- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: MKaczy w 10 Grudnia 2007, 23:23:06
-
Witam. Przemyślałem sprawę i postanowilismy razem z Poscikiem wydać owy model. Nie widzę sensu aby trzymać go na dysku w nieskonczoność, az bedzie kompletny model jednostki, skoro jezdzic mozna normlanie. zawsze mozna zrobic updejta.
Podkreślam ze jest to wersja beta, czyli nie ma możliwośći zmiany tekstury, jeździmy jednym i tym samym kiblem (mozliwe ze w modlu jest kilka błędów). Autorem modelu jednostki jest Włodek "Ep08-015", natomiast kilka poprawek wprowadził Pościkk
Przedziały są moim pomysłem, proszę nie komentować :)
http://eu07.pl/download/2007/27ca-en57-2000byposcikk&mkaczy_v2.0-beta!.rar (http://eu07.pl/download/2007/27ca-en57-2000byposcikk&mkaczy_v2.0-beta!.rar)
Proszę sciaganć, rozpakowac. Pliki z foderu sounds proszę przeniesc do folderu sounds w symku, a folder z EZT-em do folderu "dynamic/pkp"
W pacze jest plik tekstowy w którym znajdziecie wpis do scn.
Co do kompletnego modelu, na dniach postaram sie podac info co i jak.
Pozdrawiam.
-
Mirror:
http://ziemowitdtp.nazwa.pl/maszyna/ (http://ziemowitdtp.nazwa.pl/maszyna/)
(bezpośrednio: http://ziemowitdtp.nazwa.pl/maszyna/EN57-2000 by Poscikk & MKaczy_v2.0-BETA!.rar (http://ziemowitdtp.nazwa.pl/maszyna/EN57-2000 by Poscikk & MKaczy_v2.0-BETA!.rar))
-
Kabinka super, ale w modelu jest mnóstwo, a nie kilka błędów, mam nadzieję, że to bardzo wczesna beta =] Poza tym to pierwszy model w symku, który przy 120km/h sprawia wrażenie, jakby miał się rozpaść na kawałki - realizm po prostu 1 klasa (nawet kołysanie kabiny nie przeszkadza). Jedyna moja rada - dajcie ludziom możliwość wyboru między smugami świateł albo ich brakiem.
BTW. Zauważyłem że jest dźwięk tarcia klocków hamulcowych podczas hamowania - idealny do podmianki na ten, co tobie wysłałem (? - nie pamiętam za bardzo komu to dałem =]). Potrzebne są tylko nowe parametry (obecne sprawiają, że jest odtwarzany za szybko, a powinien być zmienny wraz z prędkością...). Nie mogłem znaleźć żadnego tematu o tym, więc popróbuję na własną rękę (szkoda, że PW nie działa - dopytałbym się i byłoby łatwiej)
-
Ponadto w segmencie A drzwi otwierają się po przeciwnej stronie niż pozostałe, dokładnie otwierając drzwi prawe, otwierają się lewe.
-
POwitać.
w modelu jest mnóstwo, a nie kilka błędów, mam nadzieję, że to bardzo wczesna beta =]
Inaczej, to jest ostateczna wersja tego modelu... Mam nadzieje ze bedzie zupełnie nowy model, bo przy tym jest naprawde ciezko cos zrobic.
Jedyna moja rada - dajcie ludziom możliwość wyboru między smugami świateł albo ich brakiem.
Ależ proszę bardzo. 3 ostatnie wpisy w t3d modelu to sa smugi, "zaznacz i usun" :)
Ponadto w segmencie A drzwi otwierają się po przeciwnej stronie niż pozostałe, dokładnie otwierając drzwi prawe, otwierają się lewe.
Wiemy, ale nie chce juz mi sie tego poprawiac przy tym modelu, bo po co...
Pozdrawiam.
