- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Żuk w 18 Czerwca 2008, 20:29:57
-
Dla pocieszenia SU45-112 idzie do modernizacji i mają ją przerobić na towarówkę. Ma mieć nowy silnik, ale jak co kto wie, czas pokaże.
Wydzielam.
Akvin
Zmieniony temat.
ZiomalCl
-
Dla pocieszenia SU45-112 idzie do modernizacji i mają ją przerobić na towarówkę. Ma mieć nowy silnik, ale jak co kto wie, czas pokaże.
Masz na to jakieś dowody? To jest już na 100 % czy jeszcze do<>końca nie wiadomo?
REWIZOR
Dziękuję
-
Tak na 100% dowód to moje słowo.
-
ZTCW, to wszystkie lokomotywy serii SU45 pozostałe w Cargo mają zostać zmodernizowane (nowy silnik, ale czy coś jeszcze tego nie wiem) i przemianowane na ST45. (przepraszam za off topic)
-
Dla pocieszenia SU45-112 idzie do modernizacji i mają ją przerobić na towarówkę. Ma mieć nowy silnik, ale jak co kto wie, czas pokaże.
SU45-112 jest już w PESIE - będę w miarę możliwości informował o postępach prac nad nią.
-
Czy wiadomo już co będą w niej zmieniać ?
-
Na dzień dzisiejszy stoi w krzakach w PESIE. Póki co nie będzie ruszana, gdyż obecnie priorytetem są ST44-12xx. Niemniej jednak będę monitorował postępy prac o ile coś się z nią ruszy w najbliższym czasie.
-----------------
SU45-112 jest cała rozgrzebana; pudło wypiaskowane i pomalowane minią. W PESIE potwierdzają modernizację tak, jak podawał @Żuk.
-
Mam nadzieje, że wróci do ZT, z którego przyszła- czyli Olsztyn. Wówczas będzie można dowiedzieć się więcej.
Edit( 06.08.2008r.)
Żeby nie było, że nic się nie dzieje su45-112 już nie ma swojego starego silnika:D
(http://img530.imageshack.us/img530/148/s6302274cs3.th.jpg) (http://img530.imageshack.us/my.php?image=s6302274cs3.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img329/s6302275ds5.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img329/s6302275ds5.jpg)
-
Mam nadzieje, że wróci do ZT, z którego przyszła- czyli Olsztyn. Wówczas będzie można dowiedzieć się więcej.
Jak najbardziej. Rozmawiałem z naczelnikiem z Olsztyna, który to potwierdził.
-
A ja słyszałem, że ta "suczka" będzie obsługiwała pociągi towarowe do Niemiec (Frankfurt).
-
Ale który Frankfurt? Jeden jest przy granicy Polski a drugi w głębi Niemiec (nad Menem).
-
Logika podpowiada, że ten pierwszy, nieprawdaż?
-
Po prostu się zapytałem...
-
Nic się nie stało :) Przecież gdyby nasze fiaty jeździły tak daleko, to ich loki też by musiały się głębiej zapuszczać.
-
Stało się. ST45 zaczyna przybierać kształtów. Dziś będąc na peronie dostałem szoku. Premiera już dziś...
-
Premiera już dziś...
Premiera jutro ;) Jutro bowiem zaczynają się jazdy próbne.
-
Ma może ktoś inne zdjęcia tej maszyny? Będą kolejne sztuki ST45?
-
Będą kolejne sztuki ST45?
Przeczytaj uwaznie caly watek to znajdziesz odpowiedz.
-
Jako ciekawostkę dodam, że po modernizacji lokomotywa trafi do CT Kujawski.
-
No to szykują się nam polskie gagary :) A czy będą remontować kabiny?
-
Na tych zdjeciach widac, ze ma na dachu klime, wiec mysle ze moderna kabiny jest.
-
Wszędzie jest plastik, rzuca się w oczy. Kabina ala EN57-20XX...
-
Kabinę jak już to powinni zrobić coś na kształt budyni (mam tu na myśli koło nastawnika, a nie jakąś bajerancką manetkę). A zmiana reflektorów to poważna profanacja tej lokomotywy, już o silniku nie wspominając.
