- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: mechatronik w 06 Maja 2008, 22:13:30

Tytuł: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 06 Maja 2008, 22:13:30
Witam.

Jako, że odbywam praktyki w ZT PKP CARGO Łódź, postanowiłem podzielić z Wami pewnymi informacjami (może kogoś to zainteresuje ;) a może i nie ).

Mianowicie dzisiaj był mój pierwszy dzionek na warsztatach trakcji spalinowej :). Uczestniczyłem w części rozszerzonego PK loka SM42-021, mogę się pochwalić, że osobiście sprawdziłem działanie wycieraczek, oraz działanie przycisku czuwaka... :) - dalej się już tylko przyglądałem i uważnie słuchałem :D. Wszystkich miłośników tego loka ;) mogę zapewnić, że stonka nie sprawiała większych problemów :). Przeczyszczony filtr powietrza, wymienione żarówki w kontrolkach pulpitu, nówka olej do sprężarki, sprawna elektryka i pneumatyka -to tak po krótce co się dzisiaj działo :).
 
Druga (tym razem ważna rzecz). Niestety ale muszę zmartwić MK z Łodzi :(. Olechów w przeciągu miesiąca (góra dwóch) pozbywa się wszystkich EU/EP07 :((, jak się zapewne domyślacie jadą one do IC... . Na razie część i tak nie jeździ ze względu na przekroczony kilometraż (jutro postaram się dostarczyć jakieś dane -numery), i szykuje się im NG, która i tak nie będzie przeprowadzona w Łodzi.

Trzecia sprawa. Z 61 SM42, które na stanie ma Łódzka szopa odpadnie kilka numerów, które zostaną przekazane bodajże Karsznicom :(.

Sorka za tak zgrubne informacje, ale postaram się je uzupełnić/poprawić je jutro, bo parę rzeczy już z głowy uciekło -zmęczenie daje się we znaki  :).

ps. Jeśli macie jakieś pytania stricte techniczne co do SM42 to piszcie (bo jeszcze tylko 2 dni jestem na trakcji spalinowej). Tyko mam prośbę, żeby nie były to pytania z serii "Jaka jest procedura uruchamiania, prowadzenia SM42" bo nie będzie czasu aby to wszystko na warsztacie spisać :).
Co do fotek warsztatów/części/taboru to jutro, ew. po jutrze pogadam z moim opiekunem i głównym majstrem   :).

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 06 Maja 2008, 22:18:30
Mechatronik też jestem na półrocznym szkoleniu na pom. m-sty w ZT Cargo S.A. i z tego co piszesz to:
Czy jesteś teraz na dziale pneumatycznym?
Bo takie zadania jak:
- działanie wycieraczek
- syren
- sprężarka
należą do obowiązków ludzi z pneumatyki:D
Pozdrawiam, a co do tych przekazywań lokomotyw to cyrki się dzieją :D.
U nas natomiast wszystkie Su45 do numeru 100 mają iść dla pasażerki, tak samo z lok. SU42.
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 06 Maja 2008, 22:27:38
Tzn. "u nas" jest tak, że są 3 małe warsztaty na spalinowej:
-elektryka
-silniki spalinowe
i jeszcze jeden ale nie widziałem tabliczki chociaż tam dzisiaj robiłem :D.
 Być może to faktycznie była pneumatyka :), bo brygadzista pokazywał budowę sprężarki,
działanie hamulca, wycieraczki ;), syreny, odluźniacza, no i rozkręcaliśmy min. zawór elektropneumatyczny EV5,
 a do tego uważnie przyjrzeliśmy się wyłącznikowi ciśnieniowemu WCU-110 :).
 W sumie to nie bardzo mnie interesowało gdzie jestem, najbardziej zależało mi na jakiejś robocie :D.
Jutro idę na elektrykę lub silniki, ale ogólny dostęp będę miał do wszystkich trzech brygad :).
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 06 Maja 2008, 22:29:38
Ja zwiedzam co miesiąc to inny dział a jest ich 4 (silniki, elektryka, pneumatyka, podwozie). Obecnie grzebie się na pneumatyce.
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 06 Maja 2008, 22:32:36
Ja zwiedzam co miesiąc to inny dział a jest ich 4 (silniki, elektryka, pneumatyka, podwozie). Obecnie grzebie się na pneumatyce.

