- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: Class66 w 11 Stycznia 2008, 19:31:24
-
Materiał do obróbki w linkach poniżej. Naprawione kola i wykasowane smugi.
Paczka1 (http://milicz.co.uk/maszyna/PC/paczka1.7z.001)
Paczka2 (http://milicz.co.uk/maszyna/PC/paczka1.7z.002)
Paczka3 (http://milicz.co.uk/maszyna/PC/paczka1.7z.003)
Paczka4 (http://milicz.co.uk/maszyna/PC/paczka1.7z.004)
Paczka5 (http://milicz.co.uk/maszyna/PC/paczka1.7z.005)
Paczka6 (http://milicz.co.uk/maszyna/PC/paczka1.7z.006)
Program do rozpakowania paczek znajdziecie TUTAJ (http://www.7-zip.org)
Potrzebuję kogoś kto zajmie się wpisami do obecnych scenerii t.z.n. dostosuje je do nowych nazw poszczególnych katalogów (struktura w tym pliku (http://milicz.co.uk/maszyna/PC/lista.txt)). Nie proponowałbym gruntownych zmian składów a tylko użycie nowszych tekstur/modeli. Wpisy do pojazdów które można prowadzić znajdują się tutaj (http://milicz.co.uk/maszyna/PC/wpisy.txt)
Chętnych do współpracy prosze o kontakt e-mail lub na GG. Dziękuję!
-
A co poprawiłeś w tej paczce, oprócz dodania taboru?
-
Głównie strukturę katalogów i nazwy plików mmd/chk (tak aby się jedno z drugim nie gryzło np. EN57 i ED72). Dorzuciłem nowe fizyki i fizyki których brakowało w starej paczce. Jeśli chodzi o poprawę modeli i fizyki to już nie do mnie. Robię co potrafię i na co mam czas.
-
A co ze sceneriami? Czy Drawinowo i inne scenerie działają poprawnie?
-
A co ze sceneriami? Czy Drawinowo i inne scenerie działają poprawnie?
Ja zrozumiałem że modernizacja paczki ma dotyczyć tylko taboru.
Czyli zestaw scenerii jest taki jak do tej pory..
Zaciekawiony zawartością, pobrałem wszystkie paczki.
Sporo plików jest uszkodzonych.
! H:\paczki\paczka1.part01.rar: Błąd CRC w paczka1\dynamic\PKP\lgjs\load_fransmaas.bmp. Plik jest uszkodzony
! H:\paczki\paczka1.part01.rar: Błąd CRC w paczka1\dynamic\PKP\ET21\laminat_pilśnia.bmp. Plik jest uszkodzony
! H:\paczki\paczka1.part02.rar: Błąd CRC w paczka1\dynamic\PKP\WM15\wm15-322.bmp. Plik jest uszkodzony
! H:\paczki\paczka1.part02.rar: Błąd CRC w paczka1\dynamic\PKP\EU05\EU05_2.bmp. Plik jest uszkodzony
! H:\paczki\paczka1.part02.rar: Błąd CRC w paczka1\dynamic\PKP\gbs\gbs03.tga. Plik jest uszkodzony
! H:\paczki\paczka1.part02.rar: Błąd CRC w paczka1\dynamic\PKP\gbs\wozek.tga. Plik jest uszkodzony
! H:\paczki\paczka1.part02.rar: Błąd CRC w paczka1\dynamic\PKP\ET40\et40-17-a.bmp. Plik jest uszkodzony
! H:\paczki\paczka1.part02.rar: Nagłówek pliku "???" jest uszkodzony
To jest tylko malutka część błędów.
-
Scenerie to inna bajka i za to się nie zabieram. Szukam kogoś kto podepnie obecne scenerie pod ta paczkę oraz nieco je odświeży. Powstały np. nowe eaosy i wiele tekstur do nich. Wiem że gruntowna zmiana taboru może wpłynąć na działanie tych scenerii więc tego bym nie zalecał. Jeśli jest ktoś chętny aby to poskładać do kupy proszę o kontakt. Dziękuję!
