- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: MKaczy w 25 Lutego 2007, 12:09:09
-
Witam. W zwiazku z częstymi prośbami userow forum, skontaktowalem sie z youBy-m uzuskujac bezposrednia zgode na to co zaraz zaprezentuje w jego imieniu.
Zaznaczam ze exe jest nie skonczone, moze u niektórych wywoływac nieoczekiwane błedy.
Paczka:
http://milicz.co.uk/maszyna/pliki/youBy_project.rar
lub
http://www.filehosting.at/files/download.php?file=75d985766d3919be3aecb7533f01fb3e
Prosze czytac plik tekstowy dolaczony do paczki
Exe zawiara niktóre poprawki, oraz niebo.
Zwróccie uwage na tory...
DLA POCZĄTKUJACYCH: Prosze wcisnac f9 przed rozpoczeciem jazdy (takie ułatwienie)
od Autora:
Uwaga: Autor nie ponosi odpowiedzialności za skutki użytkowania tego dodatku. Nie ponosi też odpowiedzialności za jakiekolwiek straty wynikłe z tego faktu. Użytkownik ściąga go i korzysta z niego na własne ryzyko. Autor nie ma też obowiązku odpowiadać na pytania o zawartość paczki, za wyjątkiem jej niekompletności.
-
Pięknie to niebo wygląda...
-
Tylko nie dzialaja "bonusy": "[","]"
-
Tylko nie dzialaja "bonusy": "[","]"
Tak w "debugmode" nie dzialaja. Tylko w debugmode.
-
Ale wtopa :) Rzeczywiscie zapomnialem ze to w debugmode...
Sorry.
-
a co to jest wogole "debugmode.."
-
a co to jest wogole "debugmode.."
TO: http://img86.imageshack.us/img86/4374/11hw7.jpg
ps.: Nie "wogole" tylko "w ogole"
-
w ogole dzieki !!!!
-
Znalazłem jeden tyci, tyci błąd (do poprawienia na przyszłość)
Tryb freefly bez niczego działa tak, jak przedtem z shiftem
Z shiftem- tak jak kiedyś normalnie
Ctrl- chyba bez zmian
Ctrl i shift- Vmax ;-)
-
Znalazłem jeden tyci, tyci błąd (do poprawienia na przyszłość)
Tryb freefly bez niczego działa tak, jak przedtem z shiftem
Z shiftem- tak jak kiedyś normalnie
Ctrl- chyba bez zmian
Ctrl i shift- Vmax ;-)
To nie jest błąd. Tak miało być. O ile wiem to wszelka inność tego exe od poprzednich jast zamierzona.
-
A ja mam taki problem, ze niewiem gdzie mam wpisac np. ten wpis: sky skj_day1.t3d endsky, zeby miec chmury na niebie bo ja się nieznam ta tych wszystkich wpisach itd a chcialbym miec takie niebo. Z góry dziekuje za pomoc.
-
A ja mam taki problem, ze niewiem gdzie mam wpisac np. ten wpis: sky skj_day1.t3d endsky, zeby miec chmury na niebie bo ja się nieznam ta tych wszystkich wpisach itd a chcialbym miec takie niebo. Z góry dziekuje za pomoc.
wystarczy że otworzysz byle jaką scenerie i dopisujesz na początku (jeden z listy dostępnych jakie są) np takie
sky skj_day1.t3d endsky
pozdrawiam
-
Na poczatku? W obojentnie jakim miejscu ? :/
-
Dokładnie tak - na początku
Dodano po 2 minutach:
DLA POCZĄTKUJACYCH: Prosze wcisnac f9 przed rozpoczeciem jazdy (takie ułatwienie)
Wiadomo, że początkujący nie jestem, ale niechcący nacisnąłem F9 i zauważyłem tą niespodziankę - świetna robota!
Może zmniejszy to ilość kłopotów z ruszaniem w przypadku nowych użytkowników!
-
no to nie jest mi dane nacieszyć się niebem otóż nie ładuje mi tekstury nieba sam model jest załadowany zamiast tekstury mam białe tło. Zastanawiam się czy to wina mojego kompa bo pliki znajdują się w odpowiednich miejscach. Po za tym świetne torowisko bardziej realistyczne gratuluje.
-
No i w przypadku sceneri Jelitkowo to dałem wpis na samej górze i wywalił mi bład i niewiem dlaczego ? Wiec chyba jednak nie moge dac tego wpisu na poczatku :/
-
Wpis nieba może być gdziekolwiek tylko jest jeden warunek musi znajdować się nad wyrazem FirstInit.
