- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Publikacje => Wątek zaczęty przez: adsim w 03 Stycznia 2008, 20:42:53
-
(http://img246.imageshack.us/img246/6915/schowek02qf6.th.jpg) (http://img246.imageshack.us/my.php?image=schowek02qf6.jpg)(http://img246.imageshack.us/img246/1716/schowek03wr2.th.jpg) (http://img246.imageshack.us/my.php?image=schowek03wr2.jpg)(http://img402.imageshack.us/img402/5402/schowek05om5.th.jpg) (http://img402.imageshack.us/my.php?image=schowek05om5.jpg)(http://img402.imageshack.us/img402/2865/schowek10da2.th.jpg) (http://img402.imageshack.us/my.php?image=schowek10da2.jpg)
(http://img402.imageshack.us/img402/4775/schowek06sv0.th.jpg) (http://img402.imageshack.us/my.php?image=schowek06sv0.jpg)(http://img402.imageshack.us/img402/7282/schowek07ts0.th.jpg) (http://img402.imageshack.us/my.php?image=schowek07ts0.jpg)(http://img402.imageshack.us/img402/4230/schowek08it5.th.jpg) (http://img402.imageshack.us/my.php?image=schowek08it5.jpg)(http://img402.imageshack.us/img402/1281/schowek09zh0.th.jpg) (http://img402.imageshack.us/my.php?image=schowek09zh0.jpg)
Tekstury pochodzą ze strony Coninuum Skies. Jeśli będzie zainteresowanie, to udostępnię je. Proszę też o komentarze, czy nieba pasują do tych ustawień atmo i light, które zastosowałem?
Link => Tekstury nieba (http://www.rewizor.eu07.pl/Paczki/niebo.zip)
Link 2 => Tekstury nieba (http://www.eu07.pl/userfiles/niebo.zip)
Przenoszę do Tekstur.
Akvin
-
Moim zdaniem, nie powinno być wyraźnej granicy między mgłą a niebem, więc idealnie by było, jeśli niebo przy horyzoncie byłoby w miarę w jednolitym kolorze.
Taka wyraźna granica jest na obrazku po lewej na dole, tam kolor mgły trzeba by poprawić na bardziej zielony, a dół tekstury mocniej rozmyć.
-
Co do uchybień to faktycznie tak jak wspomniał kolega @RA
nie powinno być wyraźnej granicy między mgłą a niebem
Ale to jest do poprawy czy nowymi teksturami nieba czy różnymi wartościami atmo.
Jeśli będzie zainteresowanie
Zainteresowanie? tu ludziom ślinka cieknie :D . Cytując kolegę @GlowaWojtas
JA jestem chętny :) Dawaj je tu.
:)
-
Witam. Pozmieniałem jeszcze trochę wpisy mgły i teraz powinno być już dobrze. Co do tych tekstur i zasad ich udostępniania, to sprawę wyjaśnił mi @mechatronik, więc myślę, że wszystko jest ok. No i teraz najważniejsze...
TEKSTURY NIEBA (link w pierwszym poście)
Proszę przeczytać plik tekstowy w archiwum.
Gdyby ktoś uzyskał lepsze ustawienia atmo i lght, to będę wdzięczny, jeśli się nimi z nami podzieli:)
-
Wyskakuje mi "Unrecognized command: sky" tuż przy starcie, kiedy daję te wpisy.
Korzystaj z szukajki. Problem poruszany był wiele razy.
Akvin
-
Bo Twoje exe nie obsługuje komendy "sky".
-
Co do Piątego screen'a, który ma tam wyraźną granicę.
Jeżeli być realistą, to rozmycie dołu tekstury nieba, lub zmiana koloru mgły jest złym rozwiązaniem. Czy ktoś z was widział, błękitne niebo, z kilkoma chmurkami i słońcem, w okolicy południa, i horyzont zasnuty mgłą? Trzeba po prostu efekt mgły zlikwidować.
-
Da się to zrobić wprowadzając mgłę która zaczyna się ponad 2000 metra od kamery.