-
Dziękuję za informację Krzysiek. Prosze chwilowo nie pobierać tych paczek. Spakuję je od nowa i wrzucę na serwer.
To co mam na dysku działa dobrze. Czy możliwe jest to aby paczka została uszkodzona podczas uploadu?
Ps Wszystkie paczki są uszkodzone czy tylko nr2?
-
Moim zdaniem dobrze by było zacząć od poprawienia tej paczki. Ale przed jej wywieszeniem jako bazowej trzeba by również poprawić znalezione dotychczas błędy w sceneriach i uzupełnić brakujące pliki.
Czy koła we wszystkich pojazdach kręcą się w dobrą stronę?
Czy koła dolną częścią dotykają szyn?
Czy odległość między kołami jest dobra?
Czy w modelach wycięte są smugi (w związku z tendencją wyznaczoną przez ostatnie exe)?
Czy tekstury, itp. są opisane w plikach textures.txt?
-
Czy w modelach wycięte są smugi (w związku z tendencją wyznaczoną przez ostatnie exe)?
Tak przy okazji zapytam, o co chodzi z tymi wyciętymi smugami?
-
O ile ja dobrze skojarzyłem, to ostatnie exe używa textures/smuga.tga do robienia "świateł". Pokazuje się to, jeśli zapali się wszystkie 3 światła, a light w scenerii jest wystarczająco ciemne. W zwiazku z tym, jeśli dodatkowe smugi będą w modelu lub kabinie, to się zrobi kicha.
-
O ile ja dobrze skojarzyłem, to ostatnie exe używa textures/smuga.tga do robienia "świateł". Pokazuje się to, jeśli zapali się wszystkie 3 światła, a light w scenerii jest wystarczająco ciemne. W zwiazku z tym, jeśli dodatkowe smugi będą w modelu lub kabinie, to się zrobi kicha.
Czyli mam przez to rozumieć, że jak np. wywalę z pliku wpisy na smugi w EN57 MKaczego to w dzień będzie je widać a w nocy nie, tak?
EDIT:
w dzień nie będzie widać a w nocy tak. :)
-
Moim zdaniem dobrze by było zacząć od poprawienia tej paczki. Ale przed jej wywieszeniem jako bazowej trzeba by również poprawić znalezione dotychczas błędy w sceneriach i uzupełnić brakujące pliki.
Czy koła we wszystkich pojazdach kręcą się w dobrą stronę?
Czy koła dolną częścią dotykają szyn?
Czy odległość między kołami jest dobra?
Czy w modelach wycięte są smugi (w związku z tendencją wyznaczoną przez ostatnie exe)?
Czy tekstury, itp. są opisane w plikach textures.txt?
Do bazowej paczki jeszcze bardzo daleko. Błędy które trzeba poprawić i wyszukać inne. Grunt to zacząć coś robić a żeby zacząć coś robić trzeba na czymś bazować.
Jaka forme opisu tekstur proponujesz? Jaką jeszcze dokumentację stworzyć?
Ps. Jak wytępić te smugi z modeli? Moge się jutro tym zająć.
-
Ps. Jak wytępić te smugi z modeli? Moge się jutro tym zająć.
Otwierasz notatnikiem plik modelu loka, który zawiera smugi i usuwasz wpisy tych smug. W szukajce notatnika lub innego narzędzia wpisujesz smuga i to co znajdzie usuwasz (nie tylko jedną linijkę lecz cały wpis dla danej smugi). W zwykłym modelu loka np. EU07 jest 6 wpisów. W EZT są 3 dla członu, dlatego musisz otworzyć w notatniku model pierwszego i ostatniego (6ba i 6bb) i w nich poszukać tych wpisów. To tak na wstęp.
-
Błędów w sceneriach typu eventowego dla exe 664 nie powinno być.
