
A wie ktoś czy wezmą się też za EM10?
-
Napewno. Przemalują wszystkie loki które do nich należą.
-
ET40-43 po ZNTKiM Gdańsk
-
Napewno. Przemalują wszystkie loki które do nich należą.
Przemalują wszystkie loki które będą przechodzić NR, NG.
-
Ten pasek ładnie wygląda, naprawde :D Dobrze, że lemiesze zostawili czarne bo na ET22 wyglądają obleśnie, za 3 lata nie będzie śladu po niebieskim.
-
Przemalują wszystkie loki które będą przechodzić NR, NG.
To chyba oczywiste.
-
ET40 to jedyny lok, na którym niebieskie malowanie jako tako wygląda. Jednak mam nadzię, że nie będzie wyglądał jak 07-1010 którego dzisiaj mijałem w Bielsku-Białej na głównym. Jeden bok był... całkowicie czarny z brudu.
Tylko za jasny dach ma. Za kilka dni będzie czarny.
-
Kacu, wydaje Ci się z tym dachem. Jest normalny, każdy lok po rewizji taki ma :)
-
Lekki OT. Po co w ET40 jest ta zakrzywiona biała rurka po lewej stronie czoła?
-
Lekki OT. Po co w ET40 jest ta zakrzywiona biała rurka po lewej stronie czoła?
Manewrowy musi sie czegos zlapac jak stoi na stopniu.
-
No tak o tym to nie pomyślałem.
-
Ja mam dość ciekawe pytanko. We Wrocku na Brochowie stoi EU07-203, nie byłoby nic w tym ciekawego,gdyby nie malowanie! Przód kabiny loka jest pomalowany na zielono i połowa jednej strony boku. Zderzaki na czarno. Czyli stare malowanie. Tylko dlaczego ćwierć loka pomalowali!
(http://img136.imageshack.us/img136/1895/13112008352li3.th.jpg) (http://img136.imageshack.us/my.php?image=13112008352li3.jpg)(http://img136.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)(http://img186.imageshack.us/img186/4310/13112008351dl9.th.jpg) (http://img186.imageshack.us/my.php?image=13112008351dl9.jpg)(http://img186.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
-
2008.09.21 miała wypadek na przejeździe. Całe czoło i kawałek boku zostały zniszczone przez płomienie palącego się Opla. Sama lokomotywa widocznie nie była dość poważnie uszkodzona więc została polakierowana w miejscu spalenia (zwęglenia) farby i będzie dalej jeździła.
-
No i jest pierwsza EU07 w barwach CARGO, jeszcze nie skończona ale tak czy inaczej wygląda nawet fajnie.
Link -> http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?pos=-46208
-
Masz rację, wygląda dosyć dobrze, myślę, że bez pasa wygląda bardzo dobrze, zobaczymy jak będzie wyglądać z pasem :)
-
Bez pasa to ona wygląda nie inaczej niż "Denaturat" z napisem PKP Cargo. Trzeba czekać, aż ukończą malowanie i wtedy będzie można ją oceniać :)
-
Przyszła również kolej na SU46-048.
(http://img75.imageshack.us/img75/4457/obraz144ox5.th.jpg) (http://img75.imageshack.us/my.php?image=obraz144ox5.jpg)(http://img75.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Z zewnątrz ładnie wygląda ale jak zajrzałem do kabiny to... na pulpicie lub innych częściach kabiny pełno zacieków. To już ja lepiej bym pomalował. Kolor kabiny - szary.
-
na pulpicie lub innych częściach kabiny pełno zacieków.
Myślą, że jak z zewnątrz nie widać, to można na odwal zrobić...
-
Jak dobrze, że jeszcze się za SU45 nie zabrali...
Ale z jednej strony wracamy trochę do dawnych lat, kiedy nigdy nie było wiadomo co za dziwactwo się zobaczy na dworcu, co domalują lokomotywie.
-
(http://img227.imageshack.us/img227/1391/20112008361cm7.th.jpg) (http://img227.imageshack.us/my.php?image=20112008361cm7.jpg)(http://img227.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
-
EU07-172 w barwach PKP Cargo
Gumiś kule Tołdi być zły, Ty nie dać foto w załącznik.
Proszę poprawić.
REWIZOR
-
Ja ich podziwiam... Ciekawe czy kiedykolwiek coś szpachlowali... chyba, że to sprzątaczki malują, a nie fachowcy ;/
-
http://www.polskakolej.info/index.php?page=eu07-172 Tak wyglądała podczas szpachlowania. ;) Mi się też nie podoba, ale na większości loków tak jest.
-
Ja ich podziwiam... Ciekawe czy kiedykolwiek coś szpachlowali... chyba, że to sprzątaczki malują, a nie fachowcy ;/
Dyć go waćpan na oczy i w kabinie nie widział ;P
W realu wygląda znacznie lepiej niż na fotach.
-
Ja ich podziwiam... Ciekawe czy kiedykolwiek coś szpachlowali... chyba, że to sprzątaczki malują, a nie fachowcy ;/
Sprzątaczki to malują w ZNTK: http://pl.youtube.com/watch?v=iruL8zdxeoA&feature=related (2:00) a nie w porządnym ZT Kraków.
-
http://www.polskakolej.info/index.php?page=eu07-172 Tak wyglądała podczas szpachlowania. ;) Mi się też nie podoba, ale na większości loków tak jest.
Serwis bardzo wiarygodny - od początku naprawy wiadomym było, że zostanie pomalowany w nowe barwy PKP Cargo. A naprawa którą przeszła EU07-172 to nie NG a NR.
-
[ot] A`propo NR, na tej stronce jest napisane, że zadrutowane angliki stojące przed halą na Prokocimiu oczekują naprawy. Ja już się całkowicie pogubiłem. To co w końcu będzie z tymi lokami??
[/ot]
-
[ot] A`propo NR, na tej stronce jest napisane, że zadrutowane angliki stojące przed halą na Prokocimiu oczekują naprawy. Ja już się całkowicie pogubiłem. To co w końcu będzie z tymi lokami??
[/ot]
Dokładnie tak oczekują na naprawę, jak 172 przeszła główna...
