- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Publikacje => Wątek zaczęty przez: PEKAP w 01 Września 2007, 19:31:49
-
Wpisy do dynamic.dat:
3E
ET21
1
3E1
ET21
1
3E2
ET21
1
Przykładowe wpisy do scenerii:
node -1 0 ET21-1 dynamic PKP\Et21 et21-1 3e 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 ET21-422 dynamic PKP\Et21 et21-422 3e1 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 3E-75 dynamic PKP\Et21 3E-75 3e2 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
Obsługa hamulca knorr (zaczerpnięte z http://shaxbee.superhost.pl/maszyna/wiki/pmwiki.php?n=PlDoc.ET21):
W czasie jazdy zawór główny maszynisty powinien znajdować się w położeniu II (jazdy).
Aby rozpocząć hamowanie służbowe, należy przestawić zawór główny w położenie V (hamowanie służbowe) i utrzymać go w tym położeniu dopóty, dopóki ciśnienie na manometrze przewodu hamulcowego nie zmaleje do 0,4 MPa, po czym należy zawór natychmiast przestawić w położenie IV.
Jeżeli pociąg nie zwalnia w dostatecznym stopniu dla zatrzymania się w przepisowym miejscu, to należy ponownie przestawić zawór w położenie V, a następnie w położenie IV. Obniżenie ciśnienia w przewodzie hamulcowym poniżej 0,35 MPa jest bezcelowe, gdyż nie powoduje zwiększenia siły hamowania, a tylko zwiększa stratę sprężonego powietrza.
Przed zatrzymaniem się pociągu trzeba rozpocząć luzowanie hamulców. W tym celu należy przestawić zawór główny maszynisty w położenie I (napełnianie i luzowanie). Zależnie od dłuugości pociągu czas trzymania zaworu w położeniu I jest różny i tak się kształtuje z grubsza, że na każde 10 osi składu pociągu przypada 1 s pozostawienia zaworu w tym położeniu.
Następnie należy przestawić w położenie II, z tym że ciśnienie w przewodzie głównym nie może zmaleć poniżej 0,5 MPa, jeżeli okaże się, że ciśnienie w przewodzie hamulcowym jest mniejsze niż 0,5 MPa?, to należy przestawić zawór ponownie w położenie I, a po chwili w położenie II, i powtarzać te czynności, dopóki ciśnienie w przewodzie hamulcowym nie osiągnie 0,5 MPa.
W razie potrzeby przyhamowania pociągu należy wykonać czynności wg punktu 6. oraz 7. z tą różnicą, że luzowanie należy rozpocząć odpowiednio wcześniej.
Przy hamowaniu nagłym główny zawór maszynisty należy od razu przestawić zawór w położenie VI i utrzymać go w tym położeniu aż do zatrzymania pociągu.
link -> http://www.sendspace.com/file/73if6m <-
link -> http://milicz.co.uk/maszyna/pliki/ET21.exe <- dzięki emo2047
EDIT. Dopisanie autorów kabiny na życzenie kolejarza.
-
Nareszcie kabina do jednej z moich ulubionych lokomotyw!! Wniesie ona sporo ożywienia do symulatora. Światna robota PEKAP!!
zapomniałes wrzucić skrena ;)
http://img104.imageshack.us/my.php?image=kabinaet21if9.png
http://img404.imageshack.us/my.php?image=et21qz9.png
http://img235.imageshack.us/my.php?image=et21422ml8.png
-
A tak przy okazji: Do czego służy ta "wajcha/pokrętło" po lewej stronie na dole (takie czerwone)? Kiedyś już się z tym spotkałem w jakiejś kabinie, ale nie wiem co to.
-
http://www.speedyshare.com/430563779.html prosze
Myślę że sie PEKAP nie obrazi.... :D
-
A tak przy okazji: Do czego służy ta "wajcha/pokrętło" po lewej stronie na dole (takie czerwone)? Kiedyś już się z tym spotkałem w jakiejś kabinie, ale nie wiem co to.
Witam:)
Otóż to pokrętło to jest hamulec ręczny wrazie gdyby nie działał pomocniczy ani główny;).
Pozdrawiam, Daniel.