-
Czy mógłby ktoś poda wpis do dynamic dat. Dzięki
-
Wpis do dynamic.dat jest już wpisany bo jest identyczny jak w tradycyjnym EN57
-
Kabine znakomita, model tez niczego sobie ale fizyka jakas dziwna tzn zbyt duzy skok pradu miedzy szeregowa i rownolegla, a przetok jakis "krotki" chyba ze te zmodernizowane kible tak maja??
-
Dzień dobry .
Po jeździe w koltomowie znalazłem niespasowania:
- Drzwi otwierają się na złą stronę;
- Miejsce położenia kamery w kabinach za daleko, powinno być 0,5 m do przodu;
- Brakuje tekstury stolika w przedziałach;
- Przedział za kabiną wchodzi na miejsce kabiny.
Są też zalety:
- Ładne dźwięki,
- Realistyczne przyspieszenie,
- Samo że jest ten model sprawiło mi przyjemność :D
Więcej nie testowałem.
Pzdr,Krzysztof EUo7-oo1 Kondratowicz
-
Z tym przetokiem to było specjalnie. W zmodernizowanych kiblach z rozruchem impulsowym nie ma charakterystycznego szarpnięcia, dlatego zostały zmniejszone parametry rozruchu na przetoku. Według mnie to było dobre przemyślenie, chociaż tylko parę SPOT-kibli ma ten rozruch (z PR nie jestem pewien ale pierwsze 3 2001 2002 i 2003 mają ten rozruch) i jeszcze wszystkie 4 SPOT-kible SKM.
Jedno najważniejsze co powinno się zmienic we wszystkich symkowych EZTach, obniżenie Sprzęgu do realnej wysokości, bo są za wysoko. W tym kiblu zostało to wprowadzone i jest to jeszcze nowy model sprzęgu.
-
Nie dziwię się iż MKaczy nie chciał wypuszczać tej kabiny. Tak jak sądził ( niestety miał rację ) zaczęło sie miałczenie, a to nie tak a to krzywo. Nawet niektórym nie chce się przeczytać jego posta do końca, w którym wyjaśnił iż to beta. Ukończona jest kabina a model tymczasowy.
-
Nawet niektórym nie chce się przeczytać jego posta do końca, w którym wyjaśnił iż to beta. Ukończona jest kabina a model tymczasowy.
Jak widać niektórych to przerasta. Twierdzę że kabina jest świetna (dzień jak i w nocy), a modelu nie komentuje bo jest to właśnie beta.
-
Dzień dobry .
Po jeździe w koltomowie znalazłem niespasowania:
- Drzwi otwierają się na złą stronę;
- Miejsce położenia kamery w kabinach za daleko, powinno być 0,5 m do przodu;
- Brakuje tekstury stolika w przedziałach;
- Przedział za kabiną wchodzi na miejsce kabiny.
Są też zalety:
- Ładne dźwięki,
- Realistyczne przyspieszenie,
- Samo że jest ten model sprawiło mi przyjemność :D
Więcej nie testowałem.
Pzdr,Krzysztof EUo7-oo1 Kondratowicz
Dobry wieczór
-Pisałem o tym
-W takim przypadku nie widzial bys haslera
-Brakuje tam wszytskiego
-zycie :)
- Miło mi ze sie podobaja :)
- -||-
- -||- moglem sprawic przyjemnosc.
Pzdr, Michał "mKaczy" Massel
PS.: Ludzie prosze Was.... Ja wiem ze sa błedy w modelu, nic z tym nie zrobie... Dałem paczkę abyscie mogli sobie posmigac, a nie testowac...
-
To i czas przyszedł na moją wypowiedź, ale odnośnie modelu.
Model ten nie jest tak prosty do przerobienia jak mi się to wydawało na początku.
Odnośnie mapowania: jedna ściana i czoło zostały prawie poprawnie przemapowane, natomiast są problemy ze ścianą prawą(patrząc od czoła). Nie wiem czy to wina modelu ale występuje tutaj "zakrzywienie", którego nie dałem rady naprawić. Wygląda to tak(proszę nie zważać na nierówności w dopasowaniu tekstury): http://i19.tinypic.com/8e1fiaf.jpg
Bawiłem się co prawda z UnwrapUVW, ale efekty były marne.