Może taki mały OT zrobię, ale w ramach jakich szkoleń tam pracujesz?. Bo ja to jestem tylko praktykantem z technikum, niestety jeszcze na dodatek mechatronicznego. Niestety, bo MEN dało tylko 2tyg. (10 dni roboczych) praktyk, kiedy każdy inny zawód ma 3 ... :/.

Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 06 Maja 2008, 22:40:20
Szkolę się na warsztacie ( poznaję budowę taboru, usuwanie usterek w czasie jazdy itp ) aby zostać pomocnikiem maszynisty, a później maszynistą. Niestety od czasów komuny taka procedura została, że trzeba przejść pół roczny okres warsztatu, rozpoczynając swoją karierę maszynisty. Fakt iż dużo daje okres warsztatu, ale najwięcej dowiem się w czasie jazdy i każdy starszy pracownik to potwierdza.
Gdybym mógł to przez pół roku wolałbym siedzieć na dziale elektrycznym, który jest najważniejszy.

Edit:
Mam jeszcze miłą niespodziankę:D Jeszcze jeden kolega z forum szkoli się razem ze mną na maszynistę:D. Nie zdradzam kto bo obowiązuje ochrona danych osobowych. Jak przeczyta to sam napisze:D
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 06 Maja 2008, 22:43:10
Cytat: mechatronik
Może taki mały OT zrobię, ale w ramach jakich szkoleń tam pracujesz?. Bo ja to jestem tylko praktykantem z technikum, niestety jeszcze na dodatek mechatronicznego. Niestety, bo MEN dało tylko 2tyg. (10 dni roboczych) praktyk, kiedy każdy inny zawód ma 3 ... :/.

3 tygodnie? Ja miałem praktyki w lutym, 20 dni roboczych czyli 4 tygodnie...
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 06 Maja 2008, 22:46:03
Szkolę się na warsztacie...
To jeszcze powiedz jakie trzeba mieć predyspozycje żeby iść taką drogą jak Ty, i przestanę Cię męczyć :). Oczywiście pomińmy kwestie zdrowotne, bardziej interesuje mnie po jakim kierunku jesteś :).
ps Z tego co słyszałem za rok może dwa, potrzeba będzie u mnie ludzi na warsztat bo są ogromne braki, a ludzie wybierają się na emerytury i chętnych do pracy nie ma. Tam upatruję swoją szansę :).

Cytat: mechatronik
Może taki mały OT zrobię, ale w ramach jakich szkoleń tam pracujesz?. Bo ja to jestem tylko praktykantem z technikum, niestety jeszcze na dodatek mechatronicznego. Niestety, bo MEN dało tylko 2tyg. (10 dni roboczych) praktyk, kiedy każdy inny zawód ma 3 ... :/.

3 tygodnie? Ja miałem praktyki w lutym, 20 dni roboczych czyli 4 tygodnie...
To się ciesz :).
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 06 Maja 2008, 22:51:31
Mechatronik jeżeli chcesz iść moją drogą to:
1. Musisz mieć dużego zajoba do kolei- po Twoim pulpicie widać że masz:D,
2. Nie musisz być po tech. kolejowym, bo wiem że to Cię gnębi :D, oczywiście wykształcenie średnie,
3. Musisz zaakceptować nie wysoką pensyjkę przez okres warsztatu,
4. O pierwszej kategorii zdrowia i umyśle psychicznym nie wspominam bo nie chciałeś :D
5. Robić to co kochasz.
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 06 Maja 2008, 22:56:18
Drogi Żuku .
1. Mam :).
2. To dobrze, nawet na warsztacie to dziś mi mówili :).
3. Jakoś trzeba to przeżyć. W Łodzi zaczynają od 800-900zł a kończą na 1700zł.
4. O to nie muszę się na szczęście martwić :).
5. Oj, robię :D.
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 06 Maja 2008, 23:00:58
No i pięknie może kiedyś miniemy się na szlaku:D Ale Ci zawale RP1
A tak gwoli ścisłości to coś mało u Was dają tej wypłaty. U mnie ponad 1000 na początek dają, a kończą na 2700.
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: bumer w 06 Maja 2008, 23:06:29

1. Musisz mieć dużego zajoba do kolei- po Twoim pulpicie widać że masz:D,
2. Nie musisz być po tech. kolejowym, bo wiem że to Cię gnębi :D, oczywiście wykształcenie średnie,
3. Musisz zaakceptować nie wysoką pensyjkę przez okres warsztatu,
4. O pierwszej kategorii zdrowia i umyśle psychicznym nie wspominam bo nie chciałeś :D
5. Robić to co kochasz.

