- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: MichałŁ w 09 Stycznia 2008, 14:30:36

Tytuł: Hamulec Matrosowa
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 09 Stycznia 2008, 14:30:36
Znalazłem ciekawą stronę http://oltep.km.ru/hepl_torm/oglavl.htm są tu opisy radzieckich hamulców. mam pytanie do czego mogą służyć styki elektryczne na zaworze maszynisty? Bo na walentynach zawór jest bez tych styków.Pytam się bo nie znam języka
Tytuł: Odp: Hamulec Matrosowa
Wiadomość wysłana przez: _KAT_ w 09 Stycznia 2008, 15:25:14
Szkoda, że strona nie jest przynajmniej po angielsku :(
Tytuł: Odp: Hamulec Matrosowa
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 09 Stycznia 2008, 16:16:36
mam pytanie do czego mogą służyć styki elektryczne na zaworze maszynisty?
Do elektrycznego sterowania napełnianiem cylindrów hamulcowych, tzw. hamulec elektropneumatyczny.
Na Tamarach hamulec dodatkowy może być w ten sposób sterowany z pilota.
Tytuł: Odp: Hamulec Matrosowa
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 09 Stycznia 2008, 16:28:50
Dzięki za odpowiedź.to tak jak w naszych EZT
Tytuł: Odp: Hamulec Matrosowa
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 25 Stycznia 2008, 09:26:08
 Mam znowu pytania dotyczące hamulca matrosowa.
1.Czym różni się pozycja hamowania V od Va?
2.Dlaczego w st44 zmieniano matrosowa na oerlikona a np. sm48 już nie?
3.Jak sprawuje sie matrosow w pracy a jak oerlikon czyli który jest prostszy w obsłudze?
Tytuł: Odp: Hamulec Matrosowa
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 25 Stycznia 2008, 16:40:31
1.Czym różni się pozycja hamowania V od Va?
Jeżeli już to IV i IVa i nie hamowania tylko odcięcia. Na IV jest odcięcie z zasilaniem PG a na IVa dodatkowo powolne obniżanie ciśnienia w PG.

2.Dlaczego w st44 zmieniano matrosowa na oerlikona a np. sm48 już nie?
Być może dlatego że ST44 były używane na ogromną skale a SM48 już nie. Obecnie w Tamarach powoli się wymienia na Oerlikony.

3.Jak sprawuje sie matrosow w pracy a jak oerlikon czyli który jest prostszy w obsłudze?
Zdecydowanie Oerlikon jest prostszy i niezawodny. Z 394 bez przerwy są jakieś problemy.
Tytuł: Odp: Hamulec Matrosowa
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 25 Stycznia 2008, 17:31:03
ja widziałem na rosyjskiej stronie że są pozycje V i Va a zawór maszynisty ma oznaczenie 395 może to z tego wynikają różnice. A IV to jest odcięcie bez zasilania PG.
dzięki za odpowiedź
Tytuł: Odp: Hamulec Matrosowa
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 25 Stycznia 2008, 18:53:33
Z tego co ja zrozumiałem z tej strony to I, II, III, IV, V, VI na 394 i 395 są takie same:
I-Popełnianie
II-Jazda
III-Odcięcie bez zasilania PG
IV-Odcięcie z zasilaniem PG
V-Hamowanie służbowe
VI-Hamowanie Nagłe
Różnica pojawia na na pozycjach "a"
Na 395:
Va-hamowanie z powolnym obniżaniem ciśnienia w PG
Na 394:
IVa-Odcięcie z dalszym obniżaniem ciśnienia

To są te same pozycje i tak samo działają tylko zdaje się że są zamienione miejscami i bardziej pasuje nazwa taka jak na 395. Stosuje się to do hamowania pociągów o masie do 5000 ton.
Tytuł: Odp: Hamulec Matrosowa
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 25 Stycznia 2008, 19:50:04
Dzięki hejnal. właśnie zobaczyłem że 394 i 395 różnią się tylko wycięciami tarczy która ustala położenia dźwigni zaworu. 394 ma "gładkie" przejście między IV,IVa i  V  a 395 ma jeszcze "garba" dla ustalenia pozycji Va
Tytuł: Odp: Hamulec Matrosowa
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 25 Stycznia 2008, 20:43:07
Na 394 nie jest gładkie. Ma garba tylko ledwo wyczuwalnego.