A co do drzwi:
Jest to wina nazewnictwa.
W następnym Apdejcie będzie to zapewne naprawione, jak większość niedociągnięć.
-
parę SPOT-kibli ma ten rozruch (z PR nie jestem pewien ale pierwsze 3 2001 2002 i 2003 mają ten rozruch)
Gwoli ścisłości wszystkie SPOTowe kible dla PKP PR mają rozruch oporowy (przyznają się do tego nawet na stronie PKP http://pkp.com.pl/node/204 )
Rozruch oporowy miały jednostki EN57-2001, 2002 i 2003, ale była to starsza modernizacja - z wyglądu były prawie identyczne jak typowe ENy.
Fotografia jednostki EN57-2002 (nie-SPOT): http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=9359
-
Przepraszam ale czegoś takiego nie miałem nigdy! co z tym zrobic? http://img407.imageshack.us/my.php?image=beztytuupt5.png
-
O_o Chodzi ci o przechył? Bo ja tu nie widzę niczego niezwykłego... Co to za trasa i czy jedziesz na niej pierwszy raz?
-
ale w dobrą stronę ten przechył ;)?
-
Sprawa wyglada tak przechył nie w ta strone co trzeba 2człon jednostki zupełnie w inna strone jest przechylony a 3 w ta sama co 1 człon.Jade juz poraz na 55 na tej trasie chyba a nie 1.To jest trasa "Zwierzyniec"(Low)
-
Zainteresowanych i malkontentów odsyłam do tego wątku:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6590.0.html
Najpierw mnożyły się naciski na wydanie modelu. Ciągłe dopytywanie o postęp prac i prośby o udostępnienie nie gotowej jeszcze paczki. @MKaczy & @Pościkk zrobili co mogli i poddali się naciskom. Nie widzę sensu wytykania co z modelem jest źle.
W końcu model ukazał się taki jaki jest na prośbę.
Sprawa wyglada tak przechył nie w ta strone co trzeba 2człon jednostki zupełnie w inna strone jest przechylony a 3 w ta sama co 1 człon.Jade juz poraz na 55 na tej trasie chyba a nie 1.To jest trasa "Zwierzyniec"(Low)
Czemu nie wstawisz składu do starego Quarka, Zwrotnicowa lub Moczników. Jest tyle scenerii do wyboru a Ty się katujesz 55 razy...
-
Wszystkie złe zachowania pudła i kabiny na przechyłkach, zły kierunek kręcenia się kół - to wina pivotów.
To też zostanie poprawione w następnym apdejcie.
Tego typu zgłoszenia o błędach są mile widziane, ale takie naprawdę ważne.
Bo błędy typu: "Tekstura boku nie jest zsynchronizowana z czołem, bo odstaje 1cm", to sobie darujcie... przecież i tak jeździmy w kabinie.
-
Jeździ się bardzo dobrze,tyle z mojej strony nie będe komentował co jak a dlaczego:) bo nie ma takiej potrzeby wyszło i cieszmy się z tego co jest a nie dalej narzekamy że coś odstaje a to a tamto.
Pozdrawiam.
EDIT:Oko wiesz że niekoniecznie o tobie mowa:).
-
Przepraszam, ja nie nażekam zgłaszam problem taki tylko bo 1 raz sie spotykam z takim czymś:) ,np. z wagonami,ktore wiozą kontenery mam ten sam problem:P ale mniejsza o to wiem już oco chodzi:) 55 raz bo trasa jest The best:) Pozdr.
-
Chciałem zauważyć że jeżeli jest to EN57-2053 to napewno foty nie były robione w tym Ezecie. Amperomierze-jest to stary układ które miało parę pierwszych jednostek :) Uważam ze jest to kabina z innej EZT wrzucona do tej.
