- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: firleju w 02 Sierpnia 2007, 09:32:16

Tytuł: Wiadomości wydzielone - skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: firleju w 02 Sierpnia 2007, 09:32:16
Update:

Koleja sp32-202 słusznie zauważył błąd podczas tworzenia flexów. Błąd już poprawiony,. Skrypty zaktualizowane (podmieniony plik). Link w poście wyżej.

Innych błędów nie zauważono.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: Poscikk w 02 Sierpnia 2007, 17:21:31
Cytat: "Bogumil.S"
Czy działają one pod Gmaxa?


Przydała by się szanownemu koledze umiejętność czytania ze zrozumieniem. patrz -> nazwa tematu.

To wszystko wyjaśnia.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: Bogumil.S w 02 Sierpnia 2007, 21:14:21
Przecież gdybym myślał że są do Gmaxa to bym się nie pytał.
A spytałem się dlatego ponieważ (jak wiesz) mam problem ze skryptami do GMAXA (nie włożyłem skryptów do 3ds). I teraz się spytałem czy przypadkiem działąją pod Gmaxem.

Jedno wielkie nie porozumienie .....

Pozdrawiam
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: wasyl w 03 Sierpnia 2007, 21:21:37
Witam!!!
Gfirlejczyk: przydałby się jeszcze  "anglik" w skrypcie.
Pozatym wszystko OK.
Mam jeszcze propozycję odnośnie wstawiania drzew. Po naciśnięciu "Inc zieleni" mogło by pojawiać się wiele przycisków "create" z różnymi drzewami (eliminuje to koniedzność ciągłego zmieniania nazwy tekstury drzewa - wystarczy nacisnąć create z odpowiednią nazwą i mamy drzewo). Osobiscie wykonałem taką drobną modyfikację i naprawde skraca czas pisania trasy. U mnie wygląda to tak: http://solnet.xorg.pl/solnet/maszyna/ScreenShot098.png
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 03 Sierpnia 2007, 23:01:18
Cytuj
Osobiscie wykonałem taką drobną modyfikację i naprawde skraca czas pisania trasy. U mnie wygląda to tak: http://solnet.xorg.pl/solnet/maszyna/ScreenShot098.png


myślę że można zrobic coś takiego by była dodatkowa zakładka ze wszystkimi incami drzew, bo sposób dobry ale jak zabraknie danego drzewa to trzeba znowu się bawic w pisanie. No i dodatkowa zakładka nie brałaby tyle miejsca na skrypcie.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: eu07_304 w 04 Sierpnia 2007, 09:52:17
Nie wyeksportowała mi się droga zrobiona przez ten skrypt. Obejrzałem properties i tam wszystko po polsku. Eksporter nic z tego nie zrozumiał i nie wyeksportował.
http://img300.imageshack.us/img300/2066/popolskunt4.jpg
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: firleju w 06 Sierpnia 2007, 15:26:51
Cytuj
Nie wyeksportowała mi się droga zrobiona przez ten skrypt. Obejrzałem properties i tam wszystko po polsku. Eksporter nic z tego nie zrozumiał i nie wyeksportował.

Nie sprawdzałem na razie innych skrytpów oprócz tych do tracków. Ta droge można sobie naprawić przez zamienienie pliku CreateRoad.ms na ten ze starych skryptów. Przy najbliższej okazji zrobię update paczki.

@Waysl: czy mógłbyś mi przysłać ten plik *.ms od drzew? Byłbym wdzięczny.

@Kipek von Chojna: problem z delanuay występuje na nowszych wersjach 3ds'a. Jak dojdę to zobaczę co go powoduje i może coś się uda naprawić. Ale najpierw inne ważne rzeczy.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: wasyl w 06 Sierpnia 2007, 23:41:48
Witam!!!
Cytat: "gfirlejczyk"

@Waysl: czy mógłbyś mi przysłać ten plik *.ms od drzew? Byłbym wdzięczny.

Oto pliczek: http://solnet.xorg.pl/solnet/maszyna/CreateIncTree.ms

Cytat: "gfirlejczyk"

@Kipek von Chojna: problem z delanuay występuje na nowszych wersjach 3ds'a. Jak dojdę to zobaczę co go powoduje i może coś się uda naprawić. Ale najpierw inne ważne rzeczy.

