- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: AIR w 14 Października 2006, 11:07:42

Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: AIR w 14 Października 2006, 11:07:42
do jakiej wartości spada ciśnienie na manometrze przewodu głównego jeśli kran przestawi się na pozycję dokładnie     "godzina9" ?
Czy to jest różnica jaka to lokomotywa ? Jesli tak to prosiłbym o przybliżoną wartość.
Oczywiście proszę o odpowiedź osoby które na prawdziwych lokach to rzeczywiście widziały.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: PaPiK Cargo S.A w 14 Października 2006, 11:28:53
zalezy czy hamulec osobowy czy pospieszny czy towarowy i jak dlugi jest sklad ktory ciagniesz
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: AIR w 14 Października 2006, 11:41:54
ok, więc jak ktoś wie jakie są przyblizone wartości w zależności od tych czynników proszę o podanie ich.  A jesli nie to mógł by ktoś kto ma możliwość wejścia na maszynę sprawdzić:)
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 14 Października 2006, 11:51:58
Dane te są w przybliżeniu:
- przy składzie 6 - 8 pullmanów na "godzinie 9" ciśnienie w przewodzie głównym wynosi około 0,4 - 0,38 MPa. Przełącznik hamulca w pozycji "pośpieszny". Jeśli chcesz to mogę to samo sprawdzić przy samej lokomotywie przy ustawieniach T i O dla wszystkich stopni hamowania.
Gdybyś potrzebował coś więcej pisz na PW.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: AIR w 14 Października 2006, 16:47:00
był bym Ci bardzo wdzięczny gdybyś sprawdził tak jak napisałeś dla wszystkich stopni hamowania które są w smyku (oczywiście oprócz nagłego bo wiadomo:))
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 14 Października 2006, 17:33:39
Cytat: "AIR"
był bym Ci bardzo wdzięczny gdybyś sprawdził tak jak napisałeś dla wszystkich stopni hamowania które są w smyku (oczywiście oprócz nagłego bo wiadomo:))


Nagłe też mogę sprawdzić, ale to chyba na zasadzie czasu opróżniania przewodu głównego, bo inna możliwość nie przychodzi mi do głowy. W poniedziałek będziesz mieć wszystko.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: AIR w 14 Października 2006, 17:41:45
ooo czsy opóźnienia jak byś też sprawdził i czasy napełnienia spowrotem do 0,5MPa to by było przepięknie  :))
 
wielkie dzieki i czekam z niecierpliwością :)

jak masz możliwość to spisz te same parametry jeszcze dla manometru cylindra hamulcowego
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 15 Października 2006, 08:59:36
Zapewne chodzi ci o kran Oerlikona. Godzina dziewiąta to jakiś stopień hamowania. Pomiędzy pierwszym stopniem a pełnym hamowaniem kran chodzi płynnie (nie skokowo) więc trudno zmierzyć to dokładnie. W symku jest to uproszczone i stopnie hamowania sa zrobione skokowo. Przełącznik Tow/osobowy (G/P) nie ma tu nic do rzeczy bo on zmienia tylko czasy hamowania i luzowania. Dopiero przełącznik R-pospieszny zmienia siłe hamowania ale tylko powyżej 60km/h więc na postoju i tak nie zmierzysz.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 15 Października 2006, 09:10:24
Cytat: "hejnal"
Zapewne chodzi ci o kran Oerlikona. Godzina dziewiąta to jakiś stopień hamowania. Pomiędzy pierwszym stopniem a pełnym hamowaniem kran chodzi płynnie (nie skokowo) więc trudno zmierzyć to dokładnie.


Nie widzę większego problemu. Rzeczywiście, pierwszy stopień jest wyczuwalny (zaznaczony na kranie), dalej hamowanie odbywa się płynnie, jednak jeśli masz do dyspozycji kilka (kilkanaście) prób nie powinno być większych problemów.
 
Cytuj
Przełącznik Tow/osobowy (G/P) nie ma tu nic do rzeczy bo on zmienia tylko czasy hamowania i luzowania.

Właśnie to mam zamiar zmierzyć.

Cytuj
Dopiero przełącznik R-pospieszny zmienia siłe hamowania ale tylko powyżej 60km/h więc na postoju i tak nie zmierzysz.


