- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: DiDok w 12 Września 2007, 17:15:02

Tytuł: Dodatkowy dźwięk hamowania
Wiadomość wysłana przez: DiDok w 12 Września 2007, 17:15:02
Witam!
Zdobyłem sobie dźwięk, którego brak bardzo mnie denerwował - chodzi o ten charakterystyczny odgłos podczas hamowania (takie szuranie - przypuszczam, że klocków hamulcowych). Mam pliki start_ham.wav, ham.wav i stop_ham.wav i prosiłbym o info, czy da się je wykorzystać w ramach testów w jakimkolwiek loku (a jeśli tak, to jak). Plików nie upublicznię, bo... nie, nie chce mi się =P (tak na serio to nie mam do nich praw i chcę je sobie wstawić na własny użytek, ale to chyba nie problem nagrać nowe) Z góry dzięki za pomoc.
Tytuł: Odp: Dodatkowy dźwięk hamowania
Wiadomość wysłana przez: Poscikk w 12 Września 2007, 18:30:44
Sprawdzasz w mmd jak się nazywa dźwięk hamowania w poszczególnym loku i podmieniasz wpisy np z ham_eu07start.wav na te co podałeś... Ot to cała filozofia.
Tytuł: Odp: Dodatkowy dźwięk hamowania
Wiadomość wysłana przez: DiDok w 12 Września 2007, 18:50:24
Gdyby to było takie proste, to bym to zrobił (jestem obcykany z symkiem). Sęk w tym, że przy hamowaniu jest tylko dźwięk zgrzytu kół pod koniec hamowania, a ten mój nijak do niego nie pasuje (zaczyna się wraz z napełnieniem cylindrów), więc wydaje mi się, że bez zmian w .exe się nie obędzie (a o tym raczej nie ma mowy...) Szkoda...

(chociaż jest parametr, przy jakim przyłożeniu klocka się zaczyna, ale to już robota dla obeznanego z tajnikami symkowej fizyki i twórcy modeli, poza tym zabraknie zgrzytu kół, a to też psuje cały efekt =/)

Przy okazji dźwięków - czy ktoś mógłby nagrać nowy runningnoise.wav, obecny jest trochę nijaki, odgłos kół sunących po szynach jest za mało realistyczny

I jeszcze jedno: ze względu na nieznaną kwestię praw autorskich tych dźwięków, NIE wysyłam ich nikomu (chyba że jest to konieczne)
Tytuł: Odp: Dodatkowy dźwięk hamowania
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 12 Września 2007, 21:39:57
Dokładnie nie wiem jak, ale dla sprawdzenia taka idea:
-zmiksuj dźwięki te twoje z oryginalymi jakimiś.
-zobacz jak jest w SN61, tam mi się kojarzy, że jakiś dzwięk jest dosyć słyszalny z chwilą, gdy nacisne 2.

Zamykam.
Akvin