- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: MKaczy w 14 Lutego 2007, 21:51:16

Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: MKaczy w 14 Lutego 2007, 21:51:16
Cytat: "Maniakus"
Prosze pamiętać że ET22-1118 ma patyki połówkowe i nową kabine. Modele wyglądają extra. Pozdro dla tworzących te modele


A moze posiadasz jakies fotki tej nowej kabiny? :)
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: Profeta w 14 Lutego 2007, 21:54:09
Cytat: "MKaczy"
A moze posiadasz jakies fotki tej nowej kabiny? :)

Z tego co wiem to tam założyli tylko sygnalizację kabinową. Jak będzie okazja to popytam kogoś z ZT.
Na razie, ku mojej rozpaczy, i tak nie mamy zdjęć czechowickich byków na tekstury.
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 14 Lutego 2007, 22:03:23
Cytat: "EU05"
Rzecz jasna, hak zmienimy. Docelowo żółty wąż będzie mapowany nie ze wspólnej tekstury, ale z zamiennej (replacableskin), dzięki czemu te byki, które żółtego węża nie mają będą miały nałożoną przezroczystość. Efekt? Żółty wąż nie będzie widoczny, czyli go nie będzie. Taki bajer, dzięki któremu osiągniemy większy realizm.


O tych wężykach zapomniałem napisać. Ale jak już wyjasniłeś to dobrze.

Pozdrawiam Wszystkich.

Cytat: "Profeta"
Cytat: "MKaczy"
A moze posiadasz jakies fotki tej nowej kabiny? :)

Z tego co wiem to tam założyli tylko sygnalizację kabinową. Jak będzie okazja to popytam kogoś z ZT.
Na razie, ku mojej rozpaczy, i tak nie mamy zdjęć czechowickich byków na tekstury.


I nic chyba więcej nie zmieniono. No i oczywiście te połówkowe patyki Stemana czy jak to sie pisze.
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 15 Lutego 2007, 12:23:42
a będąwersje ze sterowaniem ukrotnym na czole?
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: ROBO89 w 15 Lutego 2007, 17:47:55
Cytat: "Profeta"
(...)
Z tego co wiem to tam założyli tylko sygnalizację kabinową. Jak będzie okazja to popytam kogoś z ZT.
(...)

A jak na jakiej zasadzie działa ta sygnalizacja kabinowa i gdzie jest w Polsce wykorzystywana?
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: MKaczy w 15 Lutego 2007, 18:07:25
Cytat: "glowawojtas0"
a będąwersje ze sterowaniem ukrotnym na czole?

Były, ale sie nie sprawdzily.

Cytat: "ROBO89"
A jak na jakiej zasadzie działa ta sygnalizacja kabinowa i gdzie jest w Polsce wykorzystywana?

ZTCW to w polsce nie jest to stosowane. Natomiast montuje sie to w lokomotywach aby mogły podrózowac za granice (do Czech), gdyz tam jest wymage, posiadanie takiej sygnalizcja kabinowej. Jesli sie myle to poprawcie mnie ;)
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 15 Lutego 2007, 21:22:07
Jeden krakowski ED72 (12 lub 13) ma zamontowaną sygnalizację kabinową już od dawna.
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 15 Lutego 2007, 22:02:20
Jak taka sygnalizacja funkcjonuje?
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 16 Lutego 2007, 07:08:06
Składa się z 5 małych komór, pokazuje sygnał, jaki jest wyświetlany na następnym semaforze, aby mechanik z góry wiedzial że ma np. czerwone.


