- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: JONIN_EZT w 22 Kwietnia 2007, 17:45:00

Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 22 Kwietnia 2007, 17:45:00
Witam

A o to wynik modernizacji EW60 przez KM Warszawa
http://www.gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?pid=27041&fullsize=1
Z tego co widac i z informacji wynika że usunięto drzwi boczne służbowe które były w kabinie maszynisty. Zmieniono Przednie czoło oraz malowanie.
Dodatkowo dodano wyświetlacze boczne i czołowe.

Według mnie to schrzanili modernizacje bo teraz ta Ewunia to wygląda jak EN57-20xx w tych barwach wygląda beznadziejnie i w ogóle straciła ten dawny klimat. Ale najważniejsze że jeszcze ujrzymy te Ewunie na trasie. Jednostka EW60-001 jest jeszcze w trakcie modernizacji i niedługo też wyjedzie na próbne trasy wraz z EW60-002 która właśnie ma próby i jest na tej fotce.

pozdrawiam i życzę miłego oceniania.
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: EU05 w 22 Kwietnia 2007, 17:49:18
Nie wiem, jak to wygląda w środku (w sensie - od strony technicznej), ale z zewnątrz... a fu... miało klimat, a teraz to jest jakiś maszkaron... rozumiem że ma być nowocześnie, ale czy to nie oznacza, że nie może być ładnie?
Tytuł: Re: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: uetam w 22 Kwietnia 2007, 17:50:22
Cytat: "JONIN_EZT"

Według mnie to schrzanili modernizacje bo teraz ta Ewunia to wygląda jak EN57-20xx w tych barwach wygląda beznadziejnie i w ogóle straciła ten dawny klimat. Ale najważniejsze że jeszcze ujrzymy te Ewunie na trasie. Jednostka EW60-001 jest jeszcze w trakcie modernizacji i niedługo też wyjedzie na próbne trasy wraz z EW60-002 która właśnie ma próby i jest na tej fotce.

Jakie ma znaczenie dla przecietnego pasazera to, czy ew60 ma ten 'klimat'??
Wg mnie kazdy przecietny pasazer woli jezdzi taka nieklimatyczna EW60 po modernizacji niz klimatyczna jednak rozsypujaca sie...
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: Grand w 22 Kwietnia 2007, 19:35:59
Co Ty chcesz ? Ładnie wygląda, w miarę estetycznie i przyjemnie.
Tytuł: łądne:)
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz KK w 22 Kwietnia 2007, 20:08:49
Witam.
a zagłosowałem na tak, moim zdaniem nie   jest tak źle;).
Pozdrawiam.
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 22 Kwietnia 2007, 20:27:23
Mi sie osobiście bardzo podoba.
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: Butchy_83 w 22 Kwietnia 2007, 20:34:17
Wygląda troszkę, jakby przyładowała podczas manewrów w jakiś betonowy blok i jej się kabina wklęsła;) Zastanawia mnie, jak to się ma do aerodynamiki..no ale znowuż chyba nie jest to aż takie istotne;) Ogólnie podoba mi się zewnętrznie, również kolorystycznie.
Pozdrawiam
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: Profeta w 22 Kwietnia 2007, 21:21:54
Widzę, że nieco poprawiono na plus design z EN57-20XX. Wygląda znakomicie moim zdaniem. Poprzedni wygląd tej maszyny, delikatnie mówiąc, nie podobał mi się. Może dlatego, że kojarzę je ze zdjęć gdzie przeważnie były brudne. W każdym razie mnie się to czoło bardziej podoba od tego topornego (nasuwa mi się skojarzenie z Polonezem Caro). Drodzy miłośnicy - 95% taboru PKP PR to klimatyczne pojazdy w większości niemal zabytkowe, więc pozwólcie by choć część przynajmniej udawała stylistykę XXI wieku.
Pozdrawiam!
Tytuł: :):)
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz KK w 22 Kwietnia 2007, 21:40:08
Cytat: "Butchy_83"
Wygląda troszkę, jakby przyładowała podczas manewrów w jakiś betonowy blok i jej się kabina wklęsła;)
Pozdrawiam


hehe no fakt dośc mocno to widac ;), ale za to jakie ciekawe spostrzeżenie ;) faktycznie  kapke wklęsła;).
Pozdrawiam.
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 22 Kwietnia 2007, 21:52:51
Dodam jeszcze że kabina została też zmieniona ale zdjęc nie znalazłem i nie posiadam.