Ja tylko tak dopiszę, aby pamiętać, że forum to nie czat i pochwały na PW do autora (chyba, że ktoś wynajdzie jakiś mały błąd, jakąś uwagę, spostrzeżenie czyli pochawła w inteligenty sposób :))
Wydzieliłem coś tam
Ten mój dopisek nie tyczy się w tej chwili MKdudu
Mariusz
-
[Można wiedzieć, jakim cyferkom na numerycznej odpowiada jakie położenie? Czy zostaje jak dzisiaj:
I - brak klawisza (możliwy tylko przeskok z II)
II - kropa
III - 4
IV - 2
V - 5
VI - 8
VII - 0
jeden w górę - 3
jeden w dół - 9
czy też zostanie to na nowo rozpisane?
Zmoderowano, tnicjcie cytaty
Mariusz
EDIT: wątpliwości rozwiane, przejechałem się (prowadziłem tym cudem pośpiech 100km/h na Krzyżowej). Idzie tak:
I (luzowanie) - kropa
II (jazda) - 4
III (podwójna trakcja) - 2
IV (odcięcie) - 5
V (hamowanie stopniowe) - 8
VI (hamowanie nagłe) - 0.
Nie ma problemu, można się nauczyć. Zwłaszcza, że luzowanie i jazda zostają te same ;)
-
Widzę że nie było jednego dźwięku trąbki. Jak zwykle zrobiłem nowy - dźwięk trąbki (w symku jako wysokotonowy).
Autorem dźwięku jest Krzysztof Newlacil - otrzymałem od niego zgodę emailem na użycie go do MaSzyny.
>>POBIERZ DŹWIĘKI<< (http://www.speedyshare.com/270776962.html)
W paczce są zmienione pliki *.mmd. Wszystko do głównego folderu symka.
Pozdrawiam
Marcin
P.S.
A kabinka niczego sobie :) a po drugie z tym hamulcem to wcale nie ma problemów bo 3 i 9 można zrobić wszystko. Nie narzekajcie bo kolega PEKAP bardzo ładnie zrobił. Pozdrawiam
-
"Ciemność widzę, widzę ciemność" że tak zacytuję klasykę.
(http://img171.imageshack.us/img171/7905/et21mp2.th.jpg) (http://img171.imageshack.us/my.php?image=et21mp2.jpg)
Takie coś mi się zrobiło przy odpaleniu sputnika ver. 3 zgodnie z wpisem node -1 0 3E-75 dynamic PKP\Et21 3E-75 3e2 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
.
Przypuszczam, że to wina tekstury, która przesłoniła okno i nie widać nic przez żadną z szyb. Nie wiem, czy ktoś jeszcze tak ma? Wie ktoś co poprawić żeby było ok?
-
Może nie mam tego samego problemu co biedny żabek, lecz te szyby wydają mi się za brudne! Ktoś ich chyba od dawna nie był co białe jak mleko ;) Czy to po to, by zniechęcić ludzi do jazdy w kabinie z Oerlikonem i nauczyć się Knorra ??
-
... Wie ktoś co poprawić żeby było ok?
Miałem kiedyś takie coś na starszych exe, które nie obsługiwały przezroczystych tekstur. Nowsze exe powinno załatwić sprawę. No chyba, że zmieniałeś coś w teksturach szyb.
Pozdrawiam.
-
Render alpha ma być yes.
-
Witam
Kabiny są po prostu super.
Jedyny błąd jaki zauważyłem to brak wyświetlania czerwonych reflektorów i trochę za wysoko pozycja kamery w kabinie (3e.mmd) jest. Reszta ok.
pozdrawiam
-
trochę za wysoko pozycja kamery w kabinie (3e.mmd) jest
Prawidłowo, ta wersja etek była przystosowana do jazdy na stojąco.
-
Dziwna ta wersja. Jak chciałem popełnić 17 węglarek to patyki opadły. Za mały Zbiornik Główny.
-
Dziwna ta wersja. Jak chciałem popełnić 17 węglarek to patyki opadły. Za mały Zbiornik Główny.
Fakt. Do chk wkradl sie maly blad. Objetosc zbiornika glownego jest 2 razy za mala. Powinno byc 880 litrow.
-
Fakt. Do chk wkradl sie maly blad. Objetosc zbiornika glownego jest 2 razy za mala. Powinno byc 880 litrow.
Poprawiłem w *.chk Vv z 0.44 na 0.88. Dobrze zrobiłem?