-
No i wywala mi bład: Loading - texture: textures\tr/odciag1.tga
OK
Unrecognized command: sky :/ niewiem co jest nie tak a fragment mojego wpisu w sceneri w Jelitkowie wyglada tak: event KeyCtrl01 multiple 0.0 none jwyjazd+ zd1 zs1 endevent
event KeyCtrl02 multiple 0.0 none jwyjazd+ zd2 zs1 endevent
event KeyCtrl03 multiple 0.0 none jwyjazd+ zd3 zs1 endevent
sky skj_day1.t3d endsky
FirstInit
node -1 0 M12101 dynamic road\JelczM121 m121_krZA.bmp m121mb zd20 10.0 headdriver 0.0 2 Passengers enddynamic
node -1 0 Jelcz1 dynamic road\Jelcz Jelcz-pakaszaraMiS1 315dumb road_pod_jelcza 10.0 headdriver 0.0 0 enddynamic No i dałem ten wpisn na niebo nad napisem FirstInit i dalej niedziała :( prosze o pomoc :(
-
Warto nadmienić, że na tym exe można już normalnie jeździć EP05, gdyż bocznik znajduje się w kole nastawnika.
Pozdrawiam!
Choć jak zauważyłem wymaga to zmodyfikowanego chk. Ze względu na pewne kłopoty z moimi plikami chk muszę to jeszcze dokładnie ustalić i wtedy dam znać, o ile sprawy nie wyjaśni inny forumowicz posiadający taka wiedzę.
-
Wpis na niebo dajemy pod definicja
Atmo...
Light...
-
Exe jest dobre u mnie tyka tylko jedena sprawa nie widze loga bo mam poprostu ciemny obraz ale to tak na boku mówiąc:)
-
Exe jest dobre u mnie tyka tylko jedena sprawa nie widze loga bo mam poprostu ciemny obraz ale to tak na boku mówiąc:)
Musisz włączyć opcję 'zapisywanie informacji o uruchamianiu i przebiegu dzialania programu'.
-
Aha zapomniałem dzieki:P dobra robota z tym exe:) symek 100 razy lepiej wygląda z tym niebem. Aż chce sie jeździć:D pozdro
-
Witam.
Zauważyłem ze jest w tym exeku symulacja nieszczelnosci układu :) super!
pozatym jade sobie trasą bohuna "stradom_herby" i widze jak mi sie w połowie scenerii tory z podsypką kończa i wywala null tracka. czy to jest spowodowane brakiem jakiejs tekstury?
-
Ok teraz tak to wyglada i dodatkowo napisalem FirstInit i tak to wyglada:
atmo 0.7 0.8 0.9 300 1600 0.7 0.8 0.9 endatmo //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -500 500 200 0.5 0.46 0.40 0.30 0.33 0.35 0.75 0.74 0.70 endlight //pozycja, kolory RGB skladowych ADS swiatla dziennego
sky skj_day3mgly.t3d endsky
FirstInit
I odrazu wyskakuje mi bład: Unrecognized command: sky niewiem co to oznacza :(
Prosze niech mi ktos dokładnie powie gdzie i jak dokladnie mam wpisac zeby były chmury bo jak narzie to nic niewiem i mam same błedy:(
Z góry dzękuje.
-
Wygląda to tak, jakbyś nie podmienił pliku z exe. i wywala Ci nieokreśloną komendę...
-
Ok teraz tak to wyglada i dodatkowo napisalem FirstInit i tak to wyglada:
atmo 0.7 0.8 0.9 300 1600 0.7 0.8 0.9 endatmo //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -500 500 200 0.5 0.46 0.40 0.30 0.33 0.35 0.75 0.74 0.70 endlight //pozycja, kolory RGB skladowych ADS swiatla dziennego
sky skj_day3mgly.t3d endsky
FirstInit
I odrazu wyskakuje mi bład: Unrecognized command: sky niewiem co to oznacza :(
Unrecognized command oznacza jakis zly wpis w pliku sceneri. Wszytsko jak podales masz ok. Widze wpis atmo light i nieba, czyli wszytsko powinno byc w porzadku. Wiec pozostaje tylko Ci abys przejrzał dokładnie ten plik scenerii i zwrócił uwage czy nigdzie przypadkiem nie masz napisane " sky "
Wygląda to tak, jakbyś nie podmienił pliku z exe. i wywala Ci nieokreśloną komendę...
Albo tak jak napisal kolega Andrev, innego wyjścia nie widze...
