- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Trasy => Wątek zaczęty przez: RooteK w 07 Września 2007, 14:04:43

Tytuł: Tworzenie terenu
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 07 Września 2007, 14:04:43
Witam.

Opowiem wam bajkę...

Cytuj
Dawno, dawno temu, na forum maszyny w dziale FAQ, można było poczytać o edycji scenerii.
Było tam opisane między innymi, jak zrobić cudowne tereny, góry, mury oporowe, doliny rzek, i stalowe szlaki, wijące się po zboczach gór. Teraz ten plik )http://www.eu07.pl/misc/edscen) zniknął z serwera, i  nikt nie może z niego skorzystać. Na forum, był też użytkownik o nick'u "GlowaWojtas". Zaczynał on swoją przygodę z trasopisarstwem. Miał wielkie wizje górskich szlaków kolejowych z licznymi tunelami i mijankami. Nie raz próbował zrobić taką trasę w Gmax. Stworzył więc serpentynę torów i postawił na nich EU07. Czas wziąć się za teren! -pomyślał. Otworzył wspomniany wcześniej dokument i krok po kroku, tworzył plątaninę linii tak jak to było opisane. Następnie zasięgnął funkcji "DEANUALY MESH", która niestety była zepsuta. Zawiedziony korzystał z gotowych tras, lecz żadna nie była taka, jakby chciał. W końcu kupił sobie program o nazwie 3DSMAx. Bardzo mu się spodobał, natychmiast zassał z forum skrypty doń, utworzył kwadrat z linii i nacisnął deanualy mesh. Bardzo się ucieszył, gdyż funkcja owa zadziałała i powstałą piękna siatka dwóch trójkątów ułożonych w narysowanym kwadracie. Pomyślał - reaktywuję moją trase! Ułożył tor, nazwał go TEST i postawił fiata-SU45. Pomyślał znów... "Pusto tu!" Dodał wpis nieba, po czym zajął się terenem. Utworzył kolejny dziwny wielokąt z linii i wywołąał "deanualy mesh" Zrobił jeszcze dwa wielokąty po bokach, następnie je pochylił funkcją "obrót" i dosunął do płaskiej powierzchni toru. Powstały niestety okopne "dziury" pod którymi rozciągała się bezkresna pustka... "Muszę wymyślić coś innego!". Następnego dnia zrobił więc tak samo siatki wielokątów. Ty razem funkcją "edit mesh" wzniósł w górę skrajne punkty i zrobił "deanualy mesh" Tak! to to co chciałem. Piękny teren. Jednak, przy tworzeniu kolejnych segmentów zauważył, że przez jego niedokładność ciągle wychodzą puste dziury. Zakrywał je drzewami, ale stwierdził iż to bez sensu. Przypomniał sobie, o starym poradniku. Wywołął w przeglądarce adres "http://www.eu07.pl/misc/edscen" ale pojawił się błąd 404, brak pliku.

A teraz puenta: CZy ma ktoś na dysku ten plik, by wspomóc biedaka??
Tytuł: Odp: Tworzenie terenu
Wiadomość wysłana przez: eu07_304 w 07 Września 2007, 14:11:52
http://www.kolej.pl/mczapkie/maszyna/
Tytuł: Odp: Tworzenie terenu
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 07 Września 2007, 14:36:39
Wielkie dzięki :D To właśnie to! Specjalnie dla ciebie napiszę zakończenie bajuchy!

Cytuj
I tak oto, nasz bohater, załozył na forum topic, w którym napisał o poszukiwanej instrukcji. Nie czekał nawet 20 minut gdy zobaczył, że ktoś napisał odpowiedź. Zaraz kliknął myszą i zobaczył link. Otworzył go a tam znalazł zbawienie. Jego tutorial. To czego szukał. I tak, zabrał się za robienie swojej wymarzonej trasy. I żył z 3DSMaxem długo i szczęśliwie.

KONIEC
Tytuł: Odp: Tworzenie terenu
Wiadomość wysłana przez: pozdze w 07 Września 2007, 17:20:11
Przy robieniu czegoś w stylu Kryniczanki to najpierw zjedzą Cię nerwy a później (jeśli jakimś cudem zrobisz kilka km w górzystym terenie) FPS .Ale powodzenia choć to jest bez sensu :(
Tytuł: Odp: Tworzenie terenu
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 07 Września 2007, 17:54:35
E :) Z FPS-em jest na razie wporzo :D I efekty można podziwiać w temacie o mojej trasie :)
Tytuł: Odp: Tworzenie terenu
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 07 Września 2007, 18:00:37
Ku pomocy i przeciw spamowaniu, oftopowaniu pisaniu głupich powtarzających się próśb i zapytań:
http://gw.matinf.pl/wiki/index.php/424-pedia_:Pomoc

Zamykam.
Akvin