Będziemy musieli się zadowolić tym co jest obecnie.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: AIR w 15 Października 2006, 10:37:28
Cytat: "hejnal"
Zapewne chodzi ci o kran Oerlikona. Godzina dziewiąta to jakiś stopień hamowania. Pomiędzy pierwszym stopniem a pełnym hamowaniem kran chodzi płynnie (nie skokowo) więc trudno zmierzyć to dokładnie. W symku jest to uproszczone i stopnie hamowania sa zrobione skokowo.


a może wie ktoś co zrobić żeby chodził płynnie, albo przynajmniej tak jak pomocniczy (płynniej) ?
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 16 Października 2006, 10:43:56
Pomocniczy tez tu chodzi skokowo. Ma 10 pozycji. tak samo można zrobić główny. Miedzy pierwszym a ostatnim stopniem trzeba dać ze 20 pozycji i będzie płynniej. Zmień to w chk.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: youBy w 16 Października 2006, 15:15:29
Cytat: "hejnal"
Pomocniczy tez tu chodzi skokowo. Ma 10 pozycji. tak samo można zrobić główny. Miedzy pierwszym a ostatnim stopniem trzeba dać ze 20 pozycji i będzie płynniej. Zmień to w chk.
Jeno maksymalnie jest 8 albo 10, poza tym się będą psuć te górne (będzie za mały obrót)
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 16 Października 2006, 19:00:46
to pomysl nad tym by na odpowiedni obrót były osobne parametry dla kazdej pozycji. Pozatym trza by zrobić kran knora (moze i inne), przyda się do Tamary bo tam jest podobny.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: AIR w 16 Października 2006, 19:47:01
hehe...tak wygląda kran na ósmej pozycji http://img168.imageshack.us/img168/9393/hamulecmk2.png

chyba "troszke" nienaturalnie:(
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: PEKAP w 16 Października 2006, 19:59:20
To może w .mmd coś da zmniejszenie przelicznika przy hamulcu.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 17 Października 2006, 20:36:21
Oto efekty moich testów i pomiarów:

poz.              | cylinder           | PG              | czas* luz. G| czas* luz. P|

0  (jazda)      | 0,0 MPa           | 0,50 MPa    |  -----------  | ------------ |

1                  | 0,12 MPa         | 0,45 MPa    | 9 sekund     | 8 sekund  |

2                  | 0,24 MPa         | 0,39 MPa    | 37 sekund   | 20 sekund |

3                  | 0,32 MPa         | 0,37 MPa    | 49 sekund   | 24 sekundy|

4                  | 0,40 MPa         | 0,35 MPa    | 54 sekundy | 27 sekund |

5                  | 0,40 MPa         | 0,28 MPa    | 4 sekundy**| 3 sekundy**|

6                  | 0,40 MPa         | 0,0 MPa      | 5 sekund**| 4 sekundy**|

Pozycja hamowania "1" odpowiada pierwszej pozycji hamowania w symulatorze itd. Pozycja "6" to hamowanie nagłe.
* - jako czas luzowania przyjąłem czas opróżnienia cylindra hamulcowego z pozycji hamowania do pozycji "jazda", gdyż przy popełnianiu wszystkie czasy były bardzo zbliżone; nie mierzyłem czasu napełniania przewodu głównego, gdyż czas ten jest indywidualny dla każdego składu poc.
** - luzowanie przy konieczności użycia przycisku "luzowanie"
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: AIR w 18 Października 2006, 18:58:02
świetnie! dzięki!

czas w ostatniej kolumnie to jest luzowania hamulca pomocniczego?

Na jakiej maszynie to mierzyłeś? czy to jest różnie czy to EU07, ET41, ET22

a czas luzowania nie zależy od tego jak długo jest skład zahamowany czy np 1 min czy 3 min ?  

napisałeś: "nie mierzyłem czasu napełniania przewodu głównego, gdyż czas ten jest indywidualny dla każdego składu" - więc co jest w przedostatniej kolumnie? bo myślałem, że właśnie luzowanie to jest napełnianie przewodu głównego
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 18 Października 2006, 19:45:38
Cytat: "AIR"
czas w ostatniej kolumnie to jest luzowania hamulca pomocniczego?