1. Mam.
2. Będzie.
3. Przeżyje.
4. Pierwsza kategoria zdrowia - nie będzie problemu. Ale co do umysłu psychicznego to trzeba przejść jakieś badania psychiczne ? Co dokładnie jest na teście psychologicznym ?
5. Robię

Co do przekazywania loków do innych szop to niezłe zamieszanie sie robi. Siódemki z Olechowa będą zmodernizowane na serie 1xxx ?
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: DiDok w 06 Maja 2008, 23:13:32
Mnie to martwi - Łódź będzie jeszcze większą kolejową dziurą niż do tej pory. 0 pociągów IC, niedokończona kolej obwodowa, brak SKM mimo ogromnego potencjału, brak tunelu średnicowego, dworce w stanie rozkładu, kursów jak kot napłakał i do tego jeszcze uszczuplają szopę. Pozostaje ogromna stacja towarowa...
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 06 Maja 2008, 23:14:32
Ale co do umysłu psychicznego to trzeba przejść jakieś badania psychiczne ? Co dokładnie jest na teście psychologicznym?

Zależy też od zakładu taboru. U mnie były testy psychologiczne, takie same jak na prawo jazdy kat. C
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 06 Maja 2008, 23:29:35
Cytuj
Co do przekazywania loków do innych szop to niezłe zamieszanie sie robi. Siódemki z Olechowa będą zmodernizowane na serie 1xxx ?
Skoro idą do IC to pewnie taki ich los... .

Nawiązując do zdrowia psychicznego, dojrzałem dzisiaj u kogoś na biurku ankietę dla pracowników PKP CARGO dotyczącą stresu. Były tam pytania co jest czynnikiem stresotwórczym w zakładzie (czy jakoś tak brzmiało pytanie ;) ). Odpowiedazi były ciekawe:
-Szef jest powodem stresu :)
-Taki już charakter tej pracy
-Współpracownicy
itd.
:)
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 07 Maja 2008, 21:18:34
Witam.

Na wstępie wybaczcie za 2 posty z rzędu, ale jakbym poprzedniego zmodyfikował to by nie było widać :).
Ciąg dalszy informacji.

Dzisiaj na kanał przyjechała na PO SM42-690 po małym wykolejeniu.
 Dużych uszkodzeń nie miała, w sumie to odgięte od uderzenia w główki szyn zgarniacze, oraz
lekko pęknięta jedna z rur piasecznicy. Do wymiany poszły klocki hamulcowe, przykręcony został jeden z
węży hamulcowych, oraz po dokręcano poręcze.

Co do innego taboru to szopę opuściła EP07-355, którą dzisiaj wyciągnęliśmy. Głównie sprawdzany miała układ hamulcowy, spuszczany kondensat i testowane trąbki. Najgorsze było to, że robili to w hali ;), zaraz obok mnie i kolegi.
 Z uwagi na to, że byliśmy wyjątkowo blisko nie było to przyjemne jak trąbili pod uchem :).

Dalej wepchaliśmy stonką SM42-175, ET22-866, który zapewne do jutra sobie postoi na PO :).

Jak wspomniałem w pierwszym poście tego tematu, byłem wczoraj przy PO SM42-021, dzisiaj okazało się,
 że został jeszcze wał napędu sprężarki do nasmarowania, skręcenia i założenia.
Jako, że nie mamy tam za dużo czasu jedynie go skręciliśmy na warsztacie, i byliśmy przy części jego montażu w loku.

Prawdopodobnie SM31-150 jest uziemiona przez zepsutą sprężarkę. Odkręcaliśmy dzisiaj pokrywy I i II stopnia sprężania, skąd wyjmowaliśmy zawory. Jeden zaworek II stopnia był tak zjechany, że jeden z pierścieni swobodnie spadał z równie zjechanej śruby :). Ale kielichy były całe :> .