Wydaje mi się, że problem nie leży w wersji Max-a, lecz w ścieżce dostępu do katalogu gdzie jest zainstalowany. Z obserwacji na swoich komputerach zauważyłem, że skrypt działa poprawnie, gdy na dwóch komputerach Max-a zainstalowałem w "c:\programy", natomiast na trzecim gdy zainstalowałem w "c:\program files" juz nie (może ta spacja w nazwie folderu coś psuje - albo przypadek).
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: firleju w 07 Sierpnia 2007, 10:26:36
Update paczki. Link w pierwszym poście.

Zmiany:
- wprowadzenie poprawnego pliku CreateRoad
- Troszkę zmieniony interfejs dla Torów. Uwaga: opcja łuk pionowy nie działa (jeszcze, ale pracuję nad tym :D )

Apropos uwag @wasyla dotyczących delanuay to kiedy próbowałem dorobić do do pliku exportowego funkcje, eksportujące z niepoprawnych plików drogi to okazało się, że gdy w nazwie właściwości jest spacja to on nie odczytuje takich parametrów. Może w przypadku nazwy katalogu jest tak samo. Ale nie sprawdzałem jeszcze.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: firleju w 17 Sierpnia 2007, 13:35:29
Kolejny update pliku.

Tym razem więcej zmian, a konkretniej w plikach dodawania sygnalizacji, tworzenia zwrotnic, dodawania torów, dodawania drzew, głównym. Więcej szczegółów w news.txt

Link w pierwszym poście (paczka podmieniona)
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: Kipek von Chojna w 03 Września 2007, 10:23:47
No pikne panocku... Pikne... Skrypt - paluszki lizać.

Ale... Że nie działa łuk w pionie, to chodzi o to, że tworzy "dziwne" tory o długości 4 m? Bo tak jest u mnie. Promień łuku 300 długość toru wychodzi 4m. Nieaktywne okienko długości. To są te błędy skryptu?
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: firleju w 06 Września 2007, 13:54:41
No pikne panocku... Pikne... Skrypt - paluszki lizać.

Ale... Że nie działa łuk w pionie, to chodzi o to, że tworzy "dziwne" tory o długości 4 m? Bo tak jest u mnie. Promień łuku 300 długość toru wychodzi 4m. Nieaktywne okienko długości. To są te błędy skryptu?
Ciesze się, że się podoba.
Jeśli chodzi o łuk pionowy to nie stosuje się przy nich promienia 300m :)
Długośc jest niekatywna, gdyż łuk pionowy jest zaokragleniem toru przy zmianie pochylenia. jak się przyjrzysz uważnie to zauważysz, że aktuwuje sie pole drugiego pochylenia. Łuk jest tworzony na podstawie pierwszego i drugiego pochylenia oraz promienia.

Obecnie pracuję nad implementacją wprowadzania rozjazdu krzyżowego. Niestety jest tylko jeden inc z załączoną texturą podsypki. Działający tylko z jedną texturą podsypki. Prosiłbym więc o wystawienie wszystkich plików max z rozjazdami krzyżowymi. Wtedy może uda się stworzyć jakiś nowy inc.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: BiałaSowa w 06 Września 2007, 18:00:02
U mnie coś jest z delanulay mesh. Klikam to co trzeba (najpierw oczywiście zaznaczam) a mi wywala "Coudln't open file for reading" Pomocy...bo to jest potrzebne do zrobienia trasy a ja właśnie jak widać idę w tym kierunku :)
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 06 Września 2007, 18:02:56
Eee... a nie brakuje Ci jakichś plików w katalogu ze skryptami?
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: BiałaSowa w 06 Września 2007, 20:07:50
Ja nie wiem, chyba nie bo ściągnąłem tą paczkę co na górze (dziś). A Tobie, Cesky, wszystko działa? Jak działa to może byś wystawił to co masz tutaj :)
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 06 Września 2007, 20:12:59
http://www.speedyshare.com/733764251.html

Ale to jest starsza wersja skryptów. Może spróbuj podmienić skrypty od robienia siatek [delanualy mesh].
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: BiałaSowa w 06 Września 2007, 21:11:32
Ten plik nazywa się DeanulayExp.ms czy coś takiego? Jak tak to nie działa :(
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: firleju w 12 Września 2007, 20:10:30
Ten plik nazywa się DeanulayExp.ms czy coś takiego? Jak tak to nie działa :(
Akurat w tym pliku nic nie grzebałem. Ale proponuję to co Krtek, czyli użyj do robienia terenu starszych skryptów. Może to pomoże.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: mk1992 w 14 Września 2007, 20:07:57
Witam. Mam taki sam problem jaki chłopaki powyżej, ściągnąłem skrypty od Ceski'ego, i mam dalej błąd ''Coudln't open file for reading''. To po pierwsze. A druga sprawa to to, że gdy ściągne skrypty od gifrelejczyka i prubuje je uruchomić, to wyskakuje mi błąd, link : http://img522.imageshack.us/my.php?image=skryptybdth1.jpg, zapewne brakuje mi tych plików...