-
Ale probowalem tez na innej scenerii "Manewrowo'' i wywala mi ten sam bład :(
-
Nie nadpisales exe. Wiec albo nie uruchamiaj poprzez start.exe tylko z tego Twojego exe, albo postaraj sie exe nadpisac.
-
A o co chodzi z tym nadpisaniem :/ ja sie naprawde na tym wszytskim nieznam ... Ja symulator uruchamiam z tąd gdzie zawsze czyli start i pokazuje mi sie okno z trasami.
-
Kopiujesz wszystkie pliki z paczki i dajesz wklej do głównego katalogu symulatora wyskoczy ci okienko że plik o podanej nazwie już istnieje i czy chcesz go zastąpić wtedy daj tak i to jest właśnie to nadpisywanie plików.
-
Ok zrobilem tak jak napisalem i teraz mi sie symek ładuje i zobaczymy czy bedzie niebo ale najwazniejsze ze jeszcze błedu niewywalił ;)
Dodano po 2 minutach:
No i udało sie :) Bardzo dziekuje za pomoc teraz mam piekne niebo :).
-
Właśnie wypróbowałem nowe exe na trasie Quarkmce i zauważyłem dziwne zachowania patyków w ET41 z bruttem:
najpierw w Koniewicach na postoju patyki w członie B podnosiły się do samej góry, opadały i tak w kółko:
(http://img58.imageshack.us/img58/262/patyk1yb1.th.png) (http://img58.imageshack.us/my.php?image=patyk1yb1.png)
a potem jak ten lok dojechał do Wielkiego Kaca, to wyglądał tak:
(http://img339.imageshack.us/img339/3517/patyk2va1.th.png) (http://img339.imageshack.us/my.php?image=patyk2va1.png)
PS.:Zaznaczam, że ET41 była prowadzona przez AI.
-
Jak nic zły wpis do scn.
przykład:
node 1500 0 ET41-092-A dynamic PKP\Eu07_new 203E-092.tga 203E-A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node 1500 0 ET41-092-B dynamic PKP\Eu07_new 203E-092.tga 203E-B 0.0 connected 3 0 enddynamic
-
Jak nic zły wpis do scn.
przykład:
node 1500 0 ET41-092-A dynamic PKP\Eu07_new 203E-092.tga 203E-A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node 1500 0 ET41-092-B dynamic PKP\Eu07_new 203E-092.tga 203E-B 0.0 connected 3 0 enddynamic
Z całym szacunkiem Twój wpis też nie dokońca jest prawidłowy. Ściślej pisząc - nie każdy ma folder EU07_new. - jak nic symek się wykrzaczy.
node 1500 0 ET41-092-A dynamic PKP\Eu07 203E-092.tga 203E-A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node 1500 0 ET41-092-B dynamic PKP\Eu07 203E-092.tga 203E-B 0.0 connected 3 0 enddynamic
To jest prawidłowy wpis, o ile ktoś nie trzyma ET41 w oddzielnym folderze, lub o innej nazwie;)
Zastanawiałem się na jakim exe koledze te pantografy dobrze działały, pewnie na jakimś bardzo starym.
-
To był przykład. Doskonale wiem, że niekażdy ma to co ja i tam gdzie ja.
Chciałem tylko pokazać, jak się różni obecny wpis od tego co było dawniej.
Pozdrawiam
-
@Kozi, z całym szacunkiem, ale nie masz racji. Jeżeli podajesz przykład to musi być on czytelny. Po za tym nie każdy jest taką alfą i omegą jak Ty. Zresztą jak miałbyć tylko przykład to trzeba pokazać ( może pogrubić ) w którym miejscu należy coś zmienić. Ktoś kto skopiuje i wklei ten Twój "przykład" do scenerii tylko ją zepsuje.
EOT
-
Miałem dopiero dziś okazję przetestować nowe exe. Ogólnie wrażenie jak najbardziej pozytywne, super zrobiona symulacja nieszczelności składu, o czym pisał @Driver24. Znalazłem jednak mały błąd (a może coś przeoczyłem?). Otóż nie działa czuwak. Czy któryś z testerów zauważył to również?
-
Miałem dopiero dziś okazję przetestować nowe exe. Ogólnie wrażenie jak najbardziej pozytywne, super zrobiona symulacja nieszczelności składu, o czym pisał @Driver24. Znalazłem jednak mały błąd (a może coś przeoczyłem?). Otóż nie działa czuwak. Czy któryś z testerów zauważył to również?
własnie sprawdziłem i u mnie działa
moze miałeś właczony debugmode (bo w tym trybie nie działa)
-
własnie sprawdziłem i u mnie działa
moze miałeś właczony debugmode (bo w tym trybie nie działa)
Miałeś rację, dzięki.