Co do błędów taboru, defiler dla EZT ponazywał inaczej i tam nie wyświetlane są przedsionki, jak również wymienione powyżej koła w taborze. U siebie kręcenie się kół poprawiłem. Swego czasu napisałem listę taboru, gdzie koła kręcą się w złą stronę, a nawet gorzej :)
O ile pamiętam w paczce smug nie było (defiler tak postanowił).
Ponadto o ile mnie pamięć nie myli defiler "ponakładał" końcówki (czerwone lampki) poprzez dopisywanie pustego pliku rozkłady jazdy i chyba coś za dużo nadpisał.
-
Cześć Mariusz! Możesz wystawić te poprawione modele na jakiś serwer?
-
Zgodnie z tym wątkiem:
http://eu07.pl/forum/index.php?&topic=6693.0
link do taboru:
http://www.chomikuj.pl/Mariuszek1970/tabor.rar
Jeszcze z pilnych spraw, to ten tor na linii546 (Ra napisał jak to poprawić- to dla misji SM42)
-
Dzięki za poprawki Mariusz. Skoro wycinam juz te smugi to pliki light.tga i light10.tga też można usunąć, zgadza się?
-
Zgadza się. Owe tga wykorzystywane są tylko do smug.
-
Tekstury opisuje mój program, ale robi to niedokładnie, bo bez ręcznej pomocy się tego zrobić nie da. Na pewno nie zrobi tego w katalogach, które sam utworzyłeś.
Tu jest opis, skopiowany z forum (nie chce mi się szukać wątku): http://eu07.yarek.pl/opis_tekstur.html (http://eu07.yarek.pl/opis_tekstur.html).
Mam nadzieję, że nie dodałeś kolejnego poziomu katalogów w dynamic? (Tzn jest np. dynamic/pkp/eu07/4e.chk, a nie coś jak dynamic/pkp/eu07/4e/4e.chk.)
-
Mam nadzieję, że nie dodałeś kolejnego poziomu katalogów w dynamic? (Tzn jest np. dynamic/pkp/eu07/4e.chk, a nie coś jak dynamic/pkp/eu07/4e/4e.chk.)
Nie, nie było to potrzebne. Dodałem tylko *_v1, *_v2 do róznych wersji modeli np. EU07, ET22 czy ST44. Ktoś wpadł na pomysł aby dodawać końcówkę *_NEW pod nowe modele. Może to będzie "NEW" ale tylko przez jakiś czas. Pewien szkocki elektryk oduczył mnie takich podpisów :).
-
Zgodnie z tym wątkiem:
http://eu07.pl/forum/index.php?&topic=6693.0
link do taboru:
http://www.chomikuj.pl/Mariuszek1970/tabor.rar
Jeszcze z pilnych spraw, to ten tor na linii546 (Ra napisał jak to poprawić- to dla misji SM42)
To już zrobione. Smugi także powicinane. Jeśli macie jeszcze jakies poprawki dajcie znać zanim wystawie paczki.
Czy poprawial ktoś model 4E?
-
Jeśli chodzi o scenerie, to zrobiłem listę błędów:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6252.msg64475.html#msg64475 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6252.msg64475.html#msg64475)
Przede wszystkim do poprawienia jest .inc.inc w kilku miejscach, oraz .bmp01. Concrete1.tge trzeba zamienić na Concrete1.tga.
Ponadto w Quarku jest tor zerowej długości (mój program pokaże Ci ten wpis, na zakładce Debugger trzeba przycisnąć Weryfikuj poprawność obiektów, a następnie przejść na zakładkę Struktura. Lista błędnych wpisów jest w dolnym okienku po prawej. Usunąć wpis trzeba już ręcznie.
Przejrzę to jeszcze i wrzucę brakujące pliki na serwer, żeby program mógł je pobrać.
A, jeszcze jedno - czy się pojazdy dobrze wychylają na pochyleniach?
Zwrotnicowo
- zamienić tr/-LSTB1-3pD.inc na tr/L-STB1-3pD.inc (L i minus zamienione miejscami) w pliku scenery/zwrotnicowo/zwrotnicowo-tr.inc, linia 13181.