To kwestia gustu inni wolą inny wygląd a inni jeszcze inny. Szczerze to mi sie podobał stary wygląd nawet mimo tego że był brud. Możliwe że po prostu jakoś wole starsze wyglądy niż te nowoczesne.

Wiadomo ludzie wolą nowoczesny wyremontowany tabor. Nie wiem tylko jak bardzo się zmieniła ta EWa od wewnątrz i co jeszcze nowego posiada. Jak zdobędę trochę więcej danych na ten temat to napisze.

Zobaczymy jak się będą spisywac. Ja myślę że będzie lepsza niż wcześniej mimo ze na lata 90 to była dobra maszyna tylko niestety się nie sprawdziła na SKM z powodu tego iż uznano że kible będą standartowym taborem na SKM. Może gdyby się sprawdziła to możliwe że by się wywyższyła i by wyprodukowali ich więcej. Ale nie gdybajmy co by było a co by nie było bo i tak to do niczego nie doprowadzi.

Jak już mówiłem zobaczymy jak się będą sprawdzac.

Pozdrawiam

Jeszcze jedno info
Dowiedziałem się jeszcze że drzwi będą miały guziki otwierania drzwi przez pasażera (tak jak w nowych autobusach)
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 22 Kwietnia 2007, 23:04:11
jestem ciekaw kiedy zaliczy pierwszy defekt jak to bywa z odmlodzonymi jednostkami
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 23 Kwietnia 2007, 10:47:16
Niektórzy prezentują tu styl znanego z PMK MzO. Wszystko co nowoczesne/zmodernizowane jest beee, brzydkie, syf i wogóle pasażerowie sie brzydzą nowoczesnościa. Śmiesza mnie tego typu komentarze. Ludzie patrzą na wygląd. Jest to dla nich wyznacznik nowoczesności. Wam to nie musi sie podobać. Kolei Mazowieckich to nie obchodzi, pasażerów to nie obchodzi i mnie też to nie obchodzi. Mi sie bardzo podoba bo ważne, że jeździ.

A wy wolelibyście klimatową EW60 z normalnym czołem, pordzewiałą i może żeby zgniła w Trójmieście.
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 23 Kwietnia 2007, 13:03:34
Nie tak do końca ale moim zdaniem starszy wygąd był ok i pulpit tez. Teraz to wygląda jak "świnia z duzym ryjem".
Ale pamięć o starej ewuszce nigdy nie zginie :) tylko poprawic teksturki okien trza. http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/EW60/
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 23 Kwietnia 2007, 13:12:58
Ale co wam ten wygląd przeszkadza? Uczepiliście się tego jak rzep psiej d... ogona. Skoro robili moderne i wymieniali wszystko na nowe to czemu czoła nie mieliby zmienić? Ostro krytykowaliscie MzO za jego tezy a sami lepsi nie jesteście. Trzeba było sie do niej przykuć żeby czoła nie zmienili. Albo lepiej żeby zgniła na Cisowej ale miałaby klimat. O to chodzi? Lepiej żeby zgniło z klimatem, niż żeby naprawili i unowocześnili wizualnie? Jak wy chcecie mieć w tym kraju normalna kolej? Jak dla was wszystko co stare ma klimat jest super extra cool, a nowe i wyglądające nowocześnie to jakis shit pozbawiony klimatu.

Apeluje do Wszystkich MK: Nie Modernizacjom !! Niech zgnije/rozsypie się !! Przynajmniej klimat zachowa !!

Tu widać, że Polakowi nie dogodzi. Jakby nie było zawsze cos źle, nie pasuje itp.

Żenada
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 23 Kwietnia 2007, 14:21:20
Kozi - nadal nie rozumiesz ze pod spodem to stary trup z przestarzalymi ukladami itp
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 23 Kwietnia 2007, 14:53:01
A co przebudowywałeś je, że wiesz iz to stary trup?
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: hunter w 23 Kwietnia 2007, 17:21:12
Cytat: "MuNiO"
Kozi - nadal nie rozumiesz ze pod spodem to stary trup z przestarzalymi ukladami itp


Pasażerowie najczęściej oceniają jakość po wyglądzie zewnętrznym (np. nowoczesne wnętrze, farba w porównaniu z poprzednimi zugami, w których byli), a nie po tym, co ma skład pod spodem.
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 23 Kwietnia 2007, 17:54:49
Mamy nadzieje że symkowa EW60 wraz z EW58 się pojawią na naszych trasach.