Nie, to czas luzowania przy ustawieniu przełącznika hamulca w położenie "osobowy" (czyli "P") - "G" to ustawienie w pozycji "towarowy"

Cytuj
Na jakiej maszynie to mierzyłeś? czy to jest różnie czy to EU07, ET41, ET22


Na ET40 i ET22. Wyniki były bardzo zbliżone, dlatego podałem to w jednej tabeli.

Cytuj
a czas luzowania nie zależy od tego jak długo jest skład zahamowany czy np 1 min czy 3 min ?


Czas luzowania zależy od długości składu i ustawienia przełącznika hamulca (towarowy-osobowy).  

Cytuj
napisałeś: "nie mierzyłem czasu napełniania przewodu głównego, gdyż czas ten jest indywidualny dla każdego składu" - więc co jest w przedostatniej kolumnie? bo myślałem, że właśnie luzowanie to jest napełnianie przewodu głównego


W przedostatniej kolumnie jest czas luzowania (czytaj: opróżniania cylindra lokomotywy) przy ustawieniu hamulca w położeniu "towarowy". Masz rację, luzowanie to także napełnianie przewodu głównego, jednak gdy próba była robiona na samej lokomotywie jakiż to ma sens? 0,5 MPa w przewodzie głównym mamy w takiej sytuacji w zasadzie natychmiastowo. Przypomnę jeszcze raz, że czasy te są podane dla przestawienia hamulca z pozycji hamowania (jakiś z tych stopni) do pozycji jazdy, a nie popełaniania.
Mam nadzieję, że teraz wiesz już o co chodzi. W razie czego pytaj, a na pewno Ci odpowiem.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: AIR w 20 Października 2006, 09:43:04
Cytat: "EU07-457"

Cytuj
a czas luzowania nie zależy od tego jak długo jest skład zahamowany czy np 1 min czy 3 min ?


Czas luzowania zależy od długości składu i ustawienia przełącznika hamulca (towarowy-osobowy).  



więc w symulatorze jest coś źle bo ta zlaeżność od czasu zahamowania występuje:/

Wiem jak zmienić czas opóźnienia gdy jest w pozycji towarowy natomiast w pozycji pospieszny nie mam pojęcia:(  proszę o pomoc

Gdy będą doczepione wagony to wydłuży się czas napełniania przewodu głównego, a czas opróżniania cylindra lokomotywy również ?
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 20 Października 2006, 10:02:55
EU07-457 napisał:

Cytat:
a czas luzowania nie zależy od tego jak długo jest skład zahamowany czy np 1 min czy 3 min ?


Czas luzowania zależy od długości składu i ustawienia przełącznika hamulca (towarowy-osobowy).



więc w symulatorze jest coś źle bo ta zlaeżność od czasu zahamowania występuje:/
KONIEC CYTATU



Moim zdaniem nie występuje w symulatorze takie zjawisko.
Co najwyżej miałeś nie w pełni zahamowany skład. Musisz przyjąć że trzeba też czasu do osiągnięcia maksymalnego ciśnienia w cylindrach hamulcowych. Dopiero od tego momentu możesz mierzyć czas w jakim skład stał zahamowany i czas luzowania składu do odjazdu.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 20 Października 2006, 10:35:29
Cytat: "Krzysiek626"
Czas luzowania zależy od długości składu i ustawienia przełącznika hamulca (towarowy-osobowy).

Także od stopnia zahamowania, rodzaju zaworu rozrządczego (wyczerpalny/niewyczerpalny), regulacji hamulcówm stanu i nasmarowania przekładni hamulcowych i cylindra hamulcowego, ciśnienia luzowania (pozycja jazda lub popełnianie), drożności przewodu głównego, szczelności przewodu głównego, sprawności układu pneumatycznego lokomotywy, temperatury otoczenia... i wielu innych rzeczy, które w tej chwili nie przychodzą mi do głowy.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 20 Października 2006, 11:05:59
Cytat: "hejnal"
Cytat: "Krzysiek626"
Czas luzowania zależy od długości składu i ustawienia przełącznika hamulca (towarowy-osobowy).

Także od stopnia zahamowania, rodzaju zaworu rozrządczego (wyczerpalny/niewyczerpalny), regulacji hamulcówm stanu i nasmarowania przekładni hamulcowych i cylindra hamulcowego, ciśnienia luzowania (pozycja jazda lub popełnianie), drożności przewodu głównego, szczelności przewodu głównego, sprawności układu pneumatycznego lokomotywy, temperatury otoczenia... i wielu innych rzeczy, które w tej chwili nie przychodzą mi do głowy.