Pozdrawiam
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: firleju w 18 Września 2007, 21:03:48
Spakowałem najnowszą wersję. Może to pomoże. U mnie błąd z brakiem rollout'u ATMDef nie występuje. Jeśli chodzi o DelanuayMesh to nie wiem. Nie testowałem. W nowej wersji działa wstawianie krzyżowego, ale niestety z błędami, których narazie nie jestem w stanie obejść.

W kolejnych kilku dniach możliwe, że pojawi się jeszcze jeden update. Oczywiście poinfomuję szanowne grono ;)
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: firleju w 19 Września 2007, 22:17:57
Więc jest ten update :)
Aczkolwiek jest to pierwsza przymiarka do poprawy kodu.
Zostały zaktualizowane pliki od @Wasyl-a. Mam nadzieję, że się nie obrazisz.
Jest wstawianie rozjazdu krzyzowego. Co prawda nie tak jak chcę to w wersji końcowej, ale jest :)
Będzie to jeszcze poprawione, ale nie za bardzo mam czas, więc prawdopodobnie gdzieś w przyszłym tygodniu będzie następny update.
Link do paczki w pierwszym poście.
Wstawianie słupków hektoemtrowcyh działa tylko ze słupkami danymi w głównym folderze.

pozdr
firleju
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: mk1992 w 20 Września 2007, 08:24:56
Witam. Skrypty tym razem mi działają bez żadnych problemów, ale dalej niedziała mi funkcja Delanuay Mesh, dalej mam ten sam błąd co poprzednio czyli ''Coudln't open file for reading'', niewiem czy brakuje mi jakiegoś pliku czy na mojej wersji 3dstudio maxa niechce to działać ? Proszę o odpowiedz.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 20 Września 2007, 16:51:21
A czy w katalogu ze skryptami masz plik cc3250.dll ?. Jeśli nie, to skopiuj sobie plik cc3250mt.dll z głównego katalogu maszyny do tego folderu ze skryptami i w nim nazwę pliku cc3250mt.dll zmień na cc3250.dll
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: DRAGON w 20 Września 2007, 17:42:03
a mi wychodzi blad z nie moze otworzyc createtrack.ms
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: mk1992 w 20 Września 2007, 17:44:02
No własnie mam to samo po zrobieniu wszystkiego według instrukcji @ziomalcl, próbowałem zrobić to samo z starymi skryptami, ale dalej pojawia się ten sam błąd, Open...
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 09 Października 2007, 07:19:19
Skrypty w najnowszej wersji są pod adresem:
http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626
Nazwa pliku:
eu07_scripts_by_firleju.rar
Link do ściągnięcia:
http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626/eu07_scripts_by_firleju.rar
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: mk1992 w 09 Października 2007, 13:39:40
Witam. Ściągnąłem skrypty z linka, który podał Krzysiek626 i niestety dalej mam ten sam błąd : ''Couldn't open file for reading ! ''. Ja już naprawde tracę wiarę w to, że kiedykolwiek ukończe teren w mojej trasie, jeżeli nie moge zrobić nawet góry. Nie wiem ale nie wydaje mi się, żeby to był problem skryptu, ponieważ probowałem na wielu skryptach i zawsze mam to samo, chyba że brakuje jakiegoś pliku....no ale aż w tylu skryptach ?

Pozdrawiam

Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 09 Października 2007, 13:48:22
W paczce, w folderze eu07, jest plik:
cc3250mt.dll
Zamień jego nazwę na
cc3250.dll
i spróbuj.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 09 Października 2007, 13:53:04
A ja dla odmiany mam taki problem po zainstalowaniu (http://images22.fotosik.pl/169/38b0b08f626281c2m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=38b0b08f626281c2) i nie mam zielonego pojęcia o co chodzi. To tylko w przypadku TEGO nowego skryptu, stare działają perfect!!!

Sprecyzuje wypowiedz - po nacisnieciu na cokolwiek czy to TORY czy WIRES czy ROAD wyskakuje to w/w i już moge klikac do woli i nic sie nie otworzy! Nie wiem czy to BUG czy może ja coś nieświadomie robie, w każdym razie coś takiego mi sie zdarzyło z tymi skryptami.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: mk1992 w 09 Października 2007, 14:00:39
W paczce, w folderze eu07, jest plik:
cc3250mt.dll
Zamień jego nazwę na
cc3250.dll
i spróbuj.