SDR18
w SCR18.SCN usunąć po jednym zerze z wpisów camera
scenery\Bizon\bd1.inc
scenery\bud\biurowiec1.inc
scenery\bud\biurowiec5.inc
- obydwa są w scenery\PM\ - raczej zmienić ścieżkę
scenery\bud\blok11.inc
- jest blok10 i blok12... szukać tego?
scenery\bud\stsdoladrewn02.inc
- powinno być scenery/bud/stodoladrewn02.inc
scenery\images\strzesowiec.jpg
- tego chyba nie ma - usunąć z SCR18.SCN
scenery\PKP\przejazd1tRe45ss.inc.inc
- podwójny inc linia 27920, scenery/s-c-k/SDR46.scm
scenery\PM\blok01.inc
scenery\PS3pzbI
scenery\PS3pzbII
scenery\PS3pzbIII
scenery\PS3pzbk
- brakuje .inc, plik scenery/s-c-k/sdr46.scm - ale to jest w komentarzu
scenery\slimson\wejtunel.inc
- tego nie znalazłem
scenery\SSd5zpcpbIbp.inc
- to jest w komentarzu, jakby było potrzebne, to wziąć z baltyk_pack.rar
textures\Chodnik1.tga
- no albo chodnik1.bmp, albo Chodnik2.tga (co autor miał na myśli?)
textures\pkp\dt37
textures\pkp\kow01
textures\pkp\ogM01
textures\pkp\OST34W01
textures\pkp\OT15W01
textures\pkp\OT15W02
textures\pkp\OT34W02
textures\pkp\s59W02
textures\PKP\SBL\581
textures\PKP\SBL\581N
textures\PKP\SBL\591
textures\PKP\SBL\591N
textures\PKP\SBL\592
textures\PKP\SBL\592N
textures\pkp\slinowa46
textures\pkp\snowa95
textures\pkp\sowa43
textures\pkp\spaowa94
textures\pkp\szi117W02
textures\pkp\szki129W02
textures\pkp\szle11W02
textures\pkp\szwe59W01
textures\pkp\szybki117W01
textures\pkp\szybki129W01
textures\pkp\szybki134
textures\pkp\szybki135
textures\pkp\szybki136
textures\pkp\szybki137
textures\pkp\W27_16.bmp
- jest w Bałtyk, Drawinowo
textures\pkp\zt35
textures\pkp\zt36
textures\PlatePlatform_side1.bmp
textures\PM\tablica_wost.bmp
textures\sck\ilowicamala.bmp
textures\Tm17
- jest w drawinowo_v1.2 albo eszelon
Quark_MCE, Quark_EN57
scenery\bud\0dombale03.inc
- jest w scenery\PM\0dombale03.inc
tor zerowy, linia około 123239
node -1 0 none track normal 20.0 1.435 0.15 25.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
1110.14 0.200012 -19468.7 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.00195313 //control vector 1
0.0 0.0 -0.00195313 //control vector 2
1110.14 0.200012 -19468.7 0.0 //point 2
0
endtrack
jeszcze był dubelt (dwa razy to samo) na rzece w okolicy Skwarek:
node -1 0 none track river 100.0 15.0 0.5 100 5 0 mountain vis
RiverMnt1.bmp 6.0 RiverMnt1bank.bmp 0.5 0.5 2.0
373.355 -4.0 -7961.2 0.0 //point 1
-6.10831 0.0 15.5068 //control vector 1
6.10831 0.0 -15.5068 //control vector 2
355.03 -4.0 -7914.68 0.0 //point 2
0
velocity 1.0
endtrack
Nowy-Swiat
textures\mc\blok4.bmp
- jest textures/tomi/blok4.bmp w Bałtyku...