-
A co będzie z EU07-171? Też dostanie nowe malowanie Cargo?
-
ET22-1085 w malowani PKP Cargo.
-
O! lubelska maszyna, która tak niedawno miała jeszcze zielone czoło (ZNLE Gliwice 2004). Co lok to inny szczerze mówiąc, tutaj widzimy jasną górną część pudła.
-
Witam,
Do twarzy byczkom w tym niebieskim. PKP Cargo ma bardzo ładne malowanie, o niebo lepsze od tego czerwono-białego. Wtedy loki wyglądały jak wozy strażackie, no i wreszcie koniec tej odwiecznej zielonej zmory.
Zastanawia mnie tylko dlaczego zderzaki są pomalowane na brązowo jak w wagonach towarowych?
pozdrawiam
Jak piszesz posta zamykaj okno.
REWIZOR
-
[...]Zastanawia mnie tylko dlaczego zderzaki są pomalowane na brązowo jak w wagonach towarowych? [...]
Może dlatego, że te lokomotywy są przeznaczone do przewozów towarowych?
-
Zastanawia mnie tylko dlaczego zderzaki są pomalowane na brązowo jak w wagonach towarowych?
Bo nie są w ogóle malowane...
-
Owszem, nie są malowane - goły wypiaskowany metal się pokrywa minią (rodzaj impregnatu?) Minia ma właśnie taki kolor. Po prostu po co malować skoro najpopularniejszy na PKP smar, którym trzeba posmarować "teleskopy" zderzaków strasznie brudzi. Po miesiącu - może dwóch zderzak i tak jest czarny...
-
A więc po co marnować farbę na zgarniacz?
-
A więc po co marnować farbę na zgarniacz?
A więc po co marnować farbę na pudło?
Zapewne, lokomotywa nie skończyła jeszcze naprawy i nie została ostatecznie odebrana. Do tego czasu zderzaki będą pomalowane.
-
ET41 (http://www.pkp-cargo.pl/files/temp/news/1229701957_800_600_LokomotywaseriiET41naterenieS%C5%82owacji.JPG) w nowym malowaniu PKP Cargo
Zdjęcia pochodzą ze strony PKP Cargo.
EDIT: A czy ta EU43-001 (http://www.pkp-cargo.pl/files/temp/structure/1228333485_800_600_Obraz786.jpg) jest tak pomalowana ? Czy to są naklejki ?
-
Ja nie rozumiem, dlaczego oni każdego loka inaczej malują/oznaczają, ET41-175 ma oznaczenie ' ET41-A-175', zaś ET41-041 ma 'ET41-041-A', tu zaś malują zgarniacz na niebiesku, tutaj nie, no zero jakiegoś stylu.
EU43 jest oklejana bo w leasingu.
-
To niebieskie malowanie wedlug mnie jest bardzo ladne, mam nadzieje ze wszystkie lokomotywy z Cargo beda takie mialy.
-
EU43 jest oklejana bo w leasingu.
Gdy byłem w Zielonej Górze na dniu kolejarza (kiedy to było ;) ), to stała właśnie EU43-001. Gościu który w niej siedział mówił, że EU43-001 jest jako jedyna własnością PKP Cargo. Czy jest ktoś w stanie potwierdzić tą informację?
-
Mi mówili ze wszystkie są w leasingu. Tez tam byłem, bo mieszkam 10 km od ZG.
-
Mamy już drugą siódemkę w malowaniu Cargo (EU07-123):
http://gmfk.pl/albums/userpics/10023/DSCF3421.JPG
-
Ok to teraz powiedzcie mi, ile mamy malowań siódemki:
1. Stare zielone
2. Nowe ICC
3. PKP Cargo (post wyżej)
4. PKP PR - tzw. Budyń
Napiszcie, jeśli o jakimś zapomniałem.
-
Jeszcze stare malowanie IC (niebieskie), no i zielone jest w wielu wariantach :)
Dodatkowo EP07-1051.
-
A no tak:) To jest w sumie ponad 6 malowań (nie licząc kilku wersji zielonego).
Siódemka rządzi!
-
i jeszcze stare biało-czerwone malowanie Cargo, czyli razem 7.
EDIT: Był bym zapomniał: jeszcze malowanie Kolei Mazowieckich. 8
-
Niedługo będziemy jednym z najbardziej kolorowych krajów pod względem malowania lokomotyw.
-
Austria nas wyprzedzi ze swoimi Taurusami. Oklejają je na każdą okazje.
-
Zapominamy o 2 najważniejszych: pierwotne malowania lokomotyw (np. EU06 z lat 60-tych) oraz żółte czoła. :)
EDIT: Do tego dojdą jeszcze urozmaicenia ZT czyli kolorowe zgarniacze, wzroki na czołach etc. plus malowanie po pierwotnym malowaniu loków (nie wiem jakie było) :)
-
Zdjęcia, które znalazłem w necie (nie moje).
1 (http://lh6.ggpht.com/_jvfJYa8SqsU/SNgibRGwY5I/AAAAAAAAAdM/Db_DUla7t-0/IMG_5825.jpg)
2 (http://www.pkp-cargo.pl/files/temp/structure/1228333485_800_600_DSCF8790.JPG)
-
I SKM trójmiasto i stare su46.
-
I jeszcze takie malowanie, ale to już prywaciarz:
http://www.woziarze.cal.pl/displayimage.php?pos=-178
-
http://gagarinek.cal.pl/galeria/displayimage.php?album=33&pos=1 Troszeczkę inny schemat ST44, wg. mnie lepszy.
-
Mamy następną sukę w barwach PKP Cargo i kilka tamar.
SU46
http://gagarinek.cal.pl/galeria/displayimage.php?album=34&pos=0
SM48
http://gagarinek.cal.pl/galeria/displayimage.php?album=37&pos=4
http://gagarinek.cal.pl/galeria/displayimage.php?album=37&pos=1
http://gagarinek.cal.pl/galeria/displayimage.php?album=37&pos=2
http://gagarinek.cal.pl/galeria/displayimage.php?album=37&pos=6
ET41 na połówkach
http://rail.phototrans.eu/14,26931,0.html
-
Dziś do Wrocka na Brochów przyciągnięto ET41-129 (Czechowice Dz.) w malowaniu Cargo. Pantografy dostała połówkowe.
