- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: MaciejZ w 09 Stycznia 2008, 23:41:27
-
Witam. Nasówa mi się pytanie po dzisiejszej wyprawie na przejazd kolejowy. Otóż przejazd się zamknął. Jedzie EN57 i nagle się zatrzymuje i włącza czerwone reflektory. Przejazd się po chwili otwiera. A EN stoi. Po 20 minutach rusza i jedzie dalej. Zaznaczam że nie było to przed żadnym semaforem ani stacją. Wie ktoś może co się mogło stać?
-
Awaria, fotostop, kłopoty z pasażerami np. wciśnięcie hamulca bezpieczeństwa przez pasażera - a spisanie raportu chwile trwa.
-
A co oznaczają te czerwone lampy??
-
Podejrzewam , że to była awaria przejazdu , w czasie jadącej jednostki .
-
A co oznaczają te czerwone lampy??
No te takie żaróweczki w reflektorze na dole. A z przejazdem wszystko było wporządku. Normalnie zadzwonił telefon, pani wyszła, zamknęla. Jedzie EN na łuku i zatrzymuje się i włącza czerwone lampy z przodu i stoi. Po chwili pani przejazd otwiera....więc wątpie żeby coś z przejazdem było nie tak.
-
Podejrzewam , że to była awaria przejazdu , w czasie jadącej jednostki .
Jakby była awaria przejazdu, to skład przejechał by 20 km/h przez przejazd i pojechał by dalej.
-
Instrukcja dla maszynisty pojazdu trakcyjnego elektrycznego i spalinowego MT-1 mówi:
Paragraf 25
Postępowanie maszynisty w razie wypadku lub wydarzenia kolejowego.
1. W razie zaistnienia wypadku lub wydarzenia kolejowego zagrażającego bezpieczeństwu ruchu podczas prowadzenia pociagu lub pracy manewrowej maszynista obowiązany jest:
(...)
2) dla zbliżających sie pociągów podawać sygnał "Alarm" za pomocą dostępnych środków technicznych (jeżeli zachodzi taka potrzeba) poprzez jeden z niżej wymienionych sposobów:
a) użycie przycisku "Alarm" znajdującego sie na manipulatorze radiotelefonu
b) podawanie dzwiekowego sygnału "Alarm"
c) w jednoosobowej obsadzie trakcyjnej osygnalizowanie czoła lokomotywy sygnałem "Alarm" A1a (dwa dolne światła czerwone, górne białe) jeśli z przeciwnego kierunku zbliża się pociąg po sąsiednim torze.
(...)
-
c) w jednoosobowej obsadzie trakcyjnej osygnalizowanie czoła lokomotywy sygnałem "Alarm" A1a (dwa dolne światła czerwone, górne białe) jeśli z przeciwnego kierunku zbliża się pociąg po sąsiednim torze.
(...)
Pc6
To już nie jest sygnał "Alarm" tylko "Oznaczenie czoła pociągu z jednoosobową obsadą pojazdu trakcyjnego, zatrzymanego z niewiadomej przyczyny na torze szlaku dwu- lub wielotorowego".
Jeśli chodzi o instrukcje Mt-1 to jest nieaktualna. Teraz obowiązuje Ct-1.
A co oznaczają te czerwone lampy??
Pc5 "Oznaczenie końca pociągu lub innego pojazdu kolejowego"
-
Pc6
To już nie jest sygnał "Alarm" tylko "Oznaczenie czoła pociągu z jednoosobową obsadą pojazdu trakcyjnego, zatrzymanego z niewiadomej przyczyny na torze szlaku dwu- lub wielotorowego".
Jeśli chodzi o instrukcje Mt-1 to jest nieaktualna. Teraz obowiązuje Ct-1.
Co do samego sygnału, to oczywiście masz rację, jednak ani Ir-1, ani Ie-1 jeszcze nie obowiązują, więc "stare" E1 (te pomarańczowe) są póki co aktualne.
-
ani Ir-1, ani Ie-1 jeszcze nie obowiązują
Jak nie jak tak?
-
ani Ir-1, ani Ie-1 jeszcze nie obowiązują
Jak nie jak tak?
Może nie jesteś do końca w temacie, ale pod koniec grudnia zostało wysłane pismo w sprawie przesunięcia daty obowiązywania w/w przepisów z 1.01. na 1.05.2008 (Ir-1), natomiast Ie-1 zaczną obowiązywać w momencie doprowadzenia zgodności pewnych zapisów, o czym zainteresowane jednostki zostaną poinformowane oddzielnym pismem.
Faktem natomiast jest, że np. Arriva PCC jeździ na "nowych".
-
Pewnie większość już czytała :
http://kolej.krb.com.pl/ie1/rozdz2.html (http://kolej.krb.com.pl/ie1/rozdz2.html)
Nowe Ie-1.