- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: MKaczy w 21 Października 2007, 21:12:44

Tytuł: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: MKaczy w 21 Października 2007, 21:12:44
Witam. Tak sobie pomyslalem czy mozna obciążyć kibelka w symku ludzmi. Próby modyfikacji samego wpisu na kibla w scn np.; " ... 15 passenegers ... " dawały komunikat "parameters mismatch...". Ale teraz juz wiem, ze trzeba dodać jeszce wpis w chk modelu, i wszytsko bedzie grało.

Wobec tego, proszę udac się do folderu z Kiblem ( obojętnie; EN57/ ED72 )
Tam otwieramy w NOTANIKU pliki 6BA.chk oraz 6BB.chk i dajemy ponizszy wpis:

Load: MaxLoad=70 LoadQ=pieces LoadAccepted=Passengers OverLoadFactor=2 LoadSpeed=1 UnLoadSpeed=2
Wpis dajemy pod linijką : "Parm. Category..." tak jak na załączonym skrenie:
(http://eu07.pl/imageshack.us/tinypic/11hf635.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/tinypic/11hf635.jpg)
_____________________________

Tym razem otwieramy plik 6BS.chk i zamieniamy obecny tam wpis rozpoczynajcy sie od wyrazenia "Load", na ten:
MaxLoad=80 LoadQ=pieces LoadAccepted=Passengers,Pantstate OverLoadFactor=2 LoadSpeed=1 UnLoadSpeed=2
Ma to wygaldac tak:
(http://eu07.pl/imageshack.us/tinypic/x1127o.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/tinypic/x1127o.jpg)
______________________________

Po tych czynnosciach, we wpisach do scn, na jednostki mozna dawac juz wartosci "passengers" czyli przykałdowy wpis:

node -1 0 EN57-xxxra dynamic PKP\EN57 EN57-xxxra 6ba 0.0 headdriver 23 15 Passengers enddynamic
node -1 0 EN57-xxxs dynamic PKP\EN57 EN57-xxxs 6bs 0.0 connected 23 5 Passengers enddynamic
node -1 0 EN57-xxxrb dynamic PKP\EN57 EN57-xxxrb 6bb 0.0 connected 23 15 Passengers enddynamic

^gdzie xxx to numer/nazwa tekstury
a pogrubione wartosci to ilość pasażerów na składzie. Radzę z tym nie przesadzać, bo mozna skałd rozerwać:D Myslę ze 30-40 pasazerów na jednostke to max (oczywscie jest dowolne rozmieszcznie ich na składzie) Oczywscie mozna nadal smigac bez pasazerów, w tym przypadku wpis zostaje nie ruszony (czyli w miejscu gdzie jest "xx Passengers" powinno byc "0" .

Wypełnienie składu pasazerami jest równoznaczne ze wzrostem masy jednostki, dzieki czemu wolniej przyspiesza jak i hamuje.

Bardzo dziękuje YouBy'emu za informacje na dany tamat.

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: BNdQu w 22 Października 2007, 00:09:15
EN57 ma całkowitą masą własną 123Mg (t) i 216 miejsc. Jeśli przyjmiemy średnią wagę pasażera 75kg, to uzyskamy masę pasażerów 16,2Mg (t). Jest to 13% masy zespołów.
Także można być spokojnym.
Tytuł: Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 22 Października 2007, 17:46:29
A co z load pantstate? Jak usuniesz pantstate z load to nie odpalisz jednostki z podniesionym patykiem w silnikowym.
Tytuł: Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: MKaczy w 22 Października 2007, 18:45:37
A co z load pantstate? Jak usuniesz pantstate z load to nie odpalisz jednostki z podniesionym patykiem w silnikowym.
Epek, nie bój nic :) Wpis w chk wagonu silnikowego jest taki:

MaxLoad=80 LoadQ=pieces LoadAccepted=Passengers,Pantstate OverLoadFactor=2 LoadSpeed=1 UnLoadSpeed=2

Chyba o to chodzi :>

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: eu07_304 w 22 Października 2007, 20:46:24
Nie o to. Dla jednego pojazdu nie przypiszesz przecież jednocześnie dwóch parametrów.
Tytuł: Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: KURS90 w 04 Listopada 2007, 09:05:51
EN57 ma całkowitą masą własną 123Mg (t) i 216 miejsc. Jeśli przyjmiemy średnią wagę pasażera 75kg, to uzyskamy masę pasażerów 16,2Mg (t). Jest to 13% masy zespołów.
Także można być spokojnym.
Oj to nie tak jest :D
EN57 ma całkowitą masę własną 123 t i 216 miejsc. Jeśli obsadzimy EZTa do pełna pasażerami to uzyskamy masę pasażerów 216t. Jest to 175% (!) masy zespołów.