-
JONIN_EZT napisał:
własnie sprawdziłem i u mnie działa
moze miałeś właczony debugmode (bo w tym trybie nie działa)
Miałeś rację, dzięki.
ok nie ma sprawy
same exe jest juz coraz lepsze (wiecej dodatków) i zapewne przy ukończeniu bedzie pewnie wiecej
textury nieba sa bardzo dobre i nowa textura szyny i podsypki tez, szczerze to przydałaby sie taka jeszcze na zwrotnice bo tylko z 2 rodzajami podsypek do zwrotnicy sie spotkałem (niestety nie duzo)
układ sterowania free fly jest lepszy niz wczesniej
mam nadzieje ze tryb ghostview tez bedzie bo z tym to troche problem jest (zapewne przyznacie ze ciągłe wpisywanie taboru do sprawdzenia działania własnej sceneri jest troche meczace chociaz to i tak tylko dopisanie paru linijek ale zawsze przy ghostview jest wiecej tzw relaksu)
pozdrawiam
-
Witam. Nie wiem czemu ale na tym nowym exe pojawiły mi się jakieś plamy, niekoniecznie odrazu sie uwidaczniające ale jednak. Dla przykładu dałem 2 obrazki niżej:
1 obrazek- zwróćcie uwagę na pulpit, na nowym exeku "jaby się zieleń tam pojawiała na szarym"
http://img177.imageshack.us/my.php?image=tojesttocb0.jpg
2 obrazek - zwróćcie uwagę na pudło maszyny, pojawiły się dziwne plamy jakby się kolor rozmazywał
http://img370.imageshack.us/my.php?image=tojestto2fd7.jpg
PrintScreeny zarówno na nowym jak i starym exeku zostały zrobione w rozdzielczości 1280x1024.
Pozdrawiam.
P.S. Niebo super, a jescze lepsze szyny, prawie krztałtem zblizone do rzeczywistości, tylko chyba troche podsypka zaciemna, ale może być.
-
Mnie to wygląda na 16 bitowy kolor i tyle. Jeśli w starym exe jeździłeś na 32 bitowym kolorze, to taka może być różnica. Sprawdź jakie masz ustawienia w plikach EU07.ini
bpp 16 // (16) kolor (16 lub 32 bitowy)
paczka z exe699kb zawierała swój własny plik ini. Na screenach ta różnica nie jest aż tak wielka. A podsypka mogłaby być jaśniejsza. bo czasem nie pasuje do reszty.
-
Hmm ... a weś zobacz w opcjach moze masz ustawiona mala rozdzielczosć i głebie koloru 15bpp, renderAlpha na TAK ustaw, i moze zaznacz poprawke na czestotliwosc odswiezania monitora.
-
Dzięki, to była głebia koloru, nie zauważyłem, że mam ustawione na 16. pozdro.
-
@Kozi, z całym szacunkiem, ale nie masz racji. Jeżeli podajesz przykład to musi być on czytelny. Po za tym nie każdy jest taką alfą i omegą jak Ty. Zresztą jak miałbyć tylko przykład to trzeba pokazać ( może pogrubić ) w którym miejscu należy coś zmienić. Ktoś kto skopiuje i wklei ten Twój "przykład" do scenerii tylko ją zepsuje.
EOT
Krzysiek, przesadzasz. Niechze czlowiek ktory potrzebuje pomocy, choc troszke ruszy glowa. Dla mnie przyklad Koziego jest jak najbardziej czytelny, tym bardziej, ze kilkakrotnie na forum tlumaczylem jak dziecku z przedszkola, strukture wpisu do scn i to calkiem niedawno!
Tutaj nie trzeba byc alfa i omega, naprawde.
-
A mnie na Całkowie ktoś na trawie zebry namalował ;-)
(http://img88.imageshack.us/img88/705/beztytuukc4.th.jpg) (http://img88.imageshack.us/img88/705/beztytuukc4.jpg)
Dasię coś z tym zrobić?
-
Witam, dopiero dziś udało mi się sprawdzić co z tą trawą. Na exe 699kb u mnie ta trawa jest jak najbardziej wporządku. Nie napisałeś na którym kilometrze trasy są te zebry, więc nie mogę dać screena z tego samego miejsca. Wygląda że to nie jest wina exe. Podaj na którym kilometrze masz tą trawę postaram się dać screena.
