- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: BLAcKboY w 02 Kwietnia 2007, 15:16:49
-
Gdzie jest wzór koloru pantografów? Chodzi o to, że w symku są one krwisto czerwone. W rzeczywistości, taki kolor to rzadkość. Chciałbym zmienić ten kolor na bardziej realistyczny, czyli brudno-smaro-czerwonawy.
-
Różnie z tym jest. Czasami kolor jest brany z tekstury loka (z jej głównego katalogu), czasami z katalogu textures/tabor/. Można sobie otworzyć plik .t3d danego pojazdu, wpisać w wyszukiwaniu "pant" (o ile dobrze pamiętam) i poszukać z czego brana jest tekstura.
-
Wielkie, dzięki.
Jeszcze jedna dziwna sprawa. Chodzi mi o zezowate siódemki. Kiedy ja prowadzę loka, to jedno światło jest jaśniejsze. Co dziwniejsze, kiedy AI prowadzi tą samą lokomotywę, światła są wporządku. Paczkę z zezem ma z 25.01.2007
Aha paczka Mariusza1970, exe 674 TE Win XP Ati Radeon 9200 64MB
-
Mógłbyś dać screena jak to wygląda gdy prowadzisz?
-
(http://img525.imageshack.us/img525/2471/ep07krzywyzezhn2.th.jpg) (http://img525.imageshack.us/my.php?image=ep07krzywyzezhn2.jpg)
-
Bo zapalasz tylko jedno światło, zamiast trzech?
-
Wszystkie światła na powyższy obrazku są wyłączone.
-
Też kiedyś takie coś miałem - 'domyślnie' mi ustawiał manewrowe w jednym kierunku.
-
Nie kombinowałeś nic z teksturą?
-
Chyba wiem co to jest. Jasność tej lampy wynika z jej odwrócenia w polu transform przy czym cien ktróry na nią padał tez został odwrócony. Wiec teraz ten cien pada na nią od tyłu, dla tego widzimi ja jasniejszą od strony czoła. Jest to kwestia edycji parametrów "Ambient" "Diffuse" i "Specular" przy tej lampie w t3d modelu. Ale też moze byc wina wpisu "SelfIllum: True"
Podobny problem zaobserwowałem przy kibelku, jak yB robił ze mną zeza. Tam jest podobnie :)
(http://img484.imageshack.us/img484/3594/22660464lb4.th.jpg) (http://img484.imageshack.us/img484/3594/22660464lb4.jpg)
Oczywiscie zaznaczam ze to tylko moje domysły. A moge sie mylić :)
-
Też kiedyś takie coś miałem - 'domyślnie' mi ustawiał manewrowe w jednym kierunku.
No, mi też, ale tutaj domyślnie wszystkie są wyłączone.
Nie kombinowałeś nic z teksturą?
Kto? Ja!? Nigdy!
PostWysłany: Sro Kwi 04, 2007 15:22 Temat postu:
Chyba wiem co to jest. Jasność tej lampy wynika z jej odwrócenia w polu transform przy czym cien ktróry na nią padał tez został odwrócony. Wiec teraz ten cien pada na nią od tyłu, dla tego widzimi ja jasniejszą od strony czoła. Jest to kwestia edycji parametrów "Ambient" "Diffuse" i "Specular" przy tej lampie w t3d modelu. Ale też moze byc wina wpisu "SelfIllum: True"
Cóż, Twoja wypowiedź, używa tylu skomplikowanych terminów, że musi być prawdziwa. :-)
Przypominam, że loki prowadzone przez AI mają światła takie, jak trzeba. Może to jakaś wsazówka?
Co do Twojej teorii można prosić, o małe rozjaśnienie sprawy?
Zamykam.
Akvin