Tak niestety nowoczesnośc "dobija" niby jest to super nowoczesne a jednak defekty są. Chociażby spojrzec na takie kible. Naprawde muszą dużo jeździc żeby miały defekt a takie nowoczesne no nawet ta 14WE niby też dobra a już miała troche napraw. Z innej strony wyświetlacze. U mnie na SKM to wyświetlacze to też szybko mają defekty.

Nie wiem czy po prostu kiedyś lepiej cały tabor budowano albo czy teraz nie można tego wykonac jak trzeba. Wystarczy spojrzec na nasz tabor. Siudemki Gagariny itd. No maszyny są super i bez tych nowości i tak zawsze będą dobre.
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 23 Kwietnia 2007, 18:48:39
Cytat: "JONIN_EZT"
Wystarczy spojrzec na nasz tabor. Siudemki Gagariny itd. No maszyny są super i bez tych nowości i tak zawsze będą dobre.


Chyba jesteś mało zorientowany jeśli chodzi o defekty lokomotyw. Z własnych obserwacji mogę napisać, że nie ma dnia, żeby jakaś lokomotywa nie zdefektowała...
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: Profeta w 23 Kwietnia 2007, 19:24:36
Cytat: "JONIN_EZT"
Tak niestety nowoczesnośc "dobija" niby jest to super nowoczesne a jednak defekty są. Chociażby spojrzec na takie kible. Naprawde muszą dużo jeździc żeby miały defekt a takie nowoczesne no nawet ta 14WE niby też dobra a już miała troche napraw. Z innej strony wyświetlacze. U mnie na SKM to wyświetlacze to też szybko mają defekty.

A znasz nową konstrukcję, która się na początku nie psuła? Skoro stare kible też się psują to chyba nic dziwnego w tym, że 14WE się na początku eksploatacji psuje. W końcu nie przechodziła jakiegoś okresu próbnej eksploatacji i wszystko musi wyjść w praniu. Jaki był w końcu zakres modernizacji wnętrzności EW60? Klimatyzacja tylko dla mechanika, czy całość?
A na koniec. Rozumiem, że nikt nie kupi samochodu o nowszej stylistyce niż Polonez, bo nie będzie klimatu i jadąc straci duszę? ;>
Pozdrawiam!
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 23 Kwietnia 2007, 19:47:36
Cytat: "JONIN_EZT"
Nie wiem czy po prostu kiedyś lepiej cały tabor budowano albo czy teraz nie można tego wykonac jak trzeba. Wystarczy spojrzec na nasz tabor. Siudemki Gagariny itd. No maszyny są super i bez tych nowości i tak zawsze będą dobre.


To prosty przykład - EP09-001 pierwsze dwa lata eksploatacji wiecej stała niż jezdziła. A i dzis czesto epoki zostaja na szlaku i tak jest ze wszystkimi lokomotywami.
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: Loui w 23 Kwietnia 2007, 21:05:33
Przecież mogli zmodernizować bez zmiany czoła i kabiny, co im to przeszkadzało. Ciekawe jak kabina wygląda w środku, pewnie dostała pulpit al'a EN57-20xx i pewnie ten tragiczny fotel też - współczuje tym co będą na nim siedzieć, zwłaszcza jeśli ktoś jest niski.
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 24 Kwietnia 2007, 16:11:11
Z defektów to wiem tyle ile pisza na ten temat. Nie wiem albo ja nie doczytuje wszystkiego.