-
Jak Ci nie pasuje taka kabina jaka jest, to nie jeździj i sobie zrób sam taką jak powinna być.
Ja się cieszę, że w ogóle jest ta wersja kabiny, że udało nam się zrobić to co jest.
Może jeszcze koła są nie z tego EZT?
A Ty nic nie zrobiłeś w tym kierunku i Ci jeszcze kabina nie pasuje. Weź notatnik i ją przerób.
Tyle.
-
Chciałem zauważyć że jeżeli jest to EN57-2053 to napewno foty nie były robione w tym Ezecie.
No patrz jakis Ty spostrzegawczy....
Amperomierze-jest to stary układ które miało parę pierwszych jednostek :) Uważam ze jest to kabina z innej EZT wrzucona do tej.
Dokładnie, specialnie "wrzuciłem" do tej, z innej EZT, tak wziąłem <chwyta> i tak sobie wrzuciłem <upuszcza> coby miło było :)
_______... a teraz tak na serio ..._______
Kabina jest rzeczywiście pod niskie numery, z kilku powodów. :
Raz, ze jak bym zrobił wersje z amperomierzami po lewej stronie to bysmy musieli latac myszką po kabinie, gdyż nie było by mozlwie obserowanie amp. silników trakcyjnych i haslera ( a ja musze widziec te dwa obiekty! )
Dwa ze mam za mało cierpliwości na to aby owe amperomierze dawać na pulpi po lewej, jest to za duzo roboty (próbowalem) z resztą, ile ja godzin poświeciłem aby pulpit po lewej wygladał prawie identycznie jak po prawej, i tak nie jest idealnie.
itd.
Ale wiecie, nie napisalem ze nie bedzie wersji nowszej, jak tylko najdzie mnie ochota (prwdopodobnie, jak bede mial okazje podrózować w owej kabine) to na pewno cos sie zrobi.
Tymczasem, lece...
Baaaj :)
-
Kabina ogólnie mówiąc podoba mi się. Szczególnie spodobało mi się szarpnięcie, jak damy na drugą pozycje nastawnika przy ruszaniu (szkoda, że nie czuć tego w starszych EZT). Spodobało się to nawet mojemu bratu, który jest laikiem w tej sprawie. Dzięki za wydanie tego modelu.
Odnośnie otwierania się drzwi, to jak otwieram prawe, to otwierają się lewe w pierwszym rozrządczym i prawe w silnikowym i drugim rozrządczym, a jak lewe, to na odwrót :)
Pozdrawiam
-
Odnośnie otwierania się drzwi, to jak otwieram prawe, to otwierają się lewe w pierwszym rozrządczym i prawe w silnikowym i drugim rozrządczym, a jak lewe, to na odwrót :)
Pozdrawiam
Zajrzyj na posty na początku tam masz odpowiedź :)
-
Odnośnie drzwi, to czytałem :)
Ale mam inną uwagę ;) Ta pierwsza syrena nie jest od EZT serii 2000, tylko z EN57-1297 :) To taka drobna uwaga.
-
Kolego Poscikk, to jest moja uwaga tycząca się kabiny (no w sumie jak ją wlączałem to mój tata to zauważył, jest mechem) i chyba nie zabronisz mi ukazywać swoich sugestii na ten temat, prawda? Rozumiem cię Mkaczy, to był tylko mój komentarz... A co do podróżowania w kabinkach nowszych to ja nie będe miał z tym problemu.. :)
-
Czy można prosić o "odświeżenie" linku z paczką EN57-2000 , ponieważ obecny link nie chce mi działać .
Dzięki
-
Czy można prosić o "odświeżenie" linku z paczką EN57-2000 , ponieważ obecny link nie chce mi działać .
Dzięki
Wystarczyło pogooglać :)
http://www.chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=Mariusz1982
Wymagana rejestracja na Chomiku.
