- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Publikacje => Wątek zaczęty przez: adsim w 03 Stycznia 2008, 20:42:53

Tytuł: Różne tekstury nieba
Wiadomość wysłana przez: adsim w 03 Stycznia 2008, 20:42:53
(http://img246.imageshack.us/img246/6915/schowek02qf6.th.jpg) (http://img246.imageshack.us/my.php?image=schowek02qf6.jpg)(http://img246.imageshack.us/img246/1716/schowek03wr2.th.jpg) (http://img246.imageshack.us/my.php?image=schowek03wr2.jpg)(http://img402.imageshack.us/img402/5402/schowek05om5.th.jpg) (http://img402.imageshack.us/my.php?image=schowek05om5.jpg)(http://img402.imageshack.us/img402/2865/schowek10da2.th.jpg) (http://img402.imageshack.us/my.php?image=schowek10da2.jpg)
(http://img402.imageshack.us/img402/4775/schowek06sv0.th.jpg) (http://img402.imageshack.us/my.php?image=schowek06sv0.jpg)(http://img402.imageshack.us/img402/7282/schowek07ts0.th.jpg) (http://img402.imageshack.us/my.php?image=schowek07ts0.jpg)(http://img402.imageshack.us/img402/4230/schowek08it5.th.jpg) (http://img402.imageshack.us/my.php?image=schowek08it5.jpg)(http://img402.imageshack.us/img402/1281/schowek09zh0.th.jpg) (http://img402.imageshack.us/my.php?image=schowek09zh0.jpg)
Tekstury pochodzą ze strony Coninuum Skies. Jeśli będzie zainteresowanie, to udostępnię je. Proszę też o komentarze, czy nieba pasują do tych ustawień atmo i light, które zastosowałem?

Link => Tekstury nieba (http://www.rewizor.eu07.pl/Paczki/niebo.zip)
Link 2 => Tekstury nieba (http://www.eu07.pl/userfiles/niebo.zip)
Przenoszę do Tekstur.
Akvin
Tytuł: Odp: Różne tekstury nieba
Wiadomość wysłana przez: Ra w 03 Stycznia 2008, 21:11:09
Moim zdaniem, nie powinno być wyraźnej granicy między mgłą a niebem, więc idealnie by było, jeśli niebo przy horyzoncie byłoby w miarę w jednolitym kolorze.

Taka wyraźna granica jest na obrazku po lewej na dole, tam kolor mgły trzeba by poprawić na bardziej zielony, a dół tekstury mocniej rozmyć.
Tytuł: Odp: Różne tekstury nieba
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 03 Stycznia 2008, 21:23:21
Co do uchybień to faktycznie tak jak wspomniał kolega @RA
Cytuj
nie powinno być wyraźnej granicy między mgłą a niebem
Ale to jest do poprawy czy nowymi teksturami nieba czy różnymi wartościami atmo.
Cytuj
Jeśli będzie zainteresowanie
Zainteresowanie? tu ludziom ślinka cieknie :D . Cytując kolegę @GlowaWojtas
Cytuj
JA jestem chętny :) Dawaj je tu.

:)
Tytuł: Odp: Różne tekstury nieba
Wiadomość wysłana przez: adsim w 04 Stycznia 2008, 18:25:24
Witam. Pozmieniałem jeszcze trochę wpisy mgły i teraz powinno być już dobrze. Co do tych tekstur i zasad ich udostępniania, to sprawę wyjaśnił mi @mechatronik, więc myślę, że wszystko jest ok. No i teraz najważniejsze...
TEKSTURY NIEBA (link w pierwszym poście)
Proszę przeczytać plik tekstowy w archiwum.
Gdyby ktoś uzyskał lepsze ustawienia atmo i lght, to będę wdzięczny, jeśli się nimi z nami podzieli:)
Tytuł: Odp: Różne tekstury nieba
Wiadomość wysłana przez: Sigman w 07 Stycznia 2008, 19:22:27
Wyskakuje mi "Unrecognized command: sky" tuż przy starcie, kiedy daję te wpisy.

Korzystaj z szukajki. Problem poruszany był wiele razy.
Akvin
Tytuł: Odp: Różne tekstury nieba
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 07 Stycznia 2008, 19:24:49
Bo Twoje exe nie obsługuje komendy "sky".
Tytuł: Odp: Różne tekstury nieba
Wiadomość wysłana przez: BLAcKboY w 11 Stycznia 2008, 17:17:14
Co do Piątego screen'a, który ma tam wyraźną granicę.
Jeżeli być realistą, to rozmycie dołu tekstury nieba, lub zmiana koloru mgły jest złym rozwiązaniem. Czy ktoś z was widział, błękitne niebo, z kilkoma chmurkami i słońcem, w okolicy południa, i horyzont zasnuty mgłą? Trzeba po prostu efekt mgły zlikwidować.
Tytuł: Odp: Różne tekstury nieba
Wiadomość wysłana przez: eu07_304 w 12 Stycznia 2008, 15:48:50
Da się to zrobić wprowadzając mgłę która zaczyna się ponad 2000 metra od kamery.
Tytuł: Odp: Różne tekstury nieba
Wiadomość wysłana przez: adsim w 12 Stycznia 2008, 17:43:41
Co do Piątego screen'a, który ma tam wyraźną granicę.
Jeżeli być realistą, to rozmycie dołu tekstury nieba, lub zmiana koloru mgły jest złym rozwiązaniem. Czy ktoś z was widział, błękitne niebo, z kilkoma chmurkami i słońcem, w okolicy południa, i horyzont zasnuty mgłą? Trzeba po prostu efekt mgły zlikwidować.
W paczce, którą wydałem, ta mgła jest już poprawiona.
Tytuł: Odp: Różne tekstury nieba
Wiadomość wysłana przez: Darth Luk w 14 Stycznia 2008, 22:06:38
Co do nocy to proponuję taki wpis:

sky skj_night.t3d endsky
atmo 0.0 0.0 0.0 0 1200 0.0 0.0 0.0 endatmo
light -4000 800 -8000 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.5 0.3 0.3 endlight

Wydaje mi się lepszy do księżycowej nocy.
Tytuł: Odp: Różne tekstury nieba
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 19 Stycznia 2008, 06:39:20
Odświeżę trochę wątek...

Wyżej pojawił się wpis do księżycowej nocy, a ja mam wpis i teksturę dla nieba bez księżyca, żeby było ciemno i jednocześnie widać było światła na semaforach z daleka. Tekstura w rozmiarze 2048 x 1024.

Wpis:

atmo 0.0 0.0 0.0 1000 2000 0.0 0.0 0.0 endatmo
light -4000 800 -8000 0.03 0.05 0.04 0.00 0.0 0.0 0.00 0.00 0.00 endlight
sky skj_night2.t3d endsky

http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/Inne/niebo.rar (PPM i Zapisz jako)
lub
http://www.eu07.pl/userfiles/niebo.rar

Życzę miłej, nocnej jazdy.

(http://img301.imageshack.us/img301/2717/nocnx4.th.png) (http://img301.imageshack.us/my.php?image=nocnx4.png)

PS. Jazda z takimi wpisami jest dobra, gdy w pokoju jest w danej chwili ciemno... Podczas wpatrywania się w np. w hasler gdy jest nie podświetlony i gdy jest jasno w pokoju, to naprawdę nic nie widać...
Tytuł: Odp: Różne tekstury nieba
Wiadomość wysłana przez: kgb w 19 Stycznia 2008, 17:49:25
u mnie się to prezentuje tak:

http://img259.imageshack.us/my.php?image=nocgk6.png

Nie widzę różnic między pierwszą wersją a drugą.
Tytuł: Odp: Różne tekstury nieba
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 19 Stycznia 2008, 18:30:15
u mnie się to prezentuje tak:

http://img259.imageshack.us/my.php?image=nocgk6.png

Nie widze różnic między pierwszą wersjaa drugą.

Z tymi gwiazdami będę musiał trochę pokombinować, żeby nie były tak rozciągnięte...


Dodałem jeszcze przed "przerwą" w działaniu forum dwie nocne tekstury nieba. Obie zachmurzone z tą różnicą, że na jednej zza chmur wyłania się księżyc.
Tytuł: Odp: Różne tekstury nieba
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 30 Maja 2008, 17:32:29
A wystarczyło sie zastosować do =>Proszę o wrzucanie paczek na >serwer eu07.pl< 
Proszę : http://www.rewizor.eu07.pl/Paczki/niebo.zip
Tytuł: Odp: Różne tekstury nieba
Wiadomość wysłana przez: Sigman w 03 Grudnia 2008, 01:32:28
Zmodyfikowałem istniejącą już teksturę nieba.

http://img502.imageshack.us/img502/3249/cakowo9sn4.jpg

 http://eu07.pl/userfiles/4551/niebo.rar
Tytuł: Odp: Różne tekstury nieba
Wiadomość wysłana przez: lagerkvist w 03 Grudnia 2008, 10:31:19
Wolę nie zakładać nowego tematu, choć nie jest to publikacja.

Na poniższej stronie jest kilka niezłych tekstur nieba. Są też tekstury 360 stopni.
http://www.cgtextures.com/

Czy mogą znawcy objaśnić mi, jak należy przygotować taką teksturę, by dało się ją wykorzystać w symulatorze.
Tytuł: Nowe nieba HD
Wiadomość wysłana przez: adsim w 19 Lutego 2009, 12:02:29
Witam. Przedstawiam Wam mały dodatek umilający jazdę w symku. Jest to zestaw nowych teksrur nieba wraz z dopasowanymi wpisami atmo i light. Informacja jak zrobić wpis do pliku scn, lub jak dodać nowe nieba do startera Ra, znajduje się w pliku info.txt w paczce.

Uwaga! Na starszych kartach graficznych może wystąpić problem z wyświetleniem tekstur w symku. Należy wtedy zmniejszyć ich rozmiar w jakimś programie graficznym o połowę.

Link: http://eu07.pl/userfiles/3160/niebaHD.zip
Życzę przyjemnej jazdy;)