Oczywiście masz rację, jednak nasze rozważania prowadzimy na poziomie symulatora, więc takie parametry jak temperatura otoczenia czy sprawność układu pneumatycznego lokomotywy wydają mi się zbędne.

Cytat: "AIR"
Gdy będą doczepione wagony to wydłuży się czas napełniania przewodu głównego, a czas opróżniania cylindra lokomotywy również ?


Tak, wydłuży się czas napełniania przewodu głównego. Czas opróżniania cylindrów lokomotywy pozostanie bez zmian.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 20 Października 2006, 14:16:13
Nie precyzyjnie napisałem poprzedni post.

Chodziło mi właśnie o stopień zahamowania składu a szczególnie ten moment kiedy hamujemy choćby dość gwałtownie, możemy wyluzować skład tuż przed zatrzymaniem na tyle, że do odjazdu wystarczy klikanaście sekund luzowania. Napewno luzowanie (czas) nie zależy od czasu postoju zahamowanego składu tak jak opisał @AIR
Jeśli coś pokręciłem to poprawcie mnie.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: AIR w 20 Października 2006, 15:04:55
Cytat: "EU07-457"

Tak, wydłuży się czas napełniania przewodu głównego. Czas opróżniania cylindrów lokomotywy pozostanie bez zmian.


w symulatorze tak nie jest zależy to od ilości i rodzaju wagonów na haku. Chyba, że to da się jakoś wytłumaczyc tak jak ze źle rozumianą przeze mnie zaleznością czasu luzowania od czasu postoju zahamowanego składu.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 20 Października 2006, 15:41:13
Cytat: "AIR"
Cytat: "EU07-457"

Tak, wydłuży się czas napełniania przewodu głównego. Czas opróżniania cylindrów lokomotywy pozostanie bez zmian.


w symulatorze tak nie jest zależy to od ilości i rodzaju wagonów na haku. Chyba, że to da się jakoś wytłumaczyc tak jak ze źle rozumianą przeze mnie zaleznością czasu luzowania od czasu postoju zahamowanego składu.


Teraz to już nie wiem o co Tobie chodzi.
Masz różne wagony i mało tego możesz mieć różną ich ilość na haku, więc napełnianie przewodu głównego będzie zależało
( czas ) od jego długości- dłuższy układ hamulcowy wymaga wtłoczenia większej ilości powietrza które ma do pokonania większy opór.
@AIR Ty książkę piszesz czy symka chcesz poprawiać?
Każdy z pojazdów czy to lok czy wagon ma swoje indywidualne cechy, moim zdaniem nie ma sensu szukanie właściwości dla zachowania składów czy to przy ruszaniu ( Mariuszowi1970 kibelek ) czy hamowaniu.

Można określić dane dla konkretnego jednego egzemplarza taboru czy nawet składu, ale nie będą one miarodajne i nie nadają się do uśredniania zachowań.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 20 Października 2006, 16:14:14
Cytat: "Krzysiek626"

Teraz to już nie wiem o co Tobie chodzi.


Ja chyba wiem. Chodzi o to, czy po przestawieniu kranu z pozycji hamowania w jazdę (czy popełnianie) czas luzowania cylindrów lokomotywy będzie jednakowy dla samej lokomotywy jak i dla składu poc. (o X ilości wagonów).
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: AIR w 20 Października 2006, 16:39:49
Krzysiek626 źle mnie zrozumiałeś....mi nie chodziło o przwód główny tylko o cylinder lokomotywy bo przewód główny wiem, że zależy od składu.
(Podkreśliłem specjalnie tłustym drukiem, że konretnie mi chodziło o czas opróżniania cylindrów lokomotywy)
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 21 Października 2006, 14:46:03
Z tymi cylindrami to sprawa wygląda tak:
Jeśli zahamujemy skład i zaczniemy luzować to oczywiście lokomotywa wyluzuje dopiero po napełnieniu PG do ciśnienienia luzowania (może byc różne, nie zawsze 0,5 MPa). Wyjątek stanowi użycie przycisku odluźniacza, który powoduje zrównanie ciśnienia luzowania z aktulanym ciśnieniem w PG.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: AIR w 23 Października 2006, 10:44:25
nie chcę zakładać nowego tematu więc walę tu