Jak cosik, to mnie poprawcie :D
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 16 Lutego 2007, 07:44:26
No właśnie też tak myślałem...
Jest to rewelacyjne rozwiązanie, nie wiem czemu się tego nie stosuje na PKP... No chociażby na najważniejszych liniach.
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 16 Lutego 2007, 15:31:01
yyy, bo coś te informacje do kabiny musi przekazywać?? aby coś je mogło odbierać (sygnalizacja kabinowa)??
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: Gumastic w 16 Lutego 2007, 18:20:35
W superszybkich typu TGV i podobnych taka sygnalizacja kabinowa to standard, bo mechanik mógłby mieć kłopot z dostrzeżeniem klasycznych sygnałów. Mignąłby tylko taki semafor i mechanik drapałby się w głowę "hmm... jaki kolor tam był...?" :)
A czy wie ktoś jak w Polsce wygląda sprawa jazdy w gęstej mgle? Załóżmy, że mamy takie skrajnie trudne warunki, widoczność jedynie 50 czy 20 metrów. Czy wtedy pociąg może jechać pełną prędkością? Jak wtedy wygląda sprawa widoczności semaforów?
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: andrev1989 w 16 Lutego 2007, 21:23:22
Cytat: "Gumastic"
W superszybkich typu TGV i podobnych taka sygnalizacja kabinowa to standard, bo mechanik mógłby mieć kłopot z dostrzeżeniem klasycznych sygnałów. Mignąłby tylko taki semafor i mechanik drapałby się w głowę "hmm... jaki kolor tam był...?" :)
A czy wie ktoś jak w Polsce wygląda sprawa jazdy w gęstej mgle? Załóżmy, że mamy takie skrajnie trudne warunki, widoczność jedynie 50 czy 20 metrów. Czy wtedy pociąg może jechać pełną prędkością? Jak wtedy wygląda sprawa widoczności semaforów?


Pewnie na radio się jedzie.
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: danielek w 16 Lutego 2007, 21:44:30
Każdy  mechanik  zna  swją  linie,  po  której  jedzie  ma  tzw.  "zieloną  kartę" - "znajomośc szlaku".  Po  za  tym  wie,  w  którym  kilometrze  jest  To-tarcza ostzegawcza.
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 17 Lutego 2007, 00:02:47
Cytat: "Gumastic"
A czy wie ktoś jak w Polsce wygląda sprawa jazdy w gęstej mgle? Załóżmy, że mamy takie skrajnie trudne warunki, widoczność jedynie 50 czy 20 metrów. Czy wtedy pociąg może jechać pełną prędkością? Jak wtedy wygląda sprawa widoczności semaforów?

Jedziesz normalnie, chyba że masz napisane w rozkazie nt. ograniczenia. Jednakże nigdy nie masz pewności czy ktoś nie zostawił czegoś dużego na torach...

Cytat: "danielek"
Po za tym wie, w którym kilometrze jest To-tarcza ostzegawcza.

Gorzej tylko jak tabliczki z kilometrami są zasypane śniegiem...
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: programista w 17 Lutego 2007, 00:35:41
A  co jesli dostrzeze przeszkode we mgle z odleglosci 20 m przy predkosci 80km/h ? Uderzy w nia z predkoscia 80 km/h czyz nie ? Dlatego instalacja sygnałów w kabinie, powinna byc standardem wszedzie . A nie tylko na zachodzie . Choć z drugiej strony we Francji,sa czesciej wypadki kolejowe i sa gorsze niz w Polsce,nas w wypadkach kolejowych ginie,mniej ludzi niz na zachodzie . Co oznacza mamy bardzo dobra kolej . EU07-001 rulezz
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 17 Lutego 2007, 01:45:49
Kwestia prędkości. Prędzej zatrzymasz pociąg 'polski' z tą prędkością 60-80 km/h, niż francuski :)
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 17 Lutego 2007, 09:37:54
Cytat: "programista"
A  co jesli dostrzeze przeszkode we mgle z odleglosci 20 m przy predkosci 80km/h ? Uderzy w nia z predkoscia 80 km/h czyz nie ?

Głópie pytanie. Będzie szybko spieprzał do przedziału maszynowego. Pytanie czy przy takiej prędkosci zdąży uciec.

Cytat: "programista"
Dlatego instalacja sygnałów w kabinie, powinna byc standardem wszedzie.

A wczym ci to pomoże? Na blokadzie półsamoczynnej bedzie ci padawać sygnał na wjazdowym do stacji a na samoczynnej to masz co kawałek semafor. We mgle to jedynie noktowizor może pomóc.
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: EU05 w 17 Lutego 2007, 09:42:34
Jeśli na torach będzie stał na przejeździe jakiś pojazd, to sygnalizacja kabinowa w niczym nie pomoże.
Tytuł: Rożności nt ET22
Wiadomość wysłana przez: BLAcKboY w 17 Lutego 2007, 14:07:22
Cytat: "programista"
(...) Choć z drugiej strony we Francji,sa czesciej wypadki kolejowe i sa gorsze niz w Polsce,nas w wypadkach kolejowych ginie,mniej ludzi niz na zachodzie . Co oznacza mamy bardzo dobra kolej . EU07-001 rulezz

Mamy mniej wypadków, bo pociągów jest mniej, i mniej ofiar, bo mniej ludzi nimi jeździ