Na hali stoi również ST44-1086 (dziwne jest to, że brakuje mu 8-ki w numerach bocznych i czołowych), prawdopodobnie należący do Poznania -tak przynajmniej mówił brygadzista. Niestety drzwi ma zaplombowane :(.

W najbliższych dniach przyjechać na PO mają:
SM42-746, 053, 142, 265, 1020, 065, 543, 216
SM31-143
SM30-143 (kto wie czy jednak nie dadzą ją do Karsznic na przegląd)


Byłbym zapomniał co do loków idących na NG. Są więc to:

EU07-144
EU07-146
EU07-196
EU07-228
EU07-443
EU07-457 (?)
EU07-495
EP07-350 (?)

(?) -oznacza że nie jestem pewien w 100% co do numeru, bo była kiepska widoczność na oznaczenia. Jutro się przyłożę i sprawdzę dokładniej :).
---

ps nie ma to jak ostre wyciąganie składu z szopy na luźnym sprzęgu :) -cudownie szarpie :D, a jak jeszcze otwierają się samoistnie osłony przedziału elektrycznego, to już w ogóle poezja :D.
 
Pozdrawiam :).
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: Tomiexpress w 08 Maja 2008, 14:53:24
ciach...

Edit:
Mam jeszcze miłą niespodziankę:D Jeszcze jeden kolega z forum szkoli się razem ze mną na maszynistę:D. Nie zdradzam kto bo obowiązuje ochrona danych osobowych. Jak przeczyta to sam napisze:D
Tajemnicy z tego faktu nie zamierzam robić, pozdrawiam :) EOT
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: Kawu w 08 Maja 2008, 16:30:07
Na hali stoi również ST44-1086 (dziwne jest to, że brakuje mu 8-ki w numerach bocznych i czołowych), prawdopodobnie należący do Poznania -tak przynajmniej mówił brygadzista. Niestety drzwi ma zaplombowane :(.

Ten lok przez ostatnie kilka miesięcy stał za "Belwederem" (tam gdzie odstawione siódemki) i już wtedy był zaplombowany (o ile mówimy o żółtych "zapięciach"). Fakt, że przestawili go do hali wskazuje na jakiś progres. Ogólnie słyszałem, że należy do Łodzi, ale to nie jest żadna oficjalna informacja.
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 08 Maja 2008, 16:45:25
Witam.
Dzisiejszy dzień był równie ciekawy jak dwa poprzednie :).

Wczoraj wepchnięty pod dach szopy ET22-723 dostał nowiutki kran hamulca zasadniczego w jednej z kabin :).

SM42-746 sprawiała problemy, bo gubiła przy sprężarce powietrze, przez lekko uszkodzony zawór I stopnia sprężania, ale wszystko jest już w porządku, także gra i buczy :D. Dodatkowo dostała trochę świeżutkiego oleju i wypucowano jej przedział silnikowy :>.

Działo się jeszcze sporo innych rzeczy ale wszystko podchodziło raczej pod rutynę przy PO :).

Cytuj
Ogólnie słyszałem, że należy do Łodzi, ale to nie jest żadna oficjalna informacja.
Też znam tą wersję. Nawet mam tego gagara odhaczonego w spisie łódzkiego taboru. Z tym, że może być tak że jeździł na składach w Poznaniu bo tam był potrzebny. Co do tego, że postawili go w hali, to zapewne dlatego, że wybiera się w dłuższą drogę bo spięte są za nim 2x SM42 (numery podam jutro).

Pozdrawiam :).
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 08 Maja 2008, 20:21:03
A czy te dwa wibratory były do gagara w obstawce sprzęgnięte? Oznaczało by to, że gagar ma wylączony hamulec. Hmm, zastanawiające:D
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 08 Maja 2008, 22:26:53
A czy te dwa wibratory były do gagara w obstawce sprzęgnięte? Oznaczało by to, że gagar ma wylączony hamulec. Hmm, zastanawiające:D

Połączenie wyglądało następująco :) SM42+SM42+ST44 ->|wyj. z hali| także raczej wyłączonego hamulca nie ma :).
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 12 Maja 2008, 15:41:29
Witam.
Nowy tydzień roboczy rozpoczęty i nowe informacje :).