-
Nowa SU46 w malowaniach Cargo.
-
Ktoś wie, ile jamników/byków z Czechowic jest w naprawach?
-
Od dnia wczorajszego na Brochowie gości EU07-337 z Poznania. W malowaniu Cargo.
-
Od dnia wczorajszego na Brochowie gości EU07-337 z Poznania. W malowaniu Cargo.
Dodajmy tylko dla niewtajemniczonych, że jest to czerwone malowanie Cargo.
-
Zgadza się, mam zdjęcia tego loka zrobione...tylko wystawienie fotek jest nie możliwe, ze względu na ograniczenia na forum.
-
Co w tym dziwnego, że 337 ma jeszcze czerwone Cargo na sobie? Ja ostatnio bodajże Monciaka (ex. Tetmajera) widziałem z czerwoniutką, Cargosowką 07-400 :D
-
Ja 07-400 widziałem tylko jeden raz i szczerze mówiąc wole to czerwone malowanie od tego nowego ...
-
EP07-400 dwa razy jechała na Zamenhofie z Białegostoku do BB, nieźle się prezentowała. 400 jest w Cargo, czy w IC?
-
EP07-400 dwa razy jechała na Zamenhofie z Białegostoku do BB, nieźle się prezentowała. 400 jest w Cargo, czy w IC?
EP07-400 przeszła do PKP InterCity, po prostu jeszcze jej nie przemalowali, jedyne co to z boku jest zamalowany napis "Cargo"
Zakład Północny PKP InterCity (BZ Gdynia)
-
jedyne co to z boku jest zamalowany napis "Cargo"
Gdzie niby jest ten napis? Ona nie miala nigdy zadnego napisu na boku.
-
Miała tylko malowanie Cargo bez napisu.
http://www.kw.rail.pl/data/media/6/EP07-400_10.11.2008_-_WN.jpg (http://www.kw.rail.pl/data/media/6/EP07-400_10.11.2008_-_WN.jpg)
-
Dzisiejsza ET22-1034
« Dodano: 15 Lutego 2009, 14:48:32 »
ET22-1075
-
Hmm byczek tak ładnie stał, a ty nie zrobiłeś zdjęć od boku... Byłyby na tekstury.
-
Jak miałem zrobić zdjęcia na tekstury, jeśli padał śnieg, a po za tym byczek stał w (ryzach) na piaskowni.
-
Najdziwniejsze jest to że w ST43 nie wprowadzili nowego malowania Cargo.
ST43-224 po NR dostała żółte czoło:
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=17134
-
Najdziwniejsze jest to że w ST43 nie wprowadzili nowego malowania Cargo.
ST43-224 po NR dostała żółte czoło:
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=17134
Jesteś pewien, że była to NR?
-
Raczej PD, przecież normalne, że przy NR by dostał zielone malowanie lub niebieskie :)
-
Dziś na szopie w Brochowie mamy ET22-2000.
-
Dziś na szopie w Brochowie mamy ET22-2000.
Dojechała sama czy ją przyciągnęli? :D
-
Sama dojechała:D
Dobrze że wreszcie zabrali tego złoma z Prokocimia...
-
Dzisiejsza ET22-243
-
Łapcie go na tekstury :) Czym szybciej, tym lepiej :) Ładnie się prezentuje, duży + dla Oleśnicy, że zostawiła oryginalne reflektory. Zaczyna mi się podobać nowe malowanie :)
-
Najdziwniejsze jest to że w ST43 nie wprowadzili nowego malowania Cargo.
Bo podobno rumuny mają wycofywać z eksploatacji...
-
Bo podobno rumuny mają wycofywać z eksploatacji...
Że co? Wątpię by to było możliwe.
-
Na razie jest to możliwe, ponieważ od jakiegoś czasu nikt nie naprawia cargowkisch strucli.
-
A tutaj mamy nowego "megabyka" ET22-2001 (ex ET22-427). Fota wzięta z gmfk.pl
-
O co w nim zrobili, poza "ogoleniem"?
Wszystkie zalety...:
poprawę warunków pracy maszynisty,
łatwą obsługę,
zwiększenie niezawodności pracy,
podniesienie własności dynamicznych jazdy lokomotywy,
poprawę bezpieczeństwa ruchu,
obniżenie kosztów eksploatacji i utrzymania,
ograniczenie oddziaływania na środowisko naturalne.
...to kopiuj/wklej dla wszystkich oferowanych modernizacji.
-
ET22-2000 dziś coś z osiami robili na zapadni.
-
Nie wiadomo, czy ET22-2000 prowadzi jakieś planowe pociągi?
-
Jak na razie stoi na szopie i majstrują przy nim coś, więc zapewne nie prowadzi żadnych pociągów.
-
Ja dzisiaj przechodziłem koło bocznicy i uj
żRZałem ET22-2000 tylko jakiś zmodernizowany bo miał niebieski kolor zamiast czerwonego i oczywiście napis PKP CARGO:).To nie mógł być ET22-2001 bo przypatrzyłem mu się dobrze.
Quark-t
-
Koło jakiej bocznicy? na jakiej stacji? ET22-2000 jest czerwona i stoi na szopie w Brochowie.
-
W Jaworzynie (nie jestem pewien czy to dokładnie było ET22-2000 ale tą kratę z przodu miała więc przypatrzyłem się trochę i była podobna do byczka:)
).
REWIZOR
-
Dzisiejsza nocna ET22-2000. Rano pewno odjedzie na południe Polski.
-
Piękna maszyna !
-
Najpaskudniejszy pojazd trakcyjny w historii PKP.
(I najbardziej awaryjny)
-
Z tym nosem to ona, bez urazy, jak rasowa maciora wygląda... Jakby nie mogli klimy jak w siódemce na dachu zrobić:)
-
To czy jest brzydki czy ładny to kwestia gustu ;) Gdyby nie ten świński ryj na czole to mogło by przejść ;)
-
Dzisiejsza nocna ET22-2000. Rano pewno odjedzie na południe Polski.
Wraca do Krakowa?! Tylko nie to:/
-
Nie mam informacji gdzie, ale już na Brochowie jej nie ma.