textures\Rudawa-nastdysp.tga
- nie znalazłem
tor prawie zerowy (0.09mm), scenery/ns.scm, linia 253908
node -1 0 tor51 track normal 0.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-1.84516 0.2 895.706 0.0 //point 1
1.87159e-005 0.0 0.000183105 //control vector 1
-1.87159e-005 0.0 -0.000183105 //control vector 2
-1.84507 0.2 895.706 0.0 //point 2
0
endtrack
Bochnia
textures\koniec1
- do modelu PKP/head1-r.t3d, powinno być Tz1
(include;ZS1cI.inc;bochnia_koniec1;-159.995;0.0;656.547;-180.0;koniec1;;end)
include;ZS1cI.inc;bochnia_koniec1;-159.995;0.0;656.547;-180.0;Tz1;;end
scenery/bochnia/bochnia.scm, linia 6924
node -1 0 none track normal undefined 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
89.7151 0.2 3879.12 0.0
Rzecz jasna to nie wszystko, ale siedziałem nad tym 3h i na razie mam dosyć.
-
Co do tekstur w sceneriach, kiedyś robiłem jakies poprawki. RA, czy mógłbyś sprawdzić czy mamy te same paczki z sceneriami i teksturami. To LINK (http://milicz.co.uk/maszyna/PC/paczka2.7z) do mojej.
-
Ja rozpakowałem paczkę Mariusz/Defiler i na jej podstawie opisywałem poprawki.
-
Jak dobrze pamiętam to do paczki Mariusza dorzucilem trochę brakujących tekstur i wystawiłem na moim serwerze. Ok, nie będę ci zawracać tym głowy. Gdzie jest to twoje narzędzie do wychwytywania błędów?
-
Link w podpisie.
Wybierasz scenerię, potem na zakładce Struktura przycisk Wczytaj wszystkie include (może potrwać parę minut), a potem zakładka Debugger i przycisk Weryfikuj poprawność obiektów, ponownie Struktura i tam będzie lista brakujących plików oraz błędnych wpisów.
Ps. Wyszukiwarka plików w paczkach i innych katalogach: http://eu07.rainsted.com/archives/filefind.php (http://eu07.rainsted.com/archives/filefind.php).
A, jeszcze jedno: czy światła lokomotyw widać z daleka? Nie wszystkie miały tę właściwość.
-
scenery/bochnia/bochnia.scm, linia 6924
node -1 0 none track normal undefined 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
89.7151 0.2 3879.12 0.0
scenery/krzyzowa/sc2.scm, linia 1134
node 1000 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 undefined
-2764.0 0.195275 -4695.37 0.0 //point 1
-33.324 0.0 0.79248 //control vector 1
33.324 0.0 -0.79248 //control vector 2
-2863.97 0.195275 -4693.0 0.0 //point 2
0
endtrack
Co zrobić z tym "undefined" ?
-
To pierwsze to jest długość odcinka toru, myślę, że wartość 50 będzie wystarczająco dobra.
To drugie to szerokość podsypki w obszarze pochylenia, inne tory mają 1.1 i tyle powinno być dobrze.
-
Zrozumiałem Ra. Wyłapuję błędy w sceneriach twoim programem i je poprawiam. Szkoda tylko że nikt nie chce mi pomóc dostosowac wpisy do tego co wystawiłem.
event 1.0 mulitple 90.0 none endevent
Co zrobić z tym błędnym eventem w linia546_events.inc linia 191?
-
Zrozumiałem Ra. Wyłapuję błędy w sceneriach twoim programem i je poprawiam. Szkoda tylko że nikt nie chce mi pomóc dostosowac wpisy do tego co wystawiłem.
event 1.0 mulitple 90.0 none endevent
Co zrobić z tym błędnym eventem w linia546_events.inc linia 191?
Zrób przed nim komentarz (//event 1.0 mulitple 90.0 none endevent) albo skasuj wpis.
-
Skąd w ogóle taki błąd z tym eventem?
W paczce nie było problemów tego typu.
Mam wrażenie, że coś psujesz.