-
Hmmmm... wygląda na to, że problem dotyczy nie tylko tej trasy. Przez pewien czas było OK, a potem symek się odświeżył (chwilowe zacięcie i jakby lekkie cofnięcie na szlaku), po czym pojawiły się zebry na trawie na całym obszarze scenerii. Co ciekawe, zebry takie robią się też w paru innych miejscach, a szczególnie upodobały sobie doły miejsc, gdzie schodzą się tyłami dwie tekstury (drzewa, wskaźniki). To, gdzie się zrobią, zależy chyba od fazy księżyca, bo raz robią się na trawie, raz pod drzewami (poziomy pasek w płaszczyźnie tekstury drzewa na całej szerokości tekstury i od poziomu gruntu na jakieś ćwierć metra wzwyż), innym razem na wskaźnikach czy semaforach świetlnych.
Cóż, ostrzegano w końcu, że to wersja testowa exe i u niektórych może się pokrzaczyć ;-)
-
Ja zauważyłem, że każde exe lubi inne sterowniki. Nie każda karta graficzna też sprawuje się idealnie. Z tego co napisałeś wynika że jak odpalisz na innym exe to masz dobrze.
Testowałem to dziś na WINXP karta GF5700FX a sterowniki Nvidia 5216
Co do samego exe, publikacja miałabyć po ukończeniu prac. Stało się jednak inaczej, więc mogą być jakieś braki. Ja miałem kłopot tylko z taborem, teraz jest jednak dobrze- po zmianie karty graficznej.
Nie wypowiem się na temat realiów jazdy składem, ( bujanie, hamowanie, przyspieszanie i tym podobne) nie mam w tym żadnego porównania. Były jednak różne głosy w tym temacie.
-
Taki problem jeszcze. Odwrotnie podnoszące się pantografy w drugim cżłonie przy trakcji ukrotnionej. Nie wiem czy exek ma wpływ ale chyba tak bo ten błąd praktycznie mam przy każdym pojeździe ztrakcją ukrotniną (wyjątek jednostki)
http://img131.imageshack.us/my.php?image=beztytu322ule8.jpg
Wie może ktoś jak temu zaradzić, czy trzeba poczekać do nowszego wydania exeka??
-
Taki problem jeszcze. Odwrotnie podnoszące się pantografy w drugim cżłonie przy trakcji ukrotnionej. Nie wiem czy exek ma wpływ ale chyba tak bo ten błąd praktycznie mam przy każdym pojeździe ztrakcją ukrotniną (wyjątek jednostki)
http://img131.imageshack.us/my.php?image=beztytu322ule8.jpg
Wie może ktoś jak temu zaradzić, czy trzeba poczekać do nowszego wydania exeka??
hmm ale czy to faktycznie jest błąd? przy trakcji ukrotnionej chyba właśnie tak się jeździ.. co prawda na skrinie jest odwrotnie, ale gdy się je opuści a postawi 'drugie' patyki to będzie dobrze, bo będzie się jechało na 'zewnętrznych' patykach..jak źle myśle to proszę mnie poprawić.
Pozdrawiam
-
hmm ale czy to faktycznie jest błąd? przy trakcji ukrotnionej chyba właśnie tak się jeździ.. co prawda na skrinie jest odwrotnie, ale gdy się je opuści a postawi 'drugie' patyki to będzie dobrze, bo będzie się jechało na 'zewnętrznych' patykach..jak źle myśle to proszę mnie poprawić.
Pozdrawiam
Dobrze myślisz, tak się jeździ. To nie jest błąd.
Pozdrawiam!
-
Na zewnętrznych się jeździ, ale tylko w tedy gdy jadą lokomotywy nie będące w trakcji wielokrotnej (np, dwa byki) gdzie na każdym loku siedzi maszynista, a pierwszy lok ma podniesiony przedni pantograf dlatego,że jak się połamie nie wpadł do kabiny drugiego loka.
Natomiast w trakcji ukrotnionej w drugiej lokomotywie nie ma maszynisty, a drugi człon jest sterowany z pierwszej.
Jak wam nie pasują dwie lokomotywy w trakcji ukrotnionej, to dam wam dla przykładu lokomotywe ET41(to nic innego jak dwie EU07 w trakcji ukrotnionej) - patyki się podnoszą tak samo jak na tym screenie z 2xEP05, a przecież wiadomo że jak podnosze tylni patyk to podnosi się zarówno tylni w pierwszym jak i drugim członie. Nigdy nie widzieliście "jamnika" w rzeczywistości jak ma podniesine patyki??
