- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Paul w 19 Kwietnia 2008, 13:04:15

Tytuł: 3DS - modelowanie gruntu
Wiadomość wysłana przez: Paul w 19 Kwietnia 2008, 13:04:15
Czy jest w 3DS jakaś funkcja, albo jakiś skrypt, który by samoczynnie dopasował współrzędną y obiektu (drzewa) do kształtu innego (grunt)?

Tworzenie nasypów i wykopów. Mam grunt, i niezależnie obiekt będący nasypem lub wykopem - stworzony skryptami. Czy jest jakiś sposób aby "wyciąć" wykopem dziurę w gruncie, albo "dodać" do niego nasyp - tak aby staly się jednym obiektem?

[edit]
Z drugm dałem sobie radę - przy zaznaczonym 'gruncie' wstawiamy Compound Objects/Boolean, Operation: Union, wybieramy nasyp/wykop jako operand B, konwertujemy do mesh i usuwamy zbędne trójkąty. Wychodzi grunt z 'wbudowanym' nasypem/wykopem, jako jeden obiekt.

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: 3DS - modelowanie gruntu
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 21 Kwietnia 2008, 09:21:58
Niestety ale chyba nie ma żadnego skryptu, który dopasowywałby współrzedne np. drzewa do terenu. ja sobie robie przekroje i wysokość od podstawy dopasowuje do siatki z trójkatami. Boolen jest bardzo dobrą i przydatna opcją można tez robić dodatkowe siatki łączyc je z podstawową siatką trójkatow i texturowac jednorodnie. Najlepiej sobie z delanuay mesch samemu wymodelować w oknie perspective teren a potem go oteksturować. Jest pewien patent mianowicie tory czy droga jest dopasowywana do terenu, możnaby sobie zrobić odcinek toru np. 2m zaznaczyć kolorem innym niż wszystkie na odpowiedniej wysokości potem wstawić drzewko zrobić siatke a na końcu usunąć ten fikcyjny tor, a drzewko będzie dopaowane do wysokości terenu.