-
Najpaskudniejszy pojazd trakcyjny w historii PKP.
(I najbardziej awaryjny)
Powinien wyglądać jak byk z pierwszej serii produkcyjnej i mieć super wypasione mega cool zielone malowanie. Wtedy jest pikny. A który prototyp nie jest awaryjny? Znajdzcie mi taki. Nie mozna wszystkiego przewidzieć.
-
To, właśnie, to prototyp, czyli takie laboratorium doświadczalne rozmaitych technologii, na wózkach ;-) Tak prawdę mówiąc, to ładny, czy brzydki to nie tylko nikt nigdy nie przewidzi - bo co człowiek to opinia - ale też i mało to kogo obchodzi... Ma dobrze ciągnąć wagony przede wszystkim - smutne(?) ale prawdziwe.
-
Wszystko się psuje po pewnym czasie. A wiadomo gdzie będą stacjonowały ET22-2000 i 22-2001?
-
2001 chyba pójdzie do Szczecina.
-
A 2000 niestety wroci do Krakowa.
-
Witam,
Mnie to dziwi, że wam się nie podoba. Bardzo dobrze, że PKP modernizuje swoje pojazdy. Gdyby dalej jeździły z żółtym czołem to byście narzekali, że PKP Cargo to złomowisko. Jak modernizują swoje maszyny to narzekacie, że awaryjny i brzydki. A z żółtym czołem i ociekający rdzą i odpadającym płatami lakierem nie byłby brzydki?
Mnie osobiście jego wygląd naprawdę się podoba. Nie ma już tych monotonnych tradycyjnych reflektorów, a wreszcie postanowili wprowadzić jakąś innowację (i nauczyli się, że jednak 2000 miała poronione reflektory).
Połówkowe pantografy odejmują lat i nadają dynamikę lokomotywie. Malowanie jest wreszcie na czasie i bije na głowę malowania DB czy nawet ALEX-a. Nareszcie koniec z tą nudną zielenią.
Jednym słowem sprawia o wiele przyjemniejsze wrażenie niż stary byk. Wreszcie będziemy dumni, że nasze lokomotywy na tle tych z zachodnich krajów nie wyglądają jak relikt socjalizmu. Podam przykład z SKM Trójmiasto. Ci "nie znający się" podróżni myślą, że EN57-768 to jeden z tych "nowych", a on wcale nie jest nowy bo został wyprodukowany w 1972 roku, ale sprawia wrażenie nowego. I już takiemu komuś podróżuje się lepiej.
Dlatego zastanówcie się czasem nad swoim sceptycznym krytycyzmem. Wielkie brawa dla PKP Cargo
pozdrawiam
EDIT: Szanowny kolego @Kacu, ja nie mówię, że malowania z żółtym czołem są złe, ale przytoczyłem ich przykład bo są symbolem przeszłości na PKP. Ja osobiście też je lubię, ale z biegiem czasu coś musi się zmienić. "Nic nie może przecież wiecznie trwać. Co zesłał los trzeba będzie stracić..." - Jak śpiewała Anna Jantar.
-
Gdyby dalej jeździły z żółtym czołem to byście narzekali, że PKP Cargo to złomowisko.
ZTCP większość była sceptycznie, wręcz niektórzy przeciwnie nastawieni do nowych malowań, i woleli stare. Ja osobiście wolę właśnie żółte czoło:)
Jak modernizują swoje maszyny to narzekacie, że awaryjny i brzydki.
Bo często tak jest...
Nareszcie koniec z tą nudną zielenią.
Ale kiedyś po jej odcieniach bardziej wprawieni MK potrafili rozróżnić, z jakiego miasta lok przyjechał:)
Dlatego zastanówcie się czasem nad swoim sceptycznym krytycyzmem.
Ale popatrz, jak było pięknie zielono-żółto na PKP, to było super, nikt się nie czepiał, to po co zmieniali te malowania? Zrobili z PKP istną choinkę...
Wreszcie będziemy dumni, że nasze lokomotywy na tle tych z zachodnich krajów nie wyglądają jak relikt socjalizmu.
Malowanie tu mechaniki nie zmieni. Tylko to, że będzie bardziej kolorowo. A w większości modernizacje ograniczają się tylko do liftingu, który na przykładzie EN57-20XX nie był zbyt trafioną inwestycją, bo defektują trochę częściej niż normalne kible. Przynajmniej tak było na początku. Co do innych loków - czasem wsadzą klimę. Silniki wymieniają, co i tak nic praktycznie nie zmienia. Pantografy jak mówiłeś odejmują lat i nadają dynamikę lokomotywie.
ale to wszystko...
Pulpit na bardziej ergonomiczny (niektóre w siódemkach to wierne kopie z EPoki). Zawieszenie - to jedna z niewielu rzeczy, która poprawia komfort maszynisty.
A co do malowań, to co wygląda lepiej:
- Żółte czoło, jasno-ciemnozielony bok z dwoma żółtymi paskami, czerwone detale, kruczoczarne wózki/baterie. (EU07 z lat 90)
- Niebieskie czoło, niebieski bok, niebieski zagarniacz, niebieskie detale, czarne wózki, zielony pasek na około. (ET22 Cargo)
Każdy ma inne zdanie na temat malowań wprowadzanych przez PKP, ja tylko określiłem tutaj swoja postawę, i całkowicie Twoją szanuję i respektuje.
-
Ale kiedyś po jej odcieniach bardziej wprawieni MK potrafili rozróżnić, z jakiego miasta lok przyjechał:)
Może nie z jakiego miasta, ale z jakiego ZNTK/ZNLE :) Obecnie również jest do do odróżnienia(w malowaniu PKP Cargo), ZNTK Oleśnica maluje jednakowo, zaś ZNLE maluje ciemniej bok i czoło pod żółtym pasem.
-
jak było zielono-żółto na PKP, to było super, nikt się nie czepiał
Jak nie było alternatywy, to chyba zrozumiałe, że nikt się nie mógł czepiać, bo nie miał porównania, czy by w niebieskim, czy czarnym, czy białym ta czy tamta lokomotywa wyglądała lepiej/gorzej.