Profeta, błagam jesteś z Czechowic - Dziedzic, macie tam prawie 40 jamników.
-
Obawiam się że następnego wydania exe nie będzie.
A błąd z patykami był już na wcześniejszych wydaniach oficjalnego exe także na jamnikach. Trzeba znaleźć ten wątek i poczytać. Nie mam tego problemu na tym exe od Youby.
-
Dobra, dobra P.J. Jamnik to nie to samo co 2 X EP05. Powiedz mi jakim cudem exe ma się domyślić, czy druga lokomotywa jest obsadzona?
Pozdrawiam!
-
Powiedz mi jakim cudem exe ma się domyślić, czy druga lokomotywa jest obsadzona?
Jeśli jest połączona sprzęgami sterowania wielokrotnego można założyć, że nie jest - w innym przypadku (np. 2 x ET22) druga maszyna będzie obsadzona na pewno (pomijam ET22-1001 i 1002) ;)
-
Powiedz mi jakim cudem exe ma się domyślić, czy druga lokomotywa jest obsadzona?
Jeśli jest połączona sprzęgami sterowania wielokrotnego można założyć, że nie jest - w innym przypadku (np. 2 x ET22) druga maszyna będzie obsadzona na pewno (pomijam ET22-1001 i 1002) ;)
Tyle tylko, że w exe trzeba się zdecydować na jedno albo drugie rozwiązanie. Moim zdaniem tak jak jest teraz jest lepiej. Muszę tylko sprawdzić jak zachowuje sie faktycznie na tym exe jamnik, bo wydawało mi się, że jest ok. Pozdrawiam
EDIT:
Sprawdziłem na exe YouBy'ego na jamniku 145 i patyki sie poprawnie stawiaja.
Skrin:
(http://img159.imageshack.us/img159/4481/jamnikem7.th.jpg) (http://img159.imageshack.us/my.php?image=jamnikem7.jpg)
-
Tyle tylko, że w exe trzeba się zdecydować na jedno albo drugie rozwiązanie. Moim zdaniem tak jak jest teraz jest lepiej.
O to mi właśnie chodzi. W dzisiejszych czasach częstszym widokiem jest jednak współpraca różnych lokomotyw (prywaciarze). Tak swoją drogą, ktoś widział ostatnimi czasy jadące 2 X EU07?
Pozdrawiam!
-
Tak swoją drogą, ktoś widział ostatnimi czasy jadące 2 X EU07?
Tak, na filmie @Mateu w Całkowie;)
-
ja widziałem ostatnio 2xEU07 i pomiedzy nimi EP07
zewnętrzene pierwsza EU07 podniesiony przedni patyk druga EU07 tylni podniesiony
środkowa EP07 bez podniesienia (najprawdopodobniej był to jej transport)
pozdrawiam
-
Jeśli drugi lok ma byc obasadzony , czyli nie mieć sprzęgu sterowania ukrotnionego to drugim wogóle nie powinienem sterować, tylko AI (więc i nie powinienem w nim wogóle podnieśc pantografu, bo drugimlokiem steruje "drugi maszynista" i jedziemy na zewnętrznych). A jeśli jedziemy ze sterowaniem ukrotnionym to steruje pierwszym i drugim lokiem z jednego stanowiska i powinno byc to samo co w jamniku. Skoro podnosze pantograf B to we wszytkich cżłonach choćby bym miał ich z dzięsięć powinien się podnieśc pantograf B. Tyle z mojej strony na ten temat.
PS
Tam gdzie były te trzy siudemki to nie miały podłączonego sterowania wielokrotnego i logicznym jest że poierwszy jechał na przednim, drugi jeśli by miał jechać na podniesionym pantografie to też tylko na przednim a ostatni na zasadach jak dla wszytskich elektryków na tylnim.
-
To ja dodam swoje dwa slowa nt tego exe.
1 Niebo - super sprawa.
2 Czuwak w drugim czlonie ET4X nie uruchamoia sie - super sprawa.
3 AI świetnie wyczuwa eventy semaforow itp nie ma mowy o przerznieciu semka przez AI - super sprawa.
4 Hamowanie: rozpedzilem ET42 z 3000T na haku(40 eaos) do 70 km/h i zachamowalem ten sklad na 3 pozycji hamulca przy 15 km/h dalem luzowanie i co ? po zatrzymaniu caly sklad zaczol cofac :) czytaj jechac do tylu :) to juz nie jest takie super :(
-
To i ja cos dopowiem. Czasami mam tak, ze jak jade dluzsza chwile np. 160km/h to sie pociag zatrzymuje i sie lokomotywa odwraca. Sklad jedzie raz do przodu raz do tylu, a ja nic nie naciskam. No i musze restart misji zrobic :/
-
Witam. Czy można otrzymać instrukcje, jak ruszyć w tym .exe kibelkiem? Wciskam F9- spoko, każą wcisnąc '.', też spoko. Oczywiście klawisz D, wciśnięty dwukrotnie. tak jak powinno być. I tak też czekałem, czekałem, czekałem... ale EN57 się nie odhamował. Dlatego proszę o jakieś info, może coś pominąłem? Pozdrawiam serdecznie.