-
Czy można prosić o "odświeżenie" linku z paczką EN57-2000 , ponieważ obecny link nie chce mi działać .
Dzięki
Wystarczyło pogooglać :)
http://www.chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=Mariusz1982
Wymagana rejestracja na Chomiku.
Ok. Wielkie dzieki . Z kolejowym pozdrowieniem - kolejarz15
-
A czy my jako zwykli userzy możemy jakoś wyeliminować ten błąd z drzwiami, poprzez dodanie, usunięcie bądź zmienienie jakiegoś wpisu w plikach tego EZT, czy to mogą zrobić tylko autorzy tego oto modelu?
-
Cóż, ja bym nie kasował, bo będzie bez drzwi :]
Wystarczy pozamieniać w t3d członu ra we wszystkich wpisach Door0x x nieparzyste na parzyste, a parzyste na nieparzyste i będzie dobrze.
-
Dzięki za odpowiedź
Hmm cóż... Spróbowałem tego, ale coś robię źle i tylko jedne drzwi otwierają się po poprawnej stronie, a drugie po drugiej. Czy mozesz tu podac wpis jaki powinien byc poprawny do odpowiedniego otwierania drzwi. Myśle, że wszyscy Ci którzy, są mało zaawansowani w tworzeniu i edytowaniu dodatków lub są "żółtodziobami", mogą z tego skorzystać. Ale dziękuję za zainteresowanie tym problemem. Jestem wdzięczny.
Pozdrawiam Krzychu
-
Ostrzegaliśmy z MKaczym, że to model roboczy i nic się tu nie trzyma kupy, ale nieeeeeeeeeeeeee... "Dajcie dajcie". Daliśmy i teraz każdy wytyka błędy. To nie pasuje, tamto. Już widzę chyba 10 osobę, która mówi, że drzwi się źle otwierają. Ten model jest po to aby był. Więc odsyłam jeszcze raz do pierwszej linijki tego posta:
Ostrzegaliśmy z MKaczym, że to model roboczy i nic się tu nie trzyma kupy...
EOT.
-
Będzie szybciej:
http://up.wklej.org/download.php?id=ad551fd8c04785df87b7ae269a20c243
-
Dziękuję Ci YouBuy za pomoc, jestem Ci bardzo wdzięczny.
Drogi Panie Poscikk. Ja nie wytykam palcem że jest błąd, nawet nie widzę nigdzie posta mojego autorstwa o treści: "A w tym modelu drzwi się otwierają po złej sttronie, ale dziadostwo", o nie. Ja tylko zapytałem czy można ten błąd naprawić i jak widzę teraz, jest to możliwe do dokonania przez nas samych, mimo tego że ja jestem w tym lewy i nie potrafiłem tego zrobić. Jak widać na załączonym obrazku, uzyskałem pomoc z rąk kolegi YouBuy'a i dostałem to czego chciałem. Zapytałem w sposób kulturalny, poprosiłem grzecznie o pomoc, którą uzyskałem i za nią podziękowałem. Do czego tu można mieć jakieś wątpliwości? Nie wiem sam... I jeszcze raz podziękowania dla YB. Widzę, że jednak są ludzie dla których warto pisać posty z podziękowaniami.
P.S. Panie Poscikk - proszę o nietraktowanie treści w/w posta jako atak na Pana osobę. Jest to tylko wyjaśnienie nieporozumienia między mną, a Panem.
Pozdrawiam Krzychu
-
Po pierwsze primo: nie żaden Pan, po prostu Poscikk :)
Może i za ostro to potraktowałem. Tamten post nie tyczył się konkretnie do Ciebie. Chodziło o całokształt. Pamiętam jak pokazaliśmy screeny z kabiny. Wszyscy się pytali czy jest model, na co odpowiedzieliśmy, że jest, ale kompletnie niedopracowany i nie chcemy go wydawać. Następnie lawina próśb o model. Tak więc doszliśmy do wniosku, że wydamy ten model. I się zaczęło... Posypały się posty z informacjami, że się drzwi źle otwierają. Co chwila się pojawiał nowy o tym samym. Problemu nie rozwiązywaliśmy, ponieważ ten model się w gruncie rzeczy nie nadaje na tory symkowe i on jest tylko aby pasował do kabiny(nie odwrotnie). Mam w planach zrobienie nowego modelu tego kibelka, w którym wszystko będzie działało jak potrzeba. Sorry za tamten post, ale ja już się nasłuchałem o tych drzwiach trochę...