A teraz wyjaśnię :) W exe jest błąd i liczy ono masę jednego pasażera jako jedną tonę :) W kolejnej wersji mojego exe błędu już nie będzie. W sumie już go nie ma, ale nie ma sensu wydawać co kilka dni nowego exe :)
Tytuł: Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: Darth Luk w 04 Listopada 2007, 09:49:34
Może wydaj poprawkę do exe - będzie prościej.
Tytuł: Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 04 Listopada 2007, 09:58:38
Może wydaj poprawkę do exe - będzie prościej.
Coś pokręciłeś, do exe nie można wydać poprawki. Exe można wydać tylko jako poprawioną całość. Po za tym autor wie co ma zrobić i o tym napisał!

Cytuj
W kolejnej wersji mojego exe błędu już nie będzie. W sumie już go nie ma, ale nie ma sensu wydawać co kilka dni nowego exe :)
To nie było trudno przeczytać! No ze zrozumieniem mogą być problemy, ale chyba nie u Ciebie!
Tytuł: Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: Kawu w 05 Listopada 2007, 18:56:40
Skoro już każdy może sobie poprawić pliki EZT-tów tak by wozić pasażerów, to proponowałbym od razu zmienić odpowiednio Vmax oraz wartość SandCap na "SandCap=0". W ten ostatni sposób wyeliminujemy piasecznicę, której EZT nie mają.
Tytuł: Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: KURS90 w 05 Listopada 2007, 21:28:32
Piasecznicę tak czy inaczej wyeliminuję w kolejnym exe, tak, że nawet wciśnięcie s nic nie da
Tytuł: Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 08 Listopada 2007, 08:06:06
Dlaczego wyeliminujesz? Co ona robi nie tak?
Tytuł: Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: Profeta w 08 Listopada 2007, 11:25:23
Dlaczego wyeliminujesz? Co ona robi nie tak?
To, że jej nie ma w EZT. Myślę, że KURS90 mówił w kontekście kiblowym ;).
Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: Ra w 08 Listopada 2007, 21:15:06
Proszę o wyjaśnienie, bo jakoś nie potrafię zrozumieć z kontekstu tego wątku:
Tytuł: Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: guest1206 w 08 Listopada 2007, 21:55:17
Czy ustawienie np. 3 panstate zwiększa masę pojazdu o 3 tony?
Nie. Parametr panstate powoduje, że pojazd po załadowaniu od razu ma podniesiony patyk/patyki. Np. 1 pantstate oznacza, że lokomotywa/EZT ma na starcie podniesiony tylny patyk, 2 pantstate - przedni patyk, 3 pantstate - oba.
Cytuj
Co jest złego w podawaniu ilości pasażerów w tonach zamiast w sztukach?
To, że widząc wpis 16 Passengers, od razu nasuwa się, że w wagonie jest 16 pasażerów a w rzeczywistości jest ich ponad 200. Jak ktoś chce jechać kiblem z ponad 100% frekwencją, to zapewne ustawi sobie parametr 220 Passengers i okaże się, że ciężko takim składem ruszyć (jeśli w ogóle się uda), bo masa kibla wzrosła trzykrotnie.
Tytuł: Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: KURS90 w 08 Listopada 2007, 23:49:59
Czy ustawienie np. 3 panstate zwiększa masę pojazdu o 3 tony?
Nie. Parametr panstate powoduje, że pojazd po załadowaniu od razu ma podniesiony patyk/patyki. Np. 1 pantstate oznacza, że lokomotywa/EZT ma na starcie podniesiony tylny patyk, 2 pantstate - przedni patyk, 3 pantstate - oba.
Ale i rzeczywiście zwiększy masę o 3 tony :) Dotychczas nie był podany warunek w exe, że dla pantstate masa=0 i bierze ono pantstate za ładunek i zwiększa o 3 tony (albo i więcej, w zależności "ile" pantstate)
Tytuł: Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 09 Listopada 2007, 00:51:53
No dobra chłopaki, dziwne pytanie, ale skąd u licha kol. @Ra o tym wiedział lub przypuszczał? :)
Ja rozumiem, że zdolna bestia z niego i na podstawie sekundnika, przyspieszenia i takich tam fizycznych zależności mógł sobie coś kolega wyliczyć, ale czyżby to było możliwe?
No chyba, że... :)
Nie, ale na poważnie pytam, jak bez kodu źródłowego można dojść, że panstate w symku to powoduje.

Edycja:
@Kurs90 wytłumaczył mi, że w chk jest taki wpis LoadAccepted=pantstate
Może o to chodzi, ja bym na to nie wpadł.
Tytuł: Odp: Obciązenie EZT-ów w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: CT w 09 Listopada 2007, 08:25:14
Mariuszu, istnieje możliwość, że Ra ma dostęp do źródeł :)