Właśnie jestem po wykonaniu tej czynności, niestety nic to niepomogło, na innych skryptach też próbowałem to zrobić i za każdym razem jest ten sam błąd.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: firleju w 09 Października 2007, 16:59:04
A ja dla odmiany mam taki problem po zainstalowaniu (http://images22.fotosik.pl/169/38b0b08f626281c2m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=38b0b08f626281c2) i nie mam zielonego pojęcia o co chodzi. To tylko w przypadku TEGO nowego skryptu, stare działają perfect!!!

Sprecyzuje wypowiedz - po nacisnieciu na cokolwiek czy to TORY czy WIRES czy ROAD wyskakuje to w/w i już moge klikac do woli i nic sie nie otworzy! Nie wiem czy to BUG czy może ja coś nieświadomie robie, w każdym razie coś takiego mi sie zdarzyło z tymi skryptami.
Jak wyskoczy błąd to 3ds zawiesza wykonywanie skrytpów, więc pomaga co najwyżej ich restart.
Apropos błędu to ja się pomyliłem, zrobiłem update nie z tego katalogu co trzeba i stąd błąd.
Zaraz poślę nową wersję do Krzyśka626 i mam nadzieję, że lada dzień będą na serwerze.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 11 Października 2007, 19:32:04
Pod niżej podanymi linkami ostatnia aktualizacja skryptów.
Skrypty w najnowszej wersji są pod adresem:
http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626
Nazwa pliku:
eu07_scripts_by_firleju.rar
Link do ściągnięcia:
http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626/eu07_scripts_by_firleju.rar

Linki są takie same jak poprzednio. Pliki leżą bezterminowo.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: firleju w 14 Października 2007, 00:30:43
Witam w ten piękny weekend!

Aktualizacja najnowsza. W najbliższych dniach będzie u Krzyśka na serwerze (jeśli się nie wkurzy, że mu ciągle podsyłam nowe pliki ;) )

Co nowego?

1. Podczas eksportu scenerii czy też modelu zachowuje podkatalog (jeśli tylko textura jest w podkatalogu textures i dalszych), myślę że niektórzy się ucieszą
2. Znalazłem jeszcze jeden błąd przy zakładce eksportu scenerii, już poprawiony
3. Taki sam malutki błąd w zakładce tworzenia torów

Co będzie w najbliższej przyszłości?

1. Możliwość prostego wyboru tekstury podkładów
2. To samo tylko dla drogi, rzeki i innych
3. Prawdopodobnie stworzenie nowej zakładki do tworzenia nasypów / wykopów

Termin?

Odpowiedź jest jednoznaczna: niewiem ;)
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 14 Października 2007, 08:53:13
Już jest, linki te same co w poprzedniej wiadomości. Serwer jest przeznaczony dla symkowych dodatków, nie ma obawy o moje nerwy.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 17 Października 2007, 11:10:49
Wcześniej może o tym nie wspominałem, bo w końcu prace nad skryptami trwają, ale spytam z ciekawości... A chodzi o to, że podczas dodawania toru za pomocą przycisku "dodaj do poprzedniego" przechyłki tego dodanego toru zapisują się jako undefined. Po eksporcie i odpaleniu symka, jak się wjedzie na taki tor, to u mnie wiesza się komputer. Ktoś jeszcze ma podobny przypadek?
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 17 Października 2007, 23:59:55
@Wasyl jeśli się nie mylę osiąga 6 poly , zresztą gdzieś o tym pisał
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: firleju w 18 Października 2007, 00:33:37
@Wasyl jeśli się nie mylę osiąga 6 poly , zresztą gdzieś o tym pisał
Ale w jakim odniesieniu? Na 100m toru? Czy jak...

Apropos, to błąd z przyciskiem "Dodaj do poprzedniego" już został naprawiony. Update dostępny jak tylko @Krzysiek626 wrzuci na serwer.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 18 Października 2007, 06:37:30
.....Apropos, to błąd z przyciskiem "Dodaj do poprzedniego" już został naprawiony. Update dostępny jak tylko @Krzysiek626 wrzuci na serwer.
Już jest aktualizacja:
Skrypty w najnowszej wersji są pod adresem:
http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626
Nazwa pliku:
eu07_scripts_by_firleju.rar
Link do ściągnięcia:
http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626/eu07_scripts_by_firleju.rar
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 19 Października 2007, 18:23:49
właśnie sprawdziłem i nie działają :o brakuje pliku 3Dexp.ms
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: firleju w 19 Października 2007, 21:34:49
właśnie sprawdziłem i nie działają :o brakuje pliku 3Dexp.ms
No dobra, ale która funkcja nie działa. Plik możesz znaleźc też w starych skryptach, ewentualnie wasyla.
Proszę o bardziej szczegółowe wyjaśnienia błędów, bo ciężko stwierdzić coś na podstawie stwierdzenia skrypt nie działa.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: Ajusto w 20 Października 2007, 08:26:14
Mi też wyskakuje to samo co koledze @pol.
A dokładniej:
--Runtime error: fileln: can't open file - "E:\Programy\3DSMAX\scripts\EU07\3dexp.ms"

Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 20 Października 2007, 11:17:44
skrypty maja to do siebie ze nie posiadają debuggera więc brak jednego pliku tego który wymieniłem oznacza niemożność ich używania
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 20 Października 2007, 11:17:45
właśnie sprawdziłem, zgubiłeś literkę "t" i przez to jest błąd przy ładowaniu co jeszcze? nie działa wstawianie anglika
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: firleju w 22 Października 2007, 19:11:19
właśnie sprawdziłem, zgubiłeś literkę "t" i przez to jest błąd przy ładowaniu co jeszcze? nie działa wstawianie anglika
Nie zgubiłem żadnej literki. Istnieje plik 3dexp.ms, którego nie umieściłem w paczce. Właśnie badam jego zawartość.
Co do anglika to nie działa funkcja w CreateSwitch czy WstawRozkrz?
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 23 Października 2007, 16:40:51
U mnie wstawienie anglika działa i za pomocą CreateSwitch i WstawRozkrz. Tylko tym drugim sposobem to trochę nie wymiarowy ten rozjazd - kilkaset razy większy niż powinien być.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: firleju w 23 Października 2007, 18:53:03
U mnie wstawienie anglika działa i za pomocą CreateSwitch i WstawRozkrz. Tylko tym drugim sposobem to trochę nie wymiarowy ten rozjazd - kilkaset razy większy niż powinien być.
A jakiej wersji 3ds-a używasz? Ja mam 8 i rozjazd jest normalnej wielkości.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: guest1206 w 23 Października 2007, 21:09:32
Jeśli rozmiar anglika jest zbyt duży, otwórz plik Anglik.max (powinien być w folderze ze skryptami). Przy otwieraniu 3dsmax zakomunikuje, że system miar pliku nie jest zgodny z systemem miar programu. Wtedy musisz zaznaczyć opcję "zmień system miar programu". Potem pozostaje utworzyć nową scenę (nie otwieraj już istniejącej!), na której już będzie można wstawić rozjazd normalnych rozmiarów. Niestety nie będziesz mógł wstawiać rozjazdów krzyżowych do scen utworzonych przed opisaną wyżej modyfikacją.
PS. Komunikaty wyświetlane przez maxa pisałem z pamięci, więc nie są one takie jak przytoczyłem, ale jeśli masz chociaż podstawową znajomość angielskiego, to na pewno dasz radę.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: ISDR w 23 Października 2007, 21:39:05
Ja maksa ma w wersji 8 i "anglika" mam i miałem w wersji BIG. Zawsze, gdy wstawiam "anglika" to pomniejszam do x = 4,2 i wychodzi pięknie.
Tytuł: skrypty do 3ds max
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 24 Października 2007, 16:58:22
Jeśli rozmiar anglika jest zbyt duży, otwórz plik Anglik.max (powinien być w folderze ze skryptami). Przy otwieraniu 3dsmax zakomunikuje, że system miar pliku nie jest zgodny z systemem miar programu. Wtedy musisz zaznaczyć opcję "zmień system miar programu". Potem pozostaje utworzyć nową scenę (nie otwieraj już istniejącej!), na której już będzie można wstawić rozjazd normalnych rozmiarów. Niestety nie będziesz mógł wstawiać rozjazdów krzyżowych do scen utworzonych przed opisaną wyżej modyfikacją.
PS. Komunikaty wyświetlane przez maxa pisałem z pamięci, więc nie są one takie jak przytoczyłem, ale jeśli masz chociaż podstawową znajomość angielskiego, to na pewno dasz radę.

Znajomość angielskiego mam w porządku. Sam doszedłem do przyczyny, czemu się u mnie tak stało. W oknie "System Unit Setup" projektu, do którego wstawiałem anglika, zamiast z listy mieć wybraną jednostkę metry (meters), to miałem cale (inches). Ot taka pierdółka, a robi tyle zamieszania.