-
Jest napisane mulitple, dziwne, że to w ogóle działa. :)
Ja nie znalazłem wywołania eventu o nazwie 1.0. Być może był on jako błąd w jakiejś niedokończonej wersji pliku, a potem został znaleziony i usunięty, a ten wpis "plombujący" pozostał?
Jak już jesteś przy Linii 546 to pozamieniaj Ms1..Ms20 na Tm1..Tm20 pod koniec pliku linia546_dane.scm. Z tego, co widzę Tm1..Tm17 są, brakować będzie Tm18, Tm19 i Tm20.
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms1;252.242;0.0;41417.1;0.0;Ms1;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms2;260.251;0.0;41429.7;0.0;Ms2;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms3;291.309;0.0;40544.3;175.0;Ms3;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms4;287.125;0.0;40544.3;180.0;Ms4;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms5;282.677;0.0;40544.3;180.0;Ms5;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms6;279.226;0.0;40545.8;180.0;Ms6;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms7;275.774;0.0;40563.9;180.0;Ms7;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms8;271.745;0.0;40551.2;180.0;Ms8;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms9;268.295;0.0;40543.7;-180.0;Ms9;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms10;252.478;0.0;40528.3;180.0;Ms10;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms11;260.211;0.0;40528.3;180.0;Ms11;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms12;224.241;0.0;40382.0;180.0;Ms12;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms13;220.399;0.0;40374.5;180.0;Ms13;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms14;216.557;0.0;40359.7;180.0;Ms14;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms15;212.715;0.0;40349.1;180.0;Ms15;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms16;213.913;0.0;40399.2;-170.0;Ms16;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms17;240.936;0.0;41595.0;0.0;Ms17;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms18;244.383;0.0;41594.9;0.0;Ms18;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms19;237.436;0.0;41626.7;180.0;Ms19;;end
include;MS2nbk.inc;Dzierzawa_Ms20;241.253;0.0;41626.7;180.0;Ms20;;end
-
Skąd w ogóle taki błąd z tym eventem?
W paczce nie było problemów tego typu.
Mam wrażenie, że coś psujesz.
W pliku linia546_events.inc jest taka grupa eventów:
//Hunter: takie tam eventy zeby bledow nie bylo
event rabinow-1_otwieraj1 multiple 90.0 none endevent
event rabinow-1_otwieraj2 multiple 90.0 none endevent
event rabinow-1_zamykaj multiple 90.0 none endevent
event krosowo_za_otwieraj multiple 90.0 none endevent
event sianowice_a-prw_sem_info multiple 90.0 none endevent
event dzierzawa_5501-manewrowy multiple 90.0 none endevent
event 1.0 mulitple 90.0 none endevent
I ten ostatni event jest wyświetlany jako błąd w programie @Ra po kliknięciu na "Wczytaj wszystkie include" w zakładce "Struktura". Zastanawiam się po co te eventy są wstawione...
-
Te pierwsze trzy:
event rabinow-1_otwieraj1 multiple 90.0 none endevent
event rabinow-1_otwieraj2 multiple 90.0 none endevent
event rabinow-1_zamykaj multiple 90.0 none endevent
to pewnie łatka na błędny wpis:
include;przejazd2tR-zrobtosam.inc;Rabinow-1;233.093;0.0;31633.1;0.0;tor17-rab;tor13-rab;;;end
Powinno być:
include;PKP/przejazd2tR-zrobtosam.inc;Rabinow-1;233.093;0.0;31633.1;0.0;tor17-rab;tor13-rab;;;end
Kolejny to brak jedynki w torze:
node -1 0 tor41 track normal 89.7596 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-9089.12 0.2 16629.4 0.0 //point 1
29.0791 0.0 6.66602 //control vector 1
-29.8242 0.0 -3.38477 //control vector 2
-9000.7 0.2 16644.5 0.0 //point 2
800.0
event1 krosowo_za_zamykaj
event2 krosowo_za_otwieraj1
endtrack
Dalej mamy:
node -1 0 miarka07 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-5177.57 0.2 6308.36 0.0 //point 1
0.0078125 0.0 33.3335 //control vector 1
-0.0078125 0.0 -33.3335 //control vector 2
-5177.54 0.2 6408.36 0.0 //point 2
0
event1 LineInfo:Sianowice-NowySwiat_tor1
event2 Sianowice_A-prw_sem_info
endtrack
A semafor jest tylko Sianowice_A, bez żadnego -prw.