-
Kabinę jak już to powinni zrobić coś na kształt budyni (mam tu na myśli koło nastawnika, a nie jakąś bajerancką manetkę). A zmiana reflektorów to poważna profanacja tej lokomotywy, już o silniku nie wspominając.
Kolejny z cyklu: "Powinni zrobić to, powinni tamto...". To nic dziwnego, że przewoźnik kolejowy dąży do modernizacji starego taboru w przypadku braku funduszy na zakup nowego. Wg Ciebie podwyższenie bezpieczeństwa i komfortu pracy maszynisty oraz montaż nowego, lepszego silnika to profanacja !? Dlaczego uważasz, że sterowanie rozruchem za pomocą koła nastawnika jazdy jest lepsze od sterowania manetkami?
-
(...)A zmiana reflektorów to poważna profanacja tej lokomotywy, już o silniku nie wspominając.
Widać, że konserwatysta z Ciebie, szanowny @Preki. Zauważ, proszę, że reflektory i malowanie PKP Cargo optycznie ją odmładza, a nowoczesny silnik daje lepsze możliwości eksploatacji tej lokomotywy, tym bardziej, że ma być lokomotywą towarową. (To raczej trudne żeby lok z silnikiem o mocy 1700 KM miał prowadzić ciężkie brutto.)
Poza tym w 301Db od 1970 roku, poza przeniesieniem gniazd sterowania wielokrotnego i wstawieniem elektrycznego agregatu ogrzewczego, nie dokonano żadnej poważniejszej modernizacji.
Wszędzie jest plastik, rzuca się w oczy. Kabina ala EN57-20XX...
Zapytaj jakiegoś maszynistę pracującego na EN57, w której jednostce wygodniej i przyjemniej mu odbywa się służbę, w poczciwym kibelku czy Spocie?
-
Według mnie modernizacja kabiny, instalacja klimatyzacji i przede wszystkim wymiana silnika to zmiany na lepsze. Silnik SU45 jest za słaby do ciężkich pociągów towarowych, jest też już dość stary i wysłużony, więc zmiana na mocniejszą jednostkę będzie bardzo korzystna. SU45 była przestarzała już w trakcie wdrażania do produkcji, także modernicacja jej się przyda.
Co do reflektorów, to myślałem, że wstawią jej normalnego zeza w garnkach, tak jak gagarinom, ale jednak montują światła takie jak mają ET22-200x, chociaż myślę, że całkiem niepotrzebnie. Jednak to już ich wola, ich wymysł. Ludziom z PKP/Pesy nie zależy na tym, żeby lokomotywa wyglądała tak, jak życzą sobie tego miłośnicy kolei, więc miejcie to na uwadze.
No nie cieszycie się, że będzie coś nowego, jedynego w swoim rodzaju? To tylko jedna SU45, przecież jest ich dużo, nie zmodernizują wszystkich!
-
Zapytaj jakiegoś maszynistę pracującego na EN57, w której jednostce wygodniej i przyjemniej mu odbywa się służbę, w poczciwym kibelku czy Spocie?
A czy ja powiedziałem, że to źle??
ST45 wczoraj złożona już w całość.
-
No nie cieszycie się, że będzie coś nowego, jedynego w swoim rodzaju? To tylko jedna SU45, przecież jest ich dużo, nie zmodernizują wszystkich!
To właśnie mnie cieszy. Tak samo było z czerwonym malowaniem Cargo - podobało mi się, bo było w małych ilościach (nie licząc serii EP09).
-
Silnik to nie wszystko. Jeśli już coś modernizować, to modernizować, ja się pytam co z prądnicą?
A druga sprawa, wydaje mi się @Sigman, że ten fiat dostał reflektory tzw. telewizory, coś na wzór ET22, na których montowano takowe w latach 96/97-2000/2001.
-
Kolega z Siedlec od dawna mi mówił, że ST45-112 będzie "rekinem", ale nie wszystko wiadomo. Zobaczymy, jak ją zrobią.