Widziałem już kilka razy z wiaduktu jadącego byka który ma ustawiony nastawnik w takim położeniu: http://img135.imageshack.us/my.php?image=nastawnikis6.png
nie odpowiada to żadnej pozycji bezoporowej w symulatorze, a na oporach nie można jedździć stąd moje pytanie:
Czy w symulatorze położenie nastawnika na pozycjach bezoporowych odpowiadają tym w realu (ET22)??
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 23 Października 2006, 12:59:17
Może ten nastawik jest tak zamontowany gdzie na pozycji 0 badz na szeregowej lub SR wlasnie tak widac kierownice. A tego dziubka ktory pokazuje na jakiej pozycji nastawnik sie znajduje to z wiaduktu raczej nie zobaczysz wiec nie sugeruj sie wygladem nastawnika ze jest (\) a nie tak (--).
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 23 Października 2006, 15:42:22
Cytat: "AIR"
nie odpowiada to żadnej pozycji bezoporowej w symulatorze, a na oporach nie można jedździć[...]


Myślę, że z wiaduktu nie jesteś w stanie precyzyjnie określić położenia nastawnika jazdy. Poza tym, jaką masz pewność, że maszynista nie przeprowadza rozruchu? W pociągach towarowych (zakładam, że widziałeś byki przy poc. towarowych) rozruch jest o wiele dłuższy niż w pasażerskich.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 23 Października 2006, 17:31:46
Gdyby realistyka byla wspaniale bardzo dobrze odwzorowana to przy dlugich ciezkich skladach i przy szlaku pagorkowatym nie jeden z nas porwałby skład. A jezeli chodzi o ustawienie nastawnika to czy znasz warunki miejsowe szlaku? Moze akurat mech zaczyna rozruch bo bylo jakies zwolninie albo przed wiaduktem konczy hamowanie kontrolne itp.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: AIR w 23 Października 2006, 17:39:36
nie ma ograniczeń, a pociągi to były w większości pospieszne jadące 80km/h więc bez sensu jechać na oporach, a widziałem dokładnie bo patrzyłem na te dwa "promienie" które narysowałem (w każdym byku zresztą widze dokładnie to samo).
Czyli uważacie że w symulatorze dobrze jest to ustawione?
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 24 Października 2006, 11:42:20
Po pierwsze. Jak paczysz z wiaduktu to zobacz czy świeci się lapmka jazdy na oporach.
Po drugie. Kto wam powiedział że na oporach nie można jeździć? Można a nawet trzeba. Czasem pozycja bezoporowa może być za wysoka. Na oporach nalezy jednak jechać jak najkrócej, zwłaszcza przy dużych prądach.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: AIR w 24 Października 2006, 13:36:59
lampke w dzien już nie jest tak łato zobaczyć jak nastawnik:/

ale ktoś kto był na ET22 i widział nastawnik na bezoporowych pozycjach może powiedzieć czy się zgada symulator z rzeczywistością pod tym względem?

A może w niektórych maszynach kierownice są do góry nogami?
bo w filmie "przez szybę EU07" EU07- 424 ma odwrotnie nastwnik niż jest w symulatorze
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: EU05 w 24 Października 2006, 18:32:26
Hejnal - wydaje mi się, że jeśli pozycja bezoporowa jest za wysoka, to schodzisz na niższą bezoporową, a jeśli jest za niska, to zostaje bocznik do regulacji.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 24 Października 2006, 18:32:30
Jeszcze raz Ci powtarzam nie sugeruj sie wygladem kierownicy ktora sterowany jest mechanizm nastawnika.
Tytuł: ciśnienie na manometrze ?
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 24 Października 2006, 22:35:36
Cytat: "hejnal"
Można a nawet trzeba.


Co masz na myśli?

Cytuj
Czasem pozycja bezoporowa może być za wysoka.[...]


Pozycje oporowe NIE są trwałymi pozycjami jezdnymi, więc jak już napisał @EU05 jedynie niższa bezoporowa (lub niższa bezoporowa+boki).
Nie raz już widziałem efekty nieumiejętnej jazdy (zwłaszcza przy ciężkich poc. towarowych), kiedy całe segmenty oporów rozruchowych były ze sobą stopione.