Kiedyś w sklepach można było dostać tylko czekoladę Wedla, i to mleczną. (ja tego nie pamiętam, bo jak się rodziłem to "komuna" upadała w Polsce, znam to z opowiadań starszych). Nikt nie myślał więc, czy czekolada biała by wyglądała i smakowała lepiej. (Rzadko się taka ponoć trafiała w tabliczkach) Gdy jednak zaczęto produkować różne czekolady, to zrodziły się dyskusje, która lepsza. ;-)
-
ZTCP większość była sceptycznie, wręcz niektórzy przeciwnie nastawieni do nowych malowań, i woleli stare. Ja osobiście wolę właśnie żółte czoło:)
- Żółte czoło, jasno-ciemnozielony bok z dwoma żółtymi paskami, czerwone detale, kruczoczarne wózki/baterie. (EU07 z lat 80)
Hohoho....w latach 80-tych o żółtym czole mogłeś jedynie pomarzyć (nie licząc roku 1989, kiedy zaczęto malować na żółto). A to "stare" malowanie to nic innego jak właśnie cały pojazd na zielono ;)
-
Ale popatrz, jak było pięknie zielono-żółto na PKP, to było super, nikt się nie czepiał, to po co zmieniali te malowania? Zrobili z PKP istną choinkę...
Żółto-zielone malowanie wprowadzono pod koniec lat 80' i myślę, że wtedy sympatycy równie sceptycznie podchodzili do zmiany malowań zielonych siódemek na zielono-żółte. Jest jeszcze druga sprawa - wiele ludzi podnieca się schematami malowań, jakby to one były najważniejsze! To nic, że lokomotywa jest awaryjna i głośna, ważne, że ma żółte czoło! :D
Pulpit na bardziej ergonomiczny (niektóre w siódemkach to wierne kopie z EPoki).
Poza kształtem bryły i układem podstawowych elementów trochę im do EP09 brakuje.
-
Poprawiłem:)
(EU07 z lat 90)
Jak nie było alternatywy, to chyba zrozumiałe, że nikt się nie mógł czepiać, bo nie miał porównania
Ale jak wprowadzili się do nas prywaciarze i pokazali swój kolorowy, bajeczny świat lokomotyw, to nikt nie pytał, dla czego siódemki nie jeżdżą w barwach PCC, a EZeTy w barwach PTKiGK lub Orlenu.
Poza kształtem bryły i układem podstawowych elementów trochę im do EP09 brakuje.
Właśnie o kształt mi chodzi.
wiele ludzi podnieca się schematami malowań, jakby to one były najważniejsze! To nic, że lokomotywa jest awaryjna i głośna, ważne, że ma żółte czoło! :D
Wiadomo, że nie szata zdobi... lokomotywę, ale też estetyka troszkę się liczy. Jeśli od skrajności do skrajności, to ja wolę kopcącego, grzechoczącego Fiata, niż na przykład odrapaną, z odpadającymi płatami lakieru, brudną jakąś nową lokomotywę...
-
Ale jak wprowadzili się do nas prywaciarze i pokazali swój kolorowy, bajeczny świat lokomotyw, to nikt nie pytał, dla czego siódemki nie jeżdżą w barwach PCC, a EZeTy w barwach PTKiGK lub Orlenu.
Ale i nikt nie protestował, że każdy ma swoje barwy. Dziwię się, że nikt nie zwraca uwagi na fanaberie barwowe PTKiGK, ale Cargo S.A jest pod tym względem otaczane szczególną "opieką" miłosników kolei. ;-)
-
. Jest jeszcze druga sprawa - wiele ludzi podnieca się schematami malowań, jakby to one były najważniejsze! To nic, że lokomotywa jest awaryjna i głośna, ważne, że ma żółte czoło! :D
Jeśli ktoś nie pracuje na tych maszynach to z jakiej paki ma się podniecać tym, że w kabinie jest przeciąg?
-
Poczekajcie rok a na niektórych lokomotywach farba będzie łatami odchodzić. Już po 2 miesiącach na niektórych egzemplarzach farba zaczęła się pocić.
-
Już po 2 miesiącach na niektórych egzemplarzach farba zaczęła się pocić.
Widać lekką niedbałość niektórych ZNTK. A i brud, rdza się do tego w jakimś stopniu przyczyniają. Jakby tak jak 20-30 lat temu lokomotywy były czasem myte, to nie było by takiego problemu, jaki poruszył @Żuk. Czasem muszę podejść bliżej do loka jak go od boku widzę, bo taka warstwa błota i kurzu, że ciężko zobaczyć czy to budyń 10XX czy co innego.
To nic, że lokomotywa jest awaryjna i głośna, ważne, że ma żółte czoło! :D
Taka jest rola MK:) Od strony mechanicznej to będziemy się zajmować, jak uda nam się dostać za nastawnik.
-
Wiadomo, że nie szata zdobi... lokomotywę, ale też estetyka troszkę się liczy. Jeśli od skrajności do skrajności, to ja wolę kopcącego, grzechoczącego Fiata, niż na przykład odrapaną, z odpadającymi płatami lakieru, brudną jakąś nową lokomotywę...
Popatrz a ja zawsze sądziłem, że liczy sie funkcjonalność, niska awaryjność, ergonomia. A nie wygląd. Jakbym czytał Mechanika z Ostrowca z PMK. Wyglą najważniejszy i koniec. Remontować BIPY. Niech zgnije w krzakach ale żeby miała stare malowanie.
Chłopie bredzisz. Pokaż mi nowa lokomotywe w której farba odchodzi płatami itd.
-
W jakim sensie nową? Po rewizji? Po wykonanym malowaniu na szopie?
-
Ty mnie pytasz? Ja nie wiem. Niech nam Kacu odpowie.
-
Najnowsze malowanie Cargo mi się podoba. Zwłaszcza dobrze wygląda na ET22 po ZNLE. Fajne zestawienie barw i sensowny schemat. ET22-2001 wygląda bardzo ciekawie, szpeci jedynie ten "grill" z BMW, który powinien być zamalowany. Żółte czoła miały tę zaletę, że gdy je wprowadzano nie było internetu ;).
Pozdrawiam!
