- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: Paul w 12 Maja 2008, 14:29:41

Tytuł: Mapy topograficzne
Wiadomość wysłana przez: Paul w 12 Maja 2008, 14:29:41
Witam

Gdzie w Internecie znaleźć można mapy topograficzne - z dokładnie opisanymi poziomicami, najlepiej nasypami/wykopami itp (szukam głównie Żywiecczyzny). Dla Małopolski dostępne są na http://mapy.wrotamalopolski.pl/ w skali 1:10000 - bardzo dokładne.

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: Mapy topograficzne
Wiadomość wysłana przez: Gloow w 14 Maja 2008, 23:02:52
http://www.geoportal.gov.pl/
Wybierasz interesujące cię województwo, powiat itd. W zakładce nad ogólnym planem mapy klikasz RMT (Rastrowe mapy topograficzne)
Tytuł: Odp: Mapy topograficzne
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz KK w 21 Maja 2008, 18:13:49
Gdzie znajde (cyfrowe mapy wysokości/topograficzne) Olsztyna do wygenerowania w programie HOG (terenu).

http://www.m-kd.yoyo.pl/tutorial-HOG.htm <-- jeśli by ktoś się pytał co to jest HOG. :)
Tytuł: Odp: Mapy topograficzne
Wiadomość wysłana przez: Ra w 21 Maja 2008, 18:33:51
ftp://e0srp01u.ecs.nasa.gov/srtm/

Dokładniej ten plik:
ftp://e0srp01u.ecs.nasa.gov//srtm/version2/SRTM3/Eurasia/N53E020.hgt.zip

A tu jest wektorowy opis wody (jezior, rzek):
ftp://e0srp01u.ecs.nasa.gov/srtm/version2/SWBD/SWBDeast/e020n53e.zip
Tytuł: Odp: Mapy topograficzne
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 22 Maja 2008, 10:19:31
Gdzie znajde (cyfrowe mapy wysokości/topograficzne) Olsztyna do wygenerowania w programie HOG (terenu).

http://www.m-kd.yoyo.pl/tutorial-HOG.htm <-- jeśli by ktoś się pytał co to jest HOG. :)

To jest dobre do TRSa.
Tytuł: Odp: Mapy topograficzne
Wiadomość wysłana przez: Paul w 22 Maja 2008, 13:25:23
Dane SRTM są przydatne, ale w pobliżu toru nasypy wykopy itp i tak trzeba zrobić ręcznie. BTW. Jest jakiś łatwy sposób na eksport danych z .hgt do 3DS? Ja radziłem sobie generując na ich podstawie czarno-białą mapę wysokościową (bmp) danego obszaru z ograniczonym zakresem wysokości, i którymś z modyfikatorów (nie pamiętam już jakim) "wybijając" ją na płaskiej siatce w 3DS. Tyle że wtedy dokładność wysokości jest ograniczona zakresem skali szarości - 0..255.

Pozdr, Paweł