O wnętrzu to jeszcze sie dowiem bo na razie to tylko co do wyglądu zewnętrzego i o paru dodatkach wiem.
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 28 Kwietnia 2007, 20:02:22
A Teraz Kolejne Info o EW60
Teraz troszkę o wnętrzu

Całkowicie wewnątrz wygląda podobnie i zostało wprowadzonych pare zmiań dokładnie. Ścianki działowe (te same co były) zostały wzbogacone dodatkowo o szybę w miejscach gdzie było pusto przy ściankach (od połowy do sufitu).
Dodano przedział na rowery (nie jestem pewien czy wcześniej też istniał taki przedział). Siedzenia są zielone z logo Kolejne Mazowieckie KM. Największa nowośc to wprowadzenie klimatyzacji. Jeżeli chodzi o techniczne sprawy to jedynie wiem że prędkośc maksymalna nie uległa zmianie.

P.S przepraszam że tak post pod postem.

I jeszcze dodatkowo nowe fotki z jazdy próbnej z Siedlc
http://www.skm24.yoyo.pl/images/photoalbum/ew60-002_1.jpg
http://www.skm24.yoyo.pl/images/photoalbum/ew60-002_2.jpg
http://www.skm24.yoyo.pl/images/photoalbum/ew60-002_3.jpg
http://www.skm24.yoyo.pl/images/photoalbum/ew60-002_4.jpg
http://www.skm24.yoyo.pl/images/photoalbum/ew60-002.jpg
http://www.skm24.yoyo.pl/images/photoalbum/ew60-002_5.jpg

pozdrawiam
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: Darth Luk w 28 Kwietnia 2007, 21:06:54
Ja niektórych nie rozumiem, jak tak to nażekają że kolej się nie rozwija, a jak się rozwija (modernizuje) to znowu narzekają. Ciekawe jak im dogodzić?
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: Bogumil.S w 04 Maja 2007, 21:28:19
Mi takie "lekkie" modernizacje się podobają ale jakby było coś podobnego do TGV to bym nie wytrzymał.
Pozdrawiam
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 05 Maja 2007, 10:06:42
Ja do samej modernizacji bym się nie czepiał lecz do tego iż nie podobają mi się takie nowoczesne pudła i kabiny. Ja tam wole stare dobre kanciaste pudło od byka i te kabiny w których jest ze 100-tysięcy wajch i przełączników zamiast jednego drążka którym sterujesz lokiem jak kolejką elektryczną :P
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 14 Maja 2007, 20:33:22
EW60 już w swoim pierwotnym składzie 001 już wyjechał na próbne trasy razem z 002 i oczywiście fotki

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-25157.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-25156.html

jeszcze jedna fotka
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=25201
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 16 Maja 2007, 22:36:55
no to mamy już artykuł o EW60 pierwsze zdjecie kabiny.
http://www.rynek-kolejowy.pl/?p=wiecej&id=5634

Kiedyś myślano o rozruchu impulsowym no to teraz już mamy w EW60
więcej jest w artykule napisane
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: Profeta w 16 Maja 2007, 22:49:39
Cieszy mnie postęp technologiczny (że tak powiem ;) ) jaki dokonał się w kabinie. Chodzi mi o prędkościomierz i nastawnik. Niestety w EN57-20XX te dwa istotne elementy "zostały po staremu". Tutaj to już wygląda na w pełni nowoczesny pulpit. Nie wspominając już o klimatyzacji...
Teraz zostaje mi tylko czekać na komentarze jaka ta kabina jest nieklimatyczna :).
Pozdrawiam!
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 16 Maja 2007, 22:56:50
Kabina zdecydowanie nowocześniejsza - cóż, trzeba się do takiego stylu zacząć przyzwyczajać. Ja się tu dopatruję pewnego podobieństwa z 22-2000 :)
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 16 Maja 2007, 23:01:27
ja i tak wole stary model kabiny mniej nowoczesna była. Tak kolego @Profeta to już masz pierwszy post o nieklimatycznosci kabiny.

Chyba trzeba będzie ciekawe czy w jakichś kiblach będą takie kabiny instalowac. Niestety już nie zobaczymy więcej takich fotek jak ta
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=4340

