- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: antiquusordo w 04 Czerwca 2008, 18:01:18
-
Bracia maszyniści!
Powiedzcie mi, proszę, taką rzecz:
W EN57 na samym początku odruchowo włączam sprężarkę. Jednak jej głośny warkot niknie. Moge ją sobie nawet samemu wyłączy, a mimo tego kibel bez probelmu jedzie. Sprężarka włącza się czasem podczas problemów z odchamowywaniem składu. To może moge sie obejśc wogle bez sprężarki? Co to właściwie takiego jest? Po co to potrzebne w loku?
Przenoszę do Pomocy.
Akvin
-
Sprężarka jest od tego jak sama nazwa wskazuje od sprężania powietrza. Napełnia ona zbiornik główny kibla/lokomotywy do 8 atmosfer. Jeżeli ciśnienie w zbiorniku głównym spadnie do 7 barów sprężarka się załącza i pompuje powietrze do ZG do 8 atm po czym się wyłącza.
-
ZTCW, w przypadku jednostek jest to odpowiednio 0,58MPa i 0,72MPa.
-
Dotego sprężarka jest Ci również potrzebna, abyś mógł bez żadnych problemów odhamować skład. Musi być cały czas załączona (mimo tego że się sama wyłącza po napełnieniu).
-
dzieki :-)
-
Powietrze w tym col jeździ po PKP ogrywa bardzo ważną rolę (takie słowa powinny Ci przybliżeć bardziej na ten temat i poczytać więcej na temat)- bez powietrza nie pojedziesz.
-
Niektóre lokomotywy mają też syreny "zasilane" powietrzem z ZG. Np. taką EP03 nie dasz RP1 dopóki nie będziesz miał ciśnienia.
-
"zasilane"
Cudzysłów niepotrzebny, wprowadza w błąd, chyba że to ironicznie było, ale wtedy nie ma to sensu.
-
@GlowaWojtas: ja śmiem twierdzić, że wszystkie loki/ezety mają trąbki zasilane z ZG.
-
Powietrzem jest też sterowany nawrotnik i niektóre styczniki.
-
Można też niektóre talboty otwierać, niektóre wegłarki z kiprem mają zasilanie se sprzęgu wysokiego ciśnienia (7atm). Sprężone powietrze ma jak widać wiele zastosowań na ciapągu.
-
Nie zapominajmy o wycieraczkach :)