-
Zapytaj jakiegoś maszynistę pracującego na EN57, w której jednostce wygodniej i przyjemniej mu odbywa się służbę, w poczciwym kibelku czy Spocie?
W Szczecinie nie trudno o mechanika który powie, że woli starego kibla (mówię serio).
-
Rozmawiałem kiedyś w Zebrzydowicach z mechanikiem. Tak jak mówi kolega wyżej, wadą Spota są choćby sprężarki, psują się podobno makabrycznie, a te stare są niezawodne. Ale koniec OT.
ST45 wczoraj złożona już w całość.
A macie może jakieś fotki po złożeniu?
-
http://www.kpsmk.kolej.org.pl/olek/DSCF3228.jpg
Preki: Przyjrzyj się dobrze ;] dla mnie to rekin ;]
Pzdr
-
@Patrykos: urządzenia elektryczne można dosyć swobodnie przeciążać, więc tutaj nie ma problemu. Porównaj sobie prądnice i silniki elektryczne w rosyjskich spalinowozach :)
-
A takie maluśkie pytanie: gdzie ukrotnienie? Widzę, że pozbyli się "kranów" na czole (i BARDZO dobrze, powinni je przenieść na czołownicę, skoro nie ma już sprzęgów ogrzewania).
-
Jak władują elektronikę jakąś, to wystarczy malutki kabelek z równie niewielkim złaczem.
-
Wiadomo jaką moc będzie miała ST45 i czy wymieniają w niej silniki trakcyjne?
-
Jak władują elektronikę jakąś, to wystarczy malutki kabelek z równie niewielkim złaczem.
I właśnie takie "małe cuś" ma na czole. Odpowiadając na poprzednie posty: tak, będzie to "rekin". Pierwsze jazdy próbne miała mieć wczoraj, jednak "choroba wieku dziecięcego" skutecznie uniemożliwiła jazdy zarówno wczoraj jak i dzisiaj. Następne podejście już jutro ;)
-
Zapytaj jakiegoś maszynistę pracującego na EN57, w której jednostce wygodniej i przyjemniej mu odbywa się służbę, w poczciwym kibelku czy Spocie?
W Szczecinie nie trudno o mechanika który powie, że woli starego kibla (mówię serio).
Chyba zresztą jak większość maszynistów w Polsce... Od dawna wiadomo, że zarówno nowe kabiny SPOTów jak i ich inne "nowe" podzespoły nie były najlepszymi rozwiązaniami.
-
Odpowiadając na poprzednie posty: tak, będzie to "rekin".
Ale co się tak dziwicie... Przecież prototyp SU45-(001) miał właśnie światła w stylu "rekin". Tylko zamiast prostokątnych były one okrągłe.
-
Kolejna podglądówka :
http://www.gagarinek.cal.pl/galeria/displayimage.php?pid=2603&fullsize=1
-
A skąd niby gagarinek wytrzasnął "ST45-01"? Czyżby jednak zmieniali numery inwentarzowe?
-
Domyślam się że pulpit będzie coś na podobieństwo zmodernizowanych ST44. Na zdjęciu widać co nieco przez szybę.
-
A skąd niby gagarinek wytrzasnął "ST45-01"? Czyżby jednak zmieniali numery inwentarzowe?
Wydaje mi się, że z kosmosu :) Lutek twierdzi, że ma pozostać SU45-112, bo w dokumentacji niby tak jest :) Czas pokaże jak będzie naprawdę
-
A skąd niby gagarinek wytrzasnął "ST45-01"? Czyżby jednak zmieniali numery inwentarzowe?