Wystarczy jedynie się z tym pogodzic że już tak zostanie. Najważniejsze że jeżdżą i tym się najbardziej ciesze. Ciekawe jak się będą sprawdzac na trasie.
Tytuł: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 07 Lipca 2007, 22:02:13
Witam

trochę ogrzeje już dosyc stary temat
Pojawiła się na stronie www.transportszynowy.ndl.pl kolejna informacja o modernizacji EW60

zapraszam do przeglądnięcia
Pozdrawiam

[EDIT]
jednak Vmax został powiększony do 110km/h
Tytuł: Odp: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: Loui w 12 Listopada 2011, 21:25:10
Trochę odgrzewam stary temat ale na początku przyszłego roku EW60 trafią do NR. W ramach tej naprawy mają być zmodernizowane do standardu AKM. Zostaną zamontowane na niej falowniki oraz silniki asynchroniczne, poza tym ma być zlikwidowana część drzwi wejściowych oraz zamontowane stopnie umożliwiające wejście z niskich peronów.
Tytuł: Odp: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 12 Listopada 2011, 21:54:54
Dobry krok. Jadąc ostatnio EW60 się zdziwiłem, że jest tak bardzo zniszczony w środku zaledwie po 4 latach od NG.

Regulamin, prawa, punkt 4: Polskie litery --- wszystko albo nic.
Kamils
Tytuł: Odp: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 12 Listopada 2011, 22:01:51
Ja miałem to szczęście widzieć tę jednostkę podczas NG w ZNTK Mińsk Maz. W zasadzie to zostały tylko ostoje z dachem, a reszta zupełnie nowa. Myślałem wtedy, że podwyższą ich Vmax do 120 km/h, ale jak teraz robią NR, to raczej nic nowego w niej nie zrobią.

Tę jednostkę, tą jednostką...
Kamils
Tytuł: Odp: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: Loui w 12 Listopada 2011, 22:35:53
Zapewniam, że zrobią. Poza tym KM mają jeszcze w planach sukcesywne przebudowywanie EN57KM do standardu AKM.

Interpunkcja.
Kamils
Tytuł: Odp: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 17 Listopada 2011, 20:44:08
To, że EW60 dostanie nowe życie to już było sporo, ale żeby jeszcze ją przerabiać na asynchroniczną to jestem w ostrym szoku. Miło słyszeć, że w ogóle jeszcze coś w KMach się dzieje pozytywnego. Zabiegi z EN57 stały się popularne, ale i ostatnio ED72 i jeszcze EW60. SKMka Trójmiejska już dawno miała wysłać EW58 na tego typu modernizacje pod AKM, ale słuch zaginął o tym i się nic nie mówi.

@Piokio17 co tam było generalnie zniszczone?
Tytuł: Odp: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 17 Listopada 2011, 23:45:50
Przecież EW58 pojechały do Sącza na modernizacje.
Tytuł: Odp: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 18 Listopada 2011, 17:08:11
Przecież EW58 pojechały do Sącza na modernizacje.

Jedna jednostka pojechała i wróciła. SKM nie ma pieniędzy albo się rozmyślili.
Tytuł: Odp: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 18 Listopada 2011, 19:55:27
Co do EW58 znam 2 fakty:
Cytuj
Okazuje się, że czteroczłonowa EW58 wcale nie pojechała na modernizację, Newag wypożyczył ją w celu zapoznania się z konstrukcją (mistrzowie z SKM zgublili dokumentację). Umowa nie została jeszcze podpisana, kontrola UZP wykazała uchybienia, więc może się okazać że przetarg trzeba będzie powtarzać.
+ wyczytane gdzieś w necie:
Cytuj
Wciąż nie ma zapewnionego finansowania i modernizacja (21 sztuk) nie może ruszyć. SKMT może sobie myśleć, póki w tak dużym stopniu należy do PKP/SP nie ma szans na taką inwestycję.

Tytuł: Odp: Modernizacja EW60
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 20 Listopada 2011, 00:37:07
Tak jak tutaj już wspomniano tak pojechały jednostki cały 024 i jeden człon 006 albo na odwrót na spisanie dokumentacji. Ale czy one wróciły to wydaje mi się, że właśnie nie. Modernizacja miała być, przetarg już był rozstrzygnięty, że NeWaG to wykona, i tyle było z tej modernizacji. SKMT się jeszcze tłumaczyła, że jakieś nieprawidłowości powstały w przetargu (ale to raczej ściema) i tyle. Obligacje też miały zostać wyemitowane i nadal cisza. Ze strony SKMT to jest jedna wielka żenada i porażka na EURO2012, bo wyremontowany Sopot rok temu już jest w naprawie, bo kostkę źle wyłożyli. Ale to już poza tematem.