-
Sorry za odkopywanie wątku - linki wygasły (poza chomikiem - z rejestracjami, ograniczeniami transferu itd) - może ktoś zreuploadować?
Pozdr, Paweł
-
http://eu07.pl/download/2007/27ca-en57-2000byposcikk&mkaczy_v2.0-beta!.rar (http://eu07.pl/download/2007/27ca-en57-2000byposcikk&mkaczy_v2.0-beta!.rar)
-
Poprawka do sygnału odjazdu. Podmienić pliki MMD w folderze EN_2000
UWAGA ! Paczki, pliki, związane z maszyną umieszczamy wyłącznie na naszym >serwerze eu07.pl<
Teraz widzisz ? Proszę umieścić na serwerze eu07.
REWIZOR
http://eu07.pl/userfiles/5133/Poprawka_do_kibla.rar
Próbowałem zrobić też drzwi w Ra ale się nie udało.
-
Witam,
żeby drzwi działały tak jak trzeba, musisz zamienić w t3d numery drzwi parzyste na nieparzyste i odwrotnie.
-
Tylko mnie nie skarćcie, że odgrzewam kotlety. Sprawę mam. ;) Otóż jestem w trakcie tworzenia SPOTa (Co prawda dla Trainz [Tak tak, dla Trainz - wiem, że nas nie lubicie. ;)]), ale bardzo interesowałaby mnie wymiana pomiędzy naszymi symulatorami. Otóż już mówię o co chodzi dokładnie.
Mój 57-2023 (Bo dokładnie ten egzemplarz mam na warsztacie) jest tworzony na podstawie schematów i bardzo dokładnych zdjęć, będzie zatem wierną repliką oryginału. Na YT widziałem przypadkiem film z przejazdu 57-2000 w MaSzynie, na którejś z map. Rozumiem, że beta to beta, ale modelik jak sami stwierdziliście ma sporo błędów.
Nie wiem jak wygląda sprawa FPSów i polygonów w MaSzynie, bo mój 57 jest/będzie dość szczegółowym modelem, a chciałbym, żeby obie strony były zadowolone (i żeby płynnie wszystko grało ;d)... Zatem proponuje wymianę... Mój mesh 57-2000 w zamian za Wasz mesh kabiny 57-2000.
Żeby nie być gołosłownym pokażę dwa screeny z budowy. Zaznaczam, że to dopiero początek tworzenia (a ja jestem teraz w trakcie matur, a piszę po to abyście się mogli zastanowić). (W załącznikach)
Od razu mówie, że gdy skończę teksturować wszystkie części meshu poddam attatchowi, weldowi i smoothowi, a żeby wszystko ładnie wyglądało. ;) Oczywiście wszystkie okna zostaną wycięte, będzie widoczne wnętrze w 3D.
Poza tym myślę, że warto naprawić stosunki między MaSzyną i TRSem. Zaznaczam, że z mojej strony nie jest to żaden przekręt, pliki leżą bezpiecznie na moim serwerze i po każdym zapisie są aktualizowane, także wysypanie dysku im nie grozi.
Pozdrawiam!
-
Mi się pomysł podoba. Jednak muszę to skonsultować ze współautorem ;) Dam Ci znać jak odbędę z nim rozmowę.
-
... Co prawda dla Trainz [Tak tak, dla Trainz - wiem, że nas nie lubicie...