-
Nawiązałem tutaj do postu @Żuka. I to co napisałem, to skrajny przypadek. Ładnie utrzymana od zewnątrz SU45 przykładowo, ale niemłoda od środka i np. Budyń z łuszczącą się już farbą oblepiony brudem.
Czy ja w którymś momencie powiedziałem, że jestem przeciwny modernizacji? Niech robią. Czasem przyjemnie zawiesić oko na czymś nowym. Tylko nie rozumiem PKP dla czego w ciągu ostatnich 2-3 lat jest taki boom na nowe malowania.
Nie moja (albo może i moja...) wina, że lubię tabor w "starym" malowaniu...
ET22-2001 wygląda bardzo ciekawie, szpeci jedynie ten "grill" z BMW, który powinien być zamalowany.
Od tego się zaczęło...;)
-
ET22-163
-
Czasem przyjemnie zawiesić oko na czymś nowym. Tylko nie rozumiem PKP dla czego w ciągu ostatnich 2-3 lat jest taki boom na nowe malowania.
To bardzo proste. Lokomotywy nie należą już do jednego przewoźnika i każdy z tych przewoźników chce, aby jego tabor się wyróżniał spośród pozostałych.
-
Niech robią. Czasem przyjemnie zawiesić oko na czymś nowym. Tylko nie rozumiem PKP dla czego w ciągu ostatnich 2-3 lat jest taki boom na nowe malowania.
Więc skoro czasem jest przyjemnie zawiesić oko na czymś nowym, to niech robią (malowania).
A jest na nie boom, bo czasem jest przyjemnie zawiesić... no, domyślasz się, jakie zakończenie ;-)
Domyślam się, że chciałbyś, aby większość została w Twoim ulubionym malowaniu, a zostanie prawie żadna, i tu problem. Rozumiem. Może to zabrzmi wrednie, ale nie taka moja intencja(!) - skanseny taboru na pewno kiedyś będą miały w swych eksponatach ET22, EU07, kiedy już wyjdą z użycia. I tam będą stać na pewno w swym pierwotnym malowaniu, za czasów pierwszej świetności :)
-
I ja uważam że nowe malowanie nie jest złe. Stare podobało się, było ciekawe. Ale jak napisał Monczan_SP32 , "Więc skoro czasem jest przyjemnie zawiesić oko na czymś nowym, to niech robią (malowania)". My wiemy, że żółte czoło to stare malowania, przypominające nam może trochę lepsze czasy kolei, ale wiem po sobie jak nie raz znajomi mi mówią; "Jaką fajną nową lokomotywę wiedziałem. Taka niebieska, pewnie nowa... Ładna." A chodzi mu o zwykłą poczciwą 30sto letnią SM42, która wyszła z NEWAGu po naprawie i dostała niebieskie malowanie CARGO. Choćby dla polepszenia opinii zwykłych szarych użytkowników kolei niech malują, odnawiają i modernizują. Czy nie fajnie będzie się za kilka lat czaić na zielonego byka czy bolka, bo to wtedy będzie atrakcja? Zapraszam do Sącza mamy jeszcze trzy bolki z żółtymi czołami ;)
-
Taka niebieska, pewnie nowa... Ładna." A chodzi mu o zwykłą poczciwą 30sto letnią SM42, która wyszła z NEWAGu po naprawie i dostała niebieskie malowanie CARGO.
I pieniądze na malowanie poszło w błoto bo nawet starych oznaczeń ( naklejanych ) na ostoi lokomotywy nikomu nie chciało się zerwać tylko zamalować a oznaczenia stare z pod farby wychodzą.
Ok malować ale zrobić to tak jak się należy, a nie fuszerkę odstawić i mieć z dyni.
-
Dziś na Brochów zawitała ET41-144
-
Zapraszam do Sącza mamy jeszcze trzy bolki z żółtymi czołami ;)
Masz pod nosem takie rarytasy i nie focisz na tekstury ? ;)
-
Już dogadałem się z @Patrykosem. W przyszłym tygodniu powinny być tekstury żółtoczołowych bolków.
-
Poza tym niebieskie bolki też już w Sączu mamy, i oczywiście zielone. Każdy MK znajdzie u nas coś dla siebie ;)
-
SM42-754 w malowaniu Cargo
-
@Reds0
Zdjęcia robione komórką ?
Pozdrawiam!
-
Nie! dwiema komórkami.
-
Dlatego taka fatalna jakosc...
-
Dzisiejsza ET22-616. Przydział do Gdyni.
-
Jak z Gdyni to tylko czekać aż (wcześniej czy później) pojawi się w Słupsku. Z połówkowymi patykami lepiej by wyglądała. Przy okazji tych lakierniczych zmian mogliby pomyśleć też o technicznych.
-
Z połówkowymi patykami lepiej by wyglądała.
Tutaj chodzi oto aby by było jak najtaniej i jak najlepiej. Po co mają dawać połówkowe skoro mogą dać stare i też maszyna jeździ.
Pozdrawiam!
-
ET22-2000 wróciła dziś na Brochów.
-
Reds, takie maszyny stoją u Ciebie jak na tacy, a Ty nic a nic nie focisz na tekstury. Co do połowkowych pantografów, to montuje się je na terenie macierzystego zakładu.
P.S
Reds, mógłbyś wziąć aparat i wykonać zdjęcia na tekstury wrocławskich byków (010 i 273)?
-
Reds, mógłbyś wziąć aparat i wykonać zdjęcia na tekstury wrocławskich byków (010 i 273)?
I ET22-023 jeśli by była taka możliwość :)
-
ET 22-311. Przydział Gdynia
-
Jak na razie nowe barwy Cargo mają szczecińskie maszyny:
ET22: 125 i 1031
SM42: 360, 475, 988 i 1115
PS: gdzieś na jakiejś stronie czytałem że ET22-2001 ma przydział do Zachodniopomorskiego CT. Ktoś to może potwierdzić ?
-
PS: gdzieś na jakiejś stronie czytałem że ET22-2001 ma przydział do Zachodniopomorskiego CT. Ktoś to może potwierdzić ?
Tak, ja moge to potwierdzic.
-
Dzisiejsza ET22-1080 na Brochowie.