Niestety na początek przykra informacja. SM31-027 i SM42-266 idą na żyletki i to do końca tego miesiąca (tzn. jeżeli wyrobią się z wyjęciem wnętrzności). Dzisiaj demontowaliśmy od SM31-027 część sprężarki, zawory bezpieczeństwa i siłownik pracujący przy wentylatorze. Jutro jeszcze parę części się z niej wyciągnie .
Podobnie może być z ST44-1086, która też może pójść na pocięcie :/.

Jak by kogoś interesowało jak dokonuje się testu legalizacyjnego prędkościomierzy to zapraszam:

http://pl.youtube.com/watch?v=Ltfe04VKZb4 (http://pl.youtube.com/watch?v=Ltfe04VKZb4)

ps trochę głośno było dookoła, ale nic na to poradzić nie mogłem  :|.

Jutro może coś też uda się nakręcić bo mamy iść na działy od SHP, elektryki itd...

Pozdrawiam.

Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 12 Maja 2008, 15:57:02
A czy po technikim elektronicznym to mam jakąś szansę żeby mnie przyjeli na pkp?
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 12 Maja 2008, 16:04:16
A czy po technikim elektronicznym to mam jakąś szansę żeby mnie przyjeli na pkp?
Nie, nie masz szansy.
Kurcze, skąd ja mam to wiedzieć? Obecnie na PKP jest taka paranoja, że czasami nawet nie chcą ludzi po technikach kolejowych... . Najlepiej to idź do najbliższego ZT i zapytaj się jakie trzeba mieć wykształcenie. Zresztą tak jak wiele osób wcześniej pisało, trzeba kombinować i to ostro a czy wyjdzie to już druga sprawa... . Przeczytaj dokładnie ten wątek, a w szczególności to co napisał @Żuk. To powinno wyjaśnić jak nie wszystkie to przynajmniej część wątpliwości :).

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: uetam w 12 Maja 2008, 16:28:22
Najlepiej to idź do najbliższego ZT i zapytaj się jakie trzeba mieć wykształcenie.
Średnie techniczne conajmniej.
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 12 Maja 2008, 22:58:31
Nie koniecznie, bo PKP tak zaczyna wibrować tyłkiem i gryźć się w pięty, że na maszynistów z wykształceniem zawodowym przyjmują. Co tu się oszukiwać naboru nowych pracowników nie było hmm z 10 lat? A teraz dużo odchodzi na emerytury i PKP ma zagwostke bo nie będzie komu jeździć.
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: uetam w 13 Maja 2008, 11:06:34
Nie koniecznie, bo PKP tak zaczyna wibrować tyłkiem i gryźć się w pięty, że na maszynistów z wykształceniem zawodowym przyjmują. Co tu się oszukiwać naboru nowych pracowników nie było hmm z 10 lat? A teraz dużo odchodzi na emerytury i PKP ma zagwostke bo nie będzie komu jeździć.
No tak, ale pewnie i tak musza zrobic to srednie techniczne jakos zaocznie bo ustawa tego wymaga.
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 13 Maja 2008, 11:19:42
No tak, ale pewnie i tak musza zrobic to srednie techniczne jakos zaocznie bo ustawa tego wymaga.

Średnie techniczne i to nawet bez zdanego egzaminu zawodowego (czyli praktycznie bez dyplomu technika)
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: Loui w 13 Maja 2008, 19:41:31
Mechatronik, Olechów był ostatnim miejscem stacjonowania serii EP03. Może mógł byś się zakręcić za materiałami odnośnie tejże lokomotywy. Może gdzieś się jeszcze zachowała jakaś dokumentacja, ew. któryś z pracowników może ma jakieś archiwalne zdjęcia wnętrza tej lokomotywy, jakiś opis kabiny itp. Myślę że EPek był by ci wdzięczny za wszelakie materiały.
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 13 Maja 2008, 19:56:47
Co do wykształcenia, z pozdrowieniami od @hejnala:

http://img153.imageshack.us/my.php?image=wymaganianapomocnikawz0.jpg (http://img153.imageshack.us/my.php?image=wymaganianapomocnikawz0.jpg)
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 13 Maja 2008, 20:09:20
Mechatronik, Olechów był ostatnim miejscem stacjonowania serii EP03. Może mógł byś się zakręcić za materiałami odnośnie tejże lokomotywy. Może gdzieś się jeszcze zachowała jakaś dokumentacja, ew. któryś z pracowników może ma jakieś archiwalne zdjęcia wnętrza tej lokomotywy, jakiś opis kabiny itp. Myślę że EPek był by ci wdzięczny za wszelakie materiały.