Wydaje mi się, że z kosmosu :) Lutek twierdzi, że ma pozostać SU45-112, bo w dokumentacji niby tak jest :) Czas pokaże jak będzie naprawdę
To gadanie na początku o ST45 to chyba będzie mit. Bo w papierach ciągle jest SU45, na rozkładzie to samo SU45 i na szybie karta z numerem i serią lokomotywy- bez zmian. Także gagarinek na pewno się pośpieszył. Kabina jest ta sama co w ST44- tak powiedział maszynista i pracownicy z PESY, którzy dziś jechali na testy. Zresztą tak też widziałem.
http://lh6.ggpht.com/__PLV4QHL_No/Sh_XfdjBxAI/AAAAAAAAEjw/FziSe-YX8qM/s512/DSCF3372.jpg
http://lh5.ggpht.com/__PLV4QHL_No/Sh_Xx4TSjTI/AAAAAAAAEj8/HGv94obYLps/s512/DSCF3395.jpg
http://lh6.ggpht.com/__PLV4QHL_No/Sh_X4x3LRgI/AAAAAAAAEkA/U5YARkwWFa4/s400/DSCF3401.jpg
http://lh6.ggpht.com/__PLV4QHL_No/Sh_XK41v35I/AAAAAAAAEjk/Zc7KH5OnxNA/s400/DSCF3367.jpg
http://lh4.ggpht.com/__PLV4QHL_No/Sh_WsJOAJgI/AAAAAAAAEjU/R-vsFnEkYKQ/s512/DSCF3318.jpg
-
Olek, to, ze w tej chwili ma na kartkach SU45-112 o niczym nie świadczy. To tak ja z gagarinami 12xx - dopóki nie miały ukończonej naprawy figurowały w ilostanach ze starym oznaczeniem.
-
Ale super wygląda gdyby tylko nie to gniazdo. Naprawde wygląda naprawde stylowo. Wielki + dla PESY i PKP Cargo.
-
Gniazdo mogłoby wrócić na swoje dawne miejsce, czyli na czołownicę.
-
Czołownice? ZTCW to czołownica jest pomarańczowa(wg starych schematów malowań).
-
No wykonanie fajne. Ciekawe czy przyjedzie do nas na testy na pętlę grybowską. Chociaż podejrzewam, że jeśli nie zmieniali wózków (modernizowali), to do nas nie wjedzie ;)
-
Kilka poglądowych zdjęć z ważenia (niestety właśnie z powodu ważenia wykonanie zdjęć kabiny było niemożliwe):
-
Mam 3 pytania:
1. Jak zmieniła się masa lokomotywy po zdjęciu aparatury ogrzewania i zmianie silnika?
2. Czy zmieniono przełożenie przekładni?
3. Czy w sterowaniu lokomotywy zrobiono jakieś poważniejsze zmiany?
-
Miałem nadzieję, że zrobią stylowe światła, takie jak w prototypie (http://www.kolej.pl/tabor/rysunki/sloki/sp45-001.jpg).
Ale TV wyglądają całkiem całkiem.
-
Mam 3 pytania:
1. Jak zmieniła się masa lokomotywy po zdjęciu aparatury ogrzewania i zmianie silnika?
2. Czy zmieniono przełożenie przekładni?
3. Czy w sterowaniu lokomotywy zrobiono jakieś poważniejsze zmiany?
Ja dorzucę jeszcze czwarte: Ile cylindrów ma nowy silnik i jaką rozwija moc?
-
Osobiście uważam że chcą ją jak najbardziej upodobnić do zmodernizowanych "gagarów". Czyli miej więcej tak:
-nowa jednostka napędowa ok 2000KM oraz prądnica
-modernizacja układów pneumatycznych
-rezygnacja z prądnicy grzewczej bo raczej nie będzie już potrzebna
-mikroprocesorowe sterowanie
-nowy pulpit sterowniczy taki sam jak w ST44-12xx aby ułatwić obsługę maszynistom
-nowy wygląd usunięcie kranów sterowania wielokrotnego oraz nowe reflektory typu "Rekin".
Jak ktoś ma coś jeszcze to pisać
-
Lokomotywa posiada silnik MTU o mocy 1500 [kW] (2025 KM). Tego jestem pewien, natomiast reszta wyjdzie w "praniu" ;)
-
Lokomotywa posiada silnik MTU o mocy 1500 [kW] (2025 KM). Tego jestem pewien, natomiast reszta wyjdzie w "praniu" ;)
Tylko półtora megawata na sześć osi? Strasznie mało mnie się to wydaje. Pewnie nie chcieli się bawić w przezwajanie silników trakcyjnych...
-
Przenoszę.