-
Używaj opcji "szukaj"
Odpowiedz znajdziesz na stronie głównej maszyny EU07-424 w dziale "F.A.Q."-jak ruszyć z miejsca kibelkiem !!!!
Pozdrawiam!!
-
Witam!
Na niniejszym exe występuje u mnie problem z lokomotywą Lxd2. Otóż, kiedy w scenerii nie nadam jej prędkości począdkowej, to nie chce się odhamować. Po nadaniu jej prędkości początkowej nie mogłem ruszyć (wiem, że to /++/++). Czy ma ktoś takie coś?
-
A wylacz "m" i wlacz ponownie lokomotywke "M" mi to pomagalo jak nie moglem ruszyc kibelkiem ktoremu nadalem jaks predkosc poczatkowa.
-
Używaj opcji "szukaj"!!
Opcji użyłem, w F.A.Q.-u patrzyłem > a ślepy nie jestem: opis tam przedstawiony jak wół tyczy tylko lokomotyw ET22 i EU07. A, i chce rozwiać wątpliwości: ruszyć EN57 to ja umiem!! A, pytanie moje zadałem z powodu wprowadzonych w w/w .exe zmian, które to spowodowały to że rusza się kiblem trochę inaczej... Więc jak ktoś wie jak odhamować EN57 w nowym exe, to proszę o odpowiedź.
-
W tym EXE @YouBy kiblem rusza się tak samo jak w poprzednim exe. Nie ma żadnych zmian. Wciśnij F9 po odpaleniu scenerii, wyświetli się okno pomocy.
-
Nie żeby ten ale ja jak wcisnę F9 to mi żadne okno nie wyskakuje. Aha, na samym początku ładowania pisze mi "Niekompatybilna wersja openGL - dwuwymiarowy tekst nie będzie wyświetlany". Co może być powodem??
P.S. jak wcisne Enter symek tak czy inaczej odpala.
-
(http://img127.imageshack.us/img127/6884/pomocf9hi5.th.jpg) (http://img127.imageshack.us/my.php?image=pomocf9hi5.jpg)
Nie ma na was siły, to screen z odpalonej scenerii z wciśniętym klawiszem F9. Palcem nie raczycie sami kiwnąć żeby rozwiązać swoje problemy.
Ponieważ w tym wątku chyba wyjaśniono już wszystkie wątpliwości, może należy go zamknąć? Tym bardziej, że to EXE jest udostępnione takie jakie jest, prace nie będą kontynuowane. Kto wie jak to używać nie pisze, a ci co nie wiedzą mam wrażenie że się już nie nauczą.
-
A propos kibelka, na tym exe mam wrazenie jakby stracil swoja "moc". Ledwie moge go rozpedzic do 70/h i to z wielki trudem. Czy moze w opcjach mam cos zle zapisane?
-
A propos kibelka, na tym exe mam wrazenie jakby stracil swoja "moc". Ledwie moge go rozpedzic do 70/h i to z wielki trudem. Czy moze w opcjach mam cos zle zapisane?
Wcisnij dwa razy d (nawrotnik) teraz nastawa jest niska i wysoka.
-
Żeby ruszyć kiblem na nowym EXE musisz w scenerii zamiast nobody w następnych członach wpisać connected i 7 0 najlepiej zmienić na 23 0.
Sam miałem z tym kłopot, ale doszedłem do tego.
I jeszcze jedno pytanie. Jak sprzęgać tabor? Próbowałem Insertem i w lokomotywie, i z zewnątrz, ale nic to nie dawało.
-
I jeszcze jedno pytanie. Jak sprzęgać tabor? Próbowałem Insertem i w lokomotywie, i z zewnątrz, ale nic to nie dawało.
Musisz byc blisko sprzęgu tak jak byś sam sprzęgał ;) i docisnąc na 3,4 pozycje nastawnikiem i zahamowac poźniej pomocniczym;). Chyba nic nie pominąłem.