-
Co do Piątego screen'a, który ma tam wyraźną granicę.
Jeżeli być realistą, to rozmycie dołu tekstury nieba, lub zmiana koloru mgły jest złym rozwiązaniem. Czy ktoś z was widział, błękitne niebo, z kilkoma chmurkami i słońcem, w okolicy południa, i horyzont zasnuty mgłą? Trzeba po prostu efekt mgły zlikwidować.
W paczce, którą wydałem, ta mgła jest już poprawiona.
-
Co do nocy to proponuję taki wpis:
sky skj_night.t3d endsky
atmo 0.0 0.0 0.0 0 1200 0.0 0.0 0.0 endatmo
light -4000 800 -8000 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.5 0.3 0.3 endlight
Wydaje mi się lepszy do księżycowej nocy.
-
Odświeżę trochę wątek...
Wyżej pojawił się wpis do księżycowej nocy, a ja mam wpis i teksturę dla nieba bez księżyca, żeby było ciemno i jednocześnie widać było światła na semaforach z daleka. Tekstura w rozmiarze 2048 x 1024.
Wpis:
atmo 0.0 0.0 0.0 1000 2000 0.0 0.0 0.0 endatmo
light -4000 800 -8000 0.03 0.05 0.04 0.00 0.0 0.0 0.00 0.00 0.00 endlight
sky skj_night2.t3d endsky
http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/Inne/niebo.rar (PPM i Zapisz jako)
lub
http://www.eu07.pl/userfiles/niebo.rar
Życzę miłej, nocnej jazdy.
(http://img301.imageshack.us/img301/2717/nocnx4.th.png) (http://img301.imageshack.us/my.php?image=nocnx4.png)
PS. Jazda z takimi wpisami jest dobra, gdy w pokoju jest w danej chwili ciemno... Podczas wpatrywania się w np. w hasler gdy jest nie podświetlony i gdy jest jasno w pokoju, to naprawdę nic nie widać...
-
u mnie się to prezentuje tak:
http://img259.imageshack.us/my.php?image=nocgk6.png
Nie widzę różnic między pierwszą wersją a drugą.
-
u mnie się to prezentuje tak:
http://img259.imageshack.us/my.php?image=nocgk6.png
Nie widze różnic między pierwszą wersjaa drugą.
Z tymi gwiazdami będę musiał trochę pokombinować, żeby nie były tak rozciągnięte...
Dodałem jeszcze przed "przerwą" w działaniu forum dwie nocne tekstury nieba. Obie zachmurzone z tą różnicą, że na jednej zza chmur wyłania się księżyc.
-
A wystarczyło sie zastosować do =>Proszę o wrzucanie paczek na >serwer eu07.pl<
Proszę : http://www.rewizor.eu07.pl/Paczki/niebo.zip
-
Zmodyfikowałem istniejącą już teksturę nieba.
http://img502.imageshack.us/img502/3249/cakowo9sn4.jpg
http://eu07.pl/userfiles/4551/niebo.rar
-
Wolę nie zakładać nowego tematu, choć nie jest to publikacja.
Na poniższej stronie jest kilka niezłych tekstur nieba. Są też tekstury 360 stopni.
http://www.cgtextures.com/
Czy mogą znawcy objaśnić mi, jak należy przygotować taką teksturę, by dało się ją wykorzystać w symulatorze.
-
Witam. Przedstawiam Wam mały dodatek umilający jazdę w symku. Jest to zestaw nowych teksrur nieba wraz z dopasowanymi wpisami atmo i light. Informacja jak zrobić wpis do pliku scn, lub jak dodać nowe nieba do startera Ra, znajduje się w pliku info.txt w paczce.
Uwaga! Na starszych kartach graficznych może wystąpić problem z wyświetleniem tekstur w symku. Należy wtedy zmniejszyć ich rozmiar w jakimś programie graficznym o połowę.
Link: http://eu07.pl/userfiles/3160/niebaHD.zip
Życzę przyjemnej jazdy;)