-
Tak odbiegając trochę od tematu, to maszyny na burtach nie powinny mieć przydziału w postaci "Zakład Taboru w xxxxxx", a raczej coś na wzór IC (piszę na wzór, bowiem nie widziałem jeszcze na cargowskiej maszynie nowego nazewnictwa), np. PKP Cargo SA Zakład Kujawski czy coś w tym stylu.
-
@EU07-457 -a nie powinny mieć do tego nowego oznaczenia wg UIC?
-
@EU07-457 -a nie powinny mieć do tego nowego oznaczenia wg UIC?
Niekoniecznie, ponieważ do 31.12.2010 można stosować obecny system oznaczeń taboru.
-
ET22-834 na Brochowie.
-
@EU07-457 -a nie powinny mieć do tego nowego oznaczenia wg UIC?
Niekoniecznie, ponieważ do 31.12.2010 można stosować obecny system oznaczeń taboru.
A potem znowu będą przemalowywać? Czy zakładają, że w ciągu roku i tak pewnie się pozmienia schemat malowania i wtedy się zmieni też oznaczenia? :)
@reds0 - zastanawiam się, kiedy zobaczę taki napis
"Tekstura lokomotywy _______ (malowanie PKP CARGO).
Autor tekstury - _______
Autor zdjęć na tekstury - reds0".
-
A potem znowu będą przemalowywać? Czy zakładają, że w ciągu roku i tak pewnie się pozmienia schemat malowania i wtedy się zmieni też oznaczenia? :)
Nie...od dnia 1.01.2011 nie będzie można nadawać obecnie stosowanych oznaczeń, jednak zmiana na pojazdach musi nastąpić najpóźniej do 31.12.2016, czyli nawet pojazd wychodzący z naprawy w grudniu 2010 z obecnymi oznaczeniami w ciągu 6 lat załapie się na nowe podczas kolejnej naprawy okresowej ;)
-
No i.. stoi sobie ET22-2000 a mój pies pilnuje te żelastwo.
-
Ty jesteś maszynistą czy może kolejarzem, że tak łazisz po tych bocznicach i miejscach gdzie przeciętny MK nie ma wstępu? :D
-
Gospodarz domu, tzn. bocznicy.
-
Ty jesteś maszynistą czy może kolejarzem, że tak łazisz po tych bocznicach i miejscach gdzie przeciętny MK nie ma wstępu? :D
A co za problem lazic po Brochowie? Ja bylem na wakacjach z tusikiem w kamizelkach i nikt sie nie czepial (bo w zasadzie to tam juz po 16 nikogo nie bylo).
-
A tego to akurat nie wiedziałem. U nas to nie jest prosto wejść przykładowo na szopę. Trzeba iść do dyspozytora i się zapytać o zgodę. Nawet po szesnastej :P
-
U nas to nie jest prosto wejść przykładowo na szopę.
Nie tylko u Was, gdzie indziej też.
-
U nas to nie jest prosto wejść przykładowo na szopę.
Nie tylko u Was, gdzie indziej też.
Hmmm, ja wchodzę bez pytania.
-
Ostroznie przezchodzisz przez jedna szyne, potem przez druga i juz jestes!
-
Ostroznie przezchodzisz przez jedna szyne, potem przez druga i juz jestes!
Przy tym należy pamiętać, żeby nie chodzić po podkładach! :-)
-
Oj tak. Mozna chodzic tylko po szynach i iglicach od rozjazdow. Chodzenie po podkladach jest niebezpieczne!
-
Panowie zbaczamy z tematu zbaczamy. Proszę zjechać z ostrza na właściwy temat.
Dziękuję
-
Dzisiejsza EU07-527
-
No ładna ta siódema. Ile ich w Cargo ma być?
-
Gdyńska ET22-1110 dziś na Brochowie.
-
Ile ich w Cargo ma być?
W Cargo jest około 100 siódemek.
-
Bez sensu wymyślili to malowanie buforów w EU07 na niebiesko. Tym bardziej, że czołownica jest czarna. Odrapanie od razu widać, bardziej niż na czarnym.
-
Nie wiadomo czemu, ale różne loki w nowym malowaniu mają różne kolory zderzaków. Nie wiem od czego to zależy.
-
Od zakładu, który malował lokomotywę (mimo przyjętego schematu malowania poszczególne lokomotywy różnią się od siebie).
-
Początkowo myślałem, że reds bawił się w paincie kolorami czołownicy :D Wg mnie, Oleśnica najgorzej maluje. ZNLE Gliwice ładnie przyciemnia niebieski kolor pod pasem.
-
reds powiedz, ze zrobiles foty na tekstury ET22-2000 i tej siodemy... ;-)
-
Coś z tą ET22-2000 chyba jest nie tak, bo stoi już w tym samym miejscu już ponad tydzień na Brochowie.
« Dodano: 31 Marca 2009, 14:44:49 »
Dzisiejsza ET41-151 na Brochowie.
-
A niech mnie! Tak długo jeździła w zielenii, teraz się obudzili. Ciekawe czy 41-188 przemalują.
-
Niebieski zgarniacz i czołownica, wygląda to okropnie! Co do malowania boków to nawet nawet ale te wcześniej wymienione elementy mogli pomalować inaczej.
-
Coś w końcu ruszyło tę ET22-2000. Była na przejażdżce, może w koło szopy? żeby nie zamarzła.
-
Ooo, Adolfik się ruszył ;) Biedak się nie wykoleił...
-
Dziś odpoczywa na Brochowie ET22-163
« Dodano: 03 Kwietnia 2009, 14:34:19 »
Dziś ET22-2000 zaczęła jeździć na pociągach towarowych, nie wiem czy przypadkiem nie zostanie ona we Wrocku. Zdjęcia będą potem.
« Dodano: 04 Kwietnia 2009, 07:15:50 »
Zdjęcia ET22-2000 z wczorajszej jazdy na pociągu towarowym.
-
Wiadomo jaka była relacja?
-
A to z wczoraj + rodzynek 166 ;] TG.
-
166 nadal się bardzo ładnie prezentuje ;) Dobrze, że mi bisik obfocił go na tekstury ;P
-
Dzisiejsze foto na Brochowie. ET22-422 ZT Bydgoszcz.
