- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: BiałaSowa w 02 Września 2007, 15:07:15

Tytuł: Jak odwrócić loka?
Wiadomość wysłana przez: BiałaSowa w 02 Września 2007, 15:07:15
Witam. Mam dylemat a właściwie: robię trasę (jak widać) i postawiłem SU45-023. Problem jest w tym czy da się go obrócić jakoś bez przechodzenia do drugiej kabiny? Bo wagonów problem podczepić. Dam screena  - będzie łatwiej.

(http://img68.imageshack.us/img68/3028/screentl1.th.jpg) (http://img68.imageshack.us/my.php?image=screentl1.jpg)

Pozdrawiam.
Marcin
Tytuł: Re: Jak odwrócić loka?
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 02 Września 2007, 15:22:11
Cytat: "BiałaSowa"
Witam. Mam dylemat a właściwie: robię trasę (jak widać) i postawiłem SU45-023. Problem jest w tym czy da się go obrócić jakoś bez przechodzenia do drugiej kabiny? Bo wagonów problem podczepić. Dam screena  - będzie łatwiej.

(http://img68.imageshack.us/img68/3028/screentl1.th.jpg) (http://img68.imageshack.us/my.php?image=screentl1.jpg)

Pozdrawiam.
Marcin


Wystarczy odwrócic tor o 180 stopni.

2 sposób, to zamienic współrzędne końców tego toru. Czyli zamieniasz (przykładowo)

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-5.0 0.2 0.0  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-5.0 0.2 100.0  0.0  //point 2
0
endtrack

na

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-5.0 0.2 100.0  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-5.0 0.2 0.0  0.0  //point 2
0
endtrack

Pozdrawiam.
Tytuł: Jak odwrócić loka?
Wiadomość wysłana przez: BiałaSowa w 02 Września 2007, 15:27:15
Stanął dobrze...ale...screen mówi sam za siebie:

(http://img168.imageshack.us/img168/7874/screenfo7.th.jpg) (http://img168.imageshack.us/my.php?image=screenfo7.jpg)

(chodzi o ten drugi sposób). Pierwszego jeszcze nie próbowałem ale zaraz to sprawdzę.
Tytuł: Jak odwrócić loka?
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 02 Września 2007, 16:56:21
Drugą i trzecią linijkę też trzeba zamienić miejscami o ile nie są to zera.
Według mnie nie ma pierwszego sposobu.... Odwrócenie toru polega właśnie na zamiane współrzędnych punktu początkowego i końcowego toru, co uczyniłeś. Dla poprawnego obrócenia  zamieniamy 1 linijkę wpisu z 4 i 2 z 3.
Tytuł: Jak odwrócić loka?
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 02 Września 2007, 21:00:42
Pierwsza metoda to miała byc na podstawie obrotu w 3dsmaxie lub Gmaxie. Zapomniałem dopisac. Teraz już powinno byc jasne.
Tytuł: Jak odwrócić loka?
Wiadomość wysłana przez: BiałaSowa w 03 Września 2007, 11:26:30
Właśnie o to mi chodziło! Dzięki!
Temat można zamknąć.
Zamykam.
Akvin