- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: jageer w 23 Marca 2008, 21:27:56
-
Mam pytanie, jaki jest cel że np pociąg Przemyślanin zmienia swój nr w Jaworzno Szczakowa ?? tylko ostatnią cyfrę o 1 większa. Zauważyłem że dużo dalekobieżnych tak ma. Ostatnio też zmienili nr przemyślanina jadącego ze szczecina.
Ktoś wie jaki jest cel ??
-
Mam pytanie, jaki jest cel że np pociąg Przemyślanin zmienia swój nr w Jaworzno Szczakowa ?? tylko ostatnią cyfrę o 1 większa. Zauważyłem że dużo dalekobieżnych tak ma. Ostatnio też zmienili nr przemyślanina jadącego ze szczecina.
Ktoś wie jaki jest cel ??
Kazdy numer pociągu (a własciwie tylko jego ostatnia cyfra) zmienia się w zależności od tego czy pociąg jedzie w kierunku parzystym, czy też nie.
-
Proszę zasady numeracji pociągów.
http://www.gwardak.com/kolej_5.htm (http://www.gwardak.com/kolej_5.htm)
Przyjemnej lektury:)
Pozdrawiam
-
Dzięki. Chodziło mi szczególnie o tą ostatnią cyfrę zmiana z 0 na 1 :D myślę że temat można zamknąć
-
Dzięki. Chodziło mi szczególnie o tą ostatnią cyfrę zmiana z 0 na 1 :D myślę że temat można zamknąć
Tak dla uzupełnienia dodam, że zmiana jest nie tylko z "0" na "1". Działa to również w odwrotnym kierunku i generalnie dotyczy ostatniej cyfry w numerze pociągu, która niekoniecznie musi być zerem.
-
A numery trzy- i dwucyfrowe, np. pociąg nr 20 Gliwice - Częstochowa Osobowa (odjazd 7:55)?
-
A numery trzy- i dwucyfrowe, np. pociąg nr 20 Gliwice - Częstochowa Osobowa (odjazd 7:55)?
To sa poc w okregu jednej DOKP i pewnie w razie potrzeby tez zmieniaja numery [20/21].
-
A pisząc jeszcze prościej: jeżeli pociąg zbliża się do Warszawy, ma numer parzysty bo jedzie po torze nr 2. Jeżeli pociąg oddala się od Warszawy, ma numer nieparzysty bo jedzie po torze nr 1.
A zatem kolego, Gliwice - Częstochowa, jedziesz w kierunku Warszawy...
-
Hmm... nie o to mi chodziło.
To, że zmieniają numery to wiem (Lubań Śl. - Wrocław przez Węgliniec ze zmianą czoła). Raczje chciałem się dowiedzieć o sposób nadawania numerów pociągom, które mają 2,3 cyfry (ogólnie osobowym). Szczególnie, że Goerlitz - Wrocław (przez Węgliniec) ma 501, a Węgliniec - Wrocław ma 520. Albo pociąg Jelenia Góra - Legnica przez Zebrzydową ma już numerek pięciocyfrowy 22435/22434. Jakoś to tak mieszają...
-
Szczególnie, że Goerlitz - Wrocław (przez Węgliniec) ma 501, a Węgliniec - Wrocław ma 520.
501 to akurat numer międzynarodowy, "polski" odpowiednik to 60022.
-
Hmm... nie o to mi chodziło.
To, że zmieniają numery to wiem (Lubań Śl. - Wrocław przez Węgliniec ze zmianą czoła). Raczje chciałem się dowiedzieć o sposób nadawania numerów pociągom, które mają 2,3 cyfry (ogólnie osobowym). Szczególnie, że Goerlitz - Wrocław (przez Węgliniec) ma 501, a Węgliniec - Wrocław ma 520. Albo pociąg Jelenia Góra - Legnica przez Zebrzydową ma już numerek pięciocyfrowy 22435/22434. Jakoś to tak mieszają...
Ostatnio weszlo zarzadzenie aby wszystkie numery doprowadzic do postawic 5 i wiecej cyfrowej. No ale nie wszedzie juz to wprowadzli. Np w wielkopolsce juz to jakotako 'dziala'.
534 -> 77526, 533 -> 77527. Ogólnie dla pociągów osobowych w granicach jednej DOKP dodawac sie bedzie na początku 2x cyfrę oznaczającą tą DOKP - czyli dla poznanskiej 7.