Również pozdrawiam ;) Chciałbym się dowiedzieć skąd takie stwierdzenie ? Osobiście tępię takie ataki na kogoś tylko dlatego, ze jest z innego forum. Jeżeli są jakieś przykłady, skrobnij proszę do mnie na maila (w podpisie) lub na PW. Pomysł dobry, reszta zależy od autorów.
-
Umknęła mi jedna rzecz, mianowicie:
Szkielet kabiny jest zrobiony w 3dsmax, natomiast pozostałe elementy są dorobione w notatniku. Mogę model kabiny zaimportować do formatu 3DS, jednak trzeba będzie wykonać mapowanie od nowa.
-
Nie ma problemu. Na szczęście Gmax ma tą zdolność do importowania 3DSów (notabene zawsze można je sobie przekonwertować na inny format). Tylko prosiłbym o to, aby razem z kabiną były teksturki. Mapowanie od nowa mogę wykonać. :)
@Rewizor, kiedyś była taka sytuacja ze Skupą, ale nie wracajmy do niej. :) Jakby coś się takiego zdarzyło, to dam znać. ;)
Tymczasem wracam do pracy. :)
Pozdrawiam!
-
Witam.
Dam Ci znać jak odbędę z nim rozmowę.
Jeśli o mnie chodzi, nie widzę żadnego problemu :) Nawet Propozycja kolegi z modelem jest na rękę :)
Oczywiście wszystkie okna zostaną wycięte, będzie widoczne wnętrze w 3D.
Tylko nie wiem czy wiesz, ale u nas jest TYLKO wykonana kabina, nie mamy przedziałów.
Pozdrawiam.
-
Przedziały będą moje w full wersji 3D (Specjalnie po to mój znajomy latał po szopie i focił całe wnętrze 57-2023, włącznie z kibelkiem :D). Dam je Wam w osobnym meshu (bo to nie będzie to samo co wnętrze widoczne z zewnątrz modelu).
« Dodano: 04 Maja 2009, 15:11:02 »
A i jeszcze jedno pytanie techniczne... Wrzucać tu screeny z prac?
-
Jak chcesz :)
-
Co do drzwi.
-
Zatem tak... SPOT się robi, dopiero teraz znalazłem dla niego czas (już prawie po maturach). Żeby za wiele nie gadać, pokażę Wam co wyskrobałem. ;)
Nie wiem jak wygląda sprawa FPS w MaSzynie, jakie są granice polycountu dla modeli itp, więc byłbym wdzięczny jakby ktoś mi szepnął słówko na ten temat, bo w tej chwili model ma już 2726 polygonów.
I mam nadzieje, że się podoba. :)
-
Fajny modelik, co do poly, to modele @Barta jak gdzieś czytałem nie przekroczyły 13 tys., a z kolei nowy model EP09 ma ok. 25 tys.
-
Powiedzmy szczerze, że teraz nie ma już chyba granic. Oczywiście czym mniej, tym lepiej, ale i tak powoli większość przestaje na to patrzeć...
-
Jak juz gdzie indziej pisalem, jestem wspoldeveloperem VegaTREK, (moda Star Trek do VegaStrike), i zarowno teoretycznie, jak i eksperymentalnie stwierdzono, ze zwiekszenie liczby poly o wspolczynnik 10 zmniejsza fps o 1 do 3. Dopiero od pewnej granicy, przy kilkuset tysiecach poly, drastycznie spada fps na dzisiejszych kartach graficznych. Rozmiar tekstury duuuuuuuuuuuuuuuuzo bardziej wlpywa na fps, strasznym "killerem" fps sa przecinajace sie poly.
-
Powiedzmy szczerze, że teraz nie ma już chyba granic. Oczywiście czym mniej, tym lepiej, ale i tak powoli większość przestaje na to patrzeć...
Standard dzisiejszych kart graficznych zaczyna się grubo powyżej 256mb tak więc rzeczywiście może przestać się przejmować dużym POLY, choć też nie fair by było zapomnieć o użytkownikach ze słabszymi grafikami.