Akvin
-
Modernizacja na miarę naszych czasów i nie powiem ale da się zauważyć te Xenony.
Czy nie jest taniej kupić nową jednostkę niż naprawiać ''tuningować'' stare lokomotywy? Przecież nawet Policja się pozbyła Polonezów.
-
Lok to nie radiowóz. Taniej wychodzi na istniejącej ostoi lokomotywy i części biegowej wykonać modernizację, niż kupić loka spawanego od zera. Wykonanie nowej ramy i części biegowych jest bardzo kosztowne, nie mówiąc już o ich zaprojektowaniu. Dlatego stare lokomotywy się goli do blachy i pakuje wszystko od zera.
-
No i bardzo często jest przez to mniej zachodu z UTK.
-
Dokładnie, cała krytyczna ze względu bezpieczeństwa ruchowego część lokomotywy jest już dopuszczona i posiada odpowiednie certyfikaty. Po modernizacji przeprowadza się tylko skrócone badanie, czy nacisk osi jest odpowiedni i zrównoważony.
-
Dzisiejsza kolejna odsłona. Wg niepotwierdzonych informacji PESA ma zmodernizować 20 pojazdów.
Co jeszcze na pewno ma nowego / starego: stare silniki trakcyjne, stara prądnica, nowa sprężarka (śrubowa??).
-
Dosyć ładnie się prezentuje. Mam pytanie, do czego służy te gniazdo pod prawą szybą (patrząc z naszej perspektywy na zdjęciu)? Czy jest to gniazdo sterowania wielokrotnego? Jeżeli tak, to czy ten zmodernizowany egzemplarz będzie mógł przez takowe gniazdo współpracować z Su45 przed modernizacją?
WOW, co za zderzaki! :)
[OT]100 POST :P[/OT]
-
A to jak juz modernizuje sie takie rzeczy, to nie dalo by sie zmodernizowac do wspolpracy z KM-owskimi DoSto Bombradiera?
-
A to jak juz modernizuje sie takie rzeczy, to nie dalo by sie zmodernizowac do wspolpracy z KM-owskimi DoSto Bombradiera?
Po co? Przecież i tak ta lokomotywa nie będzie ich ciągnąć...
-
WOW, co za zderzaki! :)
To akurat nie nowość. Są montowane na lokomotywach od początku 2008 roku ;)
-
Ehh... Nie wiedziałem :( To jak z tym gniazdem/sterowaniem wielokrotnym? Posiada ktoś informacje na ten temat?
-
Nie będzie mógł współpracować z SU45.
-
W kabinie zmieniono coś czy tylko dodano klimę?
-
Nie będzie mógł współpracować z SU45.
Takiej odpowiedzi oczekiwałem. Dziękuje :)
W kabinie zmieniono coś czy tylko dodano klimę?
Podejrzewam że tylko dodali klimę, no chyba że jakiś przełom i przebudowali kabiny.
Pozdrowienia
-
Podejrzewam że tylko dodali klimę, no chyba że jakiś przełom i przebudowali kabiny.
Pozdrowienia
Kabina jest całkowicie przebudowana. Zamiast tradycyjnego nastawnika ma manetki, krany hamulca również w formie manetek, dodatkowo wyświetlacz LCD. To wiem na pewno, co do innych rzeczy nie chcę nikogo wprowadzać w błąd.
-
No nie, kolejna asentymentalna lokomotywa. Manetki? Rozumiem mini nastawnik jak w niektórych SU46, ale manetki w rodzimej produkcji lokach? Tfu, nie lubię takich kabin.
-
No nie, kolejna asentymentalna lokomotywa. Manetki? Rozumiem mini nastawnik jak w niektórych SU46, ale manetki w rodzimej produkcji lokach? Tfu, nie lubię takich kabin.
Lokomotywa nie ma być sentymentalna tylko sprawna i przystosowana do swoich zadań, a kabina ergonomiczna i nowoczesna. Co jest złego w manetkach?
-
No nie, kolejna asentymentalna lokomotywa. Manetki? Rozumiem mini nastawnik jak w niektórych SU46, ale manetki w rodzimej produkcji lokach? Tfu, nie lubię takich kabin.
Lokomotywa nie ma być sentymentalna tylko sprawna i przystosowana do swoich zadań, a kabina ergonomiczna i nowoczesna. Co jest złego w manetkach?
@up: Ehh parę sekund wcześniej... Musi powiać "nowością" :P Hmm... Można to porównać do kabiny ET22-2000 ?
PS. @siódemkanaoporach, my się chyba znamy? :> Jct. PW
-
@siodemkanaoporach Według mnie kabiny z manetkami są bardzo ładne i praca jest o wiele milsza.
-
No, dobrze może i są bardzo ładne i funkcjonalne, ale teraz praca na takim loku będzie (dla mnie) nudna. To w końcu nie to, co kręcenie porządną kierownicą :]
@maciekmaciek, zgadza się. Za rok powtórka? [EOT]
-
No, dobrze może i są bardzo ładne i funkcjonalne, ale teraz praca na takim loku będzie (dla mnie) nudna. To w końcu nie to, co kręcenie porządną kierownicą :]
@maciekmaciek, zgadza się. Za rok powtórka? [EOT]
Tak, tak kierownicą xD (jeśli to była przenośnia to zwracam honor). :P
@siodemkanaoporach No a jak? ;] Ale za rok będzie nas o 1 więcej, brat syna zabierze :P
-
EU07-457 nie posiadasz może więcej informacji o silniku spalinowym zastosowanym w tejże modernizacji?
Lokomotywa nie ma być sentymentalna tylko sprawna i przystosowana do swoich zadań, a kabina ergonomiczna i nowoczesna. Co jest złego w manetkach?
Jestem ciekaw jak wypadnie ta sprawność podczas puszczenia jej w ciężki ruch towarowy. Może być różnie, a czy się sprawdzi do swoich działań to czas pokaże. Oby nie był to taki bubel jak nieszczęsne szynobusy wyprodukowane przez ów zakład.
-
EU07-457 nie posiadasz może więcej informacji o silniku spalinowym zastosowanym w tejże modernizacji?
Wiem tylko tyle, że jest to silnik MTU o mocy 1500 [kW]
-
Może to któryś z tego katalogu: http://bh-ruda.pl/spec/120/120_pdf_1.pdf
-
Kolejna fotorelacja - wersja robocza pulpitu maszynisty:
-
Informacje od pracownika Pesy:
Dzisiaj ST45-112 (bo taki ma mieć numer) przechodziła wymianę dwóch silników trakcyjnych, które spaliły się podczas jazd testowych. Miała mieć dzisiaj malowane oznaczenia. Dalsze jazdy testowe (test prędkości) odbędą się na linii E20 w kierunku Terespola.
-
Informacje od pracownika Pesy:
Dzisiaj ST45-112 (bo taki ma mieć numer) przechodziła wymianę dwóch silników trakcyjnych, które spaliły się podczas jazd testowych. Miała mieć dzisiaj malowane oznaczenia. Dalsze jazdy testowe (test prędkości) odbędą się na linii E20 w kierunku Terespola.
Coś słabo rozeznany ten pracownik PESY. Co do numeru, nie do końca wszystko jest przesądzone. Wymianę miała, ale jednego silnika trakcyjnego - zaczęto wymieniać silnik wczoraj w godzinach rannych, po południu była jeszcze rozgrzebana.
Co do jazd próbnych owszem, jazdy będą do Terespola, ale Pomorskiego ;)) (tego na linii 131 40 km od Bydgoszczy). Zresztą na tej trasie (ostatnio jechali do Warlubia) próby są właściwie codziennie. Dalsze jazdy jutro.
Jeśli chodzi o wymianę silnika - proszę bardzo:
-
SU45-112 oficjalnie ma już numer i serię ST45-01. Wczoraj byłem na dworcu:
http://lh5.ggpht.com/__PLV4QHL_No/SiznR1IJ8qI/AAAAAAAAEuY/9U7C_B7awUo/s800/DSC_0039.jpg
-
Przy takim sposobie oznaczania wychodzi, iż zakładają, że nie będzie więcej, jak 99 sztuk w serii ;-)
-
Przy takim sposobie oznaczania wychodzi, iż zakładają, że nie będzie więcej, jak 99 sztuk w serii ;-)
Najprawdopodobniej będzie 20 sztuk.
-
Przy takim sposobie oznaczania wychodzi, iż zakładają, że nie będzie więcej, jak 99 sztuk w serii ;-)
Niekoniecznie, rumuny też mają numery np. ST43-01, 21, 71 etc. .
-
Przeciez te oznaczenia i tak niedlugo znikna wiec nie wiem w czym problem.
-
Póki co oznaczenia i logo zamalowano, fotki z dzisiaj:
-
Wie ktoś dla><czego zamalowali?
"Dlaczego" to jeden wyraz. Na końcu zdań pytających stawiamy pytajnik.
Profeta
-
Z reguły są to zabezpieczenia do poprawek lakierniczych. 15 lat temu pracowałem w tej firmie jeszcze w jako ZNTK na EN57 (jedna napr.gł.i kilka rew.) oraz EN94 (modernizacje połączone z naprawą gł.).
-
Wersja prawie finalna:
-
Co to za piękność po prawej? :)
-
ET40
-
Kurcze, no patrz! Nie wiedziałem...chodziło mi o konkretny numerek ;-)
-
Co to za piękność po prawej? :)
ET40-47. Formalnie jest na stanie CT Śląski, jednak jeszcze nigdy tam nie zagościła. Wraz z ET40-50 oficjalnie oczekują rewizji, jednak czy kiedykolwiek się doczekają? Czas pokaże...
-
Ciii..., bo lekki OT się zrobił. Ma już ktoś informacje o dokładnej liczbie modernizowanych fiatów?
-
Jeszcze 25 sztuk.
-
Jeszcze 25 sztuk.
Skąd to info???
-
Podobno ma być 25 sztuk, info nieoficjalne, a skąd to hmm ;)
-
Podobno ma być 25 sztuk, info nieoficjalne, a skąd to hmm ;)
Jeśli podajesz jakieś informacje, to podaj źródło... Bo takie nieoficjalne info to każdy może sobie wypuścić i ja tak samo mogę powiedzieć, że ma być np. 100 sztuk i to też jest nieoficjalne ;-)
-
Wersja prawie finalna
...
Z napisem na czole mogli sie bardziej postarac.
-
Fakt, mogli go umieścić w centralnej części czoła. Nie dość, że wygląda niesymetrycznie i nieestetycznie, to jeszcze zasłania go gniazdo sterowania wielokrotnego. Druga rzecz, to ta tabliczka przynależności. Też jest w jakimś dzikim miejscu.
-
Druga rzecz, to ta tabliczka przynależności. Też jest w jakimś dzikim miejscu.
Rzeczywiście. Zdecydowanie lepiej wyglądałaby niżej, obok żółtej nalepki, której zawartości nie znam :P.
-
Fakt, mogli go umieścić w centralnej części czoła. Nie dość, że wygląda niesymetrycznie i nieestetycznie, to jeszcze zasłania go gniazdo sterowania wielokrotnego. Druga rzecz, to ta tabliczka przynależności. Też jest w jakimś dzikim miejscu.
To ma jeździć i ciągnąć wagony a nie ładnie wyglądać. Dobrze, że przynajmniej jest klimatyzacja i podgrzewane lusterka :>.
btw Jak otwierają się te boczne okna ? Zrobili to na zasadzie 'teleskopu' ?
-
To ma jeździć i ciągnąć wagony a nie ładnie wyglądać. Dobrze, że przynajmniej jest klimatyzacja i podgrzewane lusterka :>.
No w sumie to tak, ale co to za firma, która nie dba o swój wizerunek? Wygląda to troche niedbale i niechlujnie.
-
btw Jak otwierają się te boczne okna ? Zrobili to na zasadzie 'teleskopu' ?
Tak jak poprzednio.
-
Rzeczywiście. Zdecydowanie lepiej wyglądałaby niżej, obok żółtej nalepki, której zawartości nie znam :P.