Jasne, że się o to podpytam :). Jutro dam znać co się dowiedziałem :).

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 14 Maja 2008, 17:29:04
Witam.
Pytałem, szukałem i nic :(. Niestety nie zachowały się żadne dokumenty związane z EP03 :(. Główny majster kojarzył lokomotywę, ale powiedział mi, że dokumenty mają tylko do lokomotyw, które naprawiają. Co do pracowników na warsztacie, to albo w ogóle nie wiedzieli o istnieniu tego loka albo mówili, że go pamiętają ale co do wyglądu kabiny, fot czy dokumentów to nie pamiętają lub nie mają papierów. Przy okazji pytałem się też o charakterystyki loków spalinowych z opornika wodnego który kiedyś na Olechowie był. Niestety podobnie jak z EP03 nic się nie zachowało :(.
Ogólnie kicha :\.
Tytuł: Odp: Wiadomości z Łódzkiej szopy :).
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 16 Maja 2008, 16:43:57
I skończyło się to co dobre :(. W dniu dzisiejszym pożegnałem się z zakładem PKP CARGO Łódź :(.

Co do EP03, to tak jak pisałem wcześniej kicha, ale dowiedziałem się jednak paru rzeczy.
Mianowicie w EP03 nastawnik był w kształcie wajchy (tak jak w starych tramwajach), lokomotywa w sporej części zbudowana była z drewna, a co do elektryki to podobno była ona bardzo niebezpieczna. Z tego co powiedział mi mistrz od SHP bardzo łatwo można było zostać porażonym z tego względu, że nie miała ona żadnych zabezpieczeń.
Wątpię czy Wam się te informacje do czegoś przydadzą. Dodatkowo udało mi się skombinować kopię z jakiejś książki o lokomotywach (być może to już znacie ale dam na wszelki wypadek).

(http://img216.imageshack.us/img216/7452/ep031hn6.th.jpg) (http://img216.imageshack.us/my.php?image=ep031hn6.jpg)

(http://img119.imageshack.us/img119/3754/ep032eu5.th.jpg) (http://img119.imageshack.us/my.php?image=ep032eu5.jpg)

Jeśli kogoś interesowałoby jak "pracowaliśmy" oraz co tam się działo :) to zapraszam :
ps Z aparatem na ręku niestety praca nie szła już tak sprawnie i wydajnie... :D.

SM42-216 test wycieraczek 2 x Rp1
http://pl.youtube.com/watch?v=1D7JkIcWQrk (http://pl.youtube.com/watch?v=1D7JkIcWQrk)

SM42-216 i SM42-543 ( Rp1 )
http://pl.youtube.com/watch?v=5RHxCjNQ4iI (http://pl.youtube.com/watch?v=5RHxCjNQ4iI)

EU07-499 - prezentacja czuwaka i radiostop-u
http://pl.youtube.com/watch?v=AbALxhG0v6I (http://pl.youtube.com/watch?v=AbALxhG0v6I)

SM42-216 - sprężarka
http://pl.youtube.com/watch?v=HNJBSNyCPdU (http://pl.youtube.com/watch?v=HNJBSNyCPdU)

SM42-543 - test syreny ( 2 x Rp1 )
http://pl.youtube.com/watch?v=TytGTab9NjQ (http://pl.youtube.com/watch?v=TytGTab9NjQ)

SM42-543 - zadziałanie czuwaka
http://pl.youtube.com/watch?v=FSSldE0Mvvc (http://pl.youtube.com/watch?v=FSSldE0Mvvc)

SM42-543 - spuszczanie kondensatu
http://pl.youtube.com/watch?v=YOwnTUgfdVc (http://pl.youtube.com/watch?v=YOwnTUgfdVc)

:)

W najbliższym czasie wrzucę jeszcze papiery które dostaliśmy z CARGO w ramach praktyk (głównie ksera dokumentów dotyczących przeglądów).

Pozdrawiam :).