Pozdrawiam.
-
Zauważyłem jeszcze jeden błąd z exe. a mianowicie światła czołowe lokomotywy. Po jakimś czasie od startu (obojętnie jakiej misji), klawisz Y przestaje reagować i nie można zmienić świateł, nawet po zmianie czoła z tyłu pociągu świeci się jedno długie. Na samych początkach misji jest OK
-
Witam. Z tymi światłami to nie jest błąd. Po prostu wystarczy wcisnąć jednocześnie CTRL i Shift i wszystko wraca do normy, bo to jest skrót do zmiany klawiatury w windows. "Y" jest zamieniane miejscami z "Z".
Pozdrawiam.
-
Tylko, że u mnie na początku światła dobrze działają, a po jakimś czasie "wariują", a Ty miałeś podobny problem ??
-
Tak się dzieje gdy wyjdziesz z loka i używasz klawiszy Ctrl+Shift+strzałki do przemieszczania się. Wtedy właśnie zmienia się układ klawiatury i nie działa klawisz Y.
Pozdrawiam.
-
Ja zauważyłem, że na trasie SDR19 przy misji EP05 w strzęsowcu po zmianie składu symek się wiesz :/ Troche mnie to denerwuje wiec przeszedlem na stare exe bo mi się to wieszało...
-
Tak się dzieje gdy wyjdziesz z loka i używasz klawiszy Ctrl+Shift+strzałki do przemieszczania się. Wtedy właśnie zmienia się układ klawiatury i nie działa klawisz Y.
Pozdrawiam.
na taki problem to najlepiej zmienic ustawienie skrótów klawiszowych. Czyli automatyczne przełączanie języka klawiatury najlepiej na (brak) zmiany języka
-
Witam
Ja zauważyłem, że na trasie SDR19 przy misji EP05 w strzęsowcu po zmianie składu symek się wiesz :/ Troche mnie to denerwuje wiec przeszedlem na stare exe bo mi się to wieszało...
Ja mam tak samo,podobnie w trasie Drawinowo z misja EP05,którą mamy się podczepić do składu,który przyprowadza siódemka.
Ktoś wie może jak temu zaradzić?
Bo bardzo mi się spodobało to exe i na stare nie chciałbym wracać a tam się to nie dzieje...
Także proszę o pomoc,jeśli można to jakoś naprawić,bo ja jestem bezsilny.
-
Ten problem był już poruszany na forum. Trzeba czytać posty!
Przy podczepianiu loka do składu możesz nacisnąć klawisz Insert tylko dwa razy. Jeżeli naciśniesz więcej razy, to po powrocie do kabiny symek się zawiesi. Jeżeli jednak nacisnąłeś klawisz Insert więcej niż dwa razy i symek się nie zawiesił, to klawiszem Delete odłącz loka i ponownie podłącz, uważając aby nacisnąć tylko dwa razy.
Przeważnie działa.
-
Dodam notkę, że po wyjściu z kabiny kamerę trzeba ustawić minimalnie 500 m od sprzęgu. Najlepiej jak najbliżej zderzaków.
-
Dziekuje bardzo panowie :))))))
Teraz w końcu śmiga jak należy.
Uratowliście mi życie ;)
Używałem szukajki ale nic nie znalazłem, z tego wniosek,że szukać też trzeba umieć...
Pozdrawiam!
-
Dodam notkę, że po wyjściu z kabiny kamerę trzeba ustawić minimalnie 500 m od sprzęgu. Najlepiej jak najbliżej zderzaków.
Proszę o jaśniejsze wytłumaczenie o co w tym zdaniu chodzi.....
Zaraz ktoś napisze że mu z 300m nie działa....
@Janek32, popraw swoją wypowiedź proszę.
-
Chyba chodziło mu, że:
zaczepianie/odczepianie z zewnątrz, ale tylko wagonów w odległości do 500 m od prowadzonej lokomotywy i stojących na tym samym torze
Jeżeli chodzi o samo zaczepianie/odczepianie to trzeba podlecieć jak najbliżej sprzęgu.
-
Działające linki znajdują się w pierwszym poście wątku.
Podziękowania dla @emo2047 za umieszczenie.
-
Witam mam pytanie. Chodzi o dzialanie hamulca w tym exe. nawet przy 15 wag dajac w luz powinno luzowac od lokomotywy do ostatniego wagonu pokolei a tymczasem luzuje odrazu caly sklad tzn w tym samym czasie loka i ostatni wagon. Czy mozna cos z tym zrobic? Pozdrawiam