Pod tą nalepką wisi jakiś czerwony guziczek, więc zapewne jej treść odnosi się właśnie do niego. :) Myślę, że najlepiej wyglądałaby tam, gdzie zawsze była. Przecież ta nowa jest minimalnie większa od tej starej i sądzę, że spokojnie by się zmieściła.
No w sumie to tak, ale co to za firma, która nie dba o swój wizerunek? Wygląda to troche niedbale i niechlujnie.
Racja. Wszak lokomotywa powinna być wizytówką firmy.
Dobrze, że przynajmniej jest klimatyzacja i podgrzewane lusterka :>.
Z tą klimatyzacją pewnie będzie jak w EP09, ale oczywiście mogę się mylić. Natomiast podgrzewane lusterka, to wspaniałe udogodnienie. Zimą ciężko było skorzystać z pomocy tych starych.
EDIT:
Predzej tak jak w ST44-12xx.
Miałem na myśli awaryjność tych urządzeń.
-
Z tą klimatyzacją pewnie będzie jak w EP09, ale oczywiście mogę się mylić.
Predzej tak jak w ST44-12xx.
-
Podobno ma być 25 sztuk, info nieoficjalne, a skąd to hmm ;)
Moje źródło podaje nieco inną liczbę - zobaczymy ;)
-
Podobno ma być 25 sztuk, info nieoficjalne, a skąd to hmm ;)
Moje źródło podaje nieco inną liczbę - zobaczymy ;)
A można wiedzieć jaka to ta magiczna liczba? ;)
-
Paweł, Twoje źródła są wiarygodniejsze ;-)
-
Kolejne 3 sztuki trafiły na przeróbkę do PESY:
SU45-238,
SU45-240,
SU45-254.
Póki co nie wiem która z jakim numerem wyjedzie.
-
O to ciekawe co zrobią z ryflami. Z jednej strony dochodzi jedna żaluzja, więc zobaczymy jak wpasują to do pudeł po wyższych numerach.
-
Dziwne, bo to są zielone czoła... Na PESIE widziałem 2x SU45 z żółtym czołem. Czy SU45 na hali jest więcej niż 3?
-
Skany ze "Świata kolei" 10/2009 o ST45-01:
http://eu07.pl/userfiles/5267/foto-ST45.rar (http://eu07.pl/userfiles/5267/foto-ST45.rar)
-
-
ST45-02 (ex SU45-238) - kolejna maszyna po modernizacji trafi do CT Kujawski.
Do moderatorów: może bardziej adekwatnym byłby temat: Seria ST45?
Proszę bardzo :)
ZiomalCl
-
Pulpit ST-45 podobny budową do tego z loka ET22-2XXX
-
Czy panel komputera pokładowego/GPS jest taki sam jak w lokomotywach CTL?
-
Ten wiatraczek na pierwszym planie na bocznej ściance jest iście intrygujący :D Co tam musieli wpakować, by trzeba było aktywnego chłodzenia (domyślam się, że to nie wentylacja kabiny a chłodzenie podzespołów), Pentium 4 3GHz? :D
-
Witam
Taki mały odkop. Mam pytanie: orientujęe się ktoś może jaka może być maksymalna masa składu ciągniętego przez tąę lokomotywę. Z góry dzięki za odpowiedź.
Końcówki...
Kamils
-
Witam
Taki mały odkop. Mam pytanie: orientuję się ktoś może jaka może być maksymalna masa składu ciągniętego przez tą lokomotywę. Z góry dzięki za odpowiedź.
Do dwóch tysięcy ton daje rady i tyle można zapinać.
-
Do dwóch tysięcy ton daje rady i tyle można zapinać.
A skąd takie informacje? Normy obciążeń dla serii ST45 są takie same jak dla SU45 i nigdzie na sieci nie ma więcej niż 1.800 ton brutto.
-
Przy okazji mamy już ST45-11
http://rail.phototrans.eu/14,64281,0.html
-
Już na szlaku ST45-18. Obecnie jeździ z autami w Tychach ;)
cWbZQ&index=0&feature=plcp