Przedostatni może zostać, bo wygląda na jakieś niezrealizowane manewry. Ostatni raczej do wycięcia.
Ps. Tak w ogóle, to po co się przejazdy zamykają? Przecież jak się jedzie pociągiem, to i tak widzi się tylko zamknięte...
-
Ps. Tak w ogóle, to po co się przejazdy zamykają? Przecież jak się jedzie pociągiem, to i tak widzi się tylko zamknięte...
Kiedyś w sceneriach po drogach jeździły samochody. To dla nich zamykały się przejazdy. Inna sprawa że podnosi to realizm otoczenia, czasem widać z kabiny jak się zamyka.
Teraz te przeszkadzajki w sceneriach są powycinane dla poprawienia FPS.
Kiedyś w Quarku na niestrzeżonym przejeździe wjechał maluszek prosto pod pędzącego byka z towarem.
-
event 1.0 mulitple 90.0 none endevent
Ok, sorry. Myślałem, iż wywala błąd w symku (że się nazwa eventu z niewiadomego powodu wykasowała).
Rozumiem już wszystko. Dobre to diabelstwo Ra :).
-
Jeszcze, póki pamiętam, jest takie coś w quarkmce28.scm:
node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2oil.tex 0.2 0.5 1.1
-20.9695 0.200012 138.834 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
-20.9706 0.200012 228.834 0.0 //point 2
0
endtrack
node -1 0 WielkiKac_bocznica1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 3 flat vis
Rail_screw_uNused1 4 TpBpS-new2oil.tex 0.2 0.5 1.1
-20.9707 0.200012 228.834 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
-20.9718 0.200012 318.834 0.0 //point 2
0
endtrack
I z powodu tej niezgodności punktu o 0.1mm wywalało mi się null track kiedyś, takoż poprawiłem drugie na -20.9706 i zrobiło się lepiej. Tylko że tam stała machajka, więc to musiała być wcześniejsza wersja, bodajże quarkmce.scn z poprzedniej paczki...
Hm, znalazłem plik scenery/quark/quarkmce.scm, który nie jest nigdzie używany, a zajmuje 5MB.
-
Cześć Ra! Jeżeli masz już te poprawki zrobione móglbyś mi podesłać te pliki?
-
Hm, w pliku mam jeszcze dodatkowo uruchomione SM31, bo chciałem obejrzeć ładowanie węgla do Eaosów, niestety nie zobaczyłem. Ale z modyfikacjami wolałbym aż tak daleko nie iść przy poprawianiu tej paczki, bo po tych moich modyfikacjach może działać gorzej.
-
Hm, w pliku mam jeszcze dodatkowo uruchomione SM31, bo chciałem obejrzeć ładowanie węgla do Eaosów, niestety nie zobaczyłem. Ale z modyfikacjami wolałbym aż tak daleko nie iść przy poprawianiu tej paczki, bo po tych moich modyfikacjach może działać gorzej.
Tak więc narazie zostawie tak jak jest tzn. poprawiłem wszystko co wywalił twój program. Teraz czas aby to wszystko sprawdzić podczas jazdy.
-
Witam! Czy ma ktoś w miarę dobrze poprawioną trasę Drawinowo? Wszystkie wersje które mam maja błąd taki że ST44 wywala null tracka.
Ps. Paczka prawie gotowa, teraz testuję dodane trasy.
-
Jeżeli wywala go gdzieś na nieznaczącym odcinku, przypisz do toru velocity 0 i będzie po problemie.