- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Aminos11 w 23 Marca 2008, 22:34:15
-
Witam.
Mam takie pytanie jaka powinna być szerokość i wysokość tekstury dla 303E?
-
256x256, 512x512,1024x1024 lub 256x128, 512x256 i 1024x512.
-
Witam.
Mam takie pytanie jaka powinna być szerokość i wysokość tekstury dla 303E?
O jakie jednostki Ci chodzi?
Jak otworzysz jakąkolwiek teksturę z symulatora - niech to będzie 303E - okaże się że jej wymiar to konkretna ilość pikseli. Wymiary tekstur w symulatorze są różne. Najlepiej podejrzyj katalogi z taborem.
Resztę informacji znajdziesz przy pomocy opcji szukaj.
@Patrykos już częściowo Cię wyręczył.
-
Empiryczne minimum to 4x4 piksele - mniejszych tex mi nie chciało poprawnie wczytywać.
Maksimum to w zależności od karty 4096x4096 (nie wiem, czy najnowsze Radeony i GeForce'y czytają większe)
-
256x256, 512x512,1024x1024 lub 256x128, 512x256 i 1024x512.
Nie tylko. Może być także 128x4096, 2048x64 i tak dalej. Ważne, aby oba wymiary były potęgami dwójki i - jak wspomniał youBy - mieściły się w zakresie 4 do 4096. Proporcje boków nie mają tu żadnego znaczenia
-
Ważne, aby oba wymiary były potęgami dwójki
Jako ciekawostkę dodam, iż niektóre karty graficzne obsługują tekstury o dowolnych rozmiarach (co mija się z celem, gdyż i tak zajmują tyle miejsca w pamięci karty, co z potęgami dwójki "zaokrąglając" w górę).