- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: MichałŁ w 26 Stycznia 2008, 14:04:46
-
Szukam schematów obwodu głównego i sterowania lokomotywy TEM2 (SM48). chciałbym się dowiedzieć jak jest sterowne wzbudzanie prądnicy. Nigdzie nie mogę takich znaleźć. Czy mógłby ktoś mi pomóc.
-
Szukam schematów obwodu głównego i sterowania lokomotywy TEM2 (SM48). [ciach] Nigdzie nie mogę takich znaleźć.
Poszukaj na Tamarze.
-
Akurat wszystkie tamary w jakich byłem w środku takiego schematy nie miały, ale wiem że niektóre mają i właśnie o taki schemat mi chodzi. czy ktoś go ma na kompie i mógł by mi przesłać albo podać link gdzie można go znaleźć.
-
Witam, jeśli Kolega zna rosyjski to proszę pobrać tę książkę: http://kachegaroff-line.ru/books/books/OLD_BOOK_ID-74.DJVU (http://kachegaroff-line.ru/books/books/OLD_BOOK_ID-74.DJVU)
Jest to książka pt.: "Электрическое оборудование тепловозов. Устройство и ремонт" Oczywiście w całości po rosyjsku. Nie czytałem jej, ale schemat powinien być.
Pozdrawiam, Matt.
-
Dzięki za link. bardzo ciekawe a z językiem sobie poradze.
a jak walentyna ma sterowane wzbudzanie? ampilistatem jak w ST44 czy może w inny sposób
-
Żadnych amplistatów. Tamara ma najbardziej prymitywne sterowanie. Opornik na dwóch pierwszych pozycjach nastawnika, reszta pozycji sterowanie obrotami diesla.
-
Ale przecież musi być coś co będzie sterowało wzbudzaniem żeby silnik był odpowiednio obciążony niezależnie od obrotów.Bo jak by tego nie było to przy ruszaniu kiedy przez silniki płynie duży prąd to silnik byłby z mocno obciążony a kiedy sie rozpędzi to odciążony. wiem że tamara ma opornik przy regulatorze obrotów który zmienia opór przy zmianie obciążenia silnika ale czy on od razu reguluje wzbudzanie wzbudnicy tak jak w SM42?
i jeszcze małe pytanie Czy TEM2 ma przekaźnik nadmiarowy który wyłącza obwód przy za dużym prądzie.
-
Ale przecież musi być coś co będzie sterowało wzbudzaniem żeby silnik był odpowiednio obciążony niezależnie od obrotów.
Nie musi.
Bo jak by tego nie było to przy ruszaniu kiedy przez silniki płynie duży prąd to silnik byłby z mocno obciążony a kiedy sie rozpędzi to odciążony.
Nie widzę w tym problemu.
wiem że tamara ma opornik przy regulatorze obrotów który zmienia opór przy zmianie obciążenia silnika
Nic podobnego. Nic takiego nie ma.
i jeszcze małe pytanie Czy TEM2 ma przekaźnik nadmiarowy który wyłącza obwód przy za dużym prądzie.
Ma ale nie wyłącza tylko zmniejsza prąd wzbudzania. Taki ogranicznik.
-
Dzięki hejnal miałeś rację właśnie znalazłem schemat i widze że prąd prądnicy przepływa przez jedne z uzwojeń wzbudnicy i tak trochę steruje.A to ruskie wymyślili pełna automatyka. a bocznikowanie jest jak w ST44
A z tym opornikiem to pomyłka bo myślałem że wskaźnik przy regulatorze to pokazuje położenie suwaka opornika jak w SM42 ale tu jest inaczej.
-
prąd prądnicy przepływa przez jedne z uzwojeń wzbudnicy i tak trochę steruje.
Uzwojenie różnicowe. Działa to na tej samej zasadzie co przekaźnik różnicowy. Efektem jest mniejsze lub większe osłabienie pola magnetycznego wzbudzania, wzbudnicy. Amplistat jest daleko idącym rozwinięciem tej idei.
-
znalazłem schemat
Podziel sie.
A to ruskie wymyślili pełna automatyka.
Ruskie skopiowali od amerykanow.
-
ten schemat jest w książce niestety po rosyjsku http://kachegaroff-line.ru/books/books/OLD_BOOK_ID-66.DJVU
strona chyba 153
a to odnośnik do strony z książkami o rosyjskich lokomotywach http://kachegaroff-line.ru/books/index.html
Jeszce jedno pytanie od której pozycji nastawnika zwiększają się obroty silnika?
-
Od trzeciej. Przecież pisałem już.
-
Króciutka historia.
W roku 1941 firma American Locomotive Company rozpoczęła produkcje 4 osiowych, spalinowych lokomotyw manewrowych Alco RS-1
http://www.rail-videos.net/video/view.php?id=1829 (http://www.rail-videos.net/video/view.php?id=1829)
ciąg dalszy nastąpi...
-
Fajnie wygląda na dwuosiwych wózkach
-
Kwestia wiekszego dopuszczalnego obciazenia osi :)
-
Kwestia wiekszego dopuszczalnego obciazenia osi :)
Nie lubię jak mi ktoś zdradza zakończenie. :P