Prawidłowo, ta wersja etek była przystosowana do jazdy na stojąco.
Nawet krzesełka nie było?
-
Dobrze zrobiłeś, tak powinno być :)
-
Dla tych, którzy nie umieją poprawić:
www.members.lycos.co.uk/michalpkp/popr.rar
Prawym i zapisz element docelowy jako...
-
Kabina świetna, lecz mam pewnie problem. Z tym, że z lokomotywą. Wstawiam sputnika ze składem, wybieram trasę. I okazuje się, że skład, który wstawiłem jest niewidoczny po wybraniu trasy. Widać go dopiero, gdy wstawię drugą lokomotywę. W czym może tkwić problem?
-
3E
ET21
1
3E1
ET21
1
3E2
ET21
1
Musisz wpisać to ręcznie do dynamic.dat
-
Musisz wpisać to ręcznie do dynamic.dat
Wpisy do dynamic.dat wpisałem na samym początku ;)
-
Skoro o ET21 mówimy ... Poznajmy ją od środka:
(http://img519.imageshack.us/img519/1928/et21kx3.th.jpg) (http://img519.imageshack.us/my.php?image=et21kx3.jpg)
-
Mam podobny problem z lokiem ET21-1 nie widać go , a jak dodam ET21-422 to jest razem z kabiną . Wpisy do dynamic dat mam wszystkie , nie wiem czemu tak się dzieje
-
Sprawdź, czy masz w dynamic wszystko z WIELKICH liter. Poza tym jeśli wklejałeś wpisy ze strony, to może masz zbędne spacje za wpisem.
Pozdrawiam.
-
Równie dobrze może to być kwestia, że któryś ze wpisów w scenerii ma wpisane "nobody", więc dobrze było by zobaczyć jakie są tam wpisy...
-
Wszystkie wpisy w dynamic.dat mam z wielkich liter, zbędnych spacji nie ma. "Nobody" też nie występuje, wszystkie loki są "headdriver".
-
No to spróbuj odpalić symka pzrez program STV (jest w downloadzie na stronie głównej). Jeśli masz wszystkie pliki i prawidłowe wpisy do .scn, to nie ma siły, żeby się nie włączyło.
Pozdrawiam.
-
No to spróbuj odpalić symka pzrez program STV (jest w downloadzie na stronie głównej). Jeśli masz wszystkie pliki i prawidłowe wpisy do .scn, to nie ma siły, żeby się nie włączyło.
Ściągnąłem, odpaliłem, działa :) Dzięki wielkie za pomoc.
-
Witam!
Ja mam tego typu problem, że w kabinach z Knorrem, nie mogę ustawić kranu na pozycję I. Jak załaduje się symek, to kran jest ustawiony na napełnianie uderzenia. Luzuje skład, ustawiając na pozycje luzowanie (naciskając 3). Po zluzowaniu ustawiam na pozycji jazda (ponownie 3). Jednak później w żaden sposób nie mogę ustawić luzowania, ani naciskając kropkę, ani 9. Natomiast w kabinie z oerlikonem wszystko działa normalnie. Możecie mi podpowiedzieć co można z tym zrobić?
-
A da sie hamulcem przebić skład ?? ;;)
-
A da sie hamulcem przebić skład ?? ;;)
Zależy od exeka. Na exekach do 699 (tego z niebem) nie można. Za to na nowszych jak najbardziej.
-
przebić skład? co to znaczy?
-
przebić skład? co to znaczy?
Inaczej przeładować; podwyższyć ciśnienie w przewodzie hamuclowym powyżej ciśnienia roboczego tak, iż ciśnienie luzowania i maksymalne ciśnienie w cylindrach hamulcowych jest powyżej normy. Objawia się to wstępnym zahamowaniem wagonów na pozycji jazdy (przy ciśnieniu roboczym w przewodzie hamulcowym). Może też powodować nadmierną siłę hamowania przy hamowaniu pełnym (niezaimplementowane na razie, możliwe, że zostanie odłożone na dalsza przyszłość).
-
Witam!
Mam problem z tym lokiem, mianowicie nie chce działać. Wszystko dobrze wpisałem do dynamic.dat sprawdzałem czy nie żadnych spacji i też dobrze wpisałem do .scn. Ale gdy grę włączałem zawsze po załadowaniu GlobalTime wyskakiwały trzy okienka. Pierwsze miało: W aplikacji wystąpił wyjątek nieznany programowy (0x0eedfade) pod adresem 0x7c812a7b.
Drugie: W aplikacji wystąpił wyjątek nieznany wyjątek programowy (0x0eedfade) pod adresem 0x7c812a7b.
Trzecie: W aplikacji wystąpił wyjątek unkown software exception (0xc0000027) pod adresem 0x7c80debc.
Te komunikaty na każdej scenerii się pojawiały czy to na Koltomowie czy to na Zwrotnicowie, bez wyjątku! Wpis do scenerii dałem taki node -1 0 3E/1-74 dynamic PKP/ET21 3e1_74.bmp 3E1 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
Sam nie wiem co to w ogóle ma być, nigdy z takimi komunikatami w MaSzynie się nie spotkałem. :/
Wpis w dynamic.dat:
f//1 linia: nazwa pliku mmd (UpperCase), 2 linia - Nazwa wyświetlana, 3 linia (0 - domyslnie, 1-wagon z wnetrzem, 2-pojazd do prowadzenia z kabina,) 4 linia - odstęp, pusta
6ba1
ED72-ra
1
6bs1
ED72-sa
0
6bsb1
ED72-sb
0
6bb1
ED72-rb
0
111A
Bd
1
6BA
EN57-ra
1
6BS
EN57-s
0
6BB
EN57-rb
1
201EB
EP23
1
201E
ET22
1
203E
ET22
1
203E-A
ET41-A
1
203E-B
ET41-B
0
303E
EU07
1
303E-M
EU07
1
4E
EU06
1
4E1
EP08
1
303D
SU46
1
M62DUMB
ST44
0
301DDUMB
SU45
0
SM42DDUMB
SM42
0
6D
SM42
1
411DDUMB
SM31
0
SN61
SN61
1
101A
Bh
0
112A
Adu
0
9W
Es
0
BAGAZOWY
Ds
0
MACHAJKA
Drezyna
1
LS150
SM03
1
409DA
SM04
1
SYPIALNY
WLAB
0
WARS
WR
0
UGPPS-206SE
Ugpps
0
POCZTOWY
Pdn
0
BIPA-A
Bhp-A
0
BIPA-B
Bhp-B
0
BIPA-CD
Bhp-CD
0
ASFDUMB
ASF
0
BMZ
Bmz
0
LS150
SM03
1
412Z
Sgs
0
412ZA
Sgs
0
412ZAS
Sgs
0
413Z
Slps
0
406RA
Zaes
0
408R
Uahs
0
A
Siec-A
0
B
Siec-B
0
C
Siec-C
0
104E
EP09
1
104E1
EP09
1
EL101
EP01
1
1E08
EP0208
1
1E02
EP0202
1
EP0516
EP05-16
1
EP0523
EP05-23
1
DL2
drezynka
1
204E
ET22
1
201E
201E
1
201E-R
201E
1
201E-RN
201E
1
201E-W
201E
1
201E-ZEZ
201E
1
EP0501
EP05-01
1
EP0504
EP05-04
1
ET42-A
ET42-A
1
ET42-B
ET42-B
1
ET40V1A
ET40
1
ET40V1B
ET40
1
ET40V2A
ET40
1
ET40V2B
ET40
1
EP40-41-A
EP40
1
EP40-41-B
EP40
1
3E
ET21
1
3E1
ET21
1
3E2
ET21
1
EU0505
EU05-05
1
EU0522
EU05-22
1
303E-ZEZ
EU07
1
ST44
ST44
1
301D
su45
1
4W
4W
0
401W
401W
0
111A
111A
0
P.S Exe mam w wersji 735kb autorstwa youBy'a (a nie YouBy'ego) z DizelPacka.
P.S2: Lokomotywy 3E i 3E2 działają, tylko 3E1 nie chce działać.
Nie przekręcaj nazw innych użytkowników. Tu szacunek do innych jest na pierwszym miejscu.
/ Żuk
Na drugim miejscu szacunek do projektu. To symulator a nie gra. Ostatnie ostrzezenie. Albo zaczniesz sprawdzac co piszesz przed wysylaniem postow, albo sie z forum pozegnasz.
Winger
-
Render alpha ma być yes.
gdzie to zmienic ?
-
Render alpha ma być yes.
gdzie to zmienic ?
W eu07.ini .