« Dodano: 09 Kwietnia 2009, 20:00:59 »
Dzisiejsza EP07-523
-
Dziś na Brochów dojechała SU46-011 w malowaniu niebieskim Cargo. Nie robiłem zdjęć bo straszna ulewa była dzisiaj.
-
A czerwona czy niebieska
-
A czerwona czy niebieska
Niebieska.
-
Dlaczego SU46 przyjeżdżają na Brochów? Parę razy widziałem już tam te lokomotywy...
-
Może na wagę?
-
Na wagę to najczęściej na Prokocim przyjeżdżają.
-
Raczej nie możliwe, żeby z Węglinca gnali ~200 km po to, żeby zważyć loka, kiedy we Wrocku waga stoi i ma się dobrze.
-
Hmm, nie wiedziałem, że w Opolu też jest waga O_o
Węgliniec - Kraków to będzie jakieś 300 - 350 km :]
-
Napisałem ~200 km :D A że się rąbłem o 150 kilosów to czysty przypadek :)
W zasadzie śmiem twierdzić, że w Opolu jest waga. Przecież na były Zakład Taboru bądź CMST waga to rzecz zwykła ;)
-
Już tyle razy się spotkałem że wynalazki z całej Polski zjeżdżają do Prokocimia ED74, ST43, SU45, EU07 kolei Mazowieckich itp.
Sorki że odbiegam od tematu
-
Z tego co mi wiadomo do Brochowa na wagę przyjeżdżają z CT Szczecin,CT Poznań i oczywiście CT Wrocław,a czasami PR Wrocław
-
Dlaczego SU46 przyjeżdżają na Brochów? Parę razy widziałem już tam te lokomotywy...
Raczej stawiałbym, że przyjeżdżają na opornik.
W zasadzie śmiem twierdzić, że w Opolu jest waga. Przecież na były Zakład Taboru bądź CMST waga to rzecz zwykła ;)
To o czym mówicie, to nie jest zwykła waga, a TENSAN. Jest to specjalistyczne stanowisko pomiarowe badające parametry z jakimi tabor oddziałuje na tor. W całej Polsce jest tylko kilka takich stanowisk (między innymi na Prokocimiu).
EU07 kolei Mazowieckich itp.
Te akurat przyjeżdżały do Krakowa z pociągami towarowymi, a nie na badania.
-
To o czym mówicie, to nie jest zwykła waga, a TENSAN. Jest to specjalistyczne stanowisko pomiarowe badające parametry z jakimi tabor oddziałuje na tor. W całej Polsce jest tylko kilka takich stanowisk (między innymi na Prokocimiu).
Zgadza się. Takie stanowisko jest również w Bydgoszczy, choć potocznie każdy na to mówi "waga".
-
Te akurat przyjeżdżały do Krakowa z pociągami towarowymi, a nie na badania.
Myślałem że siódemki dzierżawione przez KM jeżdżą tylko z nowymi piętrusami Kolei Mazowieckich. Cóż dziwne
-
Te akurat przyjeżdżały do Krakowa z pociągami towarowymi, a nie na badania.
EU07 KM akurat przyjechała na toczenie.
-
Pierwsza SM30 w malowaniu Cargo: http://www.ok-kolej.pl/galeria/details.php?image_id=582&sessionid=80e2e64b988b358950f83193e31bf069
-
SM30 w malowaniu Cargo
Aż tak źle nie wygląda.
-
Wygląda całkiem ciekawie z tym wielkim "okiem prezesa" na burcie kabiny.
-
Świetnie się prezentuje. O wiele lepiej niż dotychczas. Oznaczenia pod kabiną mogłyby być bardziej widoczne, wystarczyłoby powiększyć czcionkę.
-
SM03 w malowaniu PKP Cargo. Autor: Szpiegu Strona WWW: www.gmfk.pl
-
Bardzo fajna. Ogólnie niebieskie malowania PKP cargo fajnie się prezentują.
-
Pierwsza SM30 w malowaniu Cargo: http://www.ok-kolej.pl/galeria/details.php?image_id=582&sessionid=80e2e64b988b358950f83193e31bf069
Dodam, że naprawa rewizyjna wykonana w PKP CARGO TABOR-CZERWIEŃSK Sp. z o. o.
-
Uwaga! Prosze sie trzymac mocno stolkow/foteli:
http://www.garnek.pl/vidu07/6586083/et41-108
Mam mieszane uczucia co do tej lokomotywy. Duzy plus za zachowanie listew ozdobnych, ale same pomalowanie je na zielono to juz niewypal...
-
Nie jest tak źle, widać ją przynajmniej. A samo malowanie wygląda na jeszcze nie dokończone, wiec poczekajmy, aż wyjedzie.
-
O wycieraczkach zapomnieli :D
-
Malowanie nie jest skonczone.
« Dodano: 10 Września 2009, 21:35:45 »
Witam!
ET41-108 jest juz skonczony, nic sie nie zmienilo. Listwy zostaly, zadnego loga 'PKP CARGO' (jeszcze) nie ma. Zdziwil mnie zapis pod przydzialem, mozna wywnioskowac z niego, ze lokomotywa zostala tylko pomalowana i pare elementow zostalo wymienionych.
-
Dzisiejsza ET22-919
-
Ja bardzo często widuję to malowanie w Iławie.
-
ET22-311 nie tak dawno była czysta. Dziwi mnie brak dbałości o czystość maszyn.
-
Witam wszystkich.Co do malowania Cargo to mamy zmodernizowaną stonkę w Bielsku Białej.SM42-954
-
Stala i az sie prosila o zdjecia na tekstury ;-)
-
...zmodernizowaną stonkę...
Z ciekawości zapytam. Co jeszcze prócz nowego malowania w niej zmieniono ?
-
Mi się wydaje, że zmieniono jej tylko malowanie, a nie ją zmodernizowano.
-
Dziejszy ET22-1110 na stacji Iława Główna.
-
Później z towarem z kierunku Jabłonowa przyjechał helmut 820 w identycznym malowaniu ale od 1110 różniła się tym że była to świeżynka.
-
Wczorajszy ET22-500 z Głównego.