- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: Coremeil w 23 Grudnia 2007, 18:11:07
-
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;attach=267;type=avatar
Często znajduje się na słupach albo podwieszony do sieci.
Co oznacza taki znak?
-
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;attach=267;type=avatar
Często znajduje się na słupach albo podwieszony do sieci.
Co oznacza taki znak?
Za instrukcją E1:
"Wskaźniki We8a, We8b i We8c oznaczają miejsce, przez które elektryczny pojazd trakcyjny powinien przejeżdżać bez pobierania prądu z sieci trakcyjnej"
Dokładny opis tych i innych wskaźników (jak i sygnałów podawanych na semaforach itp.) znajdziesz np. tu http://kolej.krb.com.pl/ Wskaźniki i sygnały są w instrukcji e1.
-
A czemu nie może pobierać prądu?
Przecież od tego jest chyba sieć trakcyjna...
To trzeba wyłączać obwód główny czy tylko przepustnice ustawić na 0?
PS. Są jakieś miejsca gdzie maszynista musi zatrąbić?
-
A czemu nie może pobierać prądu?
Nie wiem, nie znam się na tym, niech się mądrzejsi wypowiedzą.
To trzeba wyłączać obwód główny czy tylko przepustnice ustawić na 0?
Wystarczy zejść nastawnikiem do 0.
PS. Są jakieś miejsca gdzie maszynista musi zatrąbić?
Są, a jakie wskaźniki o nich informują dowiesz się po lekturze E1. A w jakich sytuacjach trzeba podać Rp1 kiedy nie ma wskaźnika dowiesz się czytając instrukcję R1.
I zanim zadasz następne pytanie - przejrzyj E1.
-
To trzeba wyłączać obwód główny czy tylko przepustnice ustawić na 0?
Na elektrycznych pojazdach trakcyjnych, nie ma czegoś takiego jak przepustnica.
-
@hejnal ma racje. W lokomotywach są nastawniki jazdy.
P.S. Nie mylić z nastawnikiem kierunkowym gdyż ustawia on kierunek jazdy lokomotywy.
W miejscach gdzie ustawione są znaki We8 zazwyczaj znajdują się naprężacze na sieci trakcyjnej. Ustawione są one po to żeby w momencie rozruchu ( gdzie w pociągach towarowych osiąga on 550A ) nie rozwaliło ci sprzęgu lub wywaloło nadmiarowego gdy przejedziesz przez ten naprężacz. Na nim nie ma prądu, jest całkowicie odizolowany od prądu.
-
Zapomniałem że to jest nastawnik to napisałem o przepustnicy. :P
-
To tez zalezy od miejsca - niekiedy wystarczy przejechac na pozycji bezoporowej i tez sie nic nie popsuje :)
-
@hejnal ma racje. W lokomotywach są nastawniki jazdy.
P.S. Nie mylić z nastawnikiem kierunkowym gdyż ustawia on kierunek jazdy lokomotywy.
W miejscach gdzie ustawione są znaki We8 zazwyczaj znajdują się naprężacze na sieci trakcyjnej. Ustawione są one po to żeby w momencie rozruchu ( gdzie w pociągach towarowych osiąga on 550A ) nie rozwaliło ci sprzęgu lub wywaloło nadmiarowego gdy przejedziesz przez ten naprężacz. Na nim nie ma prądu, jest całkowicie odizolowany od prądu.
Naprężacz to urządzenie do naprężania pędni, występuje w urządzeniach srk mechanicznych (semafory kształtowe, mechaniczne zwrotki i wykolejnice).
To, o czym mowa, to izolator sekcyjny. Służy podziałowi sieci na izolowane odcinki, które w zależności od potrzeby można odłączać, nie pozbawiając całej sieci lub linii kolejowej prądu.
Co do jazdy bezprądowej - nie chodzi tu wcale o szarpania składem, ale o konsekwencje nagłej zmiany napięcia (na innym odcinku nie będziesz miał takiego samego napięcia jak na tym, po którym jedziesz) - ale tutaj nie jestem znawcą, więc w kwestii rozwinięcia tematu proszę prosić kogoś innego.
Aha - prąd 550A (to przecież "jazda pod kreskę") utrzymuje się przy rozruchu pociągów pasażerskich, natomiast przy składzie towarowym prąd oscyluje w granicach 400A.