-
Szacowałem sobie przed chwilą w ilu mogę się zamknąć. Cały ezet może ważyć około 18tys polygonów.
« Dodano: 17 Maja 2009, 20:01:18 »
Hyhy, no i SPOT nabrał kształtów. Zrobiłem mu zgarniacz, sprzęg, całe podwozie i wywiewki na dachu. Generalnie do wydłubania pozostaje jeszcze wnętrze, drzwi wraz z animacją oraz trąbki. Posyłam screen.
« Dodano: 19 Maja 2009, 16:52:49 »
Hyhy, czyli tak. Sporo się pozmieniało. Na sam początek... Na pierwszym screenie widać jak powoli zaczyna się kształtować wnętrze widoczne z zewnątrz. Na drugim screenie mamy pogląd na podwozie pojazdu, które powstało z dwóch jednostek (foty z dwóch różnych pojazdów). Trzeci screen ukazuje drugą stronę podwozia, widać tutaj rure od miski ustępowej. ;> Na czwartym natomiast widać czoło. Tutaj dokonało się troszkę zmian. Po pierwsze wszystkie reflektory zostały już "wsadzone" do środka, dodałem im ładne uszczelki, pozbyłem się też napisu "Wrocław Gł" z wyświetlacza, pojawiła się również wycieraczka. Ostatni Screen ukazuje cały model, z nowości: wszędzie już są szyby, dodatkowo pojawiły się ramy poprzeczne w oknach z lufcikami (niektóre lufciki zostaną uchylone. :)). Całość niestety waży troszkę dużo bo już 8177 poly.
Mam też mały dylemat... Może Wy się orientujecie jak do jasnej cholery wygląda sprawa drzwi służbowych w SPOTach. Kurde na jednych fotach są takie drzwi, na drugich nie, nie mam pojęcia o co z tym chodzi. W ogóle WTF?
-
No one są tylko z lewej w członach r.
-
No to już poprawione. ;)
-
Wydaje mi sie, ze matryca wyswietlacza jeszcze jest troche skrzywiona. Bardzo ladny model!
-
Tak, jest krzywa. Tzn. była. :) Większość rzeczy w tym modelu jest zrobione totalnie 3D, tak samo jak schowek na matryce wyświetlacza:
-
Na tym screenie: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7010.0;attach=6099;image doskonale widać, że ostatnie okno jest zbyt blisko końca pudła. Albo źle dobrałeś odległości pomiędzy poszczególnymi oknami, albo wagon jest kilkanaście centymetrów za krótki.
Poza tym model prezentuje się elegancko. Powodzenia życzę!
Pozdrawiam, @mk1992.
-
O! Dzięki za zwrócenie uwagi. Faktycznie było tam za mało miejsca. Przedstawie zatem trzy kolejne screeny. Nowe rzeczy to między innymi lusterka, schodki przy drzwiach służbowych, barierki, rynienki dachowe wraz z odpływem i ściana tylna razem z gumami. Polycount 9293poly jak na tą chwilę. ;)
-
Chwile sie nie odzywałem, gdyż byłem zajęty przygotowywaniem modelu do eksportu do samego Trainza. Pojawiło się pare rzeczy do poprawki, które już zostały poprawione. W tym momencie właśnie pracuje nad drzwiami i ich animacją, wózkiem i pantografem.
Mała prośba. Ma ktoś może dźwięk zamykania drzwi w kibelku/spocie u siebie na twardzielu? Bardzo byłby mi przydatny. :) Dodam, że nie chodzi mi o bzyczek, tylko o sam dźwięk zamknięcia drzwi. :)
Pozdrawiam!
-
Proszę:
http://eu07.pl/userfiles/1659/priv-en57_door_close1a.zip
-
Dziękuje.
Od siebie dodam, że mesh już poleciał do Poscikka na PW. :)
A w samym Trainzie model prezentuje sie tak: