- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: MichałŁ w 09 Stycznia 2008, 14:30:36
-
Znalazłem ciekawą stronę http://oltep.km.ru/hepl_torm/oglavl.htm są tu opisy radzieckich hamulców. mam pytanie do czego mogą służyć styki elektryczne na zaworze maszynisty? Bo na walentynach zawór jest bez tych styków.Pytam się bo nie znam języka
-
Szkoda, że strona nie jest przynajmniej po angielsku :(
-
mam pytanie do czego mogą służyć styki elektryczne na zaworze maszynisty?
Do elektrycznego sterowania napełnianiem cylindrów hamulcowych, tzw. hamulec elektropneumatyczny.
Na Tamarach hamulec dodatkowy może być w ten sposób sterowany z pilota.
-
Dzięki za odpowiedź.to tak jak w naszych EZT
-
Mam znowu pytania dotyczące hamulca matrosowa.
1.Czym różni się pozycja hamowania V od Va?
2.Dlaczego w st44 zmieniano matrosowa na oerlikona a np. sm48 już nie?
3.Jak sprawuje sie matrosow w pracy a jak oerlikon czyli który jest prostszy w obsłudze?
-
1.Czym różni się pozycja hamowania V od Va?
Jeżeli już to IV i IVa i nie hamowania tylko odcięcia. Na IV jest odcięcie z zasilaniem PG a na IVa dodatkowo powolne obniżanie ciśnienia w PG.
2.Dlaczego w st44 zmieniano matrosowa na oerlikona a np. sm48 już nie?
Być może dlatego że ST44 były używane na ogromną skale a SM48 już nie. Obecnie w Tamarach powoli się wymienia na Oerlikony.
3.Jak sprawuje sie matrosow w pracy a jak oerlikon czyli który jest prostszy w obsłudze?
Zdecydowanie Oerlikon jest prostszy i niezawodny. Z 394 bez przerwy są jakieś problemy.
-
ja widziałem na rosyjskiej stronie że są pozycje V i Va a zawór maszynisty ma oznaczenie 395 może to z tego wynikają różnice. A IV to jest odcięcie bez zasilania PG.
dzięki za odpowiedź
-
Z tego co ja zrozumiałem z tej strony to I, II, III, IV, V, VI na 394 i 395 są takie same:
I-Popełnianie
II-Jazda
III-Odcięcie bez zasilania PG
IV-Odcięcie z zasilaniem PG
V-Hamowanie służbowe
VI-Hamowanie Nagłe
Różnica pojawia na na pozycjach "a"
Na 395:
Va-hamowanie z powolnym obniżaniem ciśnienia w PG
Na 394:
IVa-Odcięcie z dalszym obniżaniem ciśnienia
To są te same pozycje i tak samo działają tylko zdaje się że są zamienione miejscami i bardziej pasuje nazwa taka jak na 395. Stosuje się to do hamowania pociągów o masie do 5000 ton.
-
Dzięki hejnal. właśnie zobaczyłem że 394 i 395 różnią się tylko wycięciami tarczy która ustala położenia dźwigni zaworu. 394 ma "gładkie" przejście między IV,IVa i V a 395 ma jeszcze "garba" dla ustalenia pozycji Va
-
Na 394 nie jest gładkie. Ma garba tylko ledwo wyczuwalnego.