- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: defiler w 04 Lipca 2007, 18:05:18

Tytuł: pare ciekawostek
Wiadomość wysłana przez: defiler w 04 Lipca 2007, 18:05:18
Wczoraj wieczorem, szukajac informacji o legendarnych super-ciezkich pociagach jezdzacych kiedys na magistrali weglowej, trafilem na takie forum: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic366024-0.html
Jest tam pare ciekawych postow autorstwa OlO_EU :) Mozna sie sporo dowiedziec:) Szczegolnie zainteresowal mnie jeden z postow, gdzie OlO opisywal mozliwosci pociagowe roznych lokomotyw.

Cytat: "olo-eu"
siodemka max 2000 ton
byk max 3600
rumun (st43) okolo 2000 ton
iwan (st44) nie ma max uciagnie tyle ile sprzeg pozowli :) widzialem jak pojedynczy iwan sciagal uszkodzonego et42 i jakies 4400 ton na haku
ep07 ma max 750 ton (pasazerska)
ep08 max 650 ton
ep09 max 500 ton
et40 4000 ton
et41 4000 ton
et42 4500 ton
su45 su46 2000 ton

to sa max uciagi ale ograniczone pradkoscia


Odnosnie tego co jest napisane powyzej mam nastepujace pytanka:
1) Czy gagar rzeczywiscie jest tak mocny ? :O 4400t to jest 55 max ładownych Eaosow ( ok 20t netto + 60t ladunku *55 ) czyli masakra ;) Dlugosc takiego skladu to ok 770m gdzie w dzisiejszych czasach max=600m ( jezeli sie myle to prosze mnie poprawic :P )

2) Gdzie w Polsce mozna spotkac byki z 3200t na haku ? ( przykladowo 40 max ladownych Eaosow ) Mieszkam przy weglowce, ale tutaj ET22 jezdza przewaznie z ok 25 max ladownych weglarek czyli 2000t.
Tytuł: Re: pare ciekawostek
Wiadomość wysłana przez: youBy w 04 Lipca 2007, 19:18:35
Cytat: "defiler"
1) Czy gagar rzeczywiscie jest tak mocny ? :O 4400t to jest 55 max ładownych Eaosow ( ok 20t netto + 60t ladunku *55 ) czyli masakra ;) Dlugosc takiego skladu to ok 770m gdzie w dzisiejszych czasach max=600m ( jezeli sie myle to prosze mnie poprawic :P )
Gagar = 0 zabezpieczeń (no prawie, są tylko takie, żeby się nie rozleciał - ogranicznik nmax diesla, i odcięcie prądu przy nagłym, coś jeszcze ma?). Oznacza to, że nie ma nadmiarów, czyli może mieć zwarcie prądnicy (gdy silniki się nie kręcą). Nie muszę mówić, że onacza to ponad 6000A obciążenia prądnicy (po 1000 na silnik). Niby Fmax to jest 400kN, ale w praktyce nikt nie rusza z 15 pozycji nastawnika, także ciężko to zbadać dokładnie. Jedyny ograniczem jest tutaj głównie przyczepność, także przy korzystnych warunkach dałoby radę sporo uciągnąć.
Tytuł: Re: pare ciekawostek
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 04 Lipca 2007, 20:48:58
Cytat: "defiler"
iwan (st44) nie ma max uciagnie tyle ile sprzeg pozowli :) widzialem jak pojedynczy iwan sciagal uszkodzonego et42 i jakies 4400 ton na haku
[/quote]

4400 t to on chyba mial, ale w dwóch składach.

Te dane sa moim zdaniem z kosmosu - siódemka zapewne i 3200 ruszy tylko, ze owe 2000 jest zakładane dla predkosci 70 kph. Tak samo jak dla EP07 owe 750 (chociaz jak mnie pamiec nie myli to powinno byc 650, ale o to sie klocił nie bede) jest założone dla predkosci 120 kph.

A wszystkie dane o tym ze niby 4000 t. pociagna to chyba z gory tylko i nie w Polsce. U nas max masa pociągu towarowego to 3200. Ciezsze tylko na LHSie ze wzgledu na sprzegi zamoczynne
Tytuł: Re: pare ciekawostek
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 04 Lipca 2007, 20:54:23
Cytat: "olo-eu"
iwan (st44) nie ma max uciagnie tyle ile sprzeg pozowli :) widzialem jak pojedynczy iwan sciagal uszkodzonego et42 i jakies 4400 ton na haku

Olo wiele bzdur na forach napisał i wiele błedów popełnił przy tworzeniu Maszyny.
Jeśli chodzi o to brutto to nawet SM42 je uciągnie jak będzie z góry.

Cytat: "youBy"
Niby Fmax to jest 400kN, ale w praktyce nikt nie rusza z 15 pozycji nastawnika, także ciężko to zbadać dokładnie. Jedyny ograniczem jest tutaj głównie przyczepność, także przy korzystnych warunkach dałoby radę sporo uciągnąć.

Znam mecha co ruszał na 15. :D Gagar stanoł pod góre z 18 wagonikami na haku i nawet nie zarolował. Próbowaliśmy ruszyć z 15 pozycji, ale nieee.

Gagarin jest mocną maszyną ale przy ET22 to wysiada. ET22 ma siłe 6 Gagarinów.
Tytuł: Re: pare ciekawostek
Wiadomość wysłana przez: defiler w 04 Lipca 2007, 22:55:01
Cytat: "EU07-483"

A wszystkie dane o tym ze niby 4000 t. pociagna to chyba z gory tylko i nie w Polsce. U nas max masa pociągu towarowego to 3200. Ciezsze tylko na LHSie ze wzgledu na sprzegi zamoczynne


Oj nie zgadzam sie z Toba braciee... Na weglowce w latach 70-tych jezdzily brutta z weglem o masie 4000t a nawet i wiecej.
Tytuł: Re: pare ciekawostek
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 04 Lipca 2007, 23:10:05
Cytat: "defiler"
Cytat: "EU07-483"

A wszystkie dane o tym ze niby 4000 t. pociagna to chyba z gory tylko i nie w Polsce. U nas max masa pociągu towarowego to 3200. Ciezsze tylko na LHSie ze wzgledu na sprzegi zamoczynne


Oj nie zgadzam sie z Toba braciee... Na weglowce w latach 70-tych jezdzily brutta z weglem o masie 4000t a nawet i wiecej.


Moze, klocil sie nie bede nie zmienia to faktu ze pociagi 4000 teraz tylko na LHSie
Tytuł: Re: pare ciekawostek
Wiadomość wysłana przez: kruger w 05 Lipca 2007, 06:56:11
Cytat: "hejnal"

Jeśli chodzi o to brutto to nawet SM42 je uciągnie jak będzie z góry.

Jak bedzie z gorki to i ja 'pociagne' 4kT

Cytat: "youBy"
ET22 ma siłe 6 Gagarinów.

Na jakiej podstawie takie wnioski wysuwasz? Dla informacji, sila pociagowa byczka wynosi ok 42T, natomiast gagara ok 20-25T, wiec jak dla